BYD postaví další továrnu na elektrobusy

Doma v Číně má tamní společnost BYD vybudovat další továrnu na výrobu elektrických autobusů. Elektrobusy jsou v Číně dnes všudypřítomné a BYD je úspěšně vyváží také do světa.

Elektrické autobusy čínské firmy BYD slaví úspěch po celém světě, zejména díky dlouhému dojezdu kolem 300 km. Firma na nich také vydělává výrazně víc, než na osobních elektromobilech či plug-in hybridech, které také vyrábí.
foto: BYD

Nová továrna BYD na výrobu elektrobusů by měla vyrůst ve městě Tchaj-jüan v provincii Šan-si. To je jedním z významných čínských měst severovýchodu, žije v něm více než 4,3 miliónu lidí.

Celková investice by měla dosáhnout v přepočtu asi 15 mld. korun. Kromě elektrických autobusů tam chce BYD vyrábět také další „specializovaná“ elektrická vozidla. V současné době má firma tři továrny ve městech Si-an, Čchang-ša a Šen-čen.

Ročně by měla továrna vyrobit 5000 elektrobusů a k tomu dalších 5000 speciálních vozidel, určených např. pro stavbu, městskou údržbu apod. Do dnešního dne společnost BYD dodala po celém světě přes 6000 elektrobusů, převážnou většinu však udala doma v Číně.

9 Comments on “BYD postaví další továrnu na elektrobusy”

    1. Já byl takový pitomec, že
      Já byl takový pitomec, že jsem asi před 6-8 roky, už si to nepamatuji, napsal Pačesovi dopis, aby změnili energetickou koncepci a začali se orientovat na nové technologie. Co Pačesova komise pak zplodila, všichni víme. Dnes už je to všechno v zadeli. Z jejich koncepce se dá použít pramálo a možná vůbec nic.

    2. Souhlas, slavný
      Souhlas, slavný železniční koridory byly už při zahájení stavby zastaralý tak 50 let za opicema.

      Místo aby podporovali elektrobusy, tak např. Praha radši koupila nový naftaky. Díky Bémové.
      Buďte rádi v Ostravě že máte alespoň plynový, jsou pořád lepší než nafta.

      A čínská BYD pochopila stejně jako Musk, že 150 km je málo, i na autobus. 300km je už tak akorát aby se dal v pohodě používat.
      Vždyť do podlahy autobusů se toho vejde habadej.
      Nebo stačí 150, ale pak je ideálni Nabíjení pomocí troleje, což je jednoduché levné a tam kde jsou tramvaje, nebo trolejbusy je to podle me nejlepší způsob nabíjení.

          1. V ceně pořízení možná,
            V ceně pořízení možná, v ceně celkových nákladů provozu určitě ne. Ale to by se muselo při vypisování veřejné zakázky přemýšlet.
            Vyhlášení výběrovky na elektrobus by samozřejmě mohlo skončit dokonce výhrou čínských BYD, ale to je holt riziko, které nám za čistý vzduch v Ostravě a tichou dopravu stojí. Plyňáky možná teď po záběhu dělají o něco menší kravál než nafťáky, ale stoje na zastávce MHD ten rozdíl těžko postřehnete. O zplodinách nemluvě. Rozdíl mezi spalovacím a elektrickým autobusem naopak poznáte ve všem ihned.
            P.S. Koukám tady z okna na jeden běžný a jeden kloubový plyňák, které právě s rachotem dorazily na konečnou. Jak by to bylo krásné, kdyby jediný jejich zvuk bylo upozornění na zavření dveří…..

            1. No tak ono zatim nikde
              No tak ono zatim nikde neprisli na to, ze by masove vyuziti elektrobusu bylo levnejsi nez klasicke… vetsinou jde zatim o stestovaci provoz na specificke vyuziti…
              CNG bus je hlucny, ale rekl bych v dane hustote dopravy je to uz celkem jedno….
              Zplodin z CNG busu je velmi malo (EV sice mene, ale CNG je uz rekl bych akceptovatelne).
              CNG busy jsou technogie stara destiky let – kazdy to zna a vi co od toho cekat, EV busy by mohly byt dobre, ale taky by to mohl megapruser – do toho se moc lidi nepohrnou, dokud to nebude vychazet okate levneji.
              A hlavne zivotnost autobusu neni destiky let, dalsi nakupy busu budou v Ostrave kazdou chvili, jakmile budou EV busy rozsirenenjsi, urcite se nejake poridi.
              Myslim, ze zatim si Ove nemame moc na co stezovat, mame trolejbusy, CNG busy na hlavni zateze, hustou sit tramvaji – oproti mestum, kde jezdi jen same diesely ja to parada…

              1. Z podzimního dopisu
                Z podzimního dopisu ředitele DP Ostrava k elektromobilitě vyznívají tyto směry rozvoje MHD:
                – více nových tratí pro tramvaje, případně odbočení, týká se páteřních linek a sídlišť Ostravy-Jih
                – více nových tratí pro trolejbusy, případně odbočení, týká se obsluhy centra města a Slezské Ostravy
                – vnitřní okruhová doprava elektrobusy prvotně v Porubě, kde by měly zcela nahradit naftu/plyn a dobíjet se na konečných tramvají.
                Tak uvidíme.

Napsat komentář