Tesla Supercharger Humpolec-Vystrkov se otevře 28.6.2016

Na fóru Tesla-club.eu se objevily podrobnější informace k připravované velké nabíjecí stanici Tesla Supercharger v lokaci Vystrkov/Humpolec u dálnice D1. Za stavbou stojí společnost E.ON.

Takhle bude nakonec vypadat největší česká nabíjecí stanice pro elektromobily a Supercharger v jednom
foto: E.ON

Podle mluvčího energetické společnosti E.ON Vladimíra Váchy je otevření nabíjecí stanice Humpolec-Vystrkov plánován na 28.6.2016. Registrovaní řidiči budou mít možnost přednabitého účtu, ze kterého mohou čerpat – platí samozřejmě pro stanice CHAdeMO/Combo.

„Účet si lze dobít např. bankovním převodem nebo platbou kreditní kartou. Na místě je pro neregistrované zákazníky připravena i možnost kontaktní a bezkontaktní karetní platby,“ dodal Vácha.

U nabíječek Tesla Supercharger budou mít pochopitelně majitelé elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X a brzy snad i Tesla Model 3 nabíjení zdarma, resp. v ceně vozu.

Takhle bude nakonec vypadat největší česká nabíjecí stanice pro elektromobily a Tesla Supercharger v jednom

Stav stavebních prací na klíčové nabíjecí stanici u dálnice D1 k 15.4.2016
foto: E.ON

Stanice nabídne šest nabíjecích míst Tesla Supercharger a čtyři další stojany na nichž bude k dispozici CHAdeMO, Mennekes Typ 2, Combo i běžná zásuvka. Připravena bude i možnost rychlého rozšíření o další dva nabíjecí stojany.

Podle Váchy se místo stane „výkladní skříní podpory e-mobility a celkově čisté mobility společností E.ON.“. E.ON plánuje rozšířit síť nabíjecích stanic v Česku dál díky zapojení v evropském projektu FAST-E.

143 Comments on “Tesla Supercharger Humpolec-Vystrkov se otevře 28.6.2016”

  1. 22.6.2016:
    Vážení

    22.6.2016:
    Vážení členové ASEP,
    V pátek 24.6.2016 od 10:00 proběhne otevření největší středoevropské nabíjecí stanice na 90.km dálnice D1 Vystrkov u Humpolce. EONu se podařilo všechny svoje nabíjecí stanice připravit: 1x CHademo, 2x Combo2+CHAdeMO+Mennekes, 2x Mennekes. Bohužel Tesla nemá ještě Superchargery v ostrém provozu. Vypadalo to delší dobu jako hotové, pod plachtami, ale není. Snad tam dají jiné lepší připojovací kabely. Podle vyjádření Tesly by to mělo být bez varování otevřeno nejpozději do konce července. Takže se tam všichni potkáme ještě podruhé.
    E.ON aspoň zajistil Tesla redukce z CHAdeMO, které tam budou k dispozici. Přesto přijeďte – nabíjení potrvá déle – aspoň budeme mít více času na diskuzi.
    Zdraví,
    Ing. Jaromír Marušinec, Ph.D. MBA
    předseda Asociace elektromobilového průmyslu

  2. Osobně mám trochu strach s
    Osobně mám trochu strach s toho data otevření. Jedná se totiž o pracovní den. Minule jsem tam byl v pracovní den kolem 14:00 a bylo tam totálně narváno. Neměl jsem ani kam parknout auto. Tak nějak si nedovedu představit, že se tam sjede větší množství EV. Při výjezdu jsem čekal taky dost dlouho, ta silnice na Pelhřimov je dost frekventovaná. Viděl bych to na pěkný kolaps dopravy…

  3. Omlouvám se, že se budu
    Omlouvám se, že se budu opakovat, ale našel jsem celkem přehlednou, aktuální, celosvětovou a intuitivní mapu dobíjecích stanic na adrese: www. chargemap .com. Určitě by každému elektromobilistovi pomohlo, kdyby každý přidal stanice ze svého okolí, které třeba na mapě chybí a tím by byla vytvořena jednotná mapa dobíjecích stanic v ČR. Můžete zároveň ohodnotit fungující stanice, na kterých jste již dobíjeli. Elektromobilům zdar!

    1. Už sa tak deje: Ja a
      Už sa tak deje: Ja a minimálne pár ďalších užívateľov pridávame a aktualizujeme pravidelne, ale nepriamo prostredníctvom OpenChargeMap, z ktorej môže každá podobná služba čerpať. Zároveň spĺňa všetko, čo ste spomenuli a vie (zatiaľ iba) trocha po česky. Je síce pravda, že na jej užívateľské rozhranie niektorí nemusia, no pracuje sa na lepšej a štandardnejšej verzií.

  4. Koukal jsem na mapu
    Koukal jsem na mapu Supercharger Po celém světě dochází k velkému navýšení počtu nabíjecích stojanů Supercharger. Staví gigafaktory, připravují další model 3 do výroby, a k tomu ještě budují celosvětovou sít Supercharger.
    To mi hlava nebere, kde na to berou ty obrovské prostředky . To je prostě šílené.
    https://www.teslamotors.com/en_EU/findus#/bounds/65,55,34,-11,d?search=store,service,&name=Europe
    Na Havajských ostrovech jsou také, ale v Koreji ani jeden .

