PSA s Číňany vyvíjí nové elektrické pohony

Do roku 2021 chce skupina PSA Peugeot Citroen uvést na trh sedm nových plug-in hybridů a čtyři nové elektromobily. Vyvíjí je ve spolupráci s čínskou automobilkou Dongfeng Motors.

Skupina PSA se rozhodla vybavovat své hybridní benzínové plug-in vozy motory vyráběnými v továrně Française de Mécanique v Douvrinu.
foto: PSA

TISKOVÁ ZPRÁVA

Skupina PSA se v rámci energetické transformace a v souladu s technologickou ofenzívou strategického plánu „Push to Pass“ pustila do diverzifikace své technologické nabídky.

Tu budou tvořit hybridní benzínové plug-in motory a elektrické pohony nové generace určené především pro budoucí elektrickou platformu e-CMP vyvinutou ve spolupráci s Dongfeng Motors. Skupina bude nadále vyvíjet i klasické benzínové a dieselové motory nové generace.

Skupina PSA se ze strategických důvodů rozhodla vyrábět hlavní prvky elektrického hnacího ústrojí ve Francii, což ilustruje její vůli rozvíjet špičkové technologické operace v odvětvích vyplňujících mezery na trhu. Elektrické hnací ústrojí se bude vyrábět ve špičkovém centru Trémery / Mety, převodovky v závodě ve Valenciennes.

Skupina PSA rovněž hodlá uspokojit rostoucí poptávku po benzinových motorech a plánuje do roku 2019 zdvojnásobit ve Francii výrobu svého tříválcového benzínového přeplňovaného motoru „Pure Tech EB Turbo“, který v roce 2015 zvolila mezinárodní porota v dané kategorii motorem roku.

V roce 2018 se bude v továrnách v Douvrinu a Trémery vyrábět dalších 350 000 přeplňovaných benzínových motorů, takže se počet vyrobených motorů zvýší na 670 000 kusů. V důsledku těchto investic se Trémery stane nejvíce diverzifikovaným závodem na výrobu motorů ve skupině, který bude schopné vyrábět benzínové, naftové i elektrické pohonné jednotky.

Pro zvýšení kapacity výroby benzínových tříválcových motorů a přesun výroby co nejblíže ke spotřebitelům hodlá navíc skupina PSA instalovat v roce 2019 v Trnavě modul EB. Díky tomu bude schopná uspokojit rostoucí poptávku po benzínových motorech pro své vozy nižších segmentů.

Všechna tato rozhodnutí jsou součástí technologické ofenzívy skupiny PSA za účelem energetické transformace a modernizace výrobních podniků.

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne uvedl: „V rámci plánu Push to Pass zahájíme nebývalý technologický útok a budeme našim zákazníkům poskytovat atraktivní nabídku řešení udržitelné mobility. Udržíme si tak svůj náskok, pokud jde snižování emisí znečišťujících látek. Naši nabídku bude tvořit sedm plug-in hybridů a čtyři nové elektromobily, které budou na trh uvedeny v roce 2021 a doplní naše špičkové spalovací motory.“

tisková zpráva

62 Comments on “PSA s Číňany vyvíjí nové elektrické pohony”

    1. no ctu tam 50kWh a dojezd az
      no ctu tam 50kWh a dojezd az 450km, ale taky tam ctu ze budou zrejme pouzivat prevodovku, jako absence prevodovky je u EV super z pohledu nepotreby jeji udrzby, ale na druhou stranu prevodovka byt treba jen 2-3 stupnova by mohla dojezdu celkem slusne pomahat, se spotrebou je to stejne a ve vyssich otackach proste motor vic zere, tak proc mu neulevit prave jinym prevodem?

