POTVRZENO: BMW i3 s dojezdem kolem 200 km

Během posledních měsíců jsme informovali, že elektromobil BMW i3 brzy nabídne dvojnásobný dojezd. To nyní potvrzuje samotná automobilka BMW v emailu rozeslaném zákazníkům.

Automobilka BMW rozeslala zájemcům o svá auta a současným majitelům elektromobilu BMW i3 informační email, ve kterém potvrzuje brzké zvýšení dojezdu elektromobilu BMW i3 „až o 50 %“.

První dodávky vylepšeného BMW i3 by měly proběhnout už v červenci 2016. Současná verze BMW i3 je vybavena 22kWh baterií, která zvládne dojezd zhruba 130 km na jedno nabití.

Poloviční zvýšení by mělo znamenat dojezd zhruba 200 km při kapacitě 33 kWh. Mnoho dalších otázek ale zůstává nezodpovězeno. Půjde, podobně jako u nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií pouze o příplatkovou vyšší výbavu, nebo půjde o standardní model?

Budou si moct současní majitelé BMW i3 nechat baterii upgradovat, případně za kolik? A kolik bude BMW i3 s vylepšenou baterií vlastně stát? Nastanou nějaké změny také u BMW i3 REx, řeba větší nádrž na benzín?

První informace hovoří o tom, že příplatek za vyšší kapacitu baterie by mohl být kolem 50 000 Kč a bude zahrnovat také rychlonabíjení, tedy samo o sobě příplatkové vybavení za 20 000 Kč.

Celosvětový zájem o BMW i3 se v posledních týdnech snížil, zejména v . Může za to právě nízký dojezd vozu v porování s konkurencí jako je Mercedes-Benz B ED, Kia Soul EV nebo Volkswagen e-Golf a další.

BMW

104 Comments on “POTVRZENO: BMW i3 s dojezdem kolem 200 km”

  1. Tak dnes byly uvolněny
    Tak dnes byly uvolněny oficiální informace od BMW, potvrdilo se to co se očekávalo, tedy nové 94Ah články Samsung SDI a byla zvětšena nádrž u REx. Dovolím si překopírovat sumační příspěvek z diskuze na IEVs.

    22kWh version – 18.8kWh usable
    33kWh version – 27.2kWh usable

    18.8kWh – 27.2kWh = 45% increase
    81miles – 114miles = 41% increase

    Velice zajímavý je značný nárůst hmotnosti:

    22kWh BEV – 1195kg(2635)lbs
    22kWh REX – 1315kg(2899)lbs

    33kWh BEV – 1343kg(2961)lbs = +148kg(326)lbs
    33kWh REX – 1467kg(3234)lbs = +152kg(335)lbs

      1. Je to proto, že se
        Je to proto, že se míchají jablka a hrušky.
        Jedna hmotnost je uváděná bez řidiče a druhá s řidičem.

        Správné hodnoty bez řidiče a zavazadle jsou:
        i3BEV (60Ah) 1205kg (v modelové řadě 2013-2016 se uváděla jako 1195kg)
        i3BEV (94Ah) 1245kg

        i3REX (60Ah) 1340kg
        i3REX (94Ah) 1365kg

  2. BMW i3 REX jsem měl
    BMW i3 REX jsem měl možnost vyzkoušet v extrémních podmínkách a je to velmi zajímavá věc.
    Na okraj chci uvést jednu zásadní věc. Když se tak pravidelně koukám na různé diskuze, velmi by mne zajímalo, kolik lidí opravdu jezdí a mohou problematiku hodnotit objektivně. Z vlastních zkušeností jen pár čísel – jezdím na elektrický pohon již 3 rokem, bohaté zkušenosti se 2 vozy a k dnešnímu dni najeto cca 140 tis km čistě na elektřinu. Takže k jádru „pudla“ nebo-li spíše REXe. Když jsem vozidlo viděl před 3 roky, tak jsem si říkal, že je to úplná zbytečnost. K čemu to, klasická i3 bohatě stačí. Jenže právě v různých krizových momentech, které během té dlouhé doby nastaly, jsem úplně změnil názor. Kdybych dnes měl možnost výběru, šel bych jednoznačně do REXe. Když jsem se vracel z klasickým EV z cest domů, nejednou se mi stalo, že jsem to měl domů či do jiného cíle opravdu na krev a nebo jsem již předem věděl, že tam nedojedu. Scházelo mi opravdu pár km a tu obsazená rychlonabíječka, tu nefunkční stojan díky lidem, kteří se neumí odhlašovat atd. Když potom trčíte kvůli pár km mnohdy v zimě dalších 30 – 60 minut zbytečně a potom tu máte právě REX, který Vás nenechá nikdy na holičkách a usnadní Vám velmi výrazně život. Těch situací není mnoho a ve výsledku ho použijete párkrát do měsíce a spotřebovaný benzín Vás nijak nezrujnuje. Takže máte vůz, který používáte na elektřinu a jen v případě nouze kdykoliv víte, že máte dojezd dalších minimálně 100 km. Opravdu ho stačí aktivovat jen, když máte dojezd nějakých 20 km. A on Vás kdykoliv zachrání. Tot postřeh o systému REX. Jinak tu nebudu a nechci diskutovat o cenové politice a jiných dalších věcech. Mám též nějaké výhrady. Stejně se NIKDY nezavděčíte všem a vždy se najde nějaký chytrák, který toho ve finále ví tak maximálně z prospektu.

