Nissan nabízí vlastní baterie pro domácnosti xStorage

Po Daimleru a Tesle je Nissan další automobilkou, která nabízí vlastní domácí úložiště elektřiny. Říká mu xStorage a cení si ho na €4000 (v přepočtu asi 108 000 Kč).

Nissan využívá pro výrobu svých domácích baterií dosloužilé baterky z elektromobilů Leaf a Nissan e-NV200
foto: Nissan

V Evropě bude domácí baterie Nissan xStorage k předobjednání od září 2016. Japonská automobilka tvrdí, že jde o „cenově nejdostupnější“ kompletní systém na trhu. Podle Nissanu může sloužit i jako „ultimátní záložní systém“ pro případ výpadku proudu.

Domácí baterii xStorage je možné připojit k běžnému rozvodu, případně typu (střešní) . Výsledkem bude uložení levné energie do baterie a její využití v době nejvyšších cen a nejvyšší poptávky.

Domácí baterie Nissan xStorage je poskládána z 12 bateriových modulů. Ty Nissan získává recyklací baterií ze svých elektromobilů Nissan Leaf. V autě mají ještě každý kapacitu 0,5 kWh, což znamená degradaci maximálně 25-30 %.

Nissan využívá pro výrobu svých domácích baterií dosloužilé baterky z elektromobilů Leaf a e-NV200

foto: Nissan

Kapacita xStorage je 4,2 kWh a cena včetně instalace činí 108 000 Kč (€4000). To je méně, než u většiny konkurence. Na druhou stranu, i nabízená kapacita patří k nejnižším.

Nissan očekává, že během dalších pěti let prodá kolem 100 000 domácích baterií xStorage.

tisková zpráva

90 Comments on “Nissan nabízí vlastní baterie pro domácnosti xStorage”

  1. Hm, tak ted jsem nějak
    Hm, tak ted jsem nějak mimo, vyrabí se od 2010 a už tedy odešly baterie – takže tak tak vydrží tech pět let záruky?? kdy nemaji poklesnout o více jak 15%?. (Pry v Budapesti na nich taxiky mají 150000km, ale pravda za kratší dobu)
    má někdo informace ze zahraničí , že by majitelé nejstarších modelů měnili baterie??
    každopádně ono je to asi vše jedno , když už máme cenu za nabíjení takřka všude za 10k/kwh a degradujeme tímto auta na spalováky.., kdy to zdraží ještě ČEZ je otazka. takže u nás stejne jak ten dokument KDO ZABIL ELEKTROMOBIL.
    Bojím se, že vyvstává otázka kdy zaříznou majitele Tesel…
    U ostatních pak stále nadšení nebo možnost dominantního domacího nabití za 2k
    Možná se mýlím a jsem velký pesimista…..

      1. Dodatečně až poté co
        Dodatečně až poté co jsem to napsal jsem našel i stanici za 6 a 7kč. Tam si již dokaži cenu představit.
        samozřejmě pozadí neznám,ale jsou jistě stanice co byly postaveny z dotací a pak hura budeme rejžovat…
        ale budu-li jezdit s elektromobilem svižně jak se standartním autem, tak jeho spotřena plusminus 18-20kWh /100km- tj. 180-200kč a diesel 1.6- 5l- i pokud 35kč nafta-též pod 200kč.
        Orientačně vzato co dále naleju do servisů a olejů se nahrubo vyrovná tomu až mi odejdou baterie a měl bych je měnit. A i když bych byl na elektrice v tomto v plusu- to určitě mi někdo vysvětlí – tak kolik – 100000? dobrej nafťák bude stát do 450000 a elmobil 750000, ale na toto téma se toho již diskutovalo dost.
        Faktem je, co jsem chtěl říct, že ti co by byli odkázáni jen na drahé stanice, jsou fakt dobři borci a nadšenci…
        já doufám, že budu dominantně využívat svůj nízký tarif….