    1. No kde asi 🙂 Na zálohách
      No kde asi 🙂 Na zálohách na Model 3 dostali zfleku půjčeno 400 milionu dolaru a akcie se zvedly za poslední 2 měsíce téměř o 100% … Taky prodali za 3 měsíce roku 2016 15.000 ks MODEL S/X …
      Tak kde asi tak berou ty prachy :)))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky

      a když už tak lepší je : supercharge.info

      V Evropě staví jen 5 ks, nic moc zatím … Moch bys jim taky přispět tisícovkou 😉

      model3.tesla.com

          1. No právě – test it. Takže
            No právě – test it. Takže minimálně 4 nabíjecí místa pro neTesly by měla být k dispozici na půlhodinové zaparkování. A pokud tam bude poskakovat nějaký manager nebo politik, tak (řečeno slovy Járy Cimrmana) bude „sám rád muset“ uhnout. Přece se neztrapní před kamerami, že nechtěl pustit EV nabíjet. 😉 Spíš bych řekl, že bude přetlak na těch šesti SC pro Tesly. Tesláci si to určitě nenechají ujít.
            Těším se na to skoro víc, než na představení TM3. 🙂

            Otázka je, jakou cenu nasadí EON za nabíjení.
            Z GreenWay mi došel mail a program Zero, to je teda síla. Za 20min/10Eur cca 14kWh, to vychází na 19.30 Kč/kWh, takže i při 20kWh/100km po dálnici je to 3.86Kč/km. Nechápu, proč se neplatí za kWh.

              1. Nejde o to, jestli to bije
                Nejde o to, jestli to bije nebo nebije do očí. Každý, kdo má EV, tak umí počítat nejen do 5, ale minimálně do 700.000. 😉
                Jde o to zabít nebo nezabít elektromobilitu. Jasně, přijde doba, kdy bude jednoznačně nejvýhodnější nabíjet doma z NT za 2Kč/kWh. Ovšem když budu bydlet v Bratislavě a budu chtít Leafem do Popradu, tak mi po ujetí 90km po dálnici jsou doma nabité kWh platné „jako kapru oj“. Takže nakonec stejně sednu do čmouda. A šejci si zase budou mnout ruce.

                1. ono jim to casem dojde ze ty
                  ono jim to casem dojde ze ty ceny jsou prestrelene, a nam nezbude nez cekat na konkurenci ktera ceny treba snizi

                2. Já bych počkal na
                  Já bych počkal na vyjádření jejich největšího prosazovatele a obdivovatele na zdejším webu pana Burkoviče z Ostravy.
                  Pro něho vždy byly jedničkou, vychvalovanou až do nebes.
                  Naopak ČEZ byl podle něho vždy tím nejhorším. Jeho příspěvky si každý najde v archivu sám.

                3. Já bych to tak nehrotil a
                  Já bych to tak nehrotil a nepersonifikoval. Kluci z EVmapa taky kdysi byli nejlepší, dokud měli nabíjení zdarma, a posléze, po zpoplatnění nabíjení, na nich někteří jak se říká „nenechali nit suchou“.
                  Co se týká pana Burkoviče, ten pokud vím u ČEZu kritizoval především funkčnost a umístění nabíječek, nikoli cenu nabíjení. Takže pokud se bavíme o zpoplatnění nabíjení v síti GreenWay, tak mi přijde irelevantní zmiňovat jeho kritiku ČEZu. Navíc pan Burkovič dokáže férově přiznat, že se co se týká spolehlivosti, tak se za poslední dobu v síti nabíječek ČEZ alespoň něco změnilo – viz např. příspěvek v této diskuzi http://www.hybrid.cz/tesla-supercharger-humpolec-vystrkov-se-otevre-2862016#comment-58697.

                4. EVmapa sdruzuje
                  EVmapa sdruzuje poskytovatele nabijecich stanic! Sami maji jen 2 stanice (v Brne pred BVV a NetDataCommem). Ostatni stanice jsou jinych poskytovatelu!

                  EVmapa tedy neurcuje cenu za nabijeni (krom tech 2)!

                  A co se tyce cen, aspon si lidi konecne uvedomi ze vybudovani tech stanic neni zadarmo 🙂

                5. Jasně, EVmapa určuje cenu
                  Jasně, EVmapa určuje cenu za nabíjení jen u 2 jejich stanic. Což ale nebránilo spoustě lidí v diskuzích, aby jim vynadali, když nabíjení zpoplatnili. O to mi v té zmínce šlo.

                6. Na druhou stranu dala evmapa
                  Na druhou stranu dala evmapa ostatním nástroj jak nabíjení jednoduše a bez starostí zpoplatnit. Do té doby nemělo smysl o zpoplatnění uvažovat, protože by poplatky a počáteční náklady spolykaly úhrady.