      450km dojezdu asi bude blbost, ale teoreticky muze ta koncepce dopadnout dobre

      1. Proc si myslite ze
        Proc si myslite ze elektromotor ve vetsich otackach vice zere? U elektromotoru se sice v ruznych otackach meni ucinnost a tim i ztraty ale moderni menice to dokazi celkem slusne kompenzovat a tudiz rozdily budou male (narozdil od spalovaku). Takze pokud vhodne vyrobce zvoli staly prevod, neni duvod prevodovku pouzivat…

        1. ja nevim, treba proto ze ta
          ja nevim, treba proto ze ta spotreba proste je rozdilna pri ruznych zatezich elektromotoru? elektromotor neumi obchazet fyzikalni zakony a tak holt ma na ruznych otackach a zatezich i rozdilne spotreby, ono tam nejde primarne o otacky, ale spise o zatez ktera je na dany elektromotor vyvyjena aby dane otacky udrzel a prave prevodovka muze tu zatez zmirnit

          1. Jo ta vícerychlostní
            Jo ta vícerychlostní dvouspojková převodovka pomáhá, ale ten její přínos je tak malý a s tím spojené nevýhody tak velké, že se to nikdy nikomu nevyplatí. Jediný princip „komplikovaného“ hnacího ústrojí BEV, které má reálný přínos pro uživatele je ten koncept DualMotor u Tesly, kde když už nic jiného tak hlavně dostanete poctivé 4WD.

                1. ani kdyby byla ku prospechu
                  ani kdyby byla ku prospechu dojezdu a nakladani s energii? zajimave mysleni

                2. Nic takového převodovka
                  Nic takového převodovka nepřináší.

                3. testoval jsi to? mas nekde
                  testoval jsi to? mas nekde data z nejakeho testovani? pokud ne tak ma tvuj nazor stejnou vahu jako ten muj a stejne tak ja muzu napsat ze to co pises neni pravda

                4. Ucinnost elektrickeho motoru
                  Ucinnost elektrickeho motoru pri bezne jizde (tj nedrtite porad rozjezdy na plny plyn a ruzne frajerinky, proste normalni styl jizdy v jakem to auto bude 99% casu) kolisa velmi malo (v jednotkach %). Pridanim prevodovky sice tyhle jendotky procent ziskate zpet, ale pridate autu dodatecnou hmotnost (coz nejakou elektrinu stoji), a mezi motor a kola date prevodovku, ktera ma nemale odpory a taky neco sezere… v neposledni rade pridate do auta, kde to neni potreba drahou soucastku

                5. Ucinnost elektrickeho motoru
                  Ucinnost elektrickeho motoru pri bezne jizde (tj nedrtite porad rozjezdy na plny plyn a ruzne frajerinky, proste normalni styl jizdy v jakem to auto bude 99% casu) kolisa velmi malo (v jednotkach %). Pridanim prevodovky sice tyhle jendotky procent ziskate zpet, ale pridate autu dodatecnou hmotnost (coz nejakou elektrinu stoji), a mezi motor a kola date prevodovku, ktera ma nemale odpory a taky neco sezere… v neposledni rade pridate do auta, kde to neni potreba drahou soucastku

                6. ofiko data ot Toyoty, cena
                  ofiko data ot Toyoty, cena nove ecvt kostuje 36 tisic korun, a vaha cele prevodovky je podle nich 24.5kg

                  graf vykonu/spotreby/otacek alespon u RC elektromoturku jsem dal o post vejs, a podle toho grafu je spotreba zavisla od otacek temer 1:1, neni tam zmerena vpodstate jen zatez, tedy to kdys dany eletromotor musi dane auto rozpohybovat na rovince nebo stejnou rychlosti do kopce, kdy bude mit stejne otacky, ale vetsi zatez a tedy pravdepodobne mit vetsi odber

                7. No graf jsem videl, ale rekl
                  No graf jsem videl, ale rekl bych, ze ho docela spatne interpretujes – jasne spotreba roste s otackama, ale to i umerne vykonana prace. V zasade to nejpodstatnejsi relevnantni cislo je graf ucinnosti (v otacka blizkych nule je mala, ale jinak i u RC motorku (mimochodem krapu s vyrobni cenou par jednotek korun) se pak ucinnost drzi stejna +- 10%. Ve chvili, kdy misto nejjednodussiho reseni ala motorek z odkazu, udelate sofistikovany stridavy motor, optimalizovany na to, ze ma fungovat efektivne v ruzne zatezi, tak to kolisani ucinnosti bude nekolikanasobne mensi. Prevodovka by tedy teoreticky usetrila nejake velmi male drobne pri rozjezdu z nuly (driv by poslala motor do trochu vyssich otacek, a jinak i jen teoreticky je tam prostor pro setreni v radech jendotek procent (ktere vice nez zkompenzuje sama prevodovka svymi ztratami).
                  Mimochodem soucastka za 35 000 je u levneho auta zasadni nakladova polozka…