        1. Tak ono ten trh s dobijenim
          Tak ono ten trh s dobijenim je zatim temer neexistujici ze, a podle me do budoucna bude velky rozdil mezi rychlodobijecimi stanicemi (tam se podle me udrzi ty cenu kolem 10kc/kWh) a pomaludobijecimi (napriklad pro lidi na sidlistich apod) ktere budou vyuzivat mimospickove proudy a tam muze byt cena klidne i dost po 5 kc/kWh.
          Nicmene samozrejme zalezi i na nastaveni tarifu – pokud budou mit dobijeci stanice nejaky umele vyhodny tarif, tak muzou byt i rychlodobijecky levnejsi.
          Jinak k tomu ryzovani – dotace uplne nemuzeme brat za bernou minci. Dobijeci stojanje „hracka“ za asi pul milionu s pomerne dost omezenou zivotnosti (pri mensi zatezi sice klidne vydrzi 10 let, vetsi problem ale bude s moralnim zastaranim, kdy dnesni spickove 50 kWh stanice nebudou stacit uz za par let vykonnejsim autum). Kdybychom pocitali trochu mozna pesimisticky zivotnost 5 let, tak stojan si musi vydelat 100 000 rocne jen na odpisy. Dalsi naklady budou na udrzbu, administraci, apod, kdyby pro jeden stojan dalsich 100 000 tak myslim ze jsem optimista (a zandbavam veci jako ceny lukrativnich pozemku, stavbu „cerpacky“ apod, ktere treba na dalnicich budou stat jeste nasobky techto castek!).
          Jestlize prodavaji elektirnu za 10 kc, z toho jsou 2 kc DPH tj 8 kc cista cena, naklad na elektrinu bud u takoveho zdroje (razove obri odbery) dost vysoka, pocitejme 4kc, tj nejake 4kc marze.
          Tj aby si stojan zaplatil spon svoje zakladni naklady tak musi prodat cca 50 000 kWh rocne. Coz pro dnesni auta s rychlodobitim nanejvys 20 kWh ( mimo tesly) dela 2 500 dobiti rocne tj asi 7 dobiti denne, coz bych rekl ze dneska drtiva vetsina stojanu neda ani omlyem. A to jsme jen u pokryti nakladu, tj nulovy zisk a prepokladame, ze jsme postavili stojan na pozemku zadarmo a nebyly s tim zadne dalsi naklady jako najem, nebo stavba odpocivadla, jako maji treba benzinky na dalnicich….

          1. S tím trhem nabíjení to
            S tím trhem nabíjení to nevidím moc růžově. Aby se uživil projekt vzniklý pouze kvůli nabíjení na cestách dnes opravdu nevychází. Možná, až nabíjecí HW bude stát třetinu… 10kč není mnoho z pohledu návratnosti takovéto investice, to v žádném případě. Ale pro většinu elektromobilistů je to prostě neakceptovatelná částka. Budování infrastruktury DC nabíjení je dle mého názorů především v zájmu společností, které obchodují s elektřinou. Existence infrastruktury totižto podminuje širší penetraci EV mezi běžnou populaci, které mohou spotřebovat při domácím nočním nabíjení dvojnásobek toho co vlastní domácnost. Navíc ten odběr bude v noční době, kdy se jedná o stabilizaci sítě. Zároveň si ale nemyslím, že bude dobré si myslet, že vznikne infrastruktura DC nabíječek, která bude schopna obsloužit všechna EV na cestách. Nemyslím si, že je reálné, aby třeba za 10 let bylo v republice 5000 DC nabíječek. Výrobci aut budou muset začít vybavovat vozy výkonnými nabíječkami, kterým bude stačit pětikolík. Nevidím to jako velký problém, používat měnič i obráceně na konverzi AC to DC.

  2. Slušne predražené. Ja
    Slušne predražené. Ja jednám aktuálne s jednou čínskou spoločnosťou ktorá je na trhu už naozaj dlho mal kvalitné produkty a dal som si u nich vyrobiť akumulátor Li-ion 48V 60Ah čo sú 3kWh ak to všetko bude dobre spravené ponúknem to aj na trh. Cena by pri tom nemala presiahnúť 1099€ čo už je len 366€ za 1kWh
    Akumulátor bude zložený z 312 x 18650 2600mAh
    3,7V x 2,6 ah – 9,62 Wh x 312 – 3001Wh
    Príde za cca 10-18 dní preverím ho a ak bude všetko Ok viem dodať.

                1. Děkuji za cenné informace,
                  Děkuji za cenné informace, které jste mi neposkytl.

                2. Pardon za vytahovani stareho
                  Pardon za vytahovani stareho clanku, ale jak je mozne, ze u tehle Tesly odpadle kusy baterie („bloky clanku“) horely?
                  Diky za objasneni.

