TEST: vyzkoušeli jsme nový Nissan Leaf s 30kWh baterií

Nissan Leaf se dostal na trh koncem roku 2010. Během pěti let se ho prodalo přes 220 000 kusů. Nyní přichází na trh nová verze s 30kWh baterií. Kolik ujede?

Nový Leaf s 30kWh baterií nepřináší kromě navýšení dojezdu žádné jiné významné změny. Ocenit je však třeba vylepšený systém NissanConnect EV pro vzdálenou správu vozidla přes smartphone (např. vzdálené vyhřívání) a zejména rychlý a přehledný informační systém včetně navigace.
foto: Hybrid.cz

Nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií navyšuje kapacitu o 6 kWh. U verze s 24kWh baterií, která i nadále zůstává v prodeji, byla využitelná kapacita asi 21,3 kWh.

S takovou uměl Nissan Leaf ujet na jedno nabití reálně v létě bez klimatizace kolem 150 km, limitem bylo 170 km při opravdu šetrné a přívětivé jízdě.

Nová 30kWh baterie je dle NEDC „kotována“ na 250 km. Dle amerického měřícího standardu EPA s ní Leaf ujede 171 km, což je realitě mnohem blíž a dokonce auto v některých ohledech podcěnuje.

auto test elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh baterie

foto: Hybrid.cz

Z nominálních 30 kWh kapacity je reálně využitelných asi 28,5 kWh. My jsme s autem ujeli na jeden zátah 190 km z Prahy (Duhová ulice, rychlonabíječka , nabito na 96 %) na Bítov u Vranova.

Spotřeba a dojezd

Cesta trvala tři hodiny, hypermiling na dálnici při rychlostech kolem 90 km/h umožnil jet od Jihlavy dál rychlostí podobnou a v rámci předpisů, pochopitelně, už s menším důrazem na spotřebu.

Když indikátor ukazoval 15 km zbývajícího dojezdu (poslední dílek baterie), byli jsme asi 5 km před cílem, takže odhadem 15-20 km by auto ještě ujelo. Průměrná spotřeba indikovaná vozem se pohybovala kolem 14,5 kWh/100 km.

auto test elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh baterie

foto: Hybrid.cz

Když jsme Nissan Leaaf připojili s pomocí dodávaného kabelu EVSE do běžné 230 V zásuvky, dodaným kabelem proteklo 31,1 kWh. Nabíjení trvalo dlouhých 17 hodin, protože kabelem dodávaným s autem protéká standardně pouze 8 až 10 A.

Stejnou cestu jsme pak zopakovali opačným směrem. Tam už to bylo opravdu na knop. Už asi 30 km před Prahou zmizely všechny dílky nabití baterie, procenta ukazovala nulu.

Přesto se nám podařilo do Duhové dojet BEZ ŽELVY! Posledních 10 km už byla opravdu lehká jízda asi 70 km/h. V tomto případě byla spotřeba kolem 15 kWh/100 km.

auto test elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh baterie

foto: Hybrid.cz

V obou případech se jelo bez klimatizace nebo vytápění a BEZ režimu Eco (který nám přijde po většinu času spíše kontraproduktivní).

Kvůli omezené době vypůjčení jsme neměli možnost auto skutečně podrobně otestovat v městském provozu, ale očekáváme, že tam přes 200 km hravě zvládne. V současné době jednáme o dlouhodobější zápůjčce.

Kvalitní navigace

Všechny ostatní parametry vyjma kapacity baterie zůstaly u nové verze s 30kWh baterií totožné. Výkon 80 kW (110 koní)/280 Nm, aerodynamický koeficient 0,29, CHAdeMO rychlonabíjení, max. rychlost 145 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h během 11,5 sekundy.

auto test elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh baterie

foto: Hybrid.cz

Dojezd, resp. kapacita baterie, je bezesporu tou nejdůležitější novinkou vozu Nissan Leaf. Zároveň ale nemůžeme nepochválit rychlý, responsivní a intuitivní středový displej včetně navigace. Kupodivu něco takového stále ještě není, ani v roce 2016, samozřemostí!