                8. podival ses na ten samej
                  podival ses na ten samej graf?

                  mimochodem je to cena pro hybdid ktery zacina na 350 tisicich, tedy auto v cene 3-4x nizsi nez jake planuje Tesla teprve uvest pristi rok, a navic cena 35 tisic je cena originalniho setu dilu pro zakaznika, nikoliv vyrobni cena, to je oficialni cenikova cena pro koncoveho zakaznika o kterou jsem si proste suse napsal do Toyoty dotaz a oni me odpovedeli 😉

                9. Tak s tou cenou jsi
                  Tak s tou cenou jsi nezminil, ze je to cena ND…. to je ale ta nejmensi vec.
                  V grafu ktery jsi uvadel – goo.gl/u4mhCO
                  Ucinnost rychle nastupuje z nuly na 68% a pak postupne klesa na 48%, graf mimochodem nema zadnou krivku ukazujici vztah mezi otackami a ucinnosti – krivka ucinnosti souvisi s grafem proudu a vykonu….
                  Tohle je ale priklad na mizernem motorku, u automobiloveho elektromotoru bude krivka ucinnost nesrovnatelne vyrovnanejsi (ono jinak by se ten motor pri kazdem rozjedu solidne varil, kdyby k obrimu proudu jeste pribyl vyznamny pokles ucinnosti….

                10. k cemu je ti ucinost motoru
                  k cemu je ti ucinost motoru kdys aby jsi jel rychleji musis mit vyssi otacky, a na tech vyssich otackach se zveda i stejnym tempem spotreba? prave to co tam vidis je ukazka toho ze dobre zvolena prevodovka by zajistila ze motor bude mit slale dost vykonu ale muze ho vyuzivat pro vyssi rychlost na nizsich otackach, aneb vykon mit bude, jen ho treba nemusi dostatecne vyuzivat 😉

                  ja nevim jak tobe, ale me je celkem fuk jestli ma motor na 2000 otackach 100 nebo 300kW vykonu, me zajima hlavne to kolik me zere pri 50km/h 90km/h a 130km/h 😉

                11. Ale ty to fakt ctes nejak
                  Ale ty to fakt ctes nejak blbe – pokud z elektromotoru potrebujes dostat vykon 10 kW (aby urzel treba rovnomerne temo jizdy 90 km/h) tak u motoru, ktery je na to delany (napriklad ty v autech) je rozdil ve spotrebe pri vyssich/nizsich otackach zanedbatelny. Pokud mas elektromotor dimenzovany spravne (tj pri provozu nedochazi k pretizeni a zaroven nema obri motor na maly potrebny vykon) tak zprevodovani jeho ucinnost prakticky nijak nezmenis!

                  On graf s otackama je delanz v zasade asi „naprazdno“ nebo s nejakou konstatni zatezi – proto, kdyz se prida proud, zvysi se vykon a stoupmou otacky, graf v zadnem pripade nerika nic o tom, ze motor aby mohl tocit dvojnasobne otacky tak spotrebuje dvojnasobek elektriny (resp toto cca plati naprazdno, v zatezi je tento efekt u kvalitniho motoru zanedbatelny).

                  Duvod proc delat prevodovku do auta je v zasade jenom ten, pro dava tesla do svych topmodelu 2 motory – motor je problemtaicke nastavit tak, by mel optimalni „zatah“ ve vsech provoznich otackach – tj zjendodusene receno tesla pak ma 1 motor, ktey umi lepe tahnou pri rozjezdech a 2. motor, ktery lepe tahne ve vyssich rychlostech…