                1. Na druhou je to „baterka“
                  Na druhou je to „baterka“ kterou clovek dobije na nejhustsi siti superchargeru na svete za 5 minut do plna, to je asi jeji ucel…
                  Jinak maly spalovak + generator si myslim ze nebude nutne drazsi nez baterka….

                1. V nouzi nejvyšší můžete
                  V nouzi nejvyšší můžete nabít z jakékoliv zásuvky.

                2. tech 120kg baterek by melo
                  tech 120kg baterek by melo nekolik vyhod.
                  – Mensi cyklovani pri stejnem najezdu – lepsi zivotnost baterii.
                  – Vyssi vykon vozu
                  – Rychlejsi DC nabijeni (vice kW)
                  – Bezudrzbove
                  – Bezemisni

        1. Ps- Sbíječka REX Má
          Ps- Sbíječka REX Má několik výkonových režimů. Generátor běží v různých otáčkách podle potřeby .
          31.12.14 toto mi přišlo Vážený pane
          děkujeme za Váš email zaslaný na náš zákaznický servis BMW a velmi nás těší Váš zájem o vůz BMW i3!

          Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné zapnout manuálně v případě, že je baterie nabitá na méně než 75%. V případě delší cesty se doporučuje jej zapnout právě při této hodnotě a s vozem bude možné dosáhnout co nejdelšího dojezdu. Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.
          Motor se spustí i automaticky a to při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%, aby bylo možné pokračovat v cestě.
          U stojícího vozu není možné zapnout motor. Ten se automaticky vypíná při zpomalení pod cca 18-20 km/h.
          V případě, že by se kolona pohybovala rychlostí například 25km/h, motor by běžel do doby, než by nedošel benzín z 9l nádrže, nebo do doby, než je akumulátor dobit do hodnoty nabití baterie, při které byl manuálně aktivován a kterou se snaží automaticky dosáhnout.
          Aby jste přesně pochopili fungování tohoto vozu, doporučujeme kontaktovat prodejce vozů BMW i (kontakt níže) a vyzkoušet si celý systém v praxi.

          Invelt s.r.o. Praha
          Jeremiášova 5
          155 00 Praha 5
          Telefon: 257 117 111
          E-mail: Praha@invelt.com

          V případě jakýchkoli dalších dotazů či přání se na nás neváhejte opět obrátit.

          S přátelským pozdravem,
          Zákaznický servis

      1. Když jedete a zapnete si
        Když jedete a zapnete si REXe, tak to samozřejmě slyšet je, ale v kabině minimálně. Co mě spíše překvapilo bylo chlazení. Když jsem dojel na místo určení a vypnul auto, ještě asi 3 minuty byl sepnutý větrák, a to nebylo venku takové vedro. Takže v letních měsících to možná bude zapnuté déle. A ten byl docela dost slyšitelný, ale ta věc Vám opravdu dává nevýdanou jistotu dojezdu za jakýchkoliv podmínek. Ve většině případech ho vůbec nemusíte používat a je to vždy jen na Vás, udrží baterii i při velmi nízké kapacitě. Automaticky se sepne až při nějakých cca 15 km dojezdu. Na druhou stranu, když je potřeba, můžete s ním jet nonstop a když vyjedete nádrž a znovu natankujete, jedete opět dál. Co se momentální spotřeby týče, tak se pohybuje kolem 5-6 litrů když jedete rozumně. Od té doby pozoruji, kdy zhruba by se mi hodil a kolik km bych ho měsíčně upotřebil. Ušetřil by mi hodiny čekání a jedna 9 litrová nádrž by mi postačila úplně v pohodě při nájezdu cca 2000 km měsíčně, takže žádné velké výdaje. Princip toho auta je prostě stejný jako ostatní elektromobily, jen Vás podrží v krizi a o to tu jde.

        1. Tj co to tady vykládáš za
          Tj co to tady vykládáš za nesmysly, zní to jako reklama na BMW i3 REX !! :)) Nebudu zapírat že i3 bytostně nesnáším ikdyz bmw jsem měl rád, ovšem u i3 REX je prioritním NEDOSTATKEM ta absence komfortu díky NESKUTEČNĚ ODFLÁKNUTÝM LÉPE ŘEČENO ÚČELOVĚ KONSTRUOVANÝM NESMYSLNOSTEM, díky bmw samozřejmě. Ano REX by teoreticky byl dobrý sluha v nouzi, ale nikoli za tu PŘEPAL BMW CENU a za tu NAPROSTOU ZBÍJEČKU !!! co samozřejmě šla udělat líp, kdyby bmw ovšem chtělo dělat elektromobily … 😉

          1. Než začnete někomu tykat
            Než začnete někomu tykat a osočovat, tak slušností je se alespoň trošku představit. Nedělám tu žádnou reklamu na BMW, ani ho nevlastním. Jen jsem zde uvedl mé zkušenosti. Spíše by mne zajímalo, jakým autem jezdíte Vy a jaké jsou Vaše zkušenosti s elektromobilem? Docela by mne to zajímalo. Děkuji

            1. Sory nadzvedlo mě to
              Sory nadzvedlo mě to přepal bramboradlo ze židle :))

              http://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu-bmw-i3-zacne-na-595-000-kc

              Psal jsem „zní to jako reklama na BMW i3 REX“ neříkal sem že ji děláte/š, ber to s nadhledem, tady si každej s každým tyká, dyt SME JEDNA ELEKTROMOBILNÍ RODINA 😉 Ja i3 nevlastním, neřídil jen nechal povozit, teslu S taky, k roadsteroj a x sem se zatím nedostal, leaf jen prohlídka zbytek z vyprávění tady z hybridu 🙂