              1. Kdyby mělo olovo 800 cyklů
                Kdyby mělo olovo 800 cyklů a 10 let výdrže (do 80% zbytkové kapacity), tak všechny EV jezdí na olovo, všechny domácí FVE jedou na olovo a nikdo neřeší nějaké lithiovky. Kromě toho olovo má další nepěkné vlastnosti, jako nemožnost ho nechat vybitější, protože už když ho necháte stát na 50% SOC, tak po pár hodinách začne nenávratně sulfátovat. Mimo to i když je VRLA, tak stejně často dochází k mikroúnikům agresivních par, které vám v lepším případě rozežerou jenom terminály, v horším orezne i vše kovové v dosahu.

                Ale pokud nevěříte, klidně si tu slepou cestičku prošlapejte sám, koneckonců jsou to vaše peníze.

              1. Bylo by zajímavé změřit,
                Bylo by zajímavé změřit, jak je to dno hluboké. Ony klidně mohou mít zlomek původní kapacity, což na překlenutí krátkodobých výpadků pořád stačí, pokud tedy zrovna nezálohujete jadernou elektrárnu.

                To samé v autě. Pokud se jezdí často a delší trasy, aby se akumulátor hned po nastartování plně nabil a nestihl zesulfátovat , tak může klidně vydržet až 7-10 let a pořád s ním nastartujete i se zbytkovýkmi 5-10Ah, pokud tedy nemáte nějaký dýchavičný diesel a není 20 pod nulou. V cyklickém provozu je ale takový akumuátor na vyhození a můžete s ním zacházet jak slušně chcete.

        1. Ale on konkurenci ma –
          Ale on konkurenci ma – e-golf – vyrazne drazsi, horsi dojezd, ford focus – vyrazne drazsi horsi dojezd, renault zoe – mensi a slabsi, horsi dojezd, za podobnou cenu.
          A ze na nem nema co stat 700 000? Jen baterka je cca 150 tisic v nakladech, kostra auta bude cca 100 tisic, elektricka vybava (pohon + vybava) dalsi cca 100 – 150 tisic, tj mate nakladovou cenu 350 – 400 tisic, prodejni cena aut je zpravidla cca dovjnasobek vyrobni ceny (je treba pokryt rezie automobilky, vyvoj, distribucni naklady, marze prodejce dph, takze z toho pohledu stoji tolik, kolik by mel stat).

          1. Prosim, zadejte si do Googlu
            Prosim, zadejte si do Googlu „i3 leaf e-golf test“ a najdete si test dojezdu techto aut. Uvidite, ze e-Golf vyhrava … Chapu fanouskovstvi do Leafu, ale nechapu protlacovani sveho nazoru bez ohledu na fakta (e-Golf dojede dal) … Cenu e-aut ted vynechavam a bavim se pouze o dojezdu.

            1. No co jsem nasel testy, tak
              No co jsem nasel testy, tak golf porazil v dojezdu o kousice leaf s 24 kWh baterkou, nicmene leaf je vyrzne levnejsi nez golf i s 30 kWh baterkou – takze porad je levnejsi a delsi dojezdem.
              Jinak nevim proc si myslite, ze jsem fanda leafu? Fanda leafu nejsem, nemam ho a ani si nehodlam koupit (cekam na nova EV od VW).

                1. no já jsem si sním
                  no já jsem si sním pojezdil a ty testy co jsou k dispozici ne webech, bych bral s rezervou. Mou zkušenost nejen s e-golfem jsem napsal na http://www.qauto.cz. Možná mírně porazil v různých testech Leaf (který má taky své mouchy) v dojezdu, ale mě moc celkově nenadchl ani tím dojezdem. Ona je vždy nejlepší vlastní zkušenost.

                2. No mne nenadchl uz na prvni
                  No mne nenadchl uz na prvni dojem, a vy mi to akorat potrvrzujete, ze neni moc o co stat. Ted uz tim tuplem nevidim moc duvod ho zkouset, nebo mi neco uniklo?

                3. Když vyzkoušíte na
                  Když vyzkoušíte na stránkách volkswagenu konfiguraci E-Golfu, tak se dá pořídit E-Golf i za 1.207.000Kč 🙂
                  Tak nějak mám pocit, že si volkswagen ceny cucá z prstu, nebo ty auta mají jen pro výpočet emisí?