Ocenit je třeba také minimální hmotnostní nárůst o 21 kg a nezměněný zavazadlový prostor o objemu 370 litrů (720 litrů se sklopenými zadními sedadly).

Novou baterii o kapacitě 30 kWh lze objednat u vozů s úrovněmi výbavy Acenta a Tekna. Záruka na 30kWh baterii je 8 let/160 000 km namísto standardních 5 let/100 000 km. Záruka kapacity článků baterie je zárukou proti poklesu kapacity pod čárkou 9 (z 12) na ukazateli kapacity baterie.

auto test elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh baterie

foto: Hybrid.cz

Ceny Nissanu Leaf modelový rok 2016 startují na částce 730 000 Kč (výbava Visia). Ve výbavě Acenta (30 kWh) činí cena elektromobilu Nissan Leaf 859 600 Kč. Nejvyšší úroveň výbavy Tekna (30 kWh) je k dispozici za 926 600 Kč, ceny jsou s DPH. Navíc není od věci připlatit si u Acenty dalších 24 800 kč za 6,6kW palubní nabíječku.

vlastní

81 Comments on “TEST: vyzkoušeli jsme nový Nissan Leaf s 30kWh baterií”

  1. Díky vstřícnosti BSAuto
    Díky vstřícnosti BSAuto Brno jsem měl půjčený na víkend Nissan Leaf s 30kW baterií. Výbava Tekna. Chtěl jsem si vyzkoušet trasu, kterou běžně jezdím: Brno – Svitavy a okolí. Rád bych se podělil o svoje postřehy. Při jízdě s ECO módem spotřeba 12,8 kWh/100 km. Úbytek baterie cca 1 km na 1 km jízdy. Při jízdě bez ECO módu spotřeba 13,4 kWh/100 km a úbytek baterie cca 1,1 km na 1 km jízdy. Během jízdy při dojíždění ke křižovatce/koloně využívaná silnějsí rekuperace a brždění motorem díky módu „B“. Jízda normálním stylem, jak jsem zvyklý. Občasná akcelerace, když se „borci se zatmavenými skly“ pokusili dát do kopce najevo, že mají silné auto (neměli šanci 😉 …). Krátká projížďka po dálnici – spotřeba neměřena, pozorovaný úbytek baterie cca 2 km na 1 km jízdy (při vysoké rychlosti), při normální dálniční rychlosti cca 1,5 km na 1 km jízdy. Auto mě přesvědčilo stabilitou, výkonem, komfortem (např. do dneška jsem si myslel, že Bose sound systém je na nic – ale teď vím, že je super 😉 hlavně v tichém elektroautě …). 30 kW baterie už není jen na ježdění kolem komína, dává možnost jezdit delší trasy – z baterií jsem dostal reálný dojezd po okreskách 200 km bez problémů (klimatizace ubírá cca 7 km dojezdu díky lepšímu tepelnému systému). Postřehy k autu a návrhy na zlešení jsem předal BSAuto Brno (ocenili to) a oni to předali dál na centrálu. Myslím, že pro většinu cestujících začíná být 30 kW baterie dostačující k tomu, aby se dostali do 90% svých cílů na jedno nabití. Zbytek cest půjde absolvovat díky rozrůstající se síti rychlonabíječek. Nabíječka ve Vystrkově podle mě umožní beproblémovou cestu mezi Brnem a Prahou (a případně i Plzní) i Nissanem se 30 kW baterií bez rychlostního omezování se na dálnici (s dodržováním předpisů, samozřejmě). Na závěr úsměvná situace: jakožto nezkušený elektromobilista jsem měl nervy, když jsem měl dojezd na autě 98 km a navigace ukázala vzdálenost 50 km do cíle. Nakonec při dojezdu do cíle byl dojezd 56 km i přes jízdu bez ECO módu 😉