                7. Ano, do té doby možná
                  Ano, do té doby možná nemělo smysl o zpoplatnění uvažovat… takže alternativou v takovém případě by bylo nabíjení zdarma prostě zarazit bez náhrady. Je otázkou, co je menší zlo. Ono je rozdíl, když se na nabíječce objeví jeden dva iOny nebo Leafy za den, anebo když by Vám EV vysály za měsíc z Vaší vlastní kapsy 4000kWh. No a pokud by ten „nástroj“ nevymyslela EVmapa, tak by to udělal dřív nebo později někdo jiný. Člověk je tvor vynalézavý a to, co napadne jednoho, napadne i někoho jiného. Kdyby nebyla EVmapa, tak by se stávající provozovatelé klidně mohli domluvit třeba s GreenWay… a od 1.5. to mohlo být 20Kč/kWh.

                8. Ctrl+C, Ctrl+V:
                  2)

                  Ctrl+C, Ctrl+V:

                  2) Akékoľvek otázky, podnety či návrhy ohľadom GreenWay môžete odteraz adresovať na tomto fóre komunita.greenway.sk, na ktorom ich čo najskôr zodpovieme. V 22.04.2016 od 13:00 do 15:00 nás tu zastihnete on-line a radi virtuálne odpovieme na čokoľvek, čo Vás bude zaujímať.

                  3) Zároveň sa s Vami veľmi radi stretneme aj osobne. 25.04.2016 nás nájdete v Meštianskom pivovare na adrese Dunajská 21, Bratislava. Zarezervovali sme veľký stôl a radi privítame všetkých, ktorým elektromobilita leží na srdci.

                  Bohužel mi to nevyjde, ale mám tisíc chutí se tam vypravit a probrat to s nimi „zoči-voči“.

                9. A nemůže to být tím, že
                  A nemůže to být tím, že někdo v přehnaných očekáváních moc tlačil na pilu a teď přišlo nechtěné vystřízlivění z reality? Doufám že se pletu, ale skoro mi to připadá jako poslední vzdech před ekonomickým krachem projektu Greenway. A kdyby k tomu došlo, tak věřím že to nebude kvůli jejich neschopnosti, ale proto že to prostě zatím jako samostatný podnikatelský záměr nevychází z důvodů, které se zde už několikrát rozebíraly. (Tj. že si ČEZ s EOn zas až tak úplně nevymýšlejí)

                  Mimochodem co si v poslední době čtu články o rozvoji nabíjecích stanic v jiných státech (vč. USA) tak u většiny se hovoří o dotacích či to rovnou celé zaplatil stát. A provozovatel tak v nejhorším případě nese jen náklady na provoz.

                10. problem je, ze oni pocitaji
                  problem je, ze oni pocitaji nehorazne sumy na byrokratohodinu, pak proste nemuze danej podnikatelskej subjekt vychazet

                  je to obdobne jako treba v IT, kvalitni sitova clovekohodina je treba 1600,- ale protoze o tyto odborniky je zajem tak si firmy takove sumy muzou uctovat, dany technik pak za hodinu sve prace bere reknem do 500,- zbylich 1100,- zblajzne firma

                  v me profesy je to podobne u statnich zakazek (bohuzel na zadnou jsem si primo jeste nesahnul, neni sance litaj tam uplatky v cifrach ktere pro me znamenaj prijem za X let 😀 ) kde firmy maji dvoji cenik, normalni kde jsou treba sumy ktere vprumery vychazi na 400-800,- na hodinu a pak cenik pro stat kde clovehohodina vychazi….. a ted si sednete…. i na 50-60 tisic na hodinu

                  jak CEZ tak E-ON vetsinou funguji v radu statu, tedy urednik je nejlepe placena osoba v teamu, takze se pak nedivme ze 15 stojanu vyjde na 35-40 milionu, protoze jen to ze nekdo nekde v kanclu sedi na zidli a premesjli nad nejakym pcinem vetsinou znamena ze se nauctuje treba 200 tisic aby po 8 hodinach premejsleni z daneho cloveka vypadlo, postavime nabijeci stojan, pak dalsi pulmilion odleti jen tak ze jiny urednik zvedne zadek ze zidle a dojde na katastr a pak treba pul roku ceka (a samozrejme pulrok kdy dela jinou praci na jinych projektech se dal uctuje jako ze dela jen na tomto projektu vystavby stojanu) ve finale tak dany urednik ac na vejplate za ten pulrok dostane treba jen 150-200 tisic, tak firme pripise praci za treba 5 milionu ktere se uctuji v dotacnich formularich 🙂 tot cele kouzlo statni zpravy a dotacnich financi

                  jen pripominam ze nejdrazsi stojan Terra prijde s veskerym tim humbukem okolo od ABB aby fungoval a mohl dodavat stavu autum asi na 35 tisic eur (samotnej stojan asi 28 tisic) takze si kazdy muze spocitat kam zmizeli ty zbyle miliony ktere na tech 15 stojanu E-ON ziskal, zeby stavebni prace sezrali 20-25 milionu? jo jasne 😀

