PSA představuje svá řešení hybridů a elektromobilů

Skupina PSA představila 25. května při příležitosti Innovation Day svou novou strategii elektrifikace. V příštích pěti letech chce na trh uvést několik nových hybridů a elektromobilů.

VE ZKRATCE

  • PSA chystá benzinové plug-in hybridy s dojezdem na elektřinu až 60 km díky baterii o kapacitě 12-13 kWh
  • U plug-in hybridů nabídne nízkou spotřebu v městském i příměstském provozu (tj. průměrný pokles v reálných podmínkách o 40 %)
  • Značka DS uvede toto řešení (plug-in hybridy) současně na evropský a čínský trh v roce 2019
  • 7 modelů značek DS, Peugeot a Citroën k dispozici v roce 2021, nabídnou výkon až 300 koní
  • Co se týká elektromobilů, očekává se současné uvedení v Evropě a v Číně v roce 2019; 4 modely značek DS, Peugeot a Citroën k dispozici v roce 2021
  • Baterie s následujícími parametry: hmotnost 300 kg, objem 200 l, kapacita 50 kWh; využijí také tepelné čerpadlo nové generace

Skupina PSA zaměřuje vývoj svých modelů na dvě globální modulární platformy, jež umožní nabízet od roku 2019 širokou škálu vozů se spalovacími či elektrickými motory a hybridních plug-in modelů.

Vlastnosti lithium-iontové baterie Paket 1 (hatchback) Paket 2 (SUV & CUV)
Celková energie 12 kWh 13 kWh
Výkon 80 kW 90 kW
Napětí 210–350 V 240–400 V
Rozměry (Y×X×Z) 1150 × 400 × 230 1150 × 400 × 300
Hmotnost 110 kg 120 kg

„Naším cílem je prodávat díky našemu know-how v roce 2020 více než 60 % vozů s emisemi do 100 g CO2/km a stát se lídrem ve vývoji řešení udržitelné mobility. Z tohoto důvodu jsme investovali polovinu našeho rozpočtu na vědu a výzkum do čistých technologií a vypracovali jsme jasný plán pro rozvoj těchto řešení a jejich využití u vozidel skupiny PSA,“ řekl Gilles Le Borgne, ředitel pro výzkum a vývoj skupiny PSA.

Obě nové platformy budou kompatibilní s výrobními nástroji, které byly zřízeny v rámci programu Továrna budoucnosti. Platforma CMP „Common Modular Platform“, která byla vyvinuta ve spolupráci s DFM (Dongfeng Motors), je určena pro kompaktní městská auta, hatchbacky a kompaktní SUV.

Elektroverze e-CMP, na jejímž financování se obě strany podílely, umožní nabídnout novou generaci prostorných víceúčelových vozů s elektrickým pohonem a dojezdem až 450 km a „ultra rychlé“ řešení nabíjení, kdy se dosáhne dojezdu 12 km za minutu nabíjení.

Do roku 2021 budou v prodeji čtyři elektromobily, první se dostane na trh v roce 2019. Platforma EMP2 „Efficient Modular Platform“, která je určena pro kompaktní prémiové modely, se poprvé představila v roce 2013 u vozů nový Citroën C4 Picasso a nový Peugeot 308, v roce 2014 byla poprvé použita v Číně.

Od roku 2019 umožní její inovativní design výrobu prvních plug-in hybridních benzinových modelů využívajících to nejlepší z hybridní technologie:

• modely a CUV s výkonným elektropohonem 4×4;
• dojezd v elektrickém režimu 60 km;
• prostorná kabina bez dopadu na místo k dispozici pro cestující a zavazadlový prostor;
• velice nízká spotřeba ve městě (40% úspora paliva oproti čistě spalovacímu motoru).

Obě platformy jsou optimalizovány a jsou oproti stávajícím platformám odlehčené (25 kg v případě EMP2 a 40 kg u CMP) a nabízejí větší modularitu, pokud jde o délku, šířku, výšku a průměr kol.

Pro snadnější používání budou hybridní modely nabízeny s nabíjecím systémem pro dobíjení za 4 hodiny a možností rychlého nabíjení za méně než 2 hodiny. V období 2019–2021 bude na trh postupně uvedeno sedm plug-in hybridních modelů.

Gilles Le Borgne při příležitosti Innovation Day prohlásil: „Tyto nové generace hybridních a elektrických technologií doplní nabídku spalovacích motorů. Skupina PSA tak bude schopna nabídnout svým zákazníkům různorodý výběr technologií, které splní všechny jejich potřeby mobility. Tato inovační strategie jasně demonstruje závazek skupiny nabízet globální a udržitelná řešení, která nám umožní přijmout výzvu energetické transformace.“

Od roku 2019 bude tedy skupina PSA využívat dvě modulární, efektivní platformy zaměřené na různé zdroje energie. Efektivní a důmyslná koncepce umožní optimalizaci produktivity na montážních linkách a ve všech závodech skupiny.