    1. Dobrý den Všem.
      Pod tento

      Dobrý den Všem.
      Pod tento postřeh se mohu podepsat. I já měl zapůjčený Nissan Leaf z BS Auto Brno a musím naprosto souhlasit s velmi příjemným přístupem jejich prodejců značky Nissan. Jelikož jsem elektromobilista,chtěl jsem si vyzkoušet,jak moc je uváděný dojezd reálný, když budu aplikovat svůj jízdní styl v součinnosti s jízdou podle pravidel a přitom nezavazet. Můj výsledek s jízdou ECO i bez byl 13kW na 100km a to jsem nejezdil po rovinkách,ale za víkend jsem zvládl Beskydy,Jeseníky i Orlické hory.Neměl jsem problém mít dojezd více jak 200km. Autu ve výbavě Tekna nebylo co vytknout. Myslím si,že však nejde ani tak o výbavu,ale o velikost baterie 30kW,která opravdu už umožňuje bez velkých potíží jezdit po ČR mezi rychlonabíjecími stanicemi. Jediné,co lze vytknout je standardně dodávaná nabíječka 230V/10A, protože dobíjení s ní je opravdu hrozně pomalé.U BS auto nejen že auto koupíte,ale prodejci Vám rádi zodpoví na spoustu zvědavých otázek, vůz i zaservisují a umožní Vám i nabíjet u jejich rychlonabíjecího stojanu. V rámci podpory elektromobility je jedno,jestli přijedete ke stojanu s Nissanem či elektromobilem jiné značky. Můj názor je,že Nissan Leaf s 30kW baterií je na naši malou zemičku pro cestování dostačující a nabíjení ve Vystrkově bude příjemnou třešničkou pro cestování po ČR.

      1. Dobrý den,
        rád bych se

        Dobrý den,
        rád bych se zeptal jak pujčení Leafa u BS Auto Brno probíhá.
        Kolik pujčení Leafa stojí a jaká je maximální doba vypujčení?
        Je potřeba složit nějakou kauci či doložit pojistku na blbost? Kladou si v BS Auto nějaké jiné požadavky, jako je třeba omezení nájezdu, nabíjení jen u určitých nabíječek (vlastně ani nevím co by mohli vymýšlet)?

        Předem díky za odpověď.
        Jarda

        1. Dobry den.
          Nejlepsi je se

          Dobry den.
          Nejlepsi je se tam zastavit osobne a domluvit se. Podminky nemeli skoro zadne. Nechal jsem jim tam svuj elektromobil. Ovsem jak rikam, zalezi na domluve. Myslim si, ze se jedna vzdy o individualni pristup ke konkretnimu potencionalnimu zakaznikovi. Jirka

      1. Mel jsem Leafa 30 pujceny 3
        Mel jsem Leafa 30 pujceny 3 dny. Mimo rychlejší dobijeni na Chademo az do konce jsem nic výraznějšího nepocitil. Spotřeba průměr 17,1 kWh bez klima a topeni a skutecny dojezd nakonec jen 161 km. Novým Nisanem connect nebylo vozidlo vybaveno, nicméně po zkušenosti s dřívějšími vozy a ev již nemám ke značce Nissan důvěru, technický považuji jejich vozy za dokonale, ale prodejní lži, reklamační obstrukce a jednání zástupce pro ČR a českých dealerů je důvod si Nissan a v Česku více nekupovat.

