Nizozemský Utrecht, čtvrté největší tamní město s 330 000 obyvateli, koupí 150 elektromobilů Renault Zoe. Kromě toho vybuduje také 1000 solárních nabíjecích stanic.
Francouzské automobilce Renault se v nizozemském Utrechtu podařil skutečný majstrštyk. Městu dodá 150 elektromobilů Renault Zoe a navíc pro ně vybuduje 1000 rychonabíjecích stanic o výkonu 44 kW.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan Leaf & Renault Zoe: prodáno přes 280 000 aut
Partnerskými společnostmi při budování sítě nabíječek jsou firmy ElaadNL a LomboXnet. Utrecht se díky nim stane testovací základnou pro napájení nabíjecích stanic pro elektromobily solárními elektrárnami.
Unikátní vlastností celého projektu i nabíječek je, že mohou sloužit jak pro nabíjení, tak vybíjení aut. Mohou tedy sloužit jako velká virtuální elektrárna využívající technologií vehicle-to-grid, V2G.
Prosím o radu.
Už Renault
Prosím o radu.
Už Renault prodává ZOE i ve variantě, kdy není nutné platit měsíční nájem baterií? A pokud ano, kolik stojí ZOE (i s bateriema)?
Jaké má ZOE parametry?
Ano, k dispozici je Zoe i s
Ano, k dispozici je Zoe i s bateriemi, stojí asi o 5000 Euro více než verze s pronájmem baterie. Parametry výkonově průměrné, dojezd do 160 km.
Jakto, ze se nikdo
Jakto, ze se nikdo nepozastavuje nad tim jak to asi tak chteji provest, kdyz pres AC konektor se z vozidla (at uz Zoe nebo jine) prece neda tahnout vykon zpet do site?
Tak budto Renault vyvinul nove Zoe, ktere umi vic nez ostatni EV anebo ty stanice budou mit jeste CHAdeMO a se Zoe proste nebudou dodavat do sice.
zajímavá myšlenka 🙂
zajímavá myšlenka 🙂 Další věc je proč zrovna 44kW, když nové Zoe umí už jen 22kW. Asi to je další PR splácanina dvou věcí dohromady.
Mimochodem už jsem zaslechl zvěsti že Zoe by mělo dostat také novou baterii postavenou na těch nových LG článcích. Vtipné by na tom bylo, kdyby tento upgrade přišel dříve než ten očekávaný majstrštyk od světového leadera elektromobility.
Píšou, že dodávka do
Píšou, že dodávka do sítě je „unikátní vlastnost těch nabíječek i celého projektu“. Navíc toto vše dodává Renault. Já osobně tomu rozumím tak, že těch 150 Zoe vybavili navíc CHAdeMO zásuvkou – což pro takovou zakázku není velký problém.
Samotného mne tohle velmi zajímá, neboť by to (aspoň v mých očích) výrazně zvýšilo uživatelskou atraktivitu toho auta. Rychlé nabíjení, doplněné palubní nabíječkou 400V/32A je přesně ta výbava, se kterou jsem schopen akceptovat baterii 24kWh. To už je auto k relativně spokojenému cestování i v podmínkách mizerné infrastruktury v ČEZku a dalších podobných státech divokého východu.
Takze ja prijdu rano k autu
Takze ja prijdu rano k autu a budu mit prazdnou baterii, protoze v noci nekdo pobliz zapnul topeni a byla treba hromada energie? No super vymyslene…
Funguje to na principu
Funguje to na principu chytré sítě. Máte definováno, nakolik lze auto při stání maximálně vybít, aby bylo druhý den použitelné. Ostatně v konceptu chytrého domu se s tím počítá.
Aha, takze urednici dostanou
Aha, takze urednici dostanou rozkazem nastavit nejake male cislo, aby projekt pekne fungoval, a budou z toho drahe pohyblive (ne nutne pohybujici se) baterie.
Doufám, že takovým
Doufám, že takovým blbostem nevěříte!
Tyto vychytralé sítě budou jen dalším tunelem na občany a určitě se kolem nich jako první budou pohybovat a prosazovat je zloději od zelených bonusů – jo s jídlem roste chuť a nestačí jim být u koryta – chtějí ještě hlasitě mlaskat.
Pane, slovo tunelovani v
Pane, slovo tunelovani v tomto smyslu je cesky vynalez. Na zapad op Plzne jest nezname a pri vysvetlovani naprosto nepochopitelne..
To je možné, díky za
To je možné, díky za poučování.
Slovu ZLODĚJ snad rozumí celý svět.
Ano, to by byl hezký
Ano, to by byl hezký velikonoční dáreček….
Kolegové s EV, písněte sem ‚odpovědět‘, zda by byl zájem o „krabici“ coby Chademo mobilní nabíječka se vstupem Mennekes (potažmo 3x230V), P=12kW (či 25kW), švh=30x30x20cm, hm=15kg.
Elektronům Zdar!
Hm, to už by se vešlo bez
Hm, to už by se vešlo bez problémů do kufru (na rozdíl od mobilního CHAdeMO fy Schrack). Je to vůbec technicky možné nacpat do těchto rozměrů?
A cena?
Předpokládám, že zájem by byl nepřímo úměrný její výši.
Pošlete mi (cifry v textu
Pošlete mi (cifry v textu zleva doprava) na mo6il k0ntakt V3š e-mail, k2e s5olu pak můž4me k9munik5vat dá1.
EV zdar!
To je jak Da Vinci code
To je jak Da Vinci code neboli Šifra mistra Leonarda. 🙂
to by nebylo špatné.
to by nebylo špatné. Vešlo by se to i do motorového prostoru většiny EV…
Pošlete mi (cifry v textu
Pošlete mi (cifry v textu zleva doprava) na mo6il k0ntakt V3š e-mail, k2e s5olu pak můž4me k9munik5vat dá1.
EV zdar!
kam to mám poslat??
kam to mám poslat?? Případný kontakt je na http://www.qauto.cz
Ve slovech je přece celkem
Ve slovech je přece celkem 9 cifer….
Jestli máte tip na něco
Jestli máte tip na něco levnějšího, než jsem zatím objevil já, kdy to vychází na cenu ojetého EV, tak třeba i jo. Do auta by se to hodilo určitě, ale na těch pár ušetřených hodin ročně to pro mě význam nemá. Jo kdybych měl fastfood, tak to tam určitě pro zákazníky mám.
Pošlete mi (cifry v textu
Pošlete mi (cifry v textu zleva doprava) na mo6il k0ntakt V3š e-mail, k2e s5olu pak můž4me k9munik5vat dá1.
EV zdar!
Milý holandˇane, pošli
Milý holandˇane, pošli nám alespoň jednu rychlonabíjecí stanici do čech na D1, aby jsme i mohli alespoň lépe využívat elektromobilitu v čechách. Děkuji
to nemůžu. Všichni by
to nemůžu. Všichni by jste pak v CZ chtěli jezdit s EV… 🙂
Navrhuji na ni udelat
Navrhuji na ni udelat sbírku, nebo zalozit spolecnost Nabijeci stanice D1 a.s..
Akcionari, nebo prispevatele nabijeni zdarma. Kdo do toho jde?? 🙂
Od ČEZu nečekejte žádnou nabíjecí stanici.