                12. na vykon se vyprdni, toho ma
                  na vykon se vyprdni, toho ma elektromotor dostatek od zacatku do nejakeho relativniho konce spektra otacek a vubec nas nemusi zajimat, to vime davno nekolik desitek az stovky let co se elektromotor pouziva, co nas zajima je to kolik elektromotor zere na ruznych otackach, tedy to co by prevodovka o vyce nez jednom trvalem prevodu resila, kuprikladu pri dalnicni rychlosti 😉

                  sak se podivej kolik zere Tesla S kdys jede 50 a kolik zere kdys jede 130km/h 😉 vykonu ma ten elektromotor dostatek v obou pripadech nad ramec toho co je treba, a Tesla toho vyuziva vpodstate k tomu ze je pruznym autem, proste ma toho vykonu dostatek na rozdavani, jen ho pri plynule jizde nevyuziva na maximum, a vyuzije se az ve chvili kdys spalnes na plyn a das tomu takzvane „plnej“

                13. Pane boze, ty jsi bud uplne
                  Pane boze, ty jsi bud uplne mimo, nebo jen schalne trollujes? A to mi zacaly posledni dobou pripadat tvoje prispevky uz trochu rozumejsi. Tak polopaticky:

                  Pro udrzeni rychlosti 50km/h potrebujes dostat na kola vykon rekneme (ilustrativni priklad) 10kW (kdy na kola pujde vyssi vykon tak zruchlis, kdyz mensi tak budes zpomalovat). Abys dotal na kola 10 kW tak elektromotor spotrebuje cca 11kW (ucinnost cca 90%).

                  Pro udrzeni rychlosti 150 km/h uz ale potrebujes mit na kolech vykon rekneme 40 kW aby auto jelo konstatni rychlosti – tj motor bude zrat cca 45 kW a bude mit bez prevodovky trojnasobne otackym pokud ale prevodovkou snizis otacky elektormotoru na polovic, tak na cestu porad potrebujes dostat 40 kW, tj motor se bude tocit pomaleji, ale presto bude zrat cca tech cca 45 kW (do chvile nez provedovoanim pretizis a zacne zrat vyrazne vice a za chvili se upece).

                  Jeslti uz nepochopis toto tak nevim. Proste vyss spotreba ve vyssich rychlostech je dana tim, ze auto potrebuje vice neergie na to, aby se vyporadalo s odporem vzdychu, valivycm odporem apod, ne tim, ze motor bezi ve vysokych otackach…

                14. No jo, ale je třeba si
                  No jo, ale je třeba si uvědomit jednu základní věc, že v ideálním případě to přidá v průměru 5% dojezdu a to je třeba brát do kontextu velikosti baterie. Tj. k běžným 200km to přidá cca 10km. U Tesly s dojezdem 500km NEDC to dělá nějakých 20-30km.

                  Čili pointa je v tom, že za cenu brutální komplikace a prodražení to mizerný dojezd vlastně nijak neřeší.

                15. tech 5% mas z nejakych dat z
                  tech 5% mas z nejakych dat z testovani, nebo sis to vycucnul z prstu?

                16. Tak jsou to oficiální data
                  Tak jsou to oficiální data od Tesly. Jinak moc dat není protože v BEV to nikdo sériově nepoužívá. Naopak u PHEV se to využívá všude, protože tam nějaká taková „složitost“ prostě kvůli spalováku být musí.

                17. Tesla zkousela prevodovku,
                  Tesla zkousela prevodovku, ze k tomu ma data? nebo vychazis jen z dat o elektromotoru?

                  ac jen RC motorek, rika to neco jineho nez tu nekteri tvrdi

                  http://goo.gl/u4mhCO

                18. Pane Samane,
                  jsem si vědom

                  Pane Samane,
                  jsem si vědom že kecám do něčeho, čemu nerozumím, ale z vašeho odkazu mi připadá stěžejní větička: „Máme-li zvolen dostatečně silný motor tak, aby nemusel být přetěžován, vyčteme z jeho parametrů dva důležité údaje, účinnost a maximální výkon.“
                  Dále se píše: „Teď už víme, kolik proudu bude protékat k motoru. Na to ale musí být připraveny všechny vodiče, konektory a komponenty, které od akumulátoru vedou!“
                  Pokud vývojář/výrobce toto vše zohlední i u dospělého (elektromobilového) motoru, asi převodovka jako taková potřeba nebude.
                  Podezíráte snad vývojáře Tesly a jiných e-aut z naprosté tuposti, nedostatku technické představivosti a neumětelsví?