    1. Tak urcite sla, sla by tam
      Tak urcite sla, sla by tam dat i 50kw baterka a silnejsi motor atp, akorat ze pak by uz asi leaf nesel sehnat za ceny jako dneska (od 600 000).
      Vim ze ti to asi bude pripadat neuveritelne, ale jsou i lidi, co si koupi radeji EV za 600 000 s tim ze s nim budou jezdit jen kratsi trate, nez teslu s petinasobnou cenou…

          1. No je fakt že kdyby to
            No je fakt že kdyby to zdražili teda rovnou o 20cetník a šópli tam rovnou 3-fázovou 22kW jako má Rendlík ZOE

            http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-renault-zoe/

            http://www.hybrid.cz/test-jak-jezdi-elektricka-kraska-renault-zoe-dil-1

            http://myrenaultzoe.com/wp-content/uploads/2014/02/Comparison-kW-vs-Time-22kW-and-43kW-Large.jpg

            http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/RENAULTZOE-4800_1.jpg

            http://www.4wheelsnews.com/images/photo_galleries/original/12247/2012_renault_zoe_engine.jpg

            PS: Dyť je to jen takový malý sympaticky dekl motóru 😉

            tak nabíjení 30kWh baterky by z Doma/ČEZ Mennekes 3F400V/32A/22kW zabralo 30:22*1,1*úbytková křivka = cca 2hod … To by už šlo !! :))
            Tzn: reálný dojezd 200km
            dobíjecí doba 2 hodiny
            cena 5Kč/kWh = :
            cena dobíjení 75Kč/1 hodinu
            spotřeba : 75Kč/100km
            rychlost dobíjení 100km/1 hodinu … To by už šlo !! :))

            takhle se starou 1F6,6kW to jede jen rychlostí dobíjení 44km/1 hodinu … To je slabý 🙁 a verzi jen s 3,3kWh nebrat vůbec … poněvadž pak je to u takovýhleho sloupku

            http://www.cerhenice.cz/Media/Public/PhotoGalleries/2126/d68de7fb-94e7-4d90-bb08-6b5086b78c61.jpg

            NA CELÝ VODPOLEDNE :))

  2. Píšete že s dodávaným
    Píšete že s dodávaným kabelem EVSE 230V to dobíjelo 17 hodin..
    Jakou verzi NISSAN LEAF jste testovali?
    Měli jste verzi s 3,3 nebo 6,6kW palubní nabíječkou??
    A s jakým kabelem je to schopné nabíjet 230V/16A/3,7kW ?? a kolik hodin?

    Ví někdo Jak dlouho se to nabíjí s palubní nabíječkou 6,6kW z ČEZ dobíječek Mennekes 400V/32A/22kW ??

      1. Uváděných 3,3/6,6 kW je
        Uváděných 3,3/6,6 kW je podle mě příkon, který je nutný vynásobit cca x 0,9, pokud předpokládáme 90% účinnost nabíjení (10% ztrát). Pokud je využitelná kapacita 28,5 kWh, je potřeba počítat s touto hodnotou (nikoliv 30kWh) a správný vzorec by měl být cca 28,5 / 2 (u standardního 10A kabelu), 28,5 / 3 (u 3,3kW) či 28,5 / 6 (u 6,6kW), pokud pomineme padající křivku nab. proudu ke konci nabíjení.

          1. no ja umim číst, však
            no ja umim číst, však proto ověřuju neuvěřitelnou hodnotu 17h / 10A standartně dodávanýho kabelu jesi to není nějaká mýlka jesi třeba na kabel nešoupli ampérmetr a hle 10A a na zásuvce nebylo napsáno 16A ale dodávala jen 10A … Nechce se mi věřit že by Franfouz z aliance Nissan Renault když do Zoe byl schopný šópnout 43kW chameleona že by do výkladní skříně NISSAN LEAF hodil do kufru jen obyč prodlužku 230V*10A= 2,3kW kabel!! 😉

                1. Je to marny, je to marny, je
                  Je to marny, je to marny, je to marny.
                  Dojdi si vystrikat na Muskovu fotku a uz prosim mlc k vecem, kterym nerozumis. Diky.

                2. Cipísku, ta krabička na
                  Cipísku, ta krabička na kabelu uprostřed, řekne nabíječce v autě, že si může vzít jen 10A, viz např. zde.