              1. Dobrá tedy, děkuji za
                Dobrá tedy, děkuji za Tvoji odpověd. Jestli jsem tedy dobře pochopil, aktivně nejezdíš zatím elektromobilem. Pokud by jsi chtěl svézt VW e-Up není problém. Skoro v něm bydlím a chystám se napsat recenzi z dlouhodobého hlediska, Mám už najeto přes 60 tis km

                1. díky za nabídku, každá
                  díky za nabídku, každá recenzička dobrá, rád si ji přečtu

    1. Principielně s REXem
      Principielně s REXem souhlasím. Osobně by se mi nejvíc líbil konektor v interiéru (nebo i exteriéru) auta (nejlépe standardizovaný), kterým bych mohl nabíjet baterie na jízdy. Pokud vím, že bych měl jet delší cestu, přibalil bych další baterie nebo nějaký takový REX (třeba z půjčovny) a měl bych jistotu, že dojedu. Myslím, že to dobře odzbrojuje argumenty lidí strachujících se o dojezd.
      Nejvíc by se mi líbilo, kdyby to byl standard výrobců EV a příslušenství pro nej. Umím si představit i variantu přívěsného vozíku, na kterém bych měl baterie/elektro centrálu a mohl bych se směle vydat k moři. (Někteří výrobci to dnes řeší alespoň možností levného zapůjčení spalovacího vozu právě na dovolenou.)
      Podobně jsem zastánce plug-in hybridů – je to cesta vpřed. Ano, člověk sebou tahá těžkou spalovací techniku, ale ve městě by jí člověk teoreticky neměl vůbec potřebovat a ideální stav je takový, že majitel plug-in hybridu po čase zjistí, že ten spalovací motor vlastně vůbec nepotřebuje a příště koupí EV.

      1. Ohledně těch plug-in
        Ohledně těch plug-in hybridů, to i z toho co píšete vyznívá, že to není cesta vpřed, ale spíš „překlenovací řešení“ mezi spalováky a elektromobily, pro uživatele, kteří si mnohdy mylně myslím, že jim dojezd nestačí. Ve svém okolí mám dost lidí, kteří když se projeli Leafem byli nadšení, ale vždy mi argumentují, že dojezd je malý. Na mou otázku, kolikrát za loňský rok využili jejich spalovací automobil na jízdu jedním zátahem nad 200km, hledají těžko argument a počet takovýchto jízd jde většinou snadno spočítat na prstech jedné ruky. Netvrdím, že neexistují lidé s vysokými denními nájezdy (u těch tento argument beru a bohužel to pro ně zatím není), ale překvapuje mě kolik lidí argumentuje dojezdem a přitom sami odpoví, že jejich denní nájezd je velice zřídka nad 40-50km. Druhý argument je většinou cena, ale to je dle mého jen otázka času. Myslím si, že dojezd nadcházející generace elektromobilů 300-350km je už dostatečný pro velkou část uživatelů a nyní bude potřeba zapracovat na ceně a infrastruktuře nabíjení, jelikož nemalá populace žijící v bytech, je zatím stále značně omezena hlavně nemožností dobít si vůz v noci.

    1. Ta kapacita 22kWh je uvedena
      Ta kapacita 22kWh je uvedena správně. Přesně jde o 21,6kWh celkové jmenovité kapacity baterie. Tato je pak systémem BMS omezena na 18,8kWh využitelných. Současná baterie používá 96s 60Ah článků Samsung.

      Nová baterie by měla využívat nové 92Ah články (stejná velikost i výrobce) a tedy celková jmenovitá kapacitu bude 33,1kWh a tato bude zřejmě opět omezena BMS ve voze na cca 28,8kWh využitelných.

      V pondělí by už mělo být jasno přímo od BMW.

      1. To je otázka, jak by měla
        To je otázka, jak by měla být uváděna kapacita baterie, aby to bylo relevantní, srovnatelné s ostaními EV. U Leafa se taky uvádí jen jmenovitá 24 nebo 30kWh. Podle mě by bylo férové uvádět jak jmenovitou, tak i využitelnou kapacitu – pokud je výrobce uvádí. Pokud výrobce uvádí jen jmenovitou kapacitu, tak uvádět i využitelnou = cca jmenovitá x 0.9. Mám na mysli aspoň tady, na Hybrid.cz.

        1. No určitě by na to mohla
          No určitě by na to mohla být speciální závazná norma a ne že si to dnes každý udává jak se mu zachce.

          Na druhou stranu, pokud ty čísla oficiálně nevypustí výrobce, tak je těžké se k nim dostat bez napíchnutí CAN, nebo speciálního laboratorního měření.

          1. Na stránkách výrobce je
            Na stránkách výrobce je doslovně uvedeno:
            „kapacita lithium-iontového akumulátoru (kWh) 18,8“
            http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2013/technicaldata.html#tab-0

            Pokud vím tak i samotná Tesle bylo vytýkáno matení zákazníků uváděním nominální a ne zákazníkem využitelné kapacity a to jak u aut tak i powerwallů což si myslmím, že je jen správné.

