BMW i3 má nově 33kWh baterii a dojezd 200 km

Elektromobil BMW i3 byl až dosud vybaven 22kWh baterií (19 kWh využitelných). Nový upgrade zvyšuje kapacitu na 33 kWh a dojezd ke 200 km.

Mnichovská automobilka BMW jde podobným směrem jako Nissan, když představil nejnovější verzi Nissan Leaf s 30kWh baterií. Kapacitu baterie u svého BMW i3 zvyšuje dokonce na 33 kWh.

auto elektromobil BMW i3 upgrade 33 kWh baterie Photonic Blue

foto: BMW

Rozměry baterie se nemění, zvýšila se energetická hustota článků. Výkonnostní charakteristiky se také nemění, auto stále pohání elektromotor o výkonu 125 kW/170 koní. Malý čistě elektrický bavorák s ním umí zrychlit z 0 na 100 km/h během 7,3 sekund (předtím 7,2). Max. rychlost zůstává na 150 km/h.

Větší baterie, nižší spotřeb

Baterie BMW i3 se skládá z osmi modulů po dvanácti článcích. Využitelných je 27,2 kWh. Hmotnost vozu se díky tomu zvýšila na 1343 kg (z původních 1195 kg; nově je to 1467 kg pro REx verzi, u které je 33kWh upgrade také k dispozici). BMW spolupracovalo na vývoji se Samsung SDI.

auto elektromobil BMW i3 upgrade 33 kWh baterie Photonic Blue

foto: BMW

BMW slibuje u nového upgradu také mírné snížení spotřeby elektřiny o 0,3 kWh/100 km na 12,6 kWh/100 km dle měřícího standardu NEFZ.

Nová verze BMW i3 s vyšší kapacitou baterie je nyní také exkluzivně k dispozici v novém barevném provedení Protonic Blue, které bylo dříve dostupné pouze v pro plug-in hybridního bratrance BMW i8. Novinkou je i provedení interiéru Deka World.

auto elektromobil BMW i3 upgrade 33 kWh baterie Photonic Blue

foto: BMW

BMW slibuje dojezd až 182 km v amerických podmínkách, takže v evropském provozu nebude problém dosáhnout na 200 km a možná i více. Ceny zatím stále nebyly oznámeny, v Británii činí příplatek za větší baterii £1350, tedy asi 50 000 Kč.

Pro Německo jsou ceny následující:

  • BMW i3 (22 kWh): 34 950 Euro (BEV)
  • BMW i3 (22 kWh): 39 950 Euro (REx)
  • BMW i3 (33 kWh): 36 150 Euro (BEV)
  • BMW i3 (33 kWh): 41 150 Euro (REx)

U plug-in hybridní REx verze BMW i3 se konečně také mírně zvětšila nádrž na devět litrů. Další novinkou v nabídce BMW je BMW Home Charger Connect, domácí nabíjecí stanice schopná připojit se k domácí wi-fi.

BMW nabídne na vybraných trzích možnost nechat si baterii u staré verze i3 přehodit, ovšem za dosud neznámou cenu. Vybrané baterie budou využity pro výrobu velkých stacionárních baterií pro energetiku.

Konkurence

Bavorské elektrické vajíčko tímto upgradem, který bude dostupný přibližně v polovině letošního roku, dorovnává nevýhodu relativně nízkého dojezdu mezi „moderními“ elektromobily, které přišly na trh po roce 2010.

auto elektromobil BMW i3 upgrade 33 kWh baterie Photonic Blue

foto: BMW

Konkurencí zůstávají už zmíněný podobný upgrade Nissan Leaf (250 km papírově, 200 km reálně), Mercedes-Benz B 250e (230 km/220 km), Renault Zoe (240 km/190 km) či Kia Soul EV (212 km/200 km).

auto elektromobil BMW i3 upgrade 33 kWh baterie Photonic Blue

foto: BMW

Už začátkem roku 2017 by ale měl na evropský trh vtrhnout také Chevrolet Bolt, resp. v Evropě Opel e-Ampera, který nabídne minimální dojezd 320 km na jedno nabití. A trhem nejspíš pořádně zatřese.

tisková zpráva

36 Comments on “BMW i3 má nově 33kWh baterii a dojezd 200 km”

  1. Předraženej Bramborák. A
    Předraženej Bramborák. A ještě nákup zde v CZ?? bez dotací a s nulovou podporou?? Zletá Eltra(Škoda Eltra-elektrovůz první seriově vyráběný v Evropě, než jsme se prodali Němčourům) s olovem a dojezdem 100km s možností nabít u každé zásuvky…….