        1. Stále k tomu dávají jen
          Stále k tomu dávají jen 10A nabíječku takže 16A zásuvka není nic platna. Já úplne vybity Nv200 s baterií 24 kWh ne nabiju ani za celou noc takže leaf 30 kWh bych nechtěl tímto bazmekem nabíjet ani ve snu. Neschopnost nebo neochotu Nissanu vybavit auta solidní nabíječkou nechápu.

          1. Ne solidní nabíječkou,
            Ne solidní nabíječkou, ale solidním kabelem. Také nechápu, proč má výrobce potřebu za každou cenu něco omezovat. Ano, nekde rozvody nejsou zrovna kvalitní a někde rovnou chybí kapacita a je to jištěno 10A. Ale to si předci můžu na kabelu jednoduše přepnout. Ostatně VW to přepínání na origo kabelu má, ale zase sakra jen do 10A!
            Pak, aby člověk mohl solidně nabíjet musí koupit neoriginál kabel, který neodpovídá normám…

            1. Schuko zasuvky muzou
              Schuko zasuvky muzou dlouhodobe prenaset pouze 10A. Pro kratkodoby provoz muzou prenaset 16A, ale pozvolna se zahrivaji a to nejde do nekonecna. Norma pocita vzdy s neuplne dobrou zasuvkou, proto je to omezeni. Zkuste doma zatizit nejakou zasuvku 16A po dobu 8h. Mozna bude studena, mozna vyhori. Zalezi na prechodovych odporech. Normy vychazeji vzdy z horsich predpokladu. A Nissan nechce riskovat zalobu za vyhorely barak. Ostatne jine automobilky to maji stejne. Wallboxy nemaji Schuko, ale jsou pripojeny s pevnym kabelem a tam je povolen vyssi proud.
              Ta tzv. nabijecka neni vubec zadna nabijecka, ale je v ni pouze maly mikroprocesor, ktery komunikuje s EV a rika, ze EV smi tahnout jen 10A.

                1. Záleží na palubní
                  Záleží na palubní nabíječce. 13A myslím sosá i c-zero, ION. Auta co mají 16A, budou s kabelem co to umožnuje ze shuko sosat 16A. Mimochodem auta se silnější nabíječkou a tzv. 16A kabelem typ1/typ2 budou z veřejného stojanu sosat 20A, tak jsou ve zkutečnosti omezeny 2,5mm2 kabely…

              1. Technické možnosti jsou
                Technické možnosti jsou jedna věc. Ano, běžná schuko může přenášet 16A max 6 hodin. Pokud je ale zásuvka ve špatném stavu s vysokým přechoďákem může nastat problém i při 10A, které tam potečou 10 hodin. Naopak zásuvky používané například ve veřejných stojanech typu čez jsou konstruované tak, že mají velmi nízký přechod (mají například zlacené nebo stříbřené kontakty), okolní materiál vydrží vysoké teploty a také masivní kovové díly teplo odvádějí a předávají do vzduchu. Takže ať automobilky napíšou do návodu, že nabíjení proudem 16A vyžaduje bezvadnou zásuvku a dál se nestará. Mimochodem dát čidlo teploty do vidlice by taky nebyl problém, ale někdo by musel myslet… PS: ten kabel (ne nabijecka) má i jiné funkce. Například obsahuje proudový chranic, kontrolu pripojeni PE a stykač, který do kabelu pustí napětí až po připojení auta a po ukončení nabíjení ho zase vypne z důvodu bezpečnosti.

  3. Ta otravná hláška na
    Ta otravná hláška na displeji, kde musím ťuknout Accept, se ukazuje po každém nastartování, nebo jenom při prvním použití auta? Podle toho, že to byl půjčovací kus a zřejmě jste okamžitě nefotili, to předpokládám bude pokaždé?

    Nissan Qashqai má podobný prompt při startu kvůli navigaci a po pár měsících jsem ho upřímně nenáviděl. Kvalita středového displeje se bohužel nepozná při jedné jízdě ale až každodenním používáním.

