Bonett letos otevře rekordních 15 stanic na CNG

Společnost Bonett, největší prodejce stlačeného zemního plynu pro dopravu v České republice, hodlá letos otevřít patnáct nových plnicích stanic a do rozšíření své sítě bude investovat dalších více než 100 milionů korun.

Bonett je největším prodejcem CNG do vozidel v ČR. Působí na českém a slovenském trhu, a orientuje se na investice, provozování a dodávky stanic na alternativní paliva. Skupina provozuje pod značkou BONETT EUROGAS aktuálně 18 CNG stanic, například velké veřejné autobusové plnicí stanice CNG například v Liberci, Kladně, Přerově, a dalších městech, a má podíl 15 % na prodeji CNG v ČR.
foto: Bonett

TISKOVÁ ZPRÁVA

Společnost Bonett pokračuje ve zvyšování kvality služeb pro své zákazníky a upevňování pozice největšího prodejce zemního plynu pro dopravu u nás. Prvním krokem bylo plošné zlevnění stlačeného zemního plynu na začátku února, kterým Bonett reagoval na klesající ceny klasických pohonných hmot i zemního plynu ve světě.

„Nárůst výtoče na našich plnicích stanicích jenom potvrdil správnost tohoto rozhodnutí, které k nám navíc přivedlo i nové zákazníky,“ říká Václav Holovčák, místopředseda představenstva Bonett Gas Investment.

Dalším krokem je další rozšiřování dostupnosti plnicích stanic. Současných osmnáct stanic na přelomu května a června doplní další, a to v západní části Hradce Králové v Koutníkově ulici. Stanice se nachází v blízkosti důležitého dopravního uzlu, kde se stýkají mezinárodní silnice z Prahy, Liberce a Náchoda.

„Kapacita této nové stanice bude 200 m3/h a její součástí bude i sklad plynu pro téměř 1500 m3 plynu, stanice umožní skutečně rychlé tankování vozidel i na západě Hradce Králové“ říká Václav Holovčák. V Hradci Králové jde již o druhou plnicí stanici Bonett, první stojí ve východní části města ve Stavební ulici vedle depa České pošty.

V Královéhradeckém kraji Bonett plánuje vybudování dalších vlastních stanic. Po letos již otevřené stanici Jičín v červnu dokončí CNG stanici ve Vrchlabí, 800 metrů od závodu Škoda Auto, která se prostřednictvím Octavie CNG velkou měrou podílí na prudkém rozmachu CNG pohonu v ČR. Další stanici Bonett postaví v Náchodě, kde půjde o vůbec první CNG plničku v tomto městě.

„Tuto stanici ocení i ti, kteří cestují do Polska, kde není síť plnicích stanic na CNG zdaleka ta široká jako u nás,“ vysvětluje Václav Holovčák.

Letos Bonett umožní řidičům tankovat nově ještě v Turnově, Hodoníně, Havlíčkově Brodě, Plzni, a dalších městech. Do konce letošního roku by se měla síť Bonett rozšířit o patnáct nových míst, celkem tak bude Bonett provozovat rekordních více než 30 veřejně přístupných stanic.

„Naše investice do CNG technologií již dosáhla téměř 200 milionů korun, letos to bude dalších více než 100 milionů korun,“ shrnuje Václav Holovčák, místopředseda představenstva Bonett Gas Investment.

tisková zpráva

17 Comments on “Bonett letos otevře rekordních 15 stanic na CNG”

  1. Je až k popukání jak
    Je až k popukání jak lidé a firmy v ČR dokážou dělat PR na to jak zaspali dobu. V době nástupu elektromobility investovat 200 míčů do zemního plynu – no kdo chce kam…., ale je pravda, že hladové zdi se stavěly asi v každém období lidských dějin.

  2. může mi prosím někdo
    může mi prosím někdo vysvětlit, proč je výhodou jezdit na CNG ? Spotřeba auta na 1kg/CNG je obdobná jako u nafty, cena 1kg/CNG cca 25Kč/kg tj. attn. nafta. Cena nového auta na CNG je taky vyšší… tak já ti fakt nevím Karle, jak je to s těma podšálkama.. 🙂

    1. Vysvětlím výhody pro
      Vysvětlím výhody pro osobní vozidla:
      – jako firma neplatím spotřební daň.
      – jak Octavia, tak Passat mi jezdí za nižší spotřebu, než diesel (Octavia po městě 3,8kg, Passat 4,2 kg, dnes 150km/hod Brno-Zlín s Octavii za 4,7kg CNG – to samé s 1,9TDi, stejná rychlost, 6,5litru.).
      – nemám filtr pevných částic, nejčastější kurtvítko dnešní doby

      Octavia CNG ve výbavě Style. G-TEC startovní cena 603 tis, 1,6TDI 608 tis a 2,0TDI 771 tis. Kde jsem to tedy zadal špatně do konfigurátoru?

      Mám výtoč 20 tis litrů nafty měsíčně (mám malá vozidla) a i se všemi slevami jsem se nedostal pod 25,30 Kč tento měsíc. V Brně tankuji CNG za 24,80 Kč.