Hybridní plug-in vozy skupiny PSA Group budou nabízeny se standardním zařízením pro nabíjení za 4,5 hodiny a příplatkovým řešením nabíjení za méně než 2,5 hodiny pomocí nabíječky 6,6 kW upravené pro zásuvky 32 A.

Elektromobily využijí tepelné čerpadlo schopné fungování v širším rozsahu teplot. Princip je založen na termodynamické výměně mezi vnějším proudem vzduchu a chladicí kapalinou, která se stlačuje a rozpíná (rekuperace tepelné energie).

Tento systém výrazně snižuje spotřebu energie potřebné na vytápění ve srovnání se standardním systémem vytápění (dojezd vyšší o 50 km).

tisková zpráva

12 Comments on “PSA představuje svá řešení hybridů a elektromobilů”

    1. Tak pouzivaji motor, v
      Tak pouzivaji motor, v pripade priusu treba 1,8 (jinde i mensi). Ten motor ale nastaveny tak, ze sam auto poradne neutahne (ale ma lepsi spotrebu a ve vyssich rychlostech uz vykon ma dostatecny na udrzeni vysoke rychlosti, pripadne i akceleraci).
      Ony se tam tak male motory nedavaji predevsim kvuli obchodnimu hledisku: 1) cena pohonneho systemu by se snizila jen nepatrne, 2) spotreba by se taky prilis nehnula, 3) system by mel mensi vykon, ale presto se by musel byt prodavany za premiovou cenu.

      V principu jde i o to, nenahrazoval ten spalovaci motor v momentech, kdy ma dobrou efektivitu (tj zatez na dalnici, mirna akcelerace ve vyssi rychlosti apod – tam uz nic neusetrite transferem prace na elektricky motor)

  1. Mimochodem ta „ohlášená
    Mimochodem ta „ohlášená PSA baterie s následujícími parametry: hmotnost 300 kg, objem 200 l, kapacita 50 kWh“ odpovídá specifickou hustotou energie dnešní 90kWh Tesla baterii.

    I když to má přijít na trh až 2019, tak pořád to je za mne slibný začátek.

  2. Je otázka jestli dneska
    Je otázka jestli dneska model, který nemá dojezd na elektřinu alespoň 100km, má smysl, byť se jedná plug-in hybrid. Na druhou stranu by bylo pozitivní, kdyby se vozidlo dělalo jen v benzinovém provedení. (ostatně myslím že by se od naftových motorů v osobních autech mohlo pomalu ustoupit).

    Je podle mne ostuda že se alespoň do hybridů, když ne do čistých EV, pouštějí automobilky až s rozrůstajícím se šetřením okolo dieselgate, (nešlo by už skládat názvy afér z něčeho jiného než onoho nebohého hotelu?) kdy se zjišťuje že problémy s emisemi mají i jiné automobilky než VW. Já jenom doufám, že se podaří učinit kroky k co nejrychlejšímu přechodu na EV.

    V těchto případech, přestože nejsem příznivcem státních zásahů, jsou zásahy jednotlivých zemí a možná i mezinárodních organizací zcela na místě, protože zde došlo ke klamání zákazníků v obrovském rozsahu. Pokud se přejde na plug-in s dobrým dojezdem, nebo lépe na EV, takové problémy mohou snadno být minulostí.

    1. ad „Je otázka jestli dneska
      ad „Je otázka jestli dneska model, který nemá dojezd na elektřinu alespoň 100km, má smysl …“

      A já zkusím položit otázku jinou. Proč nikdo nevyrábí hybridy se systémem podobným KERS používaným v F1? Když si promítnu styl jízdy neagresivního řidiče, tak převážnou část cesty jen udržuje auto v ustáleném pohybu a max. výkon motoru je „zbytečný“. Ten max. výkon použije jen při nutné akceleraci například při rozjezdu nebo předjíždění. Pro běžný provoz by tak stačil maloobjemový motor, který by při „nezátěži“ mohl nabíjet akumulátor stejně jako při brzdění a elektromotor by pak pomohl při akceleraci. Takže by fungoval jako (další) turbo.

      Jaký je důvod, že toto na trhu není? Předpokládaný nezájem zákazníků nebo technologická náročnost?

      1. U KERS se nejedná od dobíjení baterií, ale kondenzátorů.
        U KERS se nejedná od dobíjení baterií, ale kondenzátorů. Systém se velmi rychle nabije, ale pokaždé se mění napětí(dle velikosti nabití), navíc většinou systémy tohoto typu nedokáží dávat tak velké proudy.(i když asi závisí na provedení). Tuším, že u těchto systémů je i vyšší samovybíjení.
        Zřejmě by se zvýšila účinnost rekuperace. Četl jsem něco i o kapacitě oproti baterii, ale vývoj jde tak rychle, že to nemusí být už pravda.

Napsat komentář