                19. hele PSA to v zakresech tech
                  hele PSA to v zakresech tech budoucich EV maji s prevodovkou, pokud to doted nikdo nezkusil ve velkem testovat a nejde k tomu dohledat ani poradna data, tak proc to rozporovat? treba v peugeotu zkusili, zjistili ze pro slabsi EV to je prinos a snazi se to uvest k zivotu

                  je zajimave jak se priznivci EV snazi ukazovat jak jsou nadcasovi a ze jim pokrok neni cizi, ale zrovna v tehle diskuzi to spise vypada ze na pokusy a tedy mozny pokrok jako by nebylo misto a jen proto ze odmitaj neco jako je prevodovka 😀

                  proste at si to Peugeot ozkousi, treba to bude fungovat ku prospechu veci 😉 novej typ baterek cerpajici napady nebo technologie z minulosti prece take hned nezatratime jen proto ze se vraci vyvojem a vyzkumem nejak do minulosti, muze se tam skrejvat spousta napadu a moznosti ktere proste tenkrat nekoho nenapadli ze by mohli fungovat, ani Tesla a jeji team neni vsemocna a vsevedouci jak tu nekteri naznacuji, pracuji v ni jen lide 😉

                  jen selskym rozumem, v dalnicnich rychlostech by prevodovka mohla usetrit energie hodne i u elektromotoru, proste rozdil mezi tim zda motor jede treba na 8 nebo 4 tisice otacek tam proste bude a nemusi bejt zrovna malej co se spotreby tyce

                20. Druhý elektromotor ala
                  Druhý elektromotor ala Tesla je lepší řešení, než nějaké mechanické kurvítko.

                21. a to vis 100% i s
                  a to vis 100% i s doloyitelnzma faktama, nebo jsi jen zaspeleny nabozenstvim zvanym Tesla?

                  a pokud nemas data z obou typu moznosti tak nemuzes mit 100% faka, a pak se divte ze nekteri lide hazi na elektromobilisty „spinu“ kdys nekteri takto slepe obhajujete neco co nemaji ani cim dolozit 😉 normalne se takovi lide nazivaji fanatiky

                22. Ano, věřím inženýrum
                  Ano, věřím inženýrum Tesly, stejně jako inženýrům CERNU, NASA a podobných špičkových pracovišť.

                23. aha takze jinde spickovy
                  aha takze jinde spickovy inzenyri bejt nemuzou? kam to teda odchazi ti lide z Tesly? hele a ono se nekde pise v matrialech od inzenyru Tesly ze prevodovka v Elektromobilech je spatne? nebo to jen zaznelo nekde z ust Muska a ty to hned interpretujes jako ze to rikaj vsichni v Telse?

                  veris inzenyrum z NASA? tem inzenyrum co tvrdili ze pristat zpet s nosnou raketou nejde?

                24. Pane Samane, není to už u
                  Pane Samane, není to už u vás nějaká obsese? Co takhle navštívit lékaře?

                25. jo klidne ho navstiv, sak
                  jo klidne ho navstiv, sak preventivni prohlidky jsou treba

                  ja si davam 1x za dva roky kolecko u prakticke, 2x do roka preventivni u zubare a 1x do roka stitnou, sak nejsme nesmrtelni ze

                  a nemusis me oslovovat pane, klidne me tykej 🙂

                26. Mě připadá, že každý
                  Mě připadá, že každý mluvíme o něčem jiném.

                  Takže v bodech základní shrnutí:

                  1) Všechny sériově vyráběné BEV (včetně Tesly) mají jednorychlostní převodovku s převodovým poměrem v rozsahu většinou 8 až 10:1 a k tomu je ve skříni převodovky uložen mechanický diferenciál. Tj. odpovídá to zhruba zařazené dvojce u běžného spalovacího motoru.

                  2) Já beru hnací ústrojí Motor+SST(jednorychlostní převodovka) jako výchozí a všechny ostatní provedení hnacího ústrojí v tomto srovnání házím do jednoho pytle. Mohou to být např. Motor+DCT, Motor+CVT(eCVT), dva a více Motorů+SST, nebo libovolná kombinace těchto hnacích ústrojí.