      Připojím k tomu dvě Citiga, která mám ve firmě s dlouhodobou spotřebou 2,8kg CNG.

      Se všemi auty se dostanu kamkoliv po EVropě a natankováno mám za pár minut. Kdybych měl točit s jakýmkoliv vozidlem kromě TESLA S/X do Frankfurtu nebo Hamburgu, kam jezdíme, zákazník by mě poslal brzo do prdele (ano, Citiga jezdí pouze po Jižní Moravě, max do Prahy).
      A když čtu tady, jak jsou na tom naše nabíječky a kolik stojí dané nabytí, jak dlouho se to nabíjí, je mi líto. Nepoužitelné pro podnikatelskou sféru.

      Benzin je v dnešní době už hodně moc pase. Drahý, moc to žere, k ničemu, kromě výkonu u sportovních aut.

      1. díky za vaše zkušenosti a
        díky za vaše zkušenosti a jsem rád, že jste spokojen.
        – spotřební daň z čeho? z paliv? tzn stát Vám něco vrací?
        – u Octavie a Golfa máme podobnou spotřebu v naftě jako vy u CNG – tzn pokud Vaše Octavia měla na danou trasu takovou spotřebu, pak je to pěkný žrout a něco tam máte asi špatně.
        -pokud podnikáte na takto dlouhých trasách, pak pro Vás EV určitě ještě nějakou dobu nebude. Ovšem je spousta jiných druhů podnikání (včetně mého), kde se EV velmi vyplatí. Tzn určitě bych nepaušalizoval, že je EV nepoužitelné pro podnikatelskou sféru – to je s prominutím blbost.
        – ten benzin bych určitě zatím nezatracoval – př. levného menšího auta s malým km proběhem, popř provoz v extrémních podmínkách / mrazech atd. atd.

        1. -Velice se omlouvám, ne
          -Velice se omlouvám, ne spotřební daň, ale silniční.Můj překlep.
          -co se týče spotřeby, říkají mi to všichni, co mají diesel, ale když potom naložíme auta a jedeme za sebou stejnou rychlostí, jsou na stejné spotřebě jako já. Mám kolem sebe dost dieselů. Když jedu 110km/hod, jedu s Octavkou za 3,1kg, což nikdo v mém okolí s žádným dieselem nedal (ani malého golfa)
          -Znám pár firem, včetně balíkovek, které zkoušeli EV na rozvozu v Brně. Vrátili ho stejně rychle a se stejným nadšením, s jakým si ho půjčovali, akorát negativním. I na rozvozu ujedou víc jak 120km, co mají malé dodávky. Myslel jsem podnikatelskou sféru podnikající v autodopravě, opět jsem se špatně vyjádřil. EV v autodopravě může fungovat možná tak v rovinatých místech, kde máte okruh 50-80km. Víc v rámci rozjezdů a zastavení bohužel je pase.
          – než menší auto s malým proběhem, raději vezmu (vlastně jsem vzal) Citigo CNG. Benzinu žere 4,5-5 litrů, cng 3,2 max. A na to, aby mi v -20°C se na 3 km nastartovalo na benzin a potom se přeplo stejně na CNG, mi to přijde pořád lepší.

          Pokud samozřejmě neporovnáváme třeba Mercedes na CNG, který je pro praktické využití naprosto nepoužitelný. Kupříkladu Sprinter na CNG startuje vždy na benzin a vždy (za jakýchkoliv podmínek) prvních 5 km na ten benzín jede. Takže pro rozvoz je taky nepoužitelný. Iveco a Fiat to mají v tomto trochu promakanější (tam zase umírají jiné věci).

          Souhlasím s tím, že CNG je v plenkách a je zde spousta nedokonalostí a spousta věcí, které se mohou pokazit. Jakmile dodávka na EV ujede 300km, potom nevidím problém většinu poštovních a rozvážkových služeb na EV překopnout (samozřejmě pokud bude lepší cena). Kupříkladu Smart EV, který testovali Pizzaři, byl pro ně supr na první točku. Na druhou už jim došla šťáva a museli auto dlouho nabíjet, což znamenalo auto druhé (opět pouze testovačka).

          Pokud chcete podebatovat, klidně hodím mail a můžeme si vyměnit zkušenosti a argumenty 😉

          1. No rozvoj CNG obecne mi
            No rozvoj CNG obecne mi prijde neprilis perspektivni. Ono provo CNG vychazi ve srovnani s naftou o neco levneji, ale vyhradne kvuli tomu, ze CNG prakticke nema spotrebni dan a neplati se silnicni dan (se stejnym zdanenim jako nafta by vyslo vyrazne draz pri vyrazne mensim komfortu provozu).
            U EV to sice pri srovnatelnem zdaneni neni nejaka extra hitparada, ale porad je elektrina levnejsi „palivo“ i kdyby byl provoz EV zdanen, navic EV ma mnohem vetsi potencial ke zleseni technologie nez CNG.

Napsat komentář