    1. Mně by stačil i Active
      Mně by stačil i Active Tourer, jenom i u toho nejslabšího benziňáku začíná cenovka na 650 kKč. Když jsem si zkušebně nakonfiguroval PHEV 225xe, vyšel mi rovný Mega (vše vč. DPH). Ale nejvíc mě pobavilo, že oproti verzi 225i (kde silnější benziňák má zhruba součet výkonu benziňáku a elektromotoru u PHEV a automat je taky v ceně) v čtyřkolním provedení xDrive, bych ještě 5 tis „ušetřil“, to je solidní ;-).
      No, nevím tedy, kolik by si za to u BMW s tou 50-70kWh baterkou řekli… (Ale ušetřil by se celý spalovací motor a automatická převodovka.)

  3. BMW i3 ma hodne nevyhod,
    BMW i3 ma hodne nevyhod, ktere ale nikdo v testech nezminuje.
    Prvni – a nejviditelnejsi – jsou pneumatiky. Rozmer 155/R19 je naproste unikum a dela to jen par vyrobcu, kteri si za tuto maloseriovou gumu zadaji nadstandartni cenu. Zatimco na Leaf/E-Golf/E-Up/Soul EV dam za sadu pneu cca 4-5 tisic CZK, tak na BMW i3 vyvalim minimalne 13-15 tisic. Nevim, za jak dlouho se sjedou, i3 je lehci nez jine EV, a kola maji velky prumer a pri stejne rychlosti se tudiz otaci mensi rychlosti, takze je mozne, ze opotrebeni bude mensi, ale kdo vi o kolik…
    Dalsi nevyhodou jsou ty sebevrazedne dvere. Ja vim, ze nejak museli demonstrovat vyhodu materialu CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastics = plast zesileny uhlikovymi vlakny, neni tedy pravda, ze auto je „z karbonu“, je spise z plastu), ale pokud vezu s sebou dalsi dva lidi vzadu a oni chteji vystoupit drive, nez ja, tak se musim odpoutat (pasy jsou uchycene v ramu zadnich dveri), a otevrit svoje dvere, pak muze vystoupit zadni cestujici. Zbytecna extravagance. Navic otevrit ty dvere, kdyz nekdo parkuje vedle me, je neskutecny masakr, jako bych hral jezka v kleci…
    Dalsi nevyhodou je komfort vzadu. Cestujici vzadu nemohou otevrit, ani vyklopit, okna, nejsou vubec stahovaci, navic sedi utopeni v karoserii a vedle jejich hlav neni okno, ale tlusty sloupek.
    Dale neexistuje zadne (ZADNE!!!) prislusenstvi, zadne nosice kol, stresni pricniky, proste nic. Pokud jezdim po meste, OK, ale pokud si chci parkrat v roce zajet s rodinou na lyze, nebo na hory s horskym kolem – nemam sanci.
    A na konec kufr, lepe receno schranka na rukavice vzadu. Nevejde se do nej ani maly detsky kocarek (golfac). Je totiz prilis uzky, takze se do nej sice vejde par tasek, ale nic vic…
    Je to takove elektricke Twingo a za ty penize je to v pomeru cena/vykon jednoznacne nejhorsi nabidka mezi EV na nasem trhu.

    Abych ale jen nekritizoval: Dynamika je fantasticka, uz tak pro EV typicke rychle starty jsou tady jeste rychlejsi, do cca 120 km/h tomu nestiha 99% aut, ktera se daji na ceste potkat. Rizeni je perfektni, mezi modernim BMW asi nejlepsi (spolu s i8) – odezva, ovladaci sily, komunikativnost na jednicku s hvezdickou.
    A konektivita – po problemech s Nissanem Leaf, kde se mi podarilo jen spojit iPhone pro telefonovani, je konktivita i3 naprosto domakana do nejmensich detailu. Vse naprosto samozrejme funguje. A navic ergonomie na jednicku, vsechny ovladaci prvky jsou jednoduse a intuitivne pochopitelne, v tomhle je to proste a jednoduse BMW.
    Priklad: Zadavam do navigace cil, objevi se hlaska o tom, ze cil je dale, nez aktualni dojezd, a jestli chci navigovat pres nbabijeci stanici – tohle je v Leafu nemyslitelne, ten ma navigaci uplne oddelenou od zbytku auta.

    i3 je fajn jako prototyp, ale tuhle techniku bych rad mel v kabatu auta, ne nesmyslu, ktery nemel opustit branu vystaviste jako koncept… Sorry moje mile BMW.

    1. souhlas, jen navigace u
      souhlas, jen navigace u Leafu mi pěkně hraje s autem tzn upozorňuje na nedostatečné nabití aku po zadání cíle, popř. vyhledá po cestě nabíječku nebo navrhne kratší trasu. Určitě souhlasím, že u Leafu je další konektivita nebo možnost spárovat ovládání auta s mobilem nebo PC celkem děs.

      1. Tak to máte zřejmě nový
        Tak to máte zřejmě nový EV Connect. Původní Connect toto neumí, je to klasická navigace bez jakékoli další funkce. Dokonce nejde ani zprovoznit propojení přes You&Nissan. Přitom to není výsada EV, mělo by to fungovat na všech Nissanech, ale v ČR bohužel smůla.