            1. Obavam se, ze vzhledem k
              Obavam se, ze vzhledem k „monopolni“ pozici uprostred D1 (ve smyslu kazdy projizdejici – krom Tesel – ji musi pouzit) bude cena dost podobna…

              Jen tak pro zajimavost jsem zkusil porovnat GreenWay ceny s naftou a nasypat do excelu:
              – zero je cca 230% ceny nafty
              – optimal dorovna naftu cca pri 40.000km rocne, pri 150 tisicich je na 93% nafty (cili da se rict, ze tady platim vpodstate stejne jak u naftaku nezavisle na najezdu)
              – full dorovna naftu pri cca 22.500km rocne (zajimave, min nez optimal), pri 150 tisicich je cena zhruba 55% ceny nafty…

              A to se vyplati…

  5. Dobře, teď by mohla dostat
    Dobře, teď by mohla dostat elektromobilita zajímavý impuls, jeden z argumentů proč elektromobily u nás ne tímto tak trochu padá (byť si myslím, že pro dopravu Brno-Prha, Praha-Ostrava, je pohodlnější vlak), pokud by vznikla nějaká stanice ješt u Brna, možná někde u Olomouce a v Ostravě, pak již by se mohla EV stát ve značné části republiky použitelná.

    Otázka pak ale taky je, jak na takovou možnost zareaguje veřejnost.

      1. Trochu bych se
        Trochu bych se hádal.
        Minimálně to povede k tomu že by někteří zájemci mohli nějakou dobu počkat, s nákupem dalších vozidel na později. Asi by se dalo dokonce nějak ukázat, že i s dojezdem kolem 200km se s touto stanicí začínají EV stávat zajímavými pro poměrně velký okruh republiky. Byť tento bude asymetrický s dlouhým ramenem směrem k domovu majitele a kratším od stanice do cíle.

                1. A co ten elektro Superb nebo
                  A co ten elektro Superb nebo to byla Oktáfka, co předváděla tak před 6-ti lety v Brně nějaká jiná firma než aus dem Mladá Boleslav? Ty to měli normálně na značkách a nabízeli to komerčně.

    1. GPS 50.1374072N, 15.6984531E
      GPS 50.1374072N, 15.6984531E to je vono?? 🙂 reeeecht trafačka je redy 😉

      mapy.cz/zakladni?x=15.6991963&y=50.1386142&z=16&l=2&pano=1&pid=12447294&yaw=5.397&fov=1.257&pitch=-0.081

      reeech parkoviště jako kráva 🙂

      mapy.cz/zakladni?x=15.6975389&y=50.1388037&z=16&l=2&pano=1&pid=26913122&yaw=3.546&fov=1.257&pitch=-0.149

      těch 110kV je kapánek zruky
      mapy.cz/turisticka?x=15.6967317&y=50.1368490&z=15&pano=1

    1. Na obrázku je trafačka o
      Na obrázku je trafačka o výkonu 2x630kVA, tedy 1260kVA, Tedy budu střízlivý a počítám jen 1100kW činného výkonu. Při 6xSC(150kW) a 4xABB(50kW) Terra. Tedy to vychází akorát 900kW na SC a 200kW na Chademo s drobnou rezervou výkonu. Nebál bych se tedy, že budou nabíječky omezovány pro nedostatek výkonu.

      1. Pokud se budeme bavit pouze
        Pokud se budeme bavit pouze o Tesle tak vždy 2 stojany sdílejí 1 nabíječku. Tedy 6 stojanů (to co lidi vidí) jsou spojeny se 3 nabíječkami (3x 120kW v domečku co není vidět). Na stojanech je pak označení 1A 1B 2A 2B 3A 3B – co číslo to nabíječka. Pokud přijedou 3 Tesly a každá si stoupne na jiné číslo pak budou všechny nabíjet plným výkonem, pokud si ale stoupnou dvě na stejné číslo tak se jim výkon bude dělit.

      1. Tak si to ideme spočitať
        Tak si to ideme spočitať na príklade:
        1/ Nissan Leaf: hodina jazdy a pol hodina nabíjania. Cesta Praha-Brno: 3 hod jazdy a 30 kWh spotreba = 30 x 10 Kč = 300 Kč.
        2/ VW Passat TDI: 2 hod jazdy 9 l nafta x 26 Kč = 234 Kč.!!
        Leaf je pritom o 100.000 Kč drahší a menší ako Passat

        Tieto údaje sú pravdivé, nakoľko vlastním obe autá a najazdil som s každým po 50.000 km a s Passatom som absolvoval Praha-Brno so spotrebou pri 110 km/hod 4,5 L/100km. S Leafom nabijete na 80% sice za polhodinu, ale je otázne či to bude stačiť cez Vysočinu a na diaľnici s dojazdom. Som zvedavý na prvý test Praha – Brno s Leafom na tejto ceste.

        Ja sa pýtam či takýmto spôsobom nezabijeme elektromobilitu hned na začiatku…Takto si nepredstavujem podporu e-mobility od štátu..

        1. Myslim si, ze cena bude
          Myslim si, ze cena bude nizsi nez 10Kc/kWh jelikoz vystavbu maji z velke casti hrazenu z dotaci.

          Pouze mali soukromnici co dotace nemaji a nabijecku stavi za vlastni penize (misto vasich penez – penez danovych poplatniku) pak taky musi davat vysokou cenu, aby se jim to vratilo aspon za 10 let.

          Toliko k pokroucenemu trhu diky dotacim.

          1. Došiel som z Pardubíc do
            Došiel som z Pardubíc do Brna na 100% nabitia 135 km…Brno Trenčín 140 km..100% nabitia v marci teplota okolo nuly…môj rekord je Trenčín – Brno na 72% kapacity baterky. Samozrejme mimo dialnice v lete cca 😯 km/hod. Ak ten Humpolec nebude na vysokom prevýšení dialnice, tak by to ten Leaf mal na 85% nabitia baterky dať. Uvidíme, ak to niekto otestuje.

          2. Jedná se o 2 úseky po
            Jedná se o 2 úseky po D1:
            – Pha-Vystrkov 97km spíše do kopce = 19.4kWh (90%) při 20kWh/100km
            – Vystrkov-Brno 105km spíše s kopce = 19,95kWh (94%) při 19kWh/100km
            Se spotřebou 20kWh/100km se dá po dálnici jet, jen člověk nejede 130km/h a víc, ale něco mezi 110-120km/h.

            Koncem roku, cca v 11-12/2016 má být spuštěna rychlonabíjecí stanice u fy Jerex Ostrovačice (spuštění se posunulo kvůli zpozdění výstavby hotelu – info přímo od provozovatele areálu Jerex), takže pak bude trasa Vystrkov-Brno de facto jen 89km.

        2. Počítáš to asi dobře.
          Počítáš to asi dobře. Jen aby ta cena nafty zůstala na 26Kč/litr. Pamatuju si i cenu 36Kč/litr. To by Passatem stálo 324Kč.
          Tvoje úvaha má však jeden nedostatek a to je účel ke kterému je Leaf určen. A tím nejsou dálnice, ale město a příměstská doprava, tj dojíždění do cca 50km tam a zpět. Pokud jedu po dálnici Praha – Brno cca 5x do roka, tak je to cca 2,5hodin mého života a dle tvého propočtu cca 1500Kč. Ok já to přežiju. 🙂
          Těch 66Kč+0,5hodina co jsi ušetřil Passatem, ušetříš v Leafu za olej a filtr do toho Passata a určitě ta výměna bude trvat minimálně také 0,5hodiny.
          Je to jen o úhlu pohledu.

        3. Když vezmu svůj případ a
          Když vezmu svůj případ a svoje možnosti, tak první část cesty bych jel na EE získanou doma za 2kč na kwh nebo taky za nula(z FVE), ale celou cestu zpět už bych asi měl za 10kč na kwh. Ale jinak souhlas – 10kč na kwh je cena srovnatelná se spalovákem.

          1. Vzdor všem negativním
            Vzdor všem negativním reakcím svého blízkého okolí budu Leafa za 560000 používat okolo Brna. Moje EE za cca 2kč a možnost po cestě u Nissanu zatím zdarma. Mým cílem bylo jit do toho při ceně okolo toho půl mega , na víc jako střední vrstva fakt nemám.
            Předpoklad, protože patřím do té menší skupiny, která ač v tom vidí smysl a zajímá ji to, tak přemýšlí i o urcité ekonomice – po 5 letech provozu jsem vlastně vůz koupil za 400000, což je dnes kdejaký líp vybavený běžný auto.To že přístup státu a dotací je na hovno je smutná pravda. Platit
            10kč za kWH – jen v krajní nouzi.
            Nicméně upřímný obdiv všem co do toho i přes překážky jdou….

              1. ne předváděčka (ještě
                ne předváděčka (ještě model 2015), do 1500km, jen 24kWh bohužel, ale těch 6kwh navíc za 250 000 to jako příměstské vozidlo nezachrání..
                Otázka je co s cenami udělá hundai ionig a spíš Chevrolet Bolt, a následně až TM3 ale že by nějak časně došlo k poklesu třeba na 600000kč u Nissanu model letosní, to spíš pochybuji a stejně za těch současných 730000 mají jen 24kwh.
                Holt v těch zemích, kde to dotujou, mají výrobci lepší odbytiště…

          1. Nikoli aby mě tlačil
            Nikoli aby mě tlačil kamion (tedy kamion za sebou), ale kamion před sebou. Ve větrném pytli za kamionem se 100-kou dá klidně jet i za 10kWh/100km. Samozřejmě ne trvale, ale tam, kde se to hodí – např. kde je opraven pravý pruh – nový beton, takže člověk se necítí jak na tankodromu. Spíš po rovině nebo do kopce. S kopce to není potřeba. Chce to trochu si tu trasu najet.

      1. Smekám a tleskám. Super i
        Smekám a tleskám. Super i ostatní se připojí a Nabijí svůj Elektromobil
        Pro cizince výborné Zaplatí nabije a nemusí mít žádnou dlouhodobou smlouvu jako u Molocha ČEZU.V ČEZU nepochopili že tet je nejlepší období kdy je důležité obsadit strategická místa na hlavních tazích .
        Pro mě je to signál že E-ON přebírá štafetu v budování nabíjecí infrastruktury .
        I Pražské nabíjecí centrum je budováno také společně s E-ON ?

        1. Eon byl asi trochu
          Eon byl asi trochu popostrčen Teslou, jinak kdoví kdyby se tam začlo. Jsem zvědav na cenu nabíjení a na termíny vybudování dalších nabíjecích míst.

          Navíc na jedno místo mají snad ke 2milionum dotace, to se to potom lehce staví. Ale stejné možnosti měl i ČEZ, ted můžou jen koukat, jak jde ze hry.

          1. A jste si jistí, že ČEZ
            A jste si jistí, že ČEZ jde ze hry?
            Jenom si to zrekapitulujme – u Humpolce postaví E.On pravda výstavní nabíjecí bod s možností dobíjení více aut, což je samozřejmě super.
            Ale je to jedno místo v ČR, které obslouží ty, co jedou na trase Praha – Brno a zpátky.
            Místo je to samozřejmě významné. Ale že by to způsobilo revoluci v elektromobilitě v ČR, to ne.
            Až E.ON postaví takových míst deset, tak bych se bavil o nějakém přebírání štafet a jití někoho ze hry…
            Dotaci mají na 15 stanic (vycházím z toho, co se psalo), na místech plánujou více stojanů, takže těch 15 stanic bude třeba na 5 místech v ČR.
            Pět míst na rychlodobíjení v ČR revoluci nezpůsobí…ani myslím E.ON neposune do čela (do čela čeho, když už jsme u toho, tady jde o nějaký závod?).

            1. EON:
              „výkladní skříní

              EON:
              „výkladní skříní podpory e-mobility a celkově čisté mobility společností E.ON.“. E.ON plánuje rozšířit síť nabíjecích stanic v Česku dál díky zapojení v evropském projektu FAST-E.

              A jednu pro Teslu postavil. ČEZ jekom kecy ježka v klecy a skutek utek. Takže ANO je to bohužel tak, postavením jedné nabíječky lze v Česku přebrat štafetu v budování. Je to smutné, že postavením jedné, ale vaše nadšení s ČEZ je bohužel jenom to nadšení…

              1. Proč nadšení? Podívejme
                Proč nadšení? Podívejme se na to bez předsudků, které bohužel máte…
                Projekt FAST-E je o 15 stanicích. Z toho u Humpolce budou 4, takže zbývá 11. Kam přijdou se v tuto chvíli neví, ani na kolika místech to bude.
                Nemyslím si, že ČEZ jsou kecy v kleci? V čem? Že není s Teslou první? Co se týká počtu provozovaných stanic a míst, tak je ČEZ někde jinde než ostatní ať ho máte rádi nebo ne…
                Mě spíš nepřijde fér ten přístup – ČEZ je tady pravidelně tvrdě kritizován a napadán, že dělá elektromobilitu jako PR a slibuje hory doly a nic neplní. E.ON je de facto teď přesně ve stejné pozici jako byl ČEZ – má plány, cosi slibuje, ale není jasné co a kde… A kdekdo mu za to tleská a jejich první místo na dobíjení je adorováno (podle mě nekriticky, protože Tesla…).
                Ta stanice je přitom i přiznané PR (výkladní skříň). Všichni budou tleskat… Ale jsem přesvědčen, že na dlouhou dobu to bude poslední podobná věc. Jako show hezký ale děsně drahý. E.ON sám na Ampéru v Brně přiznal, že síť ekonomicky nevychází a dal ČEZu za pravdu, že výstavba stanic je složitější než se čekalo.
                A propos – napadlo Vás, že místo této drahé výkladní skříně by se daly postavit třeba dvě nebo víc míst? Nebylo by to pro rozvoj eleketromobility v ČR lepší?
                Nechci kritizovat, určitě je dobře, že se věci hýbou… Ale měřme všem stejným metrem…

                1. Statisticky spocitane to
                  Statisticky spocitane to maji dobre(spocitej pocet elektromobilu v CR+- neco ze zahranici). Misto dobre, kapacita do budoucna dostacujici. Dle meho chybi jeste v Karlovarskem kraji jedna, nebo dve rychlonabijeci stanice.

                2. Označovat stanice ČEZu
                  Označovat stanice ČEZu jako “provozované” je trochu optimistické :-/ Řekněme, že občas i fungují 🙂

                3. Tak tak, předsudky a
                  Tak tak, předsudky a zaujatá kritika ČEZ. Už jsem si na to tady zvykl a většinou už ani nějak nemám chuť to komentovat. Pro mě je podstatné, že většina energie do našeho Lupínka proudí z nabíječek ČEZu a co se týká spolehlivosti stanic, které používám, v poslední době cca 2-3 měsíce taky no problem.

