Toyota Prius Prime: solární panel pro nabíjení baterie, CHAdeMO

Nově odhalený plug-in hybrid Toyota Prius Prime, druhá generace Prius PHEV, vyvolal spoustu zájmu. Přinášíme další střípky informací.

Střešní solární panel plug-in hybridu Toyota Prius Prime
foto: Toyota

Toyota představila na autosalonu v New Yorku novou generaci Toyota Prius plug-in hybridu nazvanou Prius Prime. Auto nabídne spotřebu asi 120 MPGe, cenu asi od $30 000 a dojezd na elektřinu kolem 35 km.

Auto se bude prodávat v několika výbavách a z domácího Japonska k nám nyní pomalu připlouvají zajímavé informace o příplatkovém vybavení. Jedním z nich bude střešní .

pro Prius Prime bude k dispozici celosvětově a bude moct nabíjet jak klasickou 12V baterii, tak 8,8kWh baterii elektropohonu! Vzhledem k rozměrům panelu očekáváme výkon max. kolem 150 W.

Při opravdu slunečném letní dni byste tak mohli do baterie při celodenním venkovním stání dostat zhruba 1 kWh. Slušné!

Pouze v Japonsku bude volitelně dostupný také CHAdeMO konektor pro rychlonabíjení. Je to logické, Japonsko má dnes zdaleka největší počet CHAdeMO rychlonabíjecích stanic (téměř 6000, Evropa asi polovinu).

V Japonsku bude také dostupný systém pro externí napájení, takže Prius Prime bude moct sloužit například jako záložní zdroj pro váš dům. Výkon bude asi 1500 W.

Dalším příplatkovým vybavením bude efektivní tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění/chlazení. Mimochodem, u nového Priusu se zlepší také koeficient aerodynamického odporu, a to z 0,25 na 0,24.

24 Comments on “Toyota Prius Prime: solární panel pro nabíjení baterie, CHAdeMO”

    1. Jasné, dá sa uvažovať v
      Jasné, dá sa uvažovať v rovine návratnosti FVP. U auta by som ale použil iný prepočet – 1 liter benzínu v spaľováku zodpovedá nahrubo cca 2 kWh využiteľnej energie. Pri cene benzínu cca 1.20 € to zodpovedá 1 kWh´= 60 centov. A to už je potom iný prepočet

    2. Běžte už do Prčic s tou
      Běžte už do Prčic s tou návratností.
      Vy vám podobní myslíte kolenem místo hlavou.
      A samotné auto se vrátí kdy?
      Si kupte místo Oktavky vojetou Felicii za 5000,-. Taky se vám v porovnání s ní žádné auto nevrátí.
      Můžete si koupit auto za různý peníze od nuly do několika milionů. Mi řekněte co a jak se z toho vrátí?
      Stejně tak je to se vším i s FVE panely.
      O proti autům ale FVE něco alespoň částečně (15%) vyrábějí, takže to nejsou jen spotřební zboží jako auta. Takže ty mají výhodu že něco „davaji“

      1. tož to zas bacha, autem se
        tož to zas bacha, autem se můžeš kočkám pochlubit, trávíš v něm asi víc času než lezením po panelech na střeše, pokud nejsi zrovna masochista tedy:) . Takže byť obojí je rozmar tak u bouráku to lidé pochopí u 12Kč/1KW už si ale klepou na čelo. Proto tedy je solár bez návratnosti do 5 let blbost.

        1. To jsi ale nijak nevyvrátil
          To jsi ale nijak nevyvrátil moje tvrzení, že se auto nikdy nevrátí, a soláry že alespoň něco o proti autu vyrábějí, tj. dávají nějakou přidanou hodnotu ten proud, který šetří proud dodaný od někoho jiného.

          Když chytíš na bourák nějakou kočku, tak tě to stojí akorát další peníze, takže tím víc to stojí, a navíc tě káždá takovádle většinou za měsíc, nebo po vyschnutí penězovodu odkopne… Tedy návratnost je záporná.

  1. Ten výkon panelu je dost
    Ten výkon panelu je dost podhodnocený, od roku 2013 se dělají panely už běžně s 23% účinností a stojí kolem 15 000 Kč za 350W verzi. Počítal bych že tam nedají ty nejhorší panely co se dělají už dvacet let. Takže například v Kalifornii by to mohlo dobýt celou baterii za cca 4 dny stání na zahradě…

    1. si si istý, že 23% majú
      si si istý, že 23% majú tenké, fóliové panely? Lebo hrubé silikónové asi na ten prius nedávajú. First Solar, najväčší výrobca tenkých panelov sa pohybuje, ak si dobre pamätám, niekde na 15-17%. Ibaže by tam dávali technológiu, ktorá sa používa pre satelity, ale tam bude cena rádovo v tisícoch eur.

    1. Ackoli mate prepocet asi
      Ackoli mate prepocet asi spravne, nesouhlasim s nim. Mel byste to spise prepocitavat na kWh/100km. 120 MPGe to dosahne pouze v ciste elektrickem rezimu. Nikoli v benzinovem hybridnim po vybiti baterie.

      MPGe je vyborna jednotka pro porovnavani ucinnosti ruznych typu pohonu, ale nemela by se prepocitavat na l/100km, protoze pak to nedava smysl. To bychom pak taky mohl rict, ze Tesla ma spotrebu 2,5l/100km.

Napsat komentář