    2. S tím musím jen souhlasit.
      S tím musím jen souhlasit. Je to Jin a Jang.

      Jednak samotné BMW k tomu prodeji přistupuje velmi svérázně. Když jsem si to byl poprvé projet v lednu 2015 v Praze, tak mě ten prodejce dost bavil. Nejprve mi vysvětlovat, jak úžasnou to má navigaci, aktuální a neustále aktualizované mapy celé Evropy atd. Pro auto s dojezdem 100 km to je opravdu to co jsem o něm potřeboval vědět na prvním místě. Pak mi vysvětloval výhody nabíjení jednou fázi 32 A. K tomu mi namontují ten fantastický powerwall za cca 25000 a zařídí i změnu hlavního domovního jističe na 3×48 A. Powerwall, kterým prochází 3 silnější dráty a nějaká LEDka k tomu, to si dělají legraci. Taky mi vysvětloval, jaká je úžasná frajeřina, jezdit elektromobilem do fitka. Oni tam opravdu vůbec nepochopili co a proč prodávají! O samotném autě toho technicky moc nevěděli. Na netu se toho dalo už v té době najít a načíst více.

      Letos jsem si to půjčil v rámci akce vyzkoušet za 9999,- bez DPH. A jak je to auto zábavné, tak je nepraktické! Ty dveře proti sobě s ukotvením pásů na těch zadních, to by snad nevymysleli ani soudruzi v NDR. Už tato nastupovací groteska musela odradit většinu zvědavců od dalšího zájmu o i3, když jsem je tím autem průběžně svezl.
      Na druhé straně všichni byli uneseni prostorností, dynamikou a tichostí. A to včetně mě. A ta bezrámová okna! Nádhera! Jak říkal Jirka: „Pánové, kdo z Vás to má?“ Já naposledy u Legacy.
      Jak dlouho tam ale vydrží ty motorky, co tím bezrámovým okýnkem cvičí neustále nahoru a dolů při každém zavření, to ví jen ti, co počítali délku záruky.
      Další negativní důsledek konstrukce dveří je široký A sloupek. Je to auto do města, tak by z něj měl být dobrý výhled. A to bohužel ten sloupek kazí.

      A ten kufr! Tam nedáte ani týdenní nákup pro rodinu! To je opravdu dimenzované jen na jednu tašku s tenisovými raketami, nebo tašku s notebookem. Už dát tam obě znamenalo přeplněný zavazadlový prostor. No a když stojíte mezi auty na parkovišti, zkuste si jen tak pro zábavu představit, jak přes ty dveře proti sobě dáváte zbytek nákupu, co se nevlez do kufru, na zadní sedadla. No upřímně, u ježka v kleci je menší riziko, že vám vyskočí ploténka. Při nakládání a snaze neodřít dveře sobě a sousedním autům, už dostanou zabrat nejen záda, ale je třeba celý postup promyslet. A navigace zbaběle mlčí…
      Na druhé straně, protože se pánové u BMW rozhodli dát tam místo 130 kg baterek 130 kilo nesmyslného komisaře REXe, tak je dno kufru dost vysoko a ani vysoké postavy jako já se nemusí ohýbat. Skoro jako kuchyňská linka 🙂

      Ten atypický rozměr pneumatik se projevuje opravdu výrazně atypicky jen v ceně. Jízda naprosto pohodová, velká kola nádherně žehlí nerovnosti, auto velmi stabilní asi tak do 140, pak už je cítit vliv bočního větru. Srovnal bych to třeba s Hondou Civic 5D tak od 160 km/h. Nedá se to srovnávat třeba se Subaru, to má směrovou stabilitu v jiné třídě, to se nehne ani kolem 200 (obě auta mám, proto mi možná nevadí ten design).
      A dívali jste se na cenu ráfků? Představa, že si koupím ještě jednu sadu na zimní gumy, tak to až zamrazí.
      Příplatek za LED denní svícení mi přijde naprosto komický. Je to elektromobil, tak to by tam snad mělo být už od narození!
      Dále chtějí příplatek za tepelné čerpadlo pro topení. Vždyť je tam klimatizace, takže určitě používají inverter a podle mě je jen otázka software, zda ho povolí zapnout nebo ne. Proč by dodávali dvě různé klimatizace? A tipl by si, že ho tam mají i pro akumulátor.
      Další doplňky jsou pro mě nesmysl.

      Dojezd nepotěší. Já to vezl ze Zlína do Ostravy a pak zpět a dojel jsem. Zbývalo cca 20 km. Ale to bylo stylem strejdy v klobouku s vajíčky na zadním okně v udržované Škodě 105. Dodržování rychlostních limitů, loudání za městem, žádná dálnice, prostě z těch dobrých vlastností auta si užijete jen to ticho a rádio.
      Velmi rychle se dá zvyknout na jízdu bez brzd. Nebýt občasných nečekaných reakcí od jiných řidičů, tak na brzdu lze opravdu snadno a rychle zapomenout. Tahle hra s rychlostí a dobrou předvídavostí mě opravdu bavila (bez ironie). Hravé auto ve městě i mimo něj.
      Při normální svižné jízdě (nikoho nezdržovat a nenechat se zdržovat) se spotřeba pohybuje kolem 16-18kWh/100km, když se do cesty zapletou delší rovinky za městem, tak je spotřeba tak 22kWh/100. Neměl jsem dálniční známku. Když to porovnáte s kapacitou baterky, tak vás polije horko. Asi abyste nemuseli zapínat topení a dojeli.

      No, zkrátka je to auto mezi nebem a zemí, ráj i peklo, Jekyll a Hyde. Pánové z BMW určitě nechtěli udělat něco, čím by si trhli ostudu, ale na druhé straně nechtěli nabídnout něco, co by jim ohrozilo prodej spalováků. Výsledek je i3, kde každé plus má vedle sebe (špatně skrývané) mínus. Rozhodnout se pro to auto je vnitřní boj. Technické nadšení, podpora nových věcí, malé, rychlé, hbité, zadní náhon, prostorné, prostě radost. Na druhé straně praktičnost, nabíjení, dojezd a to by (ne)jeden zaplakal. A nechat se omezovat autem na mega?

