Tesla Model 3 – už téměř 400 000 rezervací

Diarmuid O’Connell, vice-president obchodního rozvoje Tesla, aktuálně na konferenci o elektromobilitě AVERE v Amsterdamu řekl, že počet rezervací na Tesla Model 3 se blíží 400 000.

Prototypy elektromobilu Tesla Model 3 už bývají k vidění na kaifornských silnicích
foto: electrek.co

Od prvního představení elektromobilu Tesla Model 3 uběhly dva týdny. Během prvních 24 hodin si auto zarezervovalo 180 000 lidí z celého světa.

Za první týden už to bylo 325 000 rezervací. Nyní se Tesla podle O’Connella blíží k hranici 400 000 rezervací.

ZAJÍMAVOST: Diarmuid O’Connell patří mezi 50 prvních zaměstnanců Tesla Motors.

Je tedy vidět, že počet rezervací zpomaluje, ale odhadem 50 000 objednávek za poslední týden také není špatných. S takovou nebude pro Teslu problém na milion rezervací dosáhnout během několika měsíců, ještě před druhým, podrobnějším odhalením Modelu 3.

O’Connell na konferenci také řekl, že už počet rezervací je úspěch. Skutečným úspěchem bude ale teprve dodání aut. Tesla totiž, jak přiznal Elon Musk, zájem o Model 3 hrubě podcenila.

Bude pro ni proto výzvou dostát svým závazkům a navýšit výrobu v továrně ve Fremontu tak, aby lidé nemuseli na své auto čekat příliš dlouho. Původně měla výroba dosáhnout 500 000 aut za rok v roce 2020. Teď to nejspíš bude muset být dříve.

Na druhou stranu, díky přílivu nových rezervací má Tesla k dispozici nejen novou hotovost (kolem $1000 za každou), ale také příslib budoucích tržeb v hodnotě několika desítek miliard dolarů!

O’Connell potvrdil, že využijí všech zkušeností, které získali při výrobě Tesla Model S a Tesla Model X. A dodal, že budou nabídku rozšiřovat i po uvedení Modelu 3, samozřejmě. Často zmiňoval už dříve hojně spekulovaný pick-up.

69 Comments on “Tesla Model 3 – už téměř 400 000 rezervací”

  1. Ministerstva jsou v
    Ministerstva jsou v podporách opatrná

    Podle ministerstva průmyslu a obchodu by žádná technologie neměla být zvýhodňována, měly by být zkoumány všechny možnosti vedoucí ke snížení emisí.

    Hledání alternativ v dopravě je několik. Od snížení závislosti na ropě, jejíž ceny jsou dlouhodobě nestabilní, přes omezení škodlivých emisí ze spalovacích motorů až po využití nadbytečné elektrické energie z větrných a solárních elektráren. Ministerstvo průmyslu si ale na druhé straně uvědomuje, že rychlejšímu šíření alternativních pohonů doposud brání nedostatečná síť plnicích a dobíjecích stanic, ale i vysoké ceny elektromobilů.

    Mezi bariéry patří i obava z poklesu spotřební daně.

    „Pokud by se jako pohon automobilů více rozšířila elektřina nebo CNG, klesne výběr daně za benzin a naftu. Spotřeba plynu a elektřiny pro dopravu se bude těžko kontrolovat, lze totiž využívat běžných sítí. Výběr daně bude obtížný,“ řekl náměstek ministra průmyslu a obchodu František P.

    1. Je vidět, že ČR je v
      Je vidět, že ČR je v jiné části vesmíru, než zbytek Evropy. Přitom když šlo o podporu solárních baronů, tak se mínili úředníci a hlavně poslanci přetrhnout. Aby ne, když z toho mohli urvat něco sami pro sebe. Z podpory EV nic moc nekouká. Tedy aspoň ne prvoplánově.

      1. +1
        A z rozvoje EV

        +1
        A z rozvoje EV prvoplánově kouká výpadek příjmů ze spotřební daně. Což bude pro rozpočet problém, to nezpochybňuji, ale bude se s tím muset vypořádat.

