Na autosalonu v New Yorku Toyota představila druhou generaci svého plug-in hybridu Toyota Prius. Jmenuje se Toyota Prius Prime a na elektřinu ujede 35 km.
foto: Toyota
Rozpaky. To je slovo definující odhalení novou verzi plug-in hybridu Toyota Prius. Auto se jmenuje se Toyota Prius Prime a je vybaveno 8,8kWh baterií. Nabízí díky tomu dojezd 35 km na elektřinu.
To je zhruba dvojnásobek proti tomu, co zvládala první generace Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ale ve srovnání např. s novým plug-in hybridem Chevrolet Volt je to méně než polovina (ten zvládne až 85 km).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nová Toyota Prius Plug-in hybrid: předběžné specifikace
Autosalon New York 2016: Toyota asi odhalí nový Prius Plug-in Hybrid
Dokonce i Hyundai Sonata Plug-In Hybrid umí víc, až 43 km na jedno nabití. Toyota Prius Prime se nicméně pyšní cekovou hodnotou spotřeby 120 MPGe, což by mělo být nejvíc ze všech dnes nabízených PHEV.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
Pohonný systém přitom vychází ze 4. generace Toyota Prius. Jakmile se tedy 8,8kWh baterie vybije, mělo by auto jezdit se spotřebou kolem 4,3-4,6 l/100 km. Spalovacím motorem zůstává 1,8l čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus (>40% tepelná účinnost). Palubní nabíječka má výkon 3,3 kW.
Exteriér auta připomíná mix mezi novým Priusem a vodíkovým autem Toyota Mirai. Uvnitř dominuje interiéru centrální 11,6″ dotykový displej á la Tesla Model S.
Benzinová nádrž má objem 42,7 litru a celkový dojezd auta kolem 960 km. Toyota ovšem pochopitelně doporučuje „příležitostné zastávky k načerpání energie pro pasažéry i auto“. Auto bude (minimálně v USA) k dispozici od letošního podzimu.
Cena Toyota Prius Prime bude ve Spojených státech pravděpodobně začínat na $29 990 s tím, že bude možné získat federální dotaci $4168, takže startovní cena by měla být $25 700 (645 000 Kč).
Neriešim že Toyota mala
Neriešim že Toyota mala náskok v hybridoch a zaspala dobu…
ale..ten nový Prius..je len pre 4 osoby???? Na fotkách nevyzerá že by sa dala ta opierka vzadu vyklopiť.
V dobrých podmienkach to prejde do 50km..v zime možno 25km.
Jedna z vecí čo sa mi na elektromobiloch páči je že dokážu kúriť a klimatizovať aj pred jazdou..ma ten Prius možnosť ohriať kabínu na určený čas z batérie..alebo z pripojenej nabíjačky?
Zatím nemáme další
Zatím nemáme další podrobnější informace potvrzující/vyvracející pět míst. Z fotky ale je ale víceméně jasné, že to spíš budou čtyři místa. Na druhou stranu statistiky hovoří jasně – víc než dvě osoby jezdí autem pouze výjimečně, nejčastěji bývá osobní vůz obsazen dokonce jen osobou jednou. Co se týká vyhřívání předem, tam je prakticky jisté, že tuto funkci Prius Prime mít bude.
Statisticky i v mém autě
Statisticky i v mém autě jezdí nejčastěji 1 osoba, ale to neznamená, že kdyby mělo jen 4 místa, tak by mi to nejednou zkomplikovalo život, a kdyby mělo 6 nebo 7, tak ulehčilo. A statisticky ty držáky na nápoje budou využity ještě méně.
Samozrejme ak je 4 miestne
Samozrejme ak je 4 miestne je to gól do vlastnej brány…a to si nájdite na google fotky kufru…to čo tam spáchali…oni dali tú batériu tam? To pri konštrukcii podvozka nemysleli kam dajú tú batériu?