      Kdyby se pánové trochu pochlapili a dali tam baterku 45-50 kWh, nabíječku 11 kW, v lepší případě 22 kW, tak si pro to jdu zítra do BMW na operativní leasing na 3 roky (ať si řeší cenu pneumatik a záruku někdo jiný). Pak už by mi snad mohla dorazit ta objednaná Tesla 3. Snad jsem někde v první třetině. Ještě uvidím v mezičase, co Opel Bolt nebo nový lístek od Nissanu. Nebo nemáte někdo na prodej Teslu S za cenu tak kolem mega? 😉

      Elektromobilitě zdar!

      1. Pro mě velmi zajímavé
        Pro mě velmi zajímavé (kritické) čtení, oba příspěvky výše. Mně se ty „reverzní“ zadní dveře líbily, co má kdo co do zadu courat, když řidič nebo přední spolujezdec nechce :-). Ale ta nutnost odpásání je už moc – a vlastně je to logické – kde jinde by měl být pás ukotven…
        A podle fotek se mi kufr nezdál až tak malý, rozhodně nehoní litry ve všelijakých záhybech, dno téměř v rovině se spodní stranou vstupního otvoru.
        Po sklopení zadních sedaček rovina a zdálo se mi, že právě reverzní zadní dveře by mohly usnadnit nakládání / vykládání „velké těžké krabice“ ve dvou lidech – u klasiky narážím zadkem do otevřených zadních dveří.

        Jen upřesním k tomu, co psal K.O.P.R: „neni tedy pravda, ze auto je „z karbonu“, je spise z plastu“ – „karbon“ je slangový výraz právě pro tento „laminát“ vyztužený uhlíkovými vlákny 😉

    1. NEDC 250km TODÁ 😉 …
      NEDC 250km TODÁ 😉 … každopádně jesi z toho neodstraní kousavou deku místo čalounění a palubovka display alespoň 19″ tak do toho nesednu i kdyby to jezdilo na galusklách :))))

      http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

      PS: Víte jaký je zásadní rozdíl mezi TESLA MODEL S a BMW i3 ?
      Tesla jezdí na gumách 245/45R19
      http://www.michelin.cz/pneu/znacky/tesla/model_s
      a
      bmw na 155/70R19
      http://www.michelin.cz/pneu/znacky/bmw/i3

      :)))

      NISSAN LEAF standartních 205/55R16 😉
      http://www.michelin.cz/pneu/znacky/nissan/leaf

      …. a podle homologace tam jiný než v techničáku nenazujete … 😉

      1. No, já jsem rád, že Leaf
        No, já jsem rád, že Leaf má 205/55 R16. Díky tomu je můžu přehazovat se spalovákem (Toyota Verso). Aktuálně to čeká zimní gumy pro zimu 2016/2017. Na spalováku je mám skoro jak nové, moc toho nenajely, tak proč je nechat zbytečně stárnout na spalováku, když můžou drandit na EV. 🙂

  4. Zajimalo by mne proc Vam
    Zajimalo by mne proc Vam vubec nekdo pujci auto k testovani,kdyz mu predem „nasadite“ psi hlavu.Ja byt prodejcem,nepujcim Vam ani kolobezku.Tech testu bez zbytecneho balastu a chvastani o Vasem Ionu je na Netu dost,takze Vas prinos v testovani je tzv.o nicem.Chapal bych Vase vyjadreni po nem,ale predem….o cem to vypovida?Zamyslete se nekdy nad tim co pisete.Dekuji.

    1. Napadlo Vás třeba, že
      Napadlo Vás třeba, že panu Radovanovi nikdo nemusí půjčit automobil jen tak, ale že si ho nejspíš za vlastní peníze půjčí (možná je to jinak) a poté napíše zkušenosti a poznatky ohledně testování? Pokud se Vám jeho články nelíbí, nikdo Vás nenutí je číst a už vůbec nikoho nezajímají Vaše urážky. Já osobně jsem za jeho zkušenosti vděčný a děkuji, že se snimi podělí.

    2. Třeba proto, že pochvala
      Třeba proto, že pochvala od Radovana má mnohem větší váhu, než doporučení devíti z desíti zubařů.

      Navíc Radovan nikomu nenasazuje psí hlavu, ale ptá se na otázky, které si případný budoucí majitel stejně položí. A pokud je odpověď v konkrétním kontextu zákazníka nelichotivá, není to jeho vina.

    3. Třeba protože se snažím
      Třeba protože se snažím být přísně nestranný a objektivní. Popíšu negativa i pozitiva. A vyzkouším a porovnám. Třeba taky proto, že pro prodejce a výrobce, je-li skutečně zákaznicky orientován, je kritika a stížnost tím nejlepším, co ho může potkat. Protože má zpětnou vazbu a ví, co může na svém produktu/službě vylepšit. Hodnocení podkladových materiálů je součástí testu také. Už z nich se dá dozvědět, co auto dle výrobce a prodejce umí a co ne. Praktickým testem to pak potvrdit nebo vyvrátit.