                4. My na Ostravsku si poslední
                  My na Ostravsku si poslední půlrok na ČEZ stěžovat nemůžeme. Nabíječky pomalé jedou všechny OK. Dokonce i ta u krajského úřadu MSK už je opravdu veřejná. Nissan Leaf zapůjčený ČEZem začali nabíjet na běžné zásuvce zbudované vedle a VW eUP! vzadu za budovou. Takže neblokují veřejný stojan v pracovních dnech 16-08 hodin a o víkendu 24 hodin denně, jak to bývalo nepěkným zvykem. Rychlonabíječky (obě) sice občas hodí chybu při inicializaci, ale po resetu nebo povelu zkusit znovu najedou a dobíjejí OK. Za týden výstavy Elektrokrásky otestovány 6x po 15-20 minutách pro rychlé nabití Peugeotu Ion při předváděcích jízdách. Zlobily jen 2x a krátce.
                  Co bychom potřebovali je dosazení chybějících nabíjecích míst, které se v mapě ČEZu ukazují jako ve výstavbě a stále se u nich posunuje termín spuštění. Plus výměnu většiny z nich za rychlonabíječky. Jestliže ještě vyrostou 3-4 nové funkční v Olomouci, mezi OL a OVA, OL a Brnem a OL a Pardubicemi, pak nebude vůbec proč ČEZ hanět.

                5. Takže
                  Takže manipulace?

                  Výkladní skříň, dals jste si otazku kolik s toho co udělal ČEZ je vlastně PR=výkladní skříň? Asi ne, jinak by jste toto nedával jako argument, když konkurent EONu dělá to samé…

                  Kolik by se dalo postavit za tuto „výkladní skříŇ“ nabíjecích stanic? Řeknu vám to, jenom jedna, kterou by neměla Tesla stojany, které si zaplatí Tesla, takže opět hodněěě mimo argument.

                  Říkáte kritika EONu za sliby, a že je v pozici jako ČEZ? Trošku rozdíl, ČEZ „koná roky“ a je na tom stejně jako EON, který teprve s elektromobilitou začal, a toto chcete srovnávat? Fakt nevidíte rozdíl?

                  Ano měřme stejným metrem, ale jaksi Vy sám to neděláte, ale chcete se na stejný metr odvolávat? Myslím, že to co děláte Vy je slušná demagigie a ne fér argument. Ten když už má Radovan níže v tomto vláknu, Vy rozhodně ne…

            2. Jenže to místo je
              Jenže to místo je strategicky významné, protože elmobilita najednou může dávat smysl. Každý mohl namítnout „a k čemu to je, když ani nedojedu mezi dvěma hlavními městy“, to ted padá.

              Dále mi není jasno, zda se mluví ve FAST o 15 stanicích(místech) nebo stojanech, při těch penězích bych to viděl spíš na 15 míst.

              1. Na Ampéru (myslím, že i
                Na Ampéru (myslím, že i tiskových zprávách) se pokud mne paměť neklame mluvilo o 15 stojanech, nikoliv místech. Tomu odpovídá i to, že E.ON vypasl výběrové řízení na dodavatele dobíjecích stanic, kde poptává 15 stojanů v ceně dohromady tuším 10 milionů korun. Dá se to najít na nějakém větsníku, někde jsem to četl.
                To by odpovídalo tomu, že E.ON postaví tolik stanic, na kolik dostal dotaci a další ambice nemá (to by poptal těch stanic asi víc).
                Navíc tohle je jejich pozemek a distribuční území, což je obojí výhoda. Na Ampéru myslím otevřeně přiznali, že jsou si vědomi toho, že stavět někde, kde to není jejich bude mnohem složitější a v podstatě potrvdili, že jsou si vědomi potíží, co má ČEZ při výstavbě stanic. Aspoň takhle to tam zaznělo. Akorát ten člověk říkal, že právě díky výběrovému řízení budou stanice FAST-E stavět až někdy na podzim, že je to podmínka dotace – myslím, že se na to někdo explicitně ptal (p. Vegr?). Je tedy zajímavé, že už v červnu tam stojany chtějí dát…

                1. Berte to tak, že EON má
                  Berte to tak, že EON má pod sebou v rámci distribuce jižní část republiky a oněch 6-12 stojanů, chytře umístěných podél hlavních tahů, může udělat zemi průjezdnou východ-západ spodem a pro elektromobilisty spolehlivě napojenou na sítě v Rakousku a Německu.

                2. Tak netrvalo dlouho od doby,
                  Tak netrvalo dlouho od doby, kdy nám gr-way vyměnili pin za kartu a je u nich od 1.5. zpoplatnění.
                  Leč nabízí 3 možnosti, tak pro tu první-příležitostnou již vychází ekonomičtěji použití klasiky-spalováku.
                  Podle mne to přehnali. Mohli začít přízemně a pak časem zvyšovat cenu….