Podla mňa Toyota posledné 2-3 roky pácha samovraždu…zahodili dlhoročný náskok v hybridoch a myslia si že vodík je budúcnosť…s hybridom sa pred 20 rokmi nemýlili…s vodíkom je to omyl.
ukol Priusu je jasnej a svuj
ukol Priusu je jasnej a svuj ucel plni a plnil dobre, ja bych ho nehanel ani s tou malou baterkou pro plug-in verzi, je potreba si rici ze Ev jeste neni to co by si mohla poridit vetsina a nebo chtela poridit vetsina, Prius a i jeho plug-in verze jsou mostem mezi ciste fosilnima a ciste elektrickyma autama
ja treba ciste EV taky zatim prilis nechci, proste mam obcas trasy ktere by nezvladla ani Tesla S, a dokud nebude kvalitni infrastruktura dobijeni tak beru hybrid ci plug-in hybrid jako velice rozumnou variantu, a co ze ma na elektrinu dojezd jen nejakych 50km, nekomu staci elektrickych 20 jinemu nestaci elektrickych 200, ten kdo jezdi casto delsi trasy tak mu lepsi sluzbu predpokladam udela spise hybrid s malou spotrebou
Prius urcite udelal elektromobilite velkou sluzbu, spouste lidem ukazal ze to jde i elektricky
„Ev jeste neni to co by si
„Ev jeste neni to co by si mohla .. poridit vetsina“. Ale o to právě jde. Ani hybridní Prius nebyl v době svého vzniku tím „co by si mohla poridit vetsina“. Ale Toyota do toho šla, vytvořila něco, co se stalo vzorem, co pak ostatní nakupovali nebo neúspěšně napodobovali. A právě proto pak „Prius urcite udelal elektromobilite velkou sluzbu“.
Značka Prius, kterou Toyota pracně a za nemalé náklady stvořila, znamená pro její zákazníky – odvážnější a pokrokovější než konkurence a při tom velmi spolehlivé a povedené. To ostarní nemají. Toyota by díky tomu na trhu EV nemusela překonávat nedůvěru zákazníků k něčemu zcela novému. Pomohlo by jí to k okamžitému startu a pravděpodobně i k úspěchu podobnému jako měl hybridní Prius. Jenom by v Toyotě musela být generace konstruktérů a manažerů stejně odvážná, jako byla cca před 20ti lety ta, co přivedla na svět Prius. Celý tento „Priusí“ potenciál Toyota během pár let zmarnila a tímto modelem prakticky vynulovala.
Pokud by z vozu, který
Pokud by z vozu, který ujede cca 1000 km na jednu nádrž, po městě když je potřeba umí jezdit na elektřinu a natankuje se za pár minut vytvořili elektromobil s dojezdem 150-300m km a tankuje se v řádech hodin, tak rozhodně nebudou mířit na stejnou cílovou skupinu zákazníků. „Prius potenciál“ jako ekologických aut bez omezení používání by v takovém případě byl spíše zabit.
Jinak vážení, nemáte
Jinak vážení, nemáte pocit, že se s těmi svislými obrovskými dipleji v poslední době nějak „roztrhl pytel“???
Teď nová Toyota Prius, předtím tuším nějaký Peugeot (typ mi vypadl z hlavy, měl displej menší a na můj vkus dost silný rámeček kolem). Přemýšlím, přemýšlím, koho že to asi kopírují? Vlekaři na sjezdovkách taky používají vozidla různých značek, ale když se řekne „rolba“, tak každý hned ví, vo co go. 🙂 Chci tím říct, že se nám tu rýsuje nový standard, na jehož počátku stál kdo? 🙂
ano, přesně, rýsujou se
ano, přesně, rýsujou se dějiny…
Pierre-Gilles de Gennes? 😀
Pierre-Gilles de Gennes? 😀
Neměl jsem na mysli princip
Neměl jsem na mysli princip displeje, ale jeho velikost a zejména orientaci (nastojato) v autech.
A co je na tom tak
A co je na tom tak inovativniho? Logicky stredovy panel ve tvaru stojateho obdelniku lip zaplni displaj ve tvaru stojateho obdelniku 🙂
Proste velke displeje se staly levnejsimi, tak se zacaly davat davat i do aut levnejsich nez 2-3M (a na lezato se nevejdou)…
„Rozpaky. To je slovo
„Rozpaky. To je slovo definující odhalení novou verzi plug-in hybridu Toyota Prius.“
Kdyby jenom. Spíše výsměch a nepochopení. My Vám dali 42 L nádrž na benzín a baterčičku do zásuvečky k tomu. Tak držte …. a kupujte, ekologisti.
Proc je tde dojezd 35 km a
Proc je tde dojezd 35 km a vsude na jinych webech 50 km ? Tak jak to je ?
Podle mě je 35km čistě na
Podle mě je 35km čistě na elektřinu je chyba. Pokud to má baterku s celkovou kapacitou 8.8kWh, tak využitelných je cca 7.9kWh, což při 15kWh/100km dává dojezd přes 52km.