      1. souhlasím. Jen mi
        souhlasím. Jen mi připadá, že výsledky takových testů asi nepadají na úrodnou hroudu – „pouze“ informují zákazníky a uživatele i když to je také důležité.
        Dealer s autem nic nenadělá a na kvalitu svého servisu kašle – viz. Autobond Praha nebo Auto IN. Zkuste si jim napsat o nějaké info třeba k Leafu – mě tam připadají jako jedna velká informační černá díra…. Zašlete jim dotaz, postřeh, připomínku, reklamaci nebo stížnost – vše tam prostě bez reakce zmizí. Neodpoví ani stylem „kašlem na tebe, poraď si jak umíš“…. Prostě lépe je živí poruchové a servisuchtivé spalováky.

        1. Je pravdou, že
          Je pravdou, že elektromobilita je i pro lidi v autosalonech nová a naprosto se v ní – až na čestné výjimky, většinou majitele, kteří elektromobil do nabídky svého salonu prosadili – ztrácí. Mechanicky prodejci auta většinou umí, rozumí i motorové spalovací stránce věci, ale elektrika a elektronika vozu, i spalovacího, bývá tabu. Takže chtít po nich finesy elektromobilu je podle přísloví Kde není, ani čert nebere. Ostatně ohledně nabíjení je třeba jezdí dobrovolně školit soukromí výrobci nabíjecích kabelů. A parta se diví, že to fakt jde nabít ze zásuvky jako mobilní telefon nebo z červeného 5kolíku u nich a dílně, že vůbec nemuseli čekat na ten speciální stojan s Mennekes zásuvkou :-). A další perličky….

  5. imho vacsia baterka nie je
    imho vacsia baterka nie je dobry napad. zbytocne sa zvysi cena aj hmotnost. povodny dojazd 130km je dostatocny na denne dochadzanie. a obcasne ked clovek potrebuje ist dlhsiu vzdialenost tak ani 200km dojazd nestaci. preto sa mi paci BMW i3 REx. no prave ten potrebuje silnejsi motor, aby stihal dobijat baterku za jazdy a aj vacsiu nadrz na benzin. to mali soudruzi poriesit a nie baterku zvacsovat.

    1. Já jsem z provedení REx u
      Já jsem z provedení REx u BMW i3 spíše zklamaný. Přeci jen ta sestava váží dalších 120kg a hlavně má výkon jen 25kW. Takže ikdyž ta 9l nádrž by vydržela na dalších 300km, tak prakticky to v tom autě odjet musí být muka.

      No a pak je nutné poukazovat na skutečnost, kdy současná Tesla baterie má specifickou hustotu na úrovni baterie kolem 150Wh/kg (a to pouze díky extrémní pasivní bezpečnosti, jinak by se dalo dostat na 180Wh/kg). Takže těch 120kg dělá 18kWh energie a to při normované spotřebě 13,5 kWh/100km znamená dojezd 133km bez omezení špičkového výkonu vozidla 125kW.

    2. Ta baterka s největší
      Ta baterka s největší pravděpodobností větší ve smyslu zvýšení počtu článků nebude. Pouze se namísto starších článků osadí novější verze s lepší kapacitou (a stejnou nebo dokonce nižší nákupní cenou). Tudíž jen samé výhody.

      Zásadní bude ovšem, jak to bude prezentovat automobilka. Pokud jako samozřejmou pozvolnou evoluci stávajícího modelu danou technickým pokrokem, tak bude vše v pořádku. Pokud to ale hodlají prezentovat jako nějakou revoluci, za kterou si člověk bude muset připlatit, tak jsou to kašpaři.

    3. dávat spalovací motor do
      dávat spalovací motor do EV je jako přidělávat ho třeba k holícímu strojku. Takovéto navýšení kapacity aku znamená pravděpodobně zanedbatelný nárůst hmotnosti – určitě se bude jednat o úpravu článků, snížení vnitřních odporů atd.. S rexem přicházíte o největší výhody EV a to extra levný provoz, minimální servis. Větší baterie znamená mj. lepší jízdní komfort, delší životnost kvůli menšímu cyklování baterie atd. A to že nepotřebujete jezdit dál jak 100km je pro Vás třeba ok, ale pak je tady další spousta lidí, která se dál dostávat prostě potřebuje. Příklad jedete s rodinou do cca 60km vzdálené ZOO, rychlonabíječka nikde – s dojezdem cca 100km jste v pytli….

      1. ake navysenie hmotnosti to
        ake navysenie hmotnosti to znamena zistime coskoro.
        s rex neprichadzam o nic. praveze ziskam neobmedzeny dojazd.
        levny provoz mam nadalej na elektriku. servis pri motore co sa zapne raz za cas je zanedbatelny. (bezi na optimalnych otackach)
        dalej co pisete o dojazde do zoo tak prave na obcasne jazdy na vacsiu vdialenost je rex idealny. ako sa dostanete do zoo, ktore je 110 km daleko a nabijacka nikde? auto s baterkou na dojazd len 50km no s rex sa tam dostane vpohode.
        dlhsia zivotnost baterie … cela zivotnost baterie je otazna. zaruku vam daju na 8 rokov. a co potom? vymena mensej baterky bude lacnejsia a jednoduchsia ako velkej, aj kebyze ta velka vydrzi nie 8 rokov, ale 12.
        fakt jedine co mi na sucasnom bmw i3 rex vadi je slabucky motor a mala nadrz.
        osobne by mi stacila baterka aj na dojazd 60km. viac mi netreba. teda vo vacsine pripadov. raz za cas mi treba aj 400. uvazujem, ze za par rokov ked budu bmw i3 rex sucasni majitelia predavat tak si taky jazdeny kupim. som zvedavy na cenu.