    1. Nissan Leaf ma zabudovanou
      Nissan Leaf ma zabudovanou aplikaci NissanConnect EV. To EV je rozsireni o funkce elektromobilu. Pokud mate aktivovany ucet u Nissanu, tak Leaf se pri kazdem zapnuti chce pripojit k Nissan serveru a prenasi urcite udaje o jizde. Spotreba, rychlost, GPS pohyb, teplota baterek, venkovni teplota a spousta dalsich udaju. Ty se pak anonymne zpracovavaji v ramci Nissanu. Ale pres webove rozhrani mate tyto data k dispozici. Mate knihu jizd atd. Ale da se take vystopovat kde jste kdy byl, zda jste byl u milenky nebo kdo vi kde. A proto se musite rozhodnout, zda chcece jezdit inkognito, nebo ne a to musite v navigaci odkliknout.
      NissanConnect EV je predplaceny u noveho auta na 2 roky. Po uplynuti muzete za nejake penize prodlouzit, nebo nemusite. Kdyz nemate aktivni ucet pro NissanConnect EV, tak hlaska se uz neobjevuje. U noveho auta muzete funkci zrusit ale pak mate informace jen lokalne z navigace.

  4. Mel bych dotaz na prakticke
    Mel bych dotaz na prakticke provedeni toho „hypermilingu“, jak se to realne provozuje? Jezdim jen v dobe, kdy kamiony nejsou (resp. je jich minimum)? Nebo bezohledne blokuju dalnici (a ohrozuju ostatni) tim, ze je nutim me predjizdet rozdilem rychlosti 10kmh (ja jedu 90, kamion 100?
    Z videa nejakeho Slovaka mi prislo, ze spis to druhe („hlavne, ze ja dojedu, na ostatni se*u)“.
    Kdyz jsem zkusil jet s Leafem po dalnici, musel jsem tam mit nejakych 105 tachometrovych, abych nebyl pro kamiony brzdou… A v tomhle rezimu jizdy uz procenta mizela pekne rychle.

          1. Je až neskutečné, jaký
            Je až neskutečné, jaký aerodynamický pytel za kamiony vzniká. Vyzkoušel jsem postupně všechny mnou testované vozy alespoň pár kilometrů na dálnici v tomto režimu a opravdu – spotřeba po rovince osciluje kolem 8 kWh/100 km. Dokonce je úplně jedno, zda jedete elektromobilem s aerodynamikou letící cihly (dodávka Nissan eNV 200, Kia Soul EV, BMW i3…) či něčím opravdu trochu aerodynamickým (Peugeot Ion, Nissan Leaf….).

                1. No já to, stejně jako vy,
                  No já to, stejně jako vy, beru podle oka. Rozdíl v hmotnosti je propastný a rozdíl v dojezdu nikoliv. Prostě si nemohu pomoci, ale myslím, že soudruzi z NSR udělali chybu. Dělám v Německé firmě a vim, že jsou to taky jenom lidé.

              1. Buď je aerodynamika bmw
                Buď je aerodynamika bmw špatná, a potom je jeho nižší hmotnost vskutku klíčová. Nebo je naopak srovnatelná s leafem, a na rozdílu v hmotnosti tedy tolik nezáleží… B je správně, aerodynamika je srovnatelná. Ale i tak má i3 nižší spotřebu než leaf (27kWh vs 30kWh/1OOmil), plus výkonnější motor. Takže k něčemu ta shozená kila určitě jsou. 😉

      1. To mi připomíná moje
        To mi připomíná moje dětská léta a ježdění Škodou 105 k Balatonu.
        Já mám E-Auta rád a reálný dojezd 200Km už je skvělý na denní dojíždění do práce a domácí nabíjení. To je s rezervou i na nákup a s dětmi do kroužků apod.

        Ale jet po dálnici 100Km/h to jsem nedělal ani s první škodou Felicií před 15ti lety.