No 15 kWh je spise zbozne
No 15 kWh je spise zbozne prani (prius je docela velky), ale nejakych 40 realne by to delat mohlo…
No, při 18kWh/100km by to
No, při 18kWh/100km by to mohlo být cca 44km. Ale i tak je to divné, automobilky většinou uvádí dojezd za extrémně ideálních podmínek, takže oficiální údaj by měl být značně nadsazený.
Podle mne je to zakopané
Podle mne je to zakopané jádro pudla v té využitelné energii. Je to hybrid, takže víc jak 70% bych neočekával. Spíše bych se klonil k 60%. Naopak těch 14kWh/100km považuji za naprosto reálných, minimálně dle toho japonského cyklu.
35 km je to dle přísného
35 km je to dle přísného amerického standardu EPA, 50 km zase dle benevolentního japonského měřícího cyklu. My se příkláníme k tomu, že reálný dojezd bude někde mezi.
Toyota uz nie je co byvala.
Toyota uz nie je co byvala. Toto len ukazuje, ze naozaj nema co ponuknut a dobehli ju vsetci konkurenti. Za podobnu cenu ako jej toto auto uz mozem kupit EV s dojazdom 300km.
Vyznam ma mozno pre ludi na dlhe trasy, ktorych je ale minimum.
No pokud je mi známo, tak
No pokud je mi známo, tak nejlevnější aktuálně prodejné auto na trhu s dojezdem 300Km je Tesla Model S za cenu kolem 2,2mil (když máte štěstí). Všechny ostatní, levnější auta se zatím koupit nedají. Ale souhlasím, že raději rok počkám na novou eAmperu než tohle.
Nicméně, pokud by měl někdo doma elektro a tohle chtěl jako první auto v rodině (je to nečekaně velké a prostorné auto), tak by to možná smysl mělo (pro někoho).
no ještě by to chtělo
no ještě by to chtělo upřesnit termín „1. auto“. Je to auto, které nejvíc s rodinou najede km nebo ujede nejdál na jedno natankování?
Já bych bral spíš jako 1. auto to, které se nejvíc v rodině používá a rodina s ním najezdí nejvíc km. U nás doma a u všech domácností s EV co znám, se prvním autem zatím vždycky stal EV i s aktuálně nabízenými dojezdy.
Spalovací auto použiju tak 2x do roka a to velmi nerad.
Pane Zbyňku, u nás to
Pane Zbyňku, u nás to platí přesně tak, jste to napsal, snad jen s jedinou výjimkou – v poslední větě je u nás „tak 5-6x do roka“. 🙂
Ale tu sa nebavime o autach
Ale tu sa nebavime o autach ktore su na trhu ale ktore su v plane. A to co je v plane je rozhodne lepsie pri EV nez pri tomto mackopsovi. Takze nemam na mysli Teslu S ale Teslu 3 a Bolta.
35 km na elektřina na
35 km na elektřina na dnešní dobu, dobrý vtip. 😀
Na Toyotu nedám dopustit
Na Toyotu nedám dopustit -jezdím 11 let ve Verso a po 180tis je jako nový s nulovým počtem závad, pokud nepočítám pár žárovek a výměnu oleje.
Každopádně s novým Priusem jim ujel vlak. 35km na plug-in to jsme minimálně o 3 roky zpátky.
Jestli nějaké auto z aktuální nabídky Toyoty stojí za něco, tak asi RAV4 Hybrid ale druhé auto do rodiny bude čisté elekto v tom už mám jasno.
Pokud máte (Corollu) Verso
Pokud máte (Corollu) Verso 11 let staré, tak je to, jestli dobře počítám, r.v.2005. My máme r.v.2004, najeto cca 145t.km a bohužel jsme takové štěstí neměli – namátkou výměna axiálního ložiska v převodovce, výměna spojkového setu, výměna upadeného držáku uhlíků u startéru, upadený tepelný kryt mezi výfukem a spodkem karoserie, zažloutlé a částečně z vnější strany mechanicky narušené plexikryty předních světel, dokonce jednou i upadené zrcátko, jehož držák se odlepil od skla – to byl pro servis Toyota asi největší oříšek, nakonec s tím museli do Auto Kelly. Máme ho od 44t.km, takže většinu jsme s tím najeli sami – