Do Utrechtu míří 150 elektromobilů Renault Zoe

Nizozemský Utrecht, čtvrté největší tamní město s 330 000 obyvateli, koupí 150 elektromobilů Renault Zoe. Kromě toho vybuduje také 1000 solárních nabíjecích stanic.

Elektromobil Renault Zoe u nabíjecí stanice v Nizozemsku
foto: Renault

Francouzské automobilce Renault se v nizozemském Utrechtu podařil skutečný majstrštyk. Městu dodá 150 elektromobilů Renault Zoe a navíc pro ně vybuduje 1000 rychonabíjecích stanic o výkonu 44 kW.

Partnerskými společnostmi při budování sítě nabíječek jsou firmy ElaadNL a LomboXnet. Utrecht se díky nim stane testovací základnou pro napájení nabíjecích stanic pro elektromobily .

Unikátní vlastností celého projektu i nabíječek je, že mohou sloužit jak pro nabíjení, tak vybíjení aut. Mohou tedy sloužit jako velká virtuální elektrárna využívající technologií vehicle-to-grid, V2G.

24 Comments on “Do Utrechtu míří 150 elektromobilů Renault Zoe”

  1. Jakto, ze se nikdo
    Jakto, ze se nikdo nepozastavuje nad tim jak to asi tak chteji provest, kdyz pres AC konektor se z vozidla (at uz Zoe nebo jine) prece neda tahnout vykon zpet do site?

    Tak budto Renault vyvinul nove Zoe, ktere umi vic nez ostatni EV anebo ty stanice budou mit jeste CHAdeMO a se Zoe proste nebudou dodavat do sice.

    1. zajímavá myšlenka 🙂
      zajímavá myšlenka 🙂 Další věc je proč zrovna 44kW, když nové Zoe umí už jen 22kW. Asi to je další PR splácanina dvou věcí dohromady.

      Mimochodem už jsem zaslechl zvěsti že Zoe by mělo dostat také novou baterii postavenou na těch nových LG článcích. Vtipné by na tom bylo, kdyby tento upgrade přišel dříve než ten očekávaný majstrštyk od světového leadera elektromobility.

    2. Píšou, že dodávka do
      Píšou, že dodávka do sítě je „unikátní vlastnost těch nabíječek i celého projektu“. Navíc toto vše dodává Renault. Já osobně tomu rozumím tak, že těch 150 Zoe vybavili navíc CHAdeMO zásuvkou – což pro takovou zakázku není velký problém.

      Samotného mne tohle velmi zajímá, neboť by to (aspoň v mých očích) výrazně zvýšilo uživatelskou atraktivitu toho auta. Rychlé nabíjení, doplněné palubní nabíječkou 400V/32A je přesně ta výbava, se kterou jsem schopen akceptovat baterii 24kWh. To už je auto k relativně spokojenému cestování i v podmínkách mizerné infrastruktury v ČEZku a dalších podobných státech divokého východu.

        1. Doufám, že takovým
          Doufám, že takovým blbostem nevěříte!
          Tyto vychytralé sítě budou jen dalším tunelem na občany a určitě se kolem nich jako první budou pohybovat a prosazovat je zloději od zelených bonusů – jo s jídlem roste chuť a nestačí jim být u koryta – chtějí ještě hlasitě mlaskat.

    1. Jestli máte tip na něco
      Jestli máte tip na něco levnějšího, než jsem zatím objevil já, kdy to vychází na cenu ojetého EV, tak třeba i jo. Do auta by se to hodilo určitě, ale na těch pár ušetřených hodin ročně to pro mě význam nemá. Jo kdybych měl fastfood, tak to tam určitě pro zákazníky mám.

Napsat komentář