        1. Je pochopitelné, že to
          Je pochopitelné, že to poslední místo, pro které budou elektromobily stavěné budou dálnice. Proto je hloupost si je na ježdění výhradně po dálnicích kupovat. Od místa mého bydliště mám nejbližší dálnici 80km, využívám ji 1-2x ročně, proto by třeba mě vůbec nelimitoval dojezd…

          PS: i bez dálnice mám roční nájezd 35.000km což je průměrně 96km denně.

          1. Super informace pro zbytek
            Super informace pro zbytek lidí, „ty máš dálnici 80km“, no já mám 1km k ní a do práce po ní 32km, takže dle tvé informace je elektromobil pro mě nepoužitelný?
            Dalo by se říci, že najezdím čistě po ní 90-95procent km, není to sice na trasách Praha-Brno(což bude asi tvá představa použití dálnice), ale to se taky snad počítá ne?

            Myslíš tedy, že pro ježdění na dálnici nemá elektromobil smysl? Nebo přenášíš své požadavky a potřeby globálně na elektromobily, ale fakticky je stav jiný, tedy, že lze používat elektromobil i na dálnici…

            P.S. znovu, co má tvůj nájezd společného s požadavky na elektromobil, pro lidi co nebydlí (promiň) v prdelákově, kde není za prdelí dálnice?

            1. No, reagoval jsem na
              No, reagoval jsem na neznámého anonyma, který psal svůj příspěvek o něco výš, takže myslím, že informace, které jsem ve svém příspěvku podal, jsou k věci, anonyme.

              Vidíš, to máš celkem kus cesty 😀

              A kvůli těm tvým 32km po dálnici by ses musel omezovat na maximální rychlost do 100km/h? To nejspíš ne, proto postrádám smysl tvého příspěvku. Zkus si znovu pročíst předchozí příspěvky a pak svůj, možná přijdeš na to, kde je chyba.

              Jistě, že na delší přesuny po dálnici zatím nemá smysl (v naší zemi bez rychlonabíječek). Je to asi stejný jako jet se sportovním vozem po polní cestě, dá se to, ale je to nesmysl…

              Podle čeho usuzuješ, že místo, kde není dálnice v okruhu pár km musí být prdelákov? To je většina území republiky prdelákov? Připomínáš mi našeho prezidenta, podle kterého jsou 2/3 obyvatel ČR hloupé ovce, tedy hlavně jeho voliči…

              No a společného má to, že aktuální parametry elektromobilů jsou pro mne již dostatečné (a tím asi i pro dost velké procento populace [a dokazijí to již 2 známí s iOnama]) a to i přes lehce nadprůměrný roční nájezd.

              1. Hele, klidne si nějaký ev
                Hele, klidne si nějaký ev pořiď a jezdí si s nim po dálnici. Poznáš sám. Kde jaka stara vydechla Líza se ti bude lepit na prdel a dělat ti nervy. Budeš nastvanej protoze ji ujedeš, ale zkrátí s si dojezd a přijedeš do kanclu, zjistíš ze musíš někam pro něco zajet 30 km daleko a můžeš jet taxíkem, nebo nepojedeš, protoze mas karu na pomale nabíječce a zase budeš za pochvici. Nabíjet na rychle nabíječce můžeš, ale když to budeš dělat každý den tak snižuje s životnost baterií i a můžeš byt první kdo nám tu bude psát jak mu Nissan neuznal záruku na baterii. V posledním už neřesím, že v Brne nabíjís za 10 Kc/kWh a časem budeš platit za min na nabíječce. Zatim můžeš jet nabijet na AAA zadarmo, ale když tam bude fronta, zase budeš za blbce a budou se ti smát. Dálnice není pro ev vhodna, i 30 km znepříjemni život.

      2. 25 minut za kamionem – to je
        25 minut za kamionem – to je asi překlep, ne? 😉
        Předpokládám, že správně mělo být 25 metrů za kamionem – což je ovšem při rychlosti 100km/h méně než 1 sec, přičemž bezpečná vzdálenost by měla odpovídat cca 2 sec.
        Jasně, já tak občas taky jedu, ale je to na hraně.

Napsat komentář