                  Sazebník pokut, kterými Unie za překročení emisí CO2 vyhrožuje, není čtení pro slečinky. Za jeden gram přesahující flotilový limit zaplatí automobilka 5 eur (135 Kč) z každého prodaného vozu, za dva gramy 15 eur (405 Kč), za tři 25 eur (675 Kč) a za každý další gram 95 eur (2565 Kč). Abychom zůstali u Volkswagenu: přestože by překročení fl otilového limitu měly na svědomí amaroky a touaregy, platil by výrobce pokutu i za každý golf, polo a up. Loni dodal do EU 1,64 milionu vozů, a pokud by za každý z nich musel odvést čtyři stovky, přišel by si Brusel zcela bezpracně na 664 milionů korun.

                  Takzvané superkredity – tedy bonusy, které se značce odečtou za vozy na alternativní paliva a elektromobily – pomohou jen málo. Ve flotilovém měřítku jsou daleko účinnější sebeobranou zelené modely jako Octavia GreenLine, kterých se prodají statisíce a v budoucnu se kvůli zpřísňování limitů CO2 stanou jádrem celé nabídky.

                  Mějme na paměti, že letos se svět obrací naruby: auta se už nevyrábějí pro nás a naše pohodlí, ale proto, aby výrobce vykličkoval z legislativního absurdistánu EU.

                4. no, tak to je taky dobrý…
                  no, tak to je taky dobrý… 🙂

                5. popisuji jen náš
                  popisuji jen náš testovací vůz – prodej v CZ. Taky jsem čekal combo, ale tohle auto bohužel nemělo nic. Ti co mi ho pujčovali, tak prý rychlonabíjení u egolfu taky neviděli

                6. Ten, co jsem v zime obhlizel
                  Ten, co jsem v zime obhlizel v Nemecku mel normalne CCS, proto me to prekvapuje. Ze by zacali razit BMW way (priplat si)?

                7. E-Golf combo ma.
                  Foto

                  E-Golf combo ma.
                  Foto posilam na email. 🙂

                8. Pridejte k testum (a textum)
                  Pridejte k testum (a textum) na vasem webu i datum 😉

          2. obdobne velka a obdobne
            obdobne velka a obdobne vybavena auta se s benzinakem/naftakem prodavaj za 300-350 tisic, takze si odecteme nejakych 150 tisic na motor, prevodovku, spojku, nadrz a vejfuky (proste tech asi 400kg cehosi co slouzi k pohonu auta), a misto nich dame baterky za 150 tisic a elektromotor s palubni nabijecnou za 50 tisic, takze jsme na 400 tisicich, proc je tedy o dalsich 330 tisic drazsi?

            ja odpovim, protoze na tom chce automobilka rejzovat a chce toho prodat co mozna nejmin a tim co nejvice oddalovat nastup elektromobility aby dal mohla rejzovat na servisech tech spalovaku a zazehu kde je tolik uzasnych mist ktera je potreba neustale servisovat a rejzovat na nich?

              1. jestli ono to nebude tim ze
                jestli ono to nebude tim ze v elektromobilu zadna automaticka prevodovka neni? takze je potreba srovnavat jen auta s automatem? tak zacnem stovnavat i auta podle maximalni rychlosti (safra tady bude mit vetsina Ev tezkej problem,….krpome Tesly) a nebo podle dojezdu? a nebo podle zrychleni 0-100 a 0-150? a kolikrat to zrychleni zvladnou aby pak ujeli jeste 200km? a nebo podle ceho jeste?

                proste Leaf je nizsi stredni, takze konkurenty jsou Golf, Focus, Astra, Auris, Octavia, A3, Mazda 3, Megane, C4 a hromada dalsich aut 😉

                1. Tak golf bez automatu zacina
                  Tak golf bez automatu zacina nekde na 400 000 s malym benzinakem a temer pul milion s naftou….
                  A ony ty soucastky do spalovaku tak drahe zas nejsou – jestlize se zakladni golf da koupit za 400 000, tak vyrobni cena bude cca 200 000, jestlize do EV davate jen baterku za 150 – 200 000, tak nemuze ndeska stat to co spalovak (pokud to neni auto za 3 mega)