    1. BMW i3 má s novým
      BMW i3 má s novým akumulátorom rozhodne väčší dojazd ako nový Leaf s 30kWh aku.
      Problém je že dojazd nieje normovaný tou istou inštitúciou – keď budú takéto merania podla NEDC napríklad tak uvidíte rozdiel a BMW bude na tom o niečo lepšie.

      1. Proč myslíte? Respektive
        Proč myslíte? Respektive proč by Teslu měl někdo podporovat?
        Podle všeho trh směřuje v relativně dohledné době k tomu, že vozidel se srovnatelnými parametry (zejména dojezdu) tady bude víc, Tesla už nebude těžit z nějaké své vyjímečnosti v parametrech.
        Pak bude zajímavé, jak se k tomu posatví zákazníci a co budou ty parametry, které budou rozhodovat o koupi toho kterého auta. Jen cena? Dojezd? Síť servisů? Značka? Univerzální konektivita s dobíjecí sítí? Vlastní síť stanic? Image?
        Líbí se mi, jak příznivci Tesly uznávají jedině Teslu a co dělá Tesla. To, že prskají na všechno kolem spalovacích motorů ještě chápu, ale že prskají na cokoliv, co vyrobí konkurence Tesly v elektromobilitě mi už přijde úsměvné.
        Tradiční automobilky se možná probouzejí s nějakým zpožděním, ale mají vůči Tesle i nějaké výhody. To, že má Tesla v porovnání s nimi teď vyjímečný produkt nemusí v horizontu několika let nic znamenat… Zatím pokud vím je pořád ještě ve ztrátě a pokud by měla naplnit očekávání kolem modelu 3, tak se z toho hned tak nevyhrabe… Proto bych silácké řeči o tom, že tradiční automobilky nepřežijí (zřejmě do pár let veškerý eutomobilový průmysl zanikne a bude tady jenom Tesla) neříkal s takovou jistotou…
        Uvidíme…

        1. Viete tí ľudia čo
          Viete tí ľudia čo oslavujú Teslu, to nerobia preto žeby fandili americkej značke…radšej by dali zarobiť európskej..ale povedzme si úprimne od EU výrobcov je to vyslovene sabotáž. Myslíte že by taký VW alebo MB s BMW nedokázali s tými ich peniazmi vyrobiť Supercharger s nabíjaním 135 kW?..Vedeli, keď to dokázala Tesla. Ale neurobia to. Ak sa nespamätajú vlak im ujde. O 2 roky tu budú Chevy Bold 320km dojazd, VW-BMW-Nissan-Renault a iný s dojazdom cca 250 km s drahým 50 kW pomalým nabíjaním(viď. cenník Greenway v SK) a do toho Príde Tesla model 3 s 340 km dojazdom s nabíjaním 135 kW a zadarmo !!!..čo by ste si vybral Vy?..alebo iný zákazník?..len blázon si nevyberie Teslu..asi tak to je..

          1. No jedna superchargery na
            No jedna superchargery na model 3 zadarmo nebudou, druhak model 3 bude stat dvekrat toli co leaf, takze to neni uplne srovnatelna kategorie….
            Ostatni automobilky taky delaji na EV a treba VW cili i do nizsich cenovych hladin nez tesla (precejenom auto s cenou zaconajici hodne nad 1 milion CZK neni zadna masovka)…

          2. Otazka neni, jestli by u
            Otazka neni, jestli by u VW… zvladli ekvivalent TS vyrobit (temer urcite ano, nic az tak prevratneho tam neni a baterky by mohli koupit od toho, od koho je kupuje Tesla), ale jestli by ho dokazali prodat – pro mlade cool milionare to nejspis nejsou dost mlade cool firmy, ktere si zaslouzi dostat 3 miliony za auto, ktere je v benzinu za milion… A toho jsou si podle me dobre vedomi, proto cekaji, az nekdo prolomi psychologickou barieru.