                  3) Já jsem hovořil pouze o přínosu co se týče účinnosti celého hnacího ústrojí. Zde je třeba si uvědomit, že absolutní hodnota účinnosti je ve všech případech dána motorem, konkrétně pak jeho mapou účinností pro všechna zatížení (vygooglit efficiency map). Tj. přímočaré řešení je vždy nejprve použít lepší motor = s širší mapou účinnosti. Pokud si myslím že jsem na limitu poznání, tak si mohu pomoci obecnou vícerychlostní převodovkou. Ta mi sice umožní se po této mapě pohybovat, ale ne libovolně!!!

                  4) přínos vícerychlostní převodovky pro účinnost je v tom, že pokud se zrovna nacházím v oblasti velmi nízké účinnosti, tak mohu zařadit obvykle vyšší rychlostní stupeň a tím se posunout na mapě šikmo doleva a nahoru, ale vždycky mi musí vyjít součin moment*otáčky = okamžitý potřebný výkon = konst.

                  5) pohledem na mapu účinnosti moderního elektromotoru je již od oka vidět, že se v bavíme o přínosu obecné vícerychlostní převodovky právě o těch cca +5%.

                27. jak jsem napsal nize v jinem
                  jak jsem napsal nize v jinem postu, podle toho grafu ma ten motor vykonu dost i v nizkych otackach, ale pri prevodovce s 1 stupnem proste musi na vyssi rychlosti tocit a tedy i vice basti energii, kdysby na dalnici ale mohl bejt zarazenej jinej delsi stupen, tak by mohl diky dostatku vykonu tocit min a tedy i min bastit energii, jak ukazuje ten graf vykon na to ten motor ma, co nema je prave prevodovka ktera by od urcite rychlosti pomohla a umoznila snizit otacky

                  a budu se neskutecne chechtat jestli Tesla nekdy do budoucna u nejakeho modelu pouzije „prevodovku“ s vice nez 1 stupnem jako dnes, to razem v diskuzi zas bude nablito 😀 mimochodem na anglickych forech o Tesle se zpravy o moznem vyuziti vice prevodovych stupnu objevujou jiz od doby co se ohlasili model X 😉

                28. aha, Model X … do terénu
                  aha, Model X … do terénu se převodovka (reduktor) hodit může, jinde ne.

                29. napada me treba ta dalnice,
                  napada me treba ta dalnice, aneb u vetsiny EV vcetne Tesly je proste dalnicni rychlost problem, pritom ten elektromotor na to silu ma, jen ji tam proste nedokaze vyuzit protoze musi kvuli te rychlosti proste jen hodne tocit, proto take pisu bud o 2-3 rychlostni prevodovce nebo ecvt, tedy nic draheho ani nic tezkeho, peroste jen treba ten druhej prevod jen pro dalnicni plachteni, ktere EV proste dela problem

                30. Dalnice dela problem kvuli
                  Dalnice dela problem kvuli odporu prostredi, ne kvuli otackam motoru (i kdyz smaozrejme na samotne toceni i naprazdno je nejaka elektrina potreba, tak ve srovnani s tim odporem je to temer zanedbatelne)

                31. schvalne to necham ozkouset
                  schvalne to necham ozkouset na Leafu as ho budu mit na tyden pujceny, na valcich tedy bez odporu vzduchu, neb auto bude stat na miste 🙂 jsem na spotrebu 50/90/110/130 zvedavej jak male decko 🙂

                32. Ale odpor vzdychu neni
                  Ale odpor vzdychu neni zdaleka vse omg – mezi motorem ma porad prevodovku (se stalym prevodem), kardany, a asi nejvetsi zdroj odporu – valivy odpor kol…
                  Abyt to nejak porovnal, tak by potreboval ten motor vytahnout a roztocit skutecne naprazdno, zjistit odber v otackach na prazndno a porovna toto se spotrebou v zatezi.
                  Mimochodem na tohle nepotrbuje zadne testy – uz to tu drive nekdo vysvetloval na priklad s mapama ucinnosti (a o ucinnosti je v zasade cela tahle debata).
                  Mimochodem i primo ve tvem odkazu (ten s grafem u rc auta) pise autor to, ze elektricky motor ma zpravidla lepsi ucinnost pri vyssich otackach nez nizkych ….