                2. diky 🙂 takze pokud jsou
                  diky 🙂 takze pokud jsou vyrobni naklady Golsfu 200 tisic, kolik by tedy byli s baterkou za 150? „kalkulacka“ ukazuje 350 tisic, safra a to je mnohem podarenejsi kara nez je Leaf, tazke porad neni Leaf za 730 tisic predrazenej? jo tomu se rika kumst sam sebe schodit vyrcenim ceny 😀

                  mimochodem jak jsem psal, Golf neni jedine auto v danem segmentu, jsou tam i levnejsi auta a s Leafem si kvalitou a spracovanim nemaj co zadat 😉 i tak na nich automobilky vydelavaj 😉 vyrobni cena Leafu bude sotva okolo 10 tisic eur 😉

                  mimochodem ukazat to jde na samotnem Golfu, vezmem Golfa vyrobne za 200 tisic (tvoje cena) dame k nemu baterku za 200 tisic a elektropohon s nabijenim za 50 tisic, jakou mame cenu? a Leaf nebude ani o moc levnejsi ani drazsi, spis levnejsi 😉

                3. No co se ti snazim celou
                  No co se ti snazim celou dobu vyslvetli a ty to dnas cilene nechces pochopit je, ze auto se neprodava za vyrobni cenu, ale cca dvakrat draz. Takze kdyz v golfu s vyrobkou 200 000 pridas baterku za 200 000, tak jsi na prodejni cene pres 800 000….
                  Ono si spocti kolik tak u toho blbeho leafu jde nakonec automobilce.
                  Cenikova cena 730, minus DPH 21% mas 600 000, marze prodejce cca 20% – jsi na 500 000. Z toho se musi zapltit marze dealerstvi, doprava, reklama a marze automobilky – cca dalsi 20-25% a jsi na 400 000. Do toho se musi vejit cena vyroby auta, dilu samotna beterka a jeste rozpustit naklady na vyvoj apod. Mne to proste nejak svetoborne neprijde, holt kdyz ma auto v sobe baterku, ktera nakladove stoji tolik co cely o tridu mensi spalovak (a to dneska, pred 5-6lety ty ceny jeste byly daleko vyssi) tak to EV proste zatim bude vzdy drazsi nez spalovak (v teto tride).
                  Jina u toho golfa, ano je to dilensky a dalsimi vecmi povedenejsi auto, asi i nakladove o kus drazsi nez leaf, proto je taky jeho cenovka o 200 000 vyssi.

                4. 2x draz je nesmysl kterej
                  2x draz je nesmysl kterej sis ted vymyslel, mam par znamich a to primo z sirsi rodiny ve Skodovce a tak par cifer okolo Skodovek znam, tech tvich „cca dvakrat draz“ plati mozna tak u EV, nikoliv u beznych aut v oblasti dojnych krav kde se marze pro automobilek pohybuji v radech jednotek procent az 1-2 desitek procent 😉 mimochodem da se to kazdy rok i spocitat

                  pises tu jen same nesmysly a celkem verim ze jim sam veris 🙂

                5. Fakt nesmysly? Z ceny auta v
                  Fakt nesmysly? Z ceny auta v ceniku je hned 21% DPH a 20% marze finalniho prodejce (s ohledem na to, ze se dava sleva bezne pres 15% pri odberu vice aut a i na individualni odber bez problemu 10% tak je to naprosto relane cislo). Tzn z ceny v ceniku mate dole hned 32% a to auto stoji jeste v salonu.
                  Marze automobilek ZISKOVA se u tech uspecnych phybuje do 5%, ale ta je samozrejme vztazena na cenu auta, kdyz opousti fabriku, ne na cenu v ceniku ze. A je to pak cista ziskova marze (tzn zahrnuje jak vyrobni naklady, tak veskery vyzkum vyvoj, rezie a dalsi tuny veci).
                  To je uplne jendoducha matematika, zadna „moje vira“.
                  Nissan jako uatomobilka prodava leaf za cenu hodne pod 500 000, velka cast ceny se do auta dostane az v ditribucnim retezci a zohlednenim dph…

                6. 20% marze prodejce 😀 tak jo
                  20% marze prodejce 😀 tak jo kdys tomu veris tak si tomu ver 🙂

                  koukam ze o fungovani dealerstvi toho vis opravdu hodne, doporucuju zalozit si autosaloon a zacit prodavat auta, budes uspesnej 🙂 ale mala informace predem, cena od automobilky se neridi cenikem, ale uspesnosti prodejce, a nezapomen to provozovat bez servisu, at mas jen tech 20% z marze prodejce, i tak to bude balik 😉

                  mala vsuvka, velmi blizkej pribuznej ma dealerstvi Ford, tak si radsi vyver jinou znacku, 20% marzi z prodaneho auta opravdu nemaj, prez 80% prijmu mu tvori servis a ze zbylich 20% jeste neco ukousne reexport, proto ma na salonu jen 4 lidi a v servisu lidi prez 20 😉

                7. No tak samozrejme ze y
                  No tak samozrejme ze y prodanych aut nema 20%, coz asi bude tim, ze za cenikovou cenu se skoro zadne auto realne neproda, coz jsem uz i psal, ale ty to proste asi cilene ignorujes nebo nevim (ve firme mame slevu z cenikove ceny 18%, mam pochybnosti, ze by to prodavali ve velkem se ztratou)….