            1. Otázka je, jestli segment
              Otázka je, jestli segment mladých cool milionářů dokáže ekonomicky utáhnout vznik nové automobilky a vývoj auta a celého zázemí kolem toho včetně superchargerů.
              To je myslím ta klíčová otázka – masový trh nebudou tvořit auta pro milionáře. V masovém trhu půjde mnohem víc o poměr cena/výkon a uspokojení specifických potřeb něž o to, jestli mám cool značku.
              A to může být slabý bod Tesly – bude jednoznačnou první volbou pro okrajový segment trhu, ale masový trh obsadí tradiční značky s levnějšími, ne tak vytuněnými (což je otázka) modely, které možná právě paradoxně svojí konzervativností osloví konzervativnější cílovou skupinu (která je podle mě početnější než skupina cool milionářů).
              Pak je otázka, jestli na tohle má Tesla nastavený byznys model. Myslím, že ne. Proto se po luxusních a drahých vozech (S a X) zaměřuje na masovější trh. Tam bude ale větší konkurence a z hledisk cen „těsno“, takže bude muset obětovat řadu vychytávek, které dělají Teslu Teslou a jsou tak ceněny u drahých modelů (třeba dobíjení u Superchargerů zdarma). No a pak je otázka, v čem bude Tesla tak vyjímečná v porovnání s BMW, Mercedesem a dalšími, notabene když mají širokou síť servisů a dealerů (např.), které Tesla mít nikdy nebude. Kolik si budou chtít lidi připlatit za značku?
              Tady se podle mě bude lámat chleba a sám jsem na to zvědavý…

                1. Ano, přesně tak. A to bude
                  Ano, přesně tak. A to bude podle mne ta část trhu, kde se svede ta hlavní konkurenční bitva a kam míří snahy ostatních automobilek. Jinými slovy, Tesla už nebude jediná, bude tam z čeho vybírat. A to ukáže, nakolik dokáže obstát v konkurenci a jestli to ustojí ekonomicky. Kdyby model 3 nabídli teď, byla by to jinačí situace, auto ale bude dost se zpožděním…

                2. to ze zatim vsechny jejich
                  to ze zatim vsechny jejich auta byly se spozdenim neznamena ze to tak musi byt i u trojky 🙂

                3. Nedávno jsem četl, že
                  Nedávno jsem četl, že průměrná prodejní cena automobilu v USA je $27000. Docela mě překvapilo, jaká je to pálka, jako kdyby si tady v průměru lidi pořizovali Superba. Takže máte naprostou pravdu, +/- 40 000 dolarů je v USA pro střední třídu.

                4. V rámci koncernové dělby
                  V rámci koncernové dělby Škoda do USA nedodává. Ale kdosi tady na Hybridu psal, že nedávno někdo přitáhnul do USA Superba, ukazoval ho Američanům a přepočetl cenu na USD. A oni se rozplývali, jaké je to krásné levné auto, a že něco takového by si rádi koupili. 🙂
                  Kromě kupní síly místní ekonomiky v tom hraje roli i zdanění (v USA nízké).