        Společenské přínosy v podobě snížení emisí, hluku; rozvoj elektroenergetiky – navýšení regulovatelných odběrů (pomalé destinační dobíjení), což s narůstajícím podílem OZE potřebuje energetika čím dál víc… Z těchto přínosů si těžko někdo odloupne do kapsičky…

      2. Ne tak docela. Ze začátku
        Ne tak docela. Ze začátku ubíhal čas a instalace FVE nijak neprobíhaly, tak přistoupili k podpoře FVE, aby montáže rozjeli a splnili tak kvoty od EU. Vyčuránci se do toho přimotali hlavně až v momentě, kdy klesly ceny panelů a dotace neklesaly.
        Obávám se aby podpora EV neměla podobný scénář. Mají se podle konference z Francie omezovat emise, ale vláda nic nedělá.

        MŽP bude pravděpodobně od podzimu dotovat EV pro kraje a obce.

    1. jooo těch 150 rezervací v
      jooo těch 150 rezervací v ČR už bude 🙂
      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
      No hele je to zajmavý, ale nevěrohodný. Správně by měl Elon počítadlo zavíst na TESLA web i jako counter na weby podružný. NAPIŠTE MU O TO TAKÉ !!

      „Online reservation counter Model 3 on the web! please :)“

      twitter.com/elonmusk

  2. Zajímalo by mne jak se k
    Zajímalo by mne jak se k tomuto postaví, 400 000 rezervací je obrovské číslo, myslím že s takovou není šance že by se jim podařilo dost rychle uspokojit poptávku, pokud to takto půjde dál, tak možná budou muset brzy přistoupit k rozšíření továrny nebo jinému způsobu jak se se zvýšením produkce vypořádat, napadá mne dočasný outsourcing některých operací, ale jejich zázemí a postupy neznám vůbec, takže jen těžko mohu hádat.

    Ona cena 35-42k$ je pěkná, s DPH teoreticky 39-51k$ tedy zhruba 936-1224 tisíc korun. Pořád ale je to více než dvojnásobek ceny nového Rapida nebo i levnějších verzí Ocavie. Otázkou taky ale zůstává jak by se změnila cena, kdyby se Tesla produkovala ve stejných objemech jako výše zmíněné modely.

          1. No kdyby nabídli Signature
            No kdyby nabídli Signature verzi Model 3 za 40tis doláčů do týdne, tak jim na ty předobjednávky nestačí ciferníky můj ty Trotlíku blbej:). Ostatně počítám že ztěch předobjednávkovejch sraček se nevyhrabu ve svým regionu jinak než lovama – trošku normální si pořídím za 45-48tis a to jsem objednával skoro v prvním kilu předobjednávek ten den. To že první půjdou plné palby je nabílední. Co mě spíš sere víc je že Elon s fanfárama ještě neoznámil kde v Evropě potažmo kde v Číně udělá další fabriku. Protože love na to má a nebo si je na ten miliardovej bussiness levně dokáže půjčit. Vtip jak sviňa by to bylo v ČR:).

          1. ted je jeste dulezite se
            ted je jeste dulezite se podivat kdo takove nizke ceny zverejnoval, protoze Tesla to nebyla, konkretni startovni cenu zdelili predem au u Modelu 3, u S ani X ji predem nesirili a tedy zverejnovane ceny byli jen spekulacema od lidi mimo Teslu, takze pokud by nekdo z nas nahodil tenkrat ze model X bude stat 5 tisic, bylo by to stejne verohodne jako ten 1 milion

          2. kdepaks to vyhrabal MODEL X
            kdepaks to vyhrabal MODEL X pod mega :))) … blbost. Od jakživa Elon řikal MODEL X víc nez S 😉 to dá rozum!! 🙂
            Problém spíš je že MODEL S zdražili … to se najednou SAUTO nabídky zdají docela levný a to já se divil že si lidi dovolí hodit 3MEGA káru na sklad a držet s vědomím že to jen tak neprodají … :DD Ještě na tý vojetině vydělají !!! :))))

            sauto.cz/inzerce/osobni/tesla/model-s

                1. jo mam CD, nekde v krabicich
                  jo mam CD, nekde v krabicich v regalech ve sklepe