                3. A timto konci sen o levnem
                  A timto konci sen o levnem EV jezdeni… 🙁

                4. Souhlasím, fakt to
                  Souhlasím, fakt to přehnaly. Pro cizince, kterému se nevyplatí platit paušál, vyjde kWh na cca 20 korun. Jelikož se ale platí za minutu, dobíjení do plna už přijde na cca 30kč/kWh. Takže na Slovensko teslou, nebo fosilem.

          2. CEZ coby statni firma na
            CEZ coby statni firma na dotace taky dosahla? ja si tim nejsem jistej, takze stejne moznosti asi uplne nemeli, navic je a asi i bude rozdil nabijet na stojanu CEZ za pausal 450 ctvrtletne, nebo za 8-10/kWh kacek na stojanu E-ON kde tech 450 kacek muze zmiznout za 2 nabijeni

            1. Čez není státní firma,
              Čez není státní firma, tou je tuším třeba pošta. Je to obyčejná firma jako každá jiná, jen má majoritního akcionáře stát. Takže nevidím důvod proč by na dotace nedosáhla, ale přiznávám že této problematice nerozumím.

              U CEZu se na Chademu, také nebude nabíjet za 180kč na měsíc věčně, to zminoval i čezák na Amperu. Prostě se jim na těch pár místech(a k tomu ještě mizerně fznkčních) nevyplatí dělat nějaký sofistikovaný systém placení a tak mají paušál.

              1. Dovolím si poopravit Vaši
                Dovolím si poopravit Vaši informaci. Pokud píšete v čase budoucím se zjevným odkazem na současný stav (u ČEZu se na Chademu nebude nabíjet za 180kč na měsíc), tak u ČEZu se na Chademu momentálně neplatí vůbec nic a všichni, tj. i ti bez paušálu, nabíjejí na Chademu zcela zdarma.

                1. I na Mennekesu (z
                  I na Mennekesu (z rychlodobíjecích stojanů) zdarma (bez čipu).

                2. Plati to i pro Combo nebo
                  Plati to i pro Combo nebo jen Chademo? Omlouvam se za mozna laickou otazku … Diky moc

                3. Můj komentář byl k
                  Můj komentář byl k příspěvku pana Rovra, který zmiňoval CHAdeMO. Proto jsem psal o CHAdeMO, ale samozřejmě to platí o pro Combo a Mennekes. Platí to prostě pro celou stanici.

        2. CEZu je to tak nejak fuk,
          CEZu je to tak nejak fuk, E-ON je pouze distributor, kdesto CEZ je jak distributor tak dodavatel, takze ta elektrina dodavana do stojanu at patrej komukoliv je z elektraren CEZu, CEZ na tom vydela tak jak tak, at je ten stojan jeho nebo treba Franty z HorniDolni, vpodstate na vlastnich stojanech ted CEZ prodelava

              1. Šamane, Šamane, koukám,
                Šamane, Šamane, koukám, že energetickou erudici máš pořád stejnou… ČEPS je za prvé regulovaný subjekt, takže na přenosu elektřiny vyděláva tak hodně, kolik mu Energetický regulační úřad dovolí… Objemy přepravené elektřiny z důvodu elektromobility jsou v tuto chvíli a ještě dost dlouho budou, zcela mimo rozlišovací schopnost toho, co ČEPS po přenosovce přenese… Mícháš do diskuse ČEPS dost často, ale zpravidla zcela zmateně…

          1. Šamane, máš v tom zase
            Šamane, máš v tom zase nějaký hokej. Nebo aspoň používej správnou terminologii – je rozdíl mezi výrobcem (v ČR primárně ČEZ, ale nejen on), který prodává vyrobenou elektřinu na velkoobchodním trhu, distributorem (ten kdo v dané oblasti vlastní distribuční síť, což jsou v ČR firmy ČEZ Distribuce, E.ON Distribuce a PRE Distribuce) a prodejcem, tj. tím, kdo dodává koncovému spotřebiteli. Tam je konkurence velká, protože prodejce nemusí být současně výrobcem ani distributorem. Velké energetiky mají zpravidla zastoupení ve všech segmentech. Ale navzájem se to (logicky) chová jako nezávislý byznys – prodejce nakupuje elektřinu na trhu od (velko-)obchodníka.
            Není teda pravda, co píšeš, že E.ON je pouze distributor. E.ON je i prodejce, jediné, co nemá v ČR je výroba…
            ČEZu je to jedno do určité míry – ano, vyrobenou elektřinu prodá i když se prodejem elektromobilistům sám zabývat nebude (prodá ji na velkoobchodním trhu někomu, kdo ji přes stanice prodá elektromobilistům). Ale připraví se tak o potencikální marži, která se na tom dá vydělat. Dnes ne, ale v budoucnu možná ano. Což je ten důvod, proč dneska ČEZ elektormobilitu a stanice dělá – chce mít pozici na trhu s koncovou dodávkou majiteli elktromobilu. E.ON dělá to samý (ale zejména v Německu, otázka je, jak se do toho pustí v ČR, evuidentně se mu bez dotací na rozdíl od ČEZu do toho jít nechce).
            Argumentujete tak minimálně dost nepřesně… To je pak dost jalová debata.

Napsat komentář