          3. Myslím, že je to o něco
            Myslím, že je to o něco složitější. Z pohledu zákazníka to jistou logiku má, ale je současně potřeba, aby se to jaksi výrobci vyplatilo.
            Všichni nadávají, že evropské automobilky neumí vyrobit auto s parametry Tesly. Ale umí. Uměl by to s nadsázkou kde kdo. Ale něco to stojí. Elon Musk přesvědčil investory, aby mu na to dali peníze. Zatím jich jejich investici nezhodnotil, ale vyrovnává to marketingem a dělá z Tesly značku, po které všichni touží. Což je fajn, ale klíčová otázka je, jestli je to nejen dlouhodobě, ale i střednědobě udržitelný model a jestli způsob, jak to Tesla dělá (zisk se odkládá, masivně se investuje s očekáváním, že si to na sebe vydělá „pak“) bude skutečně fungovat.
            Samozřejmě, že u klasických automobilek je to těžké rozhodování z hlediska toho, kolik mají zainvestováno ve spalovacích motorech, ale v případě elektromobility je to taky o tom, že když se to ekonomicky nevyplácí, tak se do toho nehrnou a nastupují do toho pomalu. V tomhle má Tesla výhodu (spalovací byznys je netrápí) i nevýhodu (vsadila na jednu kartu, buduje vše od nuly a s množstvím investic, které do toho nastrkala jí nezbývá jiná strategie, než běžet dál kupředu, podporovat vlastní PR jak je to skvělé a doufat, že se v něčem třeba nezmýlili a nepřepálili to…). protože kdyby se to stalo, tak stejně rychle jako hvězda Tesly zazářila, může i pohasnout…
            Není to o tom, že bych jim to přál, jen mě ten hype kolem všeho co je Tesly nějak začíná iritovat… Všichni jsou pitomci, oni mají všechno skvělé. Svět nebývá černobílý…
            Jen poznámka – myslím, že levné auto (relativně) s masivními prodeji a síť superchargerů (která by se kvůli tomu musela masivně zahustit) s dobíjením zadarmo je ekonomický nesmysl. Takhle to fungovat nebude, Tesla to myslím moc dobře ví, jen někteří nadšenci to ještě nepochopili…

            1. uz som sa bal ze som tu sam,
              uz som sa bal ze som tu sam, dakujem za vas komentar, vystizne a presne, este dufam deti ked vyrastu to pochopia tiez.. ja drzim ev, ked to bude cenovo zaujimave, zvazim aj ja. vacsina tu vychvaluje auto za 70tis plus, v ktorom sa mozno tak previezli, nech to ide aj tisickou a potah z koze perskych maciatok je to hlupost na entu za tu cenu, jedine na paradu, pre tych co lahko zarobili, zbavit sa par dukatov nazbijanych.. pre mna bude otazne ci tesla prezije tu 3, dokedy sa da ta bublina nafukovat.. musk svoje akcie davno predal:)

        2. Trochu nechapu co te Anonyme
          Trochu nechapu co te Anonyme tak nakoplo na mem kratkem komentari 🙂 Odpovidas si na spoustu svych vlastnich otazek, ty jsem vsak ani nevyslovil.
          A jinak dekuji vsem za spoustu vecnych a casto pravdivych argumentu, ktere jste zde nize napsali.
          Takze jen kratky komentar…
          …to ze je Tesla v minusu, to je logicke, protoze prave to, ze mohutne investuje do siti, mega-tovaren a novych modelu ju dela do budoucna mocnou, hybajici trhem a diktujici nove technologie presto, ze vetsina automobilek mela tyto technologie davno v rukavu a jsou mnohemkrat bohatsi, jen je vcas nevytahli. Elon uz vicekrat dokazal svetu, ze to na co se zameri, neni tema k zahozeni 😉 Myslite si (ti co to tu zminujete), ze je takova spousta lidi, kteri uprednostnuji jen z hlouposti zacinajici automobilku pred svetovymi mega-znackami?
          Zkuste si alespon zapujcit jeji auta a pak to zde znovu komentujte…
          …pak pochopite v cem je to kouzlo teto znacky. Nemel jsem hned Teslu a mnoho EV-aut jsem si i vyzkousel a EV-Smarta s 22kW nabijenim vlastnim stale (i kdyz pujde v lete asi na bazos) Taky jsem mel i slusna auta na uhli, ale prozatim jednoznacne Tesla je Tesla.
          Tesim se velmi na konkurenci a jsem zvedavy jak dlouho bude trvat dalsim znackam alespon okopirovat pocity, ktere mate v S-ku nebo X-ku pri rizeni.
          Elon proste bude brat svetu dech dokud bude ziv a i kdyz to s nim jeho zamestnaci nemaji lehke, moc mu preju dalsi uspechy proti skostnatelym a vycuranym automobilkam sveta!