            1. Uprimne receno znovu se mi
              Uprimne receno znovu se mi to hledat nechce (dalo to tenkrat dost prace), nejaky server o autech. Uz jsem to sem hazel. Je mozne, ze je to cislo vyfabulovane, ale proc? Neni snazsi vzit cislo z oznameni a vynasobit ho tehdejsim aktualnim kurzem? Stejne tak jsem videl clanek (cca z roku 2011) o zakladni cene modelu S pod $50k, to se pokud vim taky nepovedlo. Ale je mozne, ze se jejich schopnosti odhadu zlepsily. 🙂

    1. Není to o tolik víc jak
      Není to o tolik víc jak Kokta v poloplné nesmyslů, pokud započítáme palivo na 5-8 let dle nájezdu 200-400tis dolů. Navíc to zrychlení,autopilot a další fičury na které se Kokta nezhrabe ani za 10let. Tedy mě to nepřijde moc. Ano je to drahé, ale vzhledem co to umí je to zapusu, akorát na to musíte mít love.

    2. Rapid je hrozná kraksna
      Rapid je hrozná kraksna 😉
      a je k jeho nákupce potřeba připočíst:
      pálivo 0,07litrů*30Kč*150.000km = 300.000 CZK
      servis za 10 let cca 50.000 CZK
      a rozdíl zbytkové hodnoty MODEL 3 a kraksny Rapida 😉
      takže faktická výsledná cena Rapida je 850.000 CZK 😉

      a náhon na zadní je nevynahraditelný … 😉

    3. Freemont vyuzivaji asi z
      Freemont vyuzivaji asi z 20-25%, takze „mista“ na rozsirovani maj habakuk 🙂 udajne by Freemontska tovarna pokud by se vyuzivala cela mela rocne zvladat 750-800 tisic aut (za dob GM a Toyoty tam vyrabeli az 600 tisic aut rocne, a to nemeli robotizovane linky ktere vyuziti prostoru zlepsuji)

      Tesla 3 nebude konkurenci pro Rapid/Oktavku, ale pro vozy stredni tridy, tedy z Mladoboleslavskych jen pro Superb, a kdys se podivas na vybavu jakou ma Tesla 3 mit, tak cena Superbu v „podobne“ vybave atakuje 1 milion korun celkem snadno, je holt skoda ze Skoda je tak omezovana ze strany VW, prostor pro vyrobu a prodej kuprikladu 200 tisic kusu EV Superbu rocne by tu rozhodne byl, a to i pri cene 1.2-1.5 milionu, bohuzel takoveho auta se dockame az „roky“ po te co VW uvede elektricky Passat

      1. Ale on je Model 3 opravdu
        Ale on je Model 3 opravdu ekvivalent k Audi A4 nebo BMW řady 3, respektive se jím snaží být, tj. nejde jen o velikost ale i komfort, kvalitu provedení a výbavu. No a když se podíváte do ceníku na tyto vozy s odpovídající motorizací (obvykle ta nejlepší s automatem) tak najednou zjistíte že Model 3 už vlastně stojí stejně jako spalovací vůz v této kategorii.

        Otázka tedy zní jestli se pochlapí i ostatní automobilky a řekněme v roce 2025 se dočkáme srovnání cen i v „levných“ kategoriích jako jsou mini (e-UP!) malé (Fabia) a nižší střední (Octavia), protože Tesla to v plánu nikdy neměla.

        1. Mimochodem ač se nám to
          Mimochodem ač se nám to možná nelíbí, tak škodovka má díky zaměření na nízké řady na nástup elektromobilitu ještě nějaký ten čas. Pokud zůstaneme u koncernu tak ani VW ještě není v kritické situaci. Komu ale už jednoznačně zvoní na poplach je Audi a Porsche. Právě Audi dostane v Modelu 3 přímou konkurenci pro řadu A4, kde Audi moc nižších řad už nemá a hlavně na nich moc nevydělává. Tudíž všechny vyšší řady jako A5,A6 už budou na ráně a A8 už dnes válcuje Model S. Relativně brzy se dá navíc očekávat od Tesly Model Y, který dál zatopí Audi v řadách Q.

