Teslu opouštějí před odhalením Modelu 3 klíčoví lidé

Automobilka Tesla Motors aktuálně ztratila dva vysoké manažery. Nejprve odešel hlavní mluvčí a nedávno také vice prezident financí.

Prodejna automobilky Tesla Motors v Los Angeles
foto: Misha Bruk/MBH Architects

Magazín Bloomberg přinesl před týdnem zprávu, že z Tesla Motors odešel Ricardo Reyes, vice prezident globální komunikace a hlavní mluvčí firmy. V Tesle pracoval od listopadu 2014 a mezi lety 2009 a 2012.

Před pár dny vyšlo najevo, že z Tesly odešel také Michael Zanoni, který zastával funkce vice prezidenta financí a „Worldwide Controller“. Do Tesly přišel ze společnosti Amazon v roce 2014 a do Amazonu se opět také vrací.

Finanční oddělení Tesla Motors je v poslední době „pod tlakem“. Před pár měsíci odešel dlouholetý hlavní účetní Deepak Ahuja a nahradil ho Jason Wheeler ze společnosti Google.

Automobilku tyto odchody bezesporu bolí, protože už 31. března představí svůj nejdůležitější produkt: „levný elektromobil“ Tesla Model 3. Nabídne dojezd min. 320 km a cenu od $35 000.

24 Comments on “Teslu opouštějí před odhalením Modelu 3 klíčoví lidé”

  1. Ještě mě napadla jedna
    Ještě mě napadla jedna věc. Vrtá mi to hlavou už od včerejška. Vyjdu z předpokladu, že nic na světě se neděje jen tak, bez příčiny. Nebo naopak, všechno má nějakou příčinu.

    Odchody – no, dejme tomu, že určitý manažer u Tesly dostane od jiné firmy „nabídku, která se neodmítá“. Nemusí to být nutně jen výše nabídnuté částky, můžou v tom hrát roli i další faktory. Svou roli může hrát i to, že je dobré nedělat si zbytečně nepřátele, nepráskat za sebou dveřmi apod. Ono to platí i v životě nás obyčejných smrtelníků, ale čím je člověk výš, tím to hraje větší roli, protože z větší výšky se hůř padá.

    Ovšem co ty příchody? Tesla přece není Úřad práce s nabídkou volných pracovních míst pro desítky manažerů. Podle mě Elon Musk řídí firmu racionálně, s jasnými vizemi a konkrétními cíli. V tomto kontextu mi to prostě nesedí, že by měnil vysoce postavené lidi kus za kus, jako na běžícím pásu. Ovšem co když je za tím něco jiného? Tesla přece nesídlí na opuštěném ostrově uprostřed oceánu. Co když jsou za těmi příchody nejrůznější tlaky od investorů, lobbistů, vládních činitelů apod. Nedělejme si iluze, svět obchodu je džungle a Tesla a Elon Musk, pokud v tomto světě chtějí přežít, chtě nechtě asi občas musí akceptovat někoho nebo něco, co se jim možná nemusí zrovna líbit, ale jinak to třeba nejde.

    Co se týká kritiky p.Horčíka. Prosím vážené diskutující, aby se alespoň naučili správně psát jeho jméno a v zápalu „spravedlivého hněvu“ je nekomolili. Článek má i pro mě malinko bulvární nádech, ale když vezmu v úvahu, že článků tohoto typu je tu podle mého názoru max. 5%, tak buďme rádi, že to není naopak – 95% bulváru a zbytek fakta.