    1. To může říct každý,
      To může říct každý, kdo si pořídil EV před upgradem baterky, resp. obecně s malou baterkou. Jenže kdyby všichni čekali na ty větší baterky, tak by se dodnes na poli elektromobility nic nehnulo. Prostě je to daň za to, že jsme do toho šli na začátku. Takže já třeba o prodeji Leafa neuvažuji, spíš by to chtělo časem přikoupit EV s větším dojezdem, který by nahradil spalováka.

  2. Tato informace není úplně
    Tato informace není úplně přesná: Hmotnost vozu se díky tomu zvýšila na 1343 kg (z původních 1195 kg)
    Původní hmotnost 1195 kg je u verze 2017 (60Ah) nyní uváděna jako 1205 kg
    Verze 2017 (94 Ah) je uváděna jako 1245 kg (tedy o 40 kg více) a potom s řidičem a zavazadlem teprve jako 1320 kg.
    Navíc verze s 94 Ah má již k dispozici 3 fázovou AC nabíječku sice je to 3 x 3,7kW = 11kW, která je také o něco těžší než jednofázová.

        1. S Mercedesem B ED jsem
          S Mercedesem B ED jsem jezdil a pokud ho porovnám s i3 v reálu, nebudu se bavit o designu, ale o funkčnosti pohonu, podvozku atd. MB má v reálu dost vysokou spotřebu, takže dostat se na deklarovaný dojezd je dost velký problém – jednoduchá matematika – váží nějakých cca 1725 kg oproti cca 1200 kg u bmw i3. Výkon 180 PS se přenáší na přední nápravu a když na to šlápnete, tak má docela problém s trakcí a dost hrabe, není to prostě tak vyvážené jako BMW. Co se mi na MB líbilo byla 11 kW palubní nabíječka při takovém tom městském ježdění, nicméně nemá rychlonabíjení CCS a na dálkové trasy o dost hůře použitelný nežli i3.
          Ty dojezdy všech aut na papíře se oproti praxi velmi liší. Třeba takový Renault ZOE asi 240 km neujede ani náhodou, takže oněch 230 km v Mercedesu je dost podobná pohádka. Pokud BMW udává dojezd s větší baterií 33 kW reálných 200, čemuž já tedy dost věřím, tak je to velmi dobrá hodnota. Nissan udává u svých 30 kW dojezd 250 a reálných je také spíše těch 200. Aby jsem to tedy shrnul, vím že u BMW připlácíte za spoustu věcí a tyto vozy mají jinou cílovou skupinu, ale příplatek za novou baterku není nijak drastický a nová palubní 11 kW nabíječka z něj dělá velmi zajímavé auto, které opět otevírá jiné možnosti cestování.

    1. díky, já jsem tu informaci
      díky, já jsem tu informaci neověřoval. Bordel v tom udělalo především samo BMW, které s novými informacemi změnilo udávanou hmotnost z unladen na DIN.

      Zajímavý hokej je také v udávané spotřebě, kde teď o 40kg lehčí 60Ah verze má horší spotřebu než ta nová s 94Ah. A ta informace o spotřebě 94Ah s REXem mi už přijde úplně mimo?

      1. >o 40kg lehčí 60Ah verze
        >o 40kg lehčí 60Ah verze má horší spotřebu než ta nová s 94Ah

        Když zvýšíš kapacitu baterie (zvětšíš nebo přidáš nové články), odebíraný výkon se rozprostře do větší kapacity baterky, klesnou ztráty na vnitřním odporu (zmenší se pokles napětí způsobený protékajícím proudem), takže při konstantním odebíraném výkonu klesne i odebíraný proud (což v druhém řádu opět nepatrně sníží ztráty)

Napsat komentář