                33. a ona nektera z tech veci na
                  a ona nektera z tech veci na valcich odpada? proste si zjistim kolik to cele auto jako celek bude mit aktualni spotrebu pri danych rychlostech bez odporu vzduchu, nebo ty jezdis jen na motoru a zbytek auta nechavas v garazi? takove levitovani ala „letajici koberec“ kde misto koberce je elektromotor?

                  zacinas se do toho krapet zamotavat a vymejslis nesmysli co jsou nesmyslama 😀

                  ze ty se bojis co z toho vyleze za cisla ?

                34. Pockat, ty jsi snad uplny
                  Pockat, ty jsi snad uplny mimo ne?

                  TY tu tvrdis, ze EV zere hodne kvuli tomu, ze se motor toci rychle a tvrdis, ze kdybys tam dal prevodovku a tocil se pomaleji, tak to bude zrat mene (totalni nesmysl), a chces to dokazat tim, ze to postavis na valce (kde to samozrejme s vyssi rychlosti bude zrat mnohem vice, ale ne kvuli otackam motoru, ale kvuli exponencialnimu narustu odporu v mechanice auta a valiveho odporu.

                  Rovnou ti reknu co zjistis – na valcich ty vyjde, ze cim rychleji auto „jede“, tim ma vyssi spotreby (ale vyrazne nizsi nez v realnem provozu, „na vzduchu“. Z toho zjisteni ale nemuzes vyvodit zadny relevantni zaver pro to, co tady resime.

                  Obcas mi to pripada, jak bych se ti snazil vysvetli, ze 1+1=2 a tys zaryte tvrdil ze je 1+1=1, pak si to rozmyslel a zjistil ze 1+1=3, a nakonec skoncil se zaverem ze 1+1=832….

                  Nechapu proc, kdyz uz zacnes docela rozumnou diskuzi, se zajimavym podnetem (ma smysl dat do EV prevodovku kvuli snizeni spotreby), tak misto abys byl rad, ze ti tu x lidi vysvetli, proc to smysl v beznem aute nema, tak tu jenom prudis a meles nesmysly.

                  Uz vim proc jsem nejakou dobu na tvoje prispevky neodpovidal – diskuze s dementy me zbytecne zveda tlak (prosim dement neni myslny jako vulgarismus, ale jako konstatovani zjevneho faktu). Mej se

                35. vis co je prevodovka,
                  vis co je prevodovka, vpodsatate slozita paka, tedy neco co umoznuje s mensim usilim pousnout treba predmet 😉

                  mimochodem v matematice plati oba priklady co jsi napsal, jak 1+1=2 tak 1+1=1 😉 matematika je krasna v tom ze se da matematicky dojit i k visledkum ktera jsou na pohled absurdni, jen se musi vedet jak k tem visledkum dojit 😉 v matematice bych rekl ze budu krapet dal nez ty, neb matematiku mam vystudovanou, a coby student 1 stupne mam i 3 misto z celostatni matematicke olympiady 🙂 tam kde nemam nadeleno v ligvistice mam naopak nadeleno v matematice

                  z matematickych uspechu v profesnim zivote mam na hrbu kuprikladu rovnici pro prepocet animacniho casu na pohyb jednotek, ktery se dodnes pouziva po celem svete v „pocitacovych“ hrach kdy s epocitaji casy animaci na pohyb 😉

                  hele uvidime jak to dopadne a jestli to je nebo neni nesmysl, prozatim z toho plyne jen to, ze jsi labilni a mas sklony nakonec lidem jen nadavat a nejak je nazivat, aneb jsi bezny cholericky diskuter koncici diskuzi nadavkama, zpravidla to tak delavaji lide co nemaj argumenty a nemaji moznost je ani ziskat

                  neboj to mereni udelam jak na valcich, tak na nejakem rovnem useku, treba letisti, a nastesti to zrejme budu moci ozkpouset v realu i s tou prevodovkou, ac na elektromobilu nakladnim 🙂 rozepisu se az me k tomu napise dany clovek vice

                36. Ano paka – s mensim usilim
                  Ano paka – s mensim usilim posunes predmet – tj mas treba polovicni zatec ale trva ti to dvakrat tak dlouho – celkova spotrebovana energie je stejna. Prevodovka neni perpetuum mobile, aby najednou auto jelo bezduvodne za mene elektriny…