      1. Touto cestou podle mě Tesla
        Touto cestou podle mě Tesla určitě nepůjde. Je to proti celkové koncepci, na které Musk Model 3 staví. Už teď je jasné, že je Tesla něco jako Ford před 100 lety. Půjde do velkých objemů výroby a současná situace mu jen nahrává. Myslel jsem, že po vyčerpání státní podpory (200000ks) se příliv rezervací zastaví. Zatím to nevypadá. Buď je budou muset stopnout sami, nebo to může být klidně i 1M rezervací. Mají co dělat, zatímco šéfové tradičních automobilek se už teď začínají trochu vrtět na postech.

    4. Pane Carlosi, cena 35-42
      Pane Carlosi, cena 35-42 tisíc dolarů v USA znamená, že v ČR při současném kurzu dolaru (24 Kč) bude cena auta asi 1 140 000 Kč až 1 365 000 Kč a to se mně nezdá zrovna málo. Ono totiž u nás to funguje tak, že k ceně se nejdříve připočítá clo – to je 10%, pak cena za dopravu – tu odhaduji na 800 dolarů a pak DPH. Počítá se DPH i z dopravy a i z cla. No zatímco Američan může mít na auto slevu 7 500 dolarů a dalších 2 500 dolarů ušetřit na dalších odpočtech na daních, tedy Teslu sežene již od 25 000 dolarů, my ji budeme mít již od 47 553 dolarů ( x kurs). Američan vydělá přes 3 000 dolarů za měsíc, tedy má ji za 8 měsíců (25 t. USD), Čehůn ji má při běžné mzdě 15 000 Kč za 76 měsíců.

  3. Zatím jsem se nevšiml, že
    Zatím jsem se nevšiml, že by někoho trápilo vyjádření ve smyslu hrubého podcenění zájmu.

    Řekl bych že to může být docela závažný problém. Netuším jak je rezervace řešená např. maximální dodací lhůtou, ale je to věc která může lamát vaz. Nebo toho konečně využije konkurence Tesly ve formě tradičních výrobců (a jejich gigantických finančních rezerv).

    Pro tradiční výrobce určitě není problém vyrábět srovnatelný nebo spíše lepší elektromobil, jen se jim zatím nechce.. Respektive v tom necití dostatečný potenciál vydělat (přes všechny ty kecy okolo).

          1. Ostatni se na to vyflajznou,
            Ostatni se na to vyflajznou, hodi tam android a nechaji zakazniky stahnout si to z Google Play 😉

            Nicmene zajimave je, ze vsichni vysiluji, jak operatori, Google… ziskava nejaka data z mobilu, tady jina soukroma firma dostava data o kazdem metru jejich pohybu a „ovecky“ se stestim div neudelaji…

    1. a.) Kde by tradicny vyrobca
      a.) Kde by tradicny vyrobca zobral tolko bateriek?
      b.) Predajom elektro (za dostupne ceny) by si podkopaval predaj spalovakov co ziadna rada neschvali, bo investori rataju s navratnostou investicii co boli pouzite na vyvoj a produkciu ICE aut.
      c.) Vyvoj takeho auta chce nemale prostriedky, knowhow, ale hlavne cas. Okrem chevy bolt som nevidel podobny koncept co by mohol len trocha konkurovat (podla mna poctom kusov chevy volt sa nedotiahnu na teslu lebo nebudu mat baterie) Uvidime ako zareaguju Nissan a VW.
      d.) Kde zoberu siet nabijaciek, ktorou by mohli konkurovat superchargerom?

      Ak tesla nic neposerie, alebo proti nej nezakrocia (videl som spravy o tom ze v dosledku predajov elektro sa bude prehlbovat ropna kriza bo produkcia klesa a dopyt po rope klesa. jednak vplivom efektivnejsich motorov a taktiez predajov alternativ-elektro LPG etc…) tak do par rokov to bude konglomerat podobne ako google.