                8. Vaši vzájemnou diskusi
                  Vaši vzájemnou diskusi jsem si se zájmem přečetl. Plně potvrdila, že automobilka si dražší cenou BEV nahrazuje chybějící servisní náklady. Ty jsou důvodem relativně nízkých cen spalovacích vozů.

      1. bude, ale srovnavat to s
        bude, ale srovnavat to s oktavii coz je nizsi stredni a Tesla 3 ma bejt stredni trida je trosku out, precijen oktavka nema a jeste dlouho nebude mit vybavu takoveho auta, navic jaksi rad hrajes s cislama, schvalne jakou cenu bys tedy odhadl ze bude za baterku v Tesle 3? kdys u leafa udavas 200 tisic?

        ale ano Tesla 3 bude predrazene auto s cenou 1.2 milionu coz je predrazene, konkurencni auta na fosil stoji okolo 700-800 tisic

        1. Hmm takze tesla bude i podle
          Hmm takze tesla bude i podle tebe predrazena? Ze by schvalne prodrazovala svoje auta, aby udrzela co nejdele v prodejich splaovaky? (toto si sam tvrdil, ze je duvod predrazenych EV).
          Jina cena baterky pro Teslu bude podle me taky kolem tech 200 000 (do zacatku produkce jeste nejaky cas chybi a tesla se dusuje tim,z e je schopna ve spolupraci s panasonicem srazit vyrazne cenu baterky v nejblizsich letech).

  3. To opravdu přepískli.
    To opravdu přepískli. Velkoobchodně máme baterie BMZ za 3000€ bez DPH (uváděná cena bude určitě taky bez DPH) a to mají 6,7kWh kapacitu. Nové.
    BMZ mají 48V takže je možné je připojit skoro ke všemu.

    Tesla baterie je možné koupit v Polsku za 4500 USD při kapacitě 7kWh. Jejich napětí je kolem 350V a je tedy kompatibilní jen s měniči SolarEdge (Fronius z jednání vycouval).

      1. Tesla má 350V, protože
        Tesla má 350V, protože síťově/hybridní SolarEdge si baterku připojuje na svůj vstup místo FV panelů, které mají taky 350 a víc voltů. Pro síťové (grid-tie) elektrárny je 350 – 700V na panelech normální napětí, aby mohly v jednom kroku transformovat toto napětí na 230V AC (1f) nebo 400V AC (3f).
        Bez sítě, třeba při výpadku, to nefunguje.

        Naopak ostrovní a ostrovně/hybridní měniče nejčastěji využívají 24 nebo 48V baterie dobíjené z panelů s menším napětím (např. 60-120V) jako hlavní zdroj a síť berou jenom jako zálohu.

    1. A z clanky rekl bych
      A z clanky rekl bych vyplyva, ze se nejedna o baterku (BMZ, Powerwall), ale o intergovany system inteligentniho rizeni spotreby elektriny s baterkou, takze to srovnani pak trochu kulha, protoze k powerwall nebo prumyslove baterce potrebujete dalsi spoustu elektroniky, abyste ji mohl efektivne pouzivat

  4. Už už jsem se těšil a
    Už už jsem se těšil a hledal cenu a kapacitu. A pak to přišlo – studená sprcha.

    Klasika nevím jak berou že to je nejlepší cena když je to stejně drahé jako jiní.

    Kdyby tam dali opravdu alespoň poloviční baterii z Leafa, tak by ta cena byla úžasná. Ale sorry za ubohé 4kWh dát 100 tisíc!

    Tak jak lžou o dojezdu tak lžou ve všem ostatním. Škoda.