    1. i na hybrid .cz pochopili ze
      i na hybrid .cz pochopili ze pokud se maj udrzet, musi inzerentum nabizet ctenost, a bohuzel velka moda je v posledni dobe bulvarnost ktera ty cisla zvysuje hodne, bohuzel redaktori a „sefredaktori“ si casto neprectou ten zbytek kde se pise ze ve svete kde tohle probyhalo pred 5-7 lety take zjistili, ze po velkem boomu navstevnosti pak prichazi celkem zajimavej pad ktery odrazuje to dstabilni ctenarske jadro, a dany server vetsinou upadne v zapomeni nebo uplne zanikne, ty ktere uspejou a danej trend jim zafunguje, se vetsinou stavaji ciste bulvarnim platkem

  2. Jak
    Jak opouštějí?
    Opouštějí ji sami?
    Nebo bylo vyhozeni, resp. „odejiti“?
    To přece není totéž.

    Vezměme si to postupně:
    1) Ricardo Reyes
    Vice prezident globální komunikace a hlavní mluvčí firmy. V Tesle pracoval od listopadu 2014 a mezi lety 2009 a 2012.

    To znamená, že už minimálně jednou odešel. Když to nepoložilo Teslu poprvé, tak ani podruhé ji to nepoloží. Hlavní mluvčí firmy. Když je hlavní, tak tam budou určitě i další, jak já tomu říkám „po-hlavní“ (klidně si to čtěte i dohromady, jak je libo 😀 ). No a když je vice prezident, tak je tam nad ním ještě nějaký prezident.

    2) Michael Zanoni
    Zastával funkce vice prezidenta financí a „Worldwide Controller“. Do Tesly přišel ze společnosti Amazon v roce 2014 a do Amazonu se opět také vrací.

    Přišel… a zase odešel. Kde já už jsem to slyšel? Aha, Ondra Hejma. Ale to bylo o Gorbačovovi. 🙂

    3) Deepak Ahuja
    Dlouholetý hlavní účetní, odešel před pár měsíci a nahradil ho Jason Wheeler ze společnosti Google.

    No to je zajímavé. Tesla přetahuje lidi od Google, Google přetahuje lidi z Tesly. Kolikrát to už tu bylo? Navíc už se to stalo před pár měsíci, nikoli teď, před odhalením Modelu 3.

    4) Automobilku tyto odchody bezesporu bolí, protože už 31. března představí svůj nejdůležitější produkt: „levný elektromobil“ Tesla Model 3.

    Teslu to bolí, protože 31.3. představí Model 3? Kdyby Tesla neměla představit Model 3, tak by ji ty odchody nebolely? A proč jako? Protože u toho ti tři nebudou? Ale kdepak. Tesla představí Model 3, i kdyby jak se říká „čert na koze jezdil“.

        1. Jako nebude to zadna
          Jako nebude to zadna apokalypsa, ale ten mluvci neni jen mluvci a dost veci souvisejiich treba ted s odhalenim model 3 slo pres nej.
          Hlavni ucetni, neni malo kvalifikovana genericka pozice – neni to uplne presny preklad, ale ve firme jako tesla nebo google pujde i spickove kvalifikovane lidi. Hlavni controller je uz tuplem dulezita pozice – clovek je v zasade hlavni spojovacim clankem mezi vyrobou, obchodem a financemi (znam nejednu fabriku, ktera se ocitla nad banrkotem, kvuli neschopnemu controllerovi, nebo tomu ze nejakou dobu nebyla schopna sehnat controllera).
          Nicmee jak jsem psan na zacatku – neprepodkladam, ze by se kvuli nejake personalni obmene mela dostat tesla do nejakych problemu….

    1. Přesto to o něčem
      Přesto to o něčem svědčí. Pokud je toho ještě víc, asi je momentálně v Tesle husto. Samozřejmě, to se stává. Tesla má teď před sebou (už necelý) klíčový rok. Musí ukázat, že umí hospodařit s vyrovnaným rozpočtem a příští rok už začít splácet dluhy. Bude to těžké.

          1. Když se nad tím tak
            Když se nad tím tak člověk zamyslí, bráno ekonomicky, tak tímto tahem s elektromobilitou na dluh (protože financovanou investory a momentálně v mínusu), donutil Musk ropné giganty a spalovací automobilky vážně se elektromobilitou zabývat. I kdyby nechtěli. Přestože jsou to právě oni, kteří prostředky na to mají. Hezký paradox.

Napsat komentář