      1. V penězích ani ve vývoji
        V penězích ani ve vývoji by problém nebyl. Automobilky mají obrovské množství peněz.
        Ale strašně se mi líbí, jak každý řeší SC. Pokud by jakákoliv automobilka chtěla, měla by do roka klidně 10x větší síť nabíjecích stanic. Kupříkladu jenom Škoda má zisk 71000,- Kč za 1 minutu! Někde bylo napsáno, že 1SC stojí cca 2.000.000,-Kč. To znamená, že 1 stání, stojí cca 1 milion. Tzn. že na jeden stojí vydělává Škoda 14 minut. To ale také znamená, že na veškeré stojany SC Škoda vydělává 35,6 dne. Je to jenom o tom chtít, peníze v tomto případě nehrají žádnou roli.
        Já si myslím, že do toho nechtějí jít, protože se jim to jednoduše nevyplatí. Tesla od svého začátku do dnešních dní (tedy asi za 5 let) vyrobila totéž aut jako Škoda za 52 dní. A že mají úspěch s M3? Otázka je, jestli to není jenom zdánlivý úspěch. Půlka rezervací se zruší, protože se lidem nebude chtít čekat 4 roky na nové auto a je otázka, jestli budou nové rezervace po ukojení nabídky chodit takovým tempem, jako si představují, tzn. 500 000 aut ročně.

        1. …půlka rezevací se
          …půlka rezevací se zruší…
          Jasný, myslím si, že hodně rezevací není zamýšleno s cílem nákupu, ale jako „jakési hlasování o nastoupeném trendu“ a možná i jako podpora toho „blázna“ co „staví auta, rakety,železnice…“ a dost z toho mu funguje.. 🙂

          1. Nebuďte všichni na hybridu
            Nebuďte všichni na hybridu tak vztahovační. Já přeci neodsuzuji Teslu, že dělají něco špatně, nebo, že je to špatná firma. Jenom říkám, že zatím ten trh EV není vytvořen, protože obrovská masa lidí ani neví, že nějaké EV existuje. Proto si myslím, že v tuto chvíli není taková základna vytvořená pro to, aby všechny automobilky okamžitě přešli na elektro, to je přeci blbost, to všichni víme.

        2. Máte velmi naivní
          Máte velmi naivní představy o tom, jaké jsou finanční rezervy automobilek. Ve skutečnosti si žádná firma nemůže dovolit syslit nějaké obrovské finanční zásoby jen tak nečinně na účtu, ale musí je obratem hned investovat zpět do vývoje a inovací jinak jí okamžitě semele konkurence. Dnes je vše spočítané tak akorát. nesmí se vyrábět moc ani málo, protože obojí vede ke ztrátám. Vždyť se podívejte, jak s automobilkami zacloumala poslední recese, kdy prodeje šly dolů, ale zase nijak závratně a přes to se mnohé ocitly na hranici krachu a státy je musely sanovat.

        3. Kde se stále berou ty
          Kde se stále berou ty naivkové, co si myslí, že stačí rozhodnout, vrazit peníze do vývoje a za pár let máme hotový vychytaný auto? Zejména vývoj systémově nového pohonu vyžaduje hlavně čas a zkušenosti z praktického nasazení, které ve vývojové laboratoři nikdy nezískáte.

          Stejné úvahy byly o tom, že až automobilky uvidí poptávku, tak přidělají k motoru elektromotor a mají hned hybrid hotovej. Tak proč vyvíjet hybrid, když na něj ještě dnes není trh připraven? Zlatý voči. Hromada automobilek se o to později pokusila a ty výsledky byly ve srovnání s hybridem od Toyoty žalostný. A to proto, že Toyota měla s vývojem 10 let náskok, díky čemuž jejich řešení převyšovalo ostaní o třídu. Výsledek – Toyota prodala 8 milionů hybridů, ostatní tak o 2 řády méně. Podobně to bude s elektromobily. Kdo přijde pozdě, už ten náskok nedožene a bude muset kupovat hotová řešení od těch co měli odvahu začít dříve.

  4. malá rekapitulace MODEL 3
    malá rekapitulace MODEL 3 událostí 😉

    11.11.2016 00:00 = 666.666 ???????
    14.04.2016 00:00 = 400.000 rezervací
    07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
    03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
    02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
    01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
    01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
    01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
    01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
    31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

    twitter.com/elonmusk
    twitter.com/teslamotors
    24timezones.com/usa_time/ca_los_angeles/hawthorne.htm
    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
    teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/

Napsat komentář