                37. a nenapadlo te treba
                  a nenapadlo te treba vysvetleni ze za pouziti stejne energi posunes diky pace predmet na X krat vetsi vzdalenost?

                  o perpetum mobile tu pises ty, ja se od tohoto spojeni distancuju, nikde jsem to v tomto kontextu nepouzil a nehodla to ani pouzit

                38. Kup si na mobile.de nějaký
                  Kup si na mobile.de nějaký starý elektromobil, přestavbu, kde nechali převodovku, třeba German E-Cars Stromos AT a testuj si!

                39. spise se vratim ke sve
                  spise se vratim ke sve prestavbe elektro skutru a znovu ho dame do pucu po havarce a zkusiem pouzit puvodni variator z benzinove varianty, cos byl puvodni skutr

                40. Ale pomoci paky za pousiti
                  Ale pomoci paky za pousiti stejne energie NEPRESUNES predmet na xkrat vetsi vzdalenost, to je ten princip, co mas ocividne problem pochopit….

  1. A teď tu o červené
    A teď tu o červené Karkulce prosím….
    PSA se ve své nabídce neustále chlubí jen vývojově 10 let starým Peugeotem Ion / Citroenem C Zero, což je ovšem řádně o spoustu potřebných funkcionalit očesaný japonský elektromobil Mitsubishi iMiev. A k tomu dodávají, že dělají i elektrické MPV Peugeot Partner. Jenže už roky s tragickým dojezdem, v provedení Van a bez jakékoli změny……
    Já na jednu stranu chápu, že jde o velký kolos, na druhou stranu ani jednu z těch 2 elektrik nenajdete v běžných autosalonech v ČR, jen výjimečně a většinou jako ojetinu. A slibovaný eMéhari taky nějak zatím ještě nedojel. Bída nad bídu.
    A další Frantíci, Renault, pro změnu trh ČR ignoruje úplně a neprodává tu ani jeden ze 4 elektro modelů. A toto jsou lidé, kteří by rádi s Němci dále vedli EU. Vedli kam?

        1. Ehm no automobilky obecne
          Ehm no automobilky obecne baterky nevyviji (nedela to ani tesla mimochodem) a ani je do toho nic moc netlacilo (poptavka po EV tehda neexistovala, nikdo ani nemel plany na jejich masovou vyrobu).
          Ti co to zkusili (nissan, mitsubishi) do toho nalili spoustu penez a vysledkem by krap s astronomickou cenou (iMiEV), nebo relativne pouzitelne auto za astronomickou cenu (Leaf)…

        1. Proc nesedi? Nissan leaf
          Proc nesedi? Nissan leaf porad neni zdaleka masovka a prodeje, s ohledem na to, ze temer konkurenci, nejsou zas tak svetoborne.
          Mimochodem Leaf byl uvedeny nekdy pred 6 lety, za cenu vyrazne vyssi nez dnes, a velka cast prodeju se udala az se snizenim jeho ceny a s prichodem masivnich dotaci v nekterych statech (nebyt jich tak se leafu proda vyrazne mene). Nicmene ten pontecial a masivni narusty prodeju jsou viditelne tak hlavne od lonskeho roku, kdy uz v tom i ostatni vidi jasne dokazany potencial (s predpokladem, ze velkovyrobci dale snizi ceny baterek), pred 10 lety ten trh s EV vypadal opravdu hodne jinak – v te dobe se chystal nakupni taska za obri penize pro nadsence (MiEV) a nejaky Elon Musk dostal blaznivy napad skusit dat do hotoveho nakoupeneho sasi pul tuny baterek a prodat to v male serii bohatsim americanum a zjistit, jestli to ma opravdu sanci fungovat….

      1. Evropské automobilky nás
        Evropské automobilky nás leda oblbují kecmi a natahováním dízlů

        auto.cz/mercedes-inovuje-motory-nove-turbodiesely-doplni-benziny-filtrem-pevnych-castic-95552

        k čertu s nimi dřív než nás tam s rakovinou pošlou oni 😉 Taky podporuji čínany, správný američany a japonce.

Napsat komentář