    1. Nissan je celkove dost
      Nissan je celkove dost prolhana spolecnost, zejména Nissan ČR a dealeři Nissanu v ČR jsou zloději a podvodníci. Osobne mam velmi spatne zkušenosti s Autobondem v Praze, Nissan BS Brno jsou taky darebaci. Obdrželi od Nissanu nabíječku elektromobilu a měli umožnit vozum značky nabijeni. Ano podmínky smlouvy s Nissan dodrželi, jenže klasicky po Česku, za 10 kc/kWh. Takovýho vycuranyho dealera jsem ještě nenašel v žádném okolním stále a i v Polsku jsem nabijel zdarma. Moje nasrani je oprávněn nebot mi auto prodali s informací, že v síti Nissan mohu nabíjet a to zdarma. Bylo to důležité hledisko při rozhodování jestli utratit 1 mil. Kč bez DPH. Bohužel, nemam to ve smlouvě takže jsem za blázna. Nikdy více Nissan !!

      1. Zkoušel jste vyprudit
        Zkoušel jste vyprudit usilovným stěžováním středoevropskou centrálu / podporu Nissanu? Já takhle nakonec řešil problémy s ICE Nissanem, ke kterému se dealer odmítal znát (Autopalace a s Vaším hodnocením dealerů a servisů Nissanu v ČR zcela souhlasím – nikdy více). Kupodivu je postavili do latě…

        1. V americe maj Nissan
          V americe maj Nissan dealeři myslím povinně mít přístupná dobíjecí místa pro své zákazníky, ale klidně si je daj na zamykaný dvůr a ještě nabíječky standardně blokujou zaparkovanejma ICE kárama. Takže tam na to Nissan dealeři taky se*ou jak na placatej kámen.

          Viz FB skupina ICEholes
          http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156570710865273&set=gm.1792627830964891&type=3&theater

        1. už jsou registrovaní na EV
          už jsou registrovaní na EV mapě, pro dobíjení musíte mít kredit a nabíjení se spustí přes registrovaný telefon tzn přes portál EV mapy. Zatím tam je tarif 0Kč/kWh, to ovšem bylo i v Autobondu Praha – nyní to nastavili na 10kč/kWh tzn i v Pardubicích to už nemusí dlouho trvat a bude to za korunky taky.
          Co je nešikovné je, že za kolik člověk tankuje se dozví až po zahájení nabíjení prostřednictvím sms nebo emailu od ev mapy…

                1. přesně. Taky jsem jim to
                  přesně. Taky jsem jim to tam takhle řekl…

                2. jo a přišla mi celkem
                  jo a přišla mi celkem „dobrá“ reakce od Autobondu do emailu: stojan prý vypnou a uzavřou možná pro veřejnost na vždy… 🙂
                  Jsou tam fakt hvězdy.

      2. dnes jsem si to hned
        dnes jsem si to hned ověřil, protože i kamoš co tam dělá mi osobně tvrdil před měsícem že dobíjení zdarma, dnes schlípl uši , že tedy ne. tak jsem vzkázal až vyřídí panu vedoucímu a´t si tu nabíječku strčí do prdele. a zvažuju zdali raděli reservaci auta nezrušit 15000 se dá oželet.
        pravdou ale je, že hodlám pro svůj provoz dobíjet pouze doma za 2Kč a na všechny vychcance za 10kč se mohu vykašlat, to si jinak ty elektra kupovat nemusíme, když nám to stejně žere v naftě…
        Ví někdo jak se ta cena kalkuluje? jasně bude vyšší platba za příkon, za elektriku samou je to do koruny. diskutabilně náklady na stanici-dotace? – pak ale na její udržování platba minimální…

      3. mohu směle říci, že jsem
        mohu směle říci, že jsem z toho blbej, protože jinej zástupce nissanu mi říká že je to blbost a i v brně je to zdarma. Vůbec tedy nevím ,kdo lže jestli připěvatelé či lidé od nissanu , ale bohužel to mohu zjistit jen až se tam stavím osobně.
        není třeba možné, že se člověk musí registrovat a až poté se mu zpětně u nissanu za nissan neúčtuje??

      1. nj, ale to je „jen“ 48V
        nj, ale to je „jen“ 48V system bez DC-DC menice, ten si paralelne k fotovoltaice nedate na rozdil od novejsich systemu jako ma Tesla nebo Sonnenbatterie (a Nissan?).

        A taky to je bez instalace no…

        EDIT: nerikam ze 48V je spatne, jen ze to je levnejsi varianta se svymi pro a proti.

Napsat komentář