  6. Já tedy budu testovat BMW
    Já tedy budu testovat BMW i3 až za týden, ale nemohu souhlasit s tím, že „….Může za to právě nízký dojezd vozu v porování s konkurencí jako je Mercedes-Benz B ED, Kia Soul EV nebo Volkswagen e-Golf a další…..“ Protože BMW i3 je jen 4 místné, stejně jako můj Peugeot Ion. A vnitřním prostorem určitě nemůže konkurovat Kia Soul EV, Leafu či eGolfu. Takže sečteno nekonkuruje ani prostorem, ani dojezdem a cena, ta už je naprosto mimo mísu. Včera jsem si v rámci přípravy na test procházel materiály výrobce a ceníky. Je to stejná evropská politika jako všechny koncernové nesmysly. Tedy holátko a Vy si pěkně připlácejte za všechno, co má asijská konkurence už v základu a za nižší základní cenu. Třeba to rychlonabíjení CCS/Combo. To mně fakt dostalo.

        1. To ja vim, ze je to rozdil,
          To ja vim, ze je to rozdil, proto jsem napsal rychlejsi. To byla reakce na „všechno, co má asijská konkurence už v základu“.
          Ze existuji auta bez rychlonabijeciho konektoru v zakladu bych radsi nekomentoval vubec (i kdyz, treba jsou zakaznici, kterym to nevadi – „100km musi stacit kazdemu“)…

            1. Sice nevim, jak to souvisi,
              Sice nevim, jak to souvisi, ale jezdil jsem tyden s pujcenym Leafem.

              Dohromady cca 1100km, 11 hodin na nabijeckach, 2 hodiny cekani, az nabije ten prede mnou (dve nabijeni pres noc nepocitam, ostatni noci jsem zasuvku k dispozici nemel). Zkousel jsem jezdit vicemene sve obvykle trasy (samzorejme mimo dalnice, po nich bych nedojel), nejextremnejsi pripady – naftakem dvouhodinova trvala s Leafem 4 hodiny, trihodinova sedm.

              Jizdni vlastnosti a „ticho“ super (jak pro me, tak pro vsechny, co jsem vozil), dojezd tristni. Kdyby byl dvojnasobny, jdu do toho hned, v soucasnem stavu je to PRO ME zajimava, bohuzel nepouzitelna, hricka…

                1. Tak to zhruba odpovida,
                  Tak to zhruba odpovida, teploty se drzely lehce nad nulou, takze topeni to chtelo alespon na minimum nechat a dojezd vypadal tak na 120-130, kdybych baterku vyjel do nuly.

                  Co me trochu prekvapilo, prislo mi, jako by v ECO modu zral vic, nez v normalnim D s dostatecne lehkym stylem jizdy 🙂

      1. Souhlasím s tou rychlejší
        Souhlasím s tou rychlejší palubní nabíječkou u leafu za příplatek (6,6 místo 3,6 kW výkon a rozhodně doporučuji ji mít), ale ty ostatní věci jsou až otázkou další nové verze 2016. Nicméně ten Leaf má v základu rychlonabíjení CHAdeMO, které ve verzi Combo/CCS má i3 až za příplatek. A to mne, jako člověka běžně používajícího elektromobil, velmi překvapilo.
        Neřekl bych ani slovo, kdyby mělo i3 v základu místo toho silnou palubní nabíječku (rychlejší, jak píšete Vy) 11 nebo 22 kW á la Smart ED nebo Tesla Model S, případně 43 kW jako Renault Zoe. Aby si z běžného červeného 5 kolíku nebo Mennekesu mohly za hodinu klidně naplnit celou baterii. Ale nemá a je odsouzeno k dlouhému pobytu na běžné domácí zásuvce 230V. Jinými slovy jste odsouzeni k dennímu nájezdu jen 130 km (podle toho, co jsem zatím dohledal, prakticky Vám to potvrdím či vyvrátím až za 14 dní) a pak na zásuvce přes noc. V tomto okamžiku zatím nevím, zda k testování zapůjčené BMW i3 bude s příplatkovým rychlonabíjením nebo bez něj.

    1. Nebudete take testovat vami
      Nebudete take testovat vami nekolikrat hanene VW? Podle meho nazoru – VW je suverenne nejlepsi z pohledu vnitrniho komfortu a z pohledu dojezdu v porovnani s jinymi e-auty (Teslu neuvazuji 😉 …). A co se dynamiky pri rozjizdeni tyce – tam snad neni treba srovnavat sekundy zrychleni, nebot s e-autem se moc nezavodi kvuli ubytku baterie

    2. No, akorát, že auto se
      No, akorát, že auto se taky občas kupuje kvůli image, to jste myslím pominul.
      Z hlediska praktičnosti má i3 řadu věcí, které jsou obětí netradičního designu. U BMW ale moc dobře věděli, proč to dělají, respektive to udělali samozřejmě úmyslně.
      Chtěli auto pro lidi, kteří na to mají a kteří se chtějí odlišit, chtějí něco vyjíměčného na první pohled. A solidní prodeje jim byly odpovědí.
      Znám několik lidí, kteří konstatují, že Leaf nebo e-Golf je rozhodně praltočtější, ale kdyby si měli koupit druhé auto do rodiny, volili by BMW i3…
      Na auta je teda občas potřeba se dívat optikou cílové skupiny, na které je cílena. Prosté srovnání technických parametrů pak může být zavádějící, protože se srovnává nesrovnatelné…
      Just my 2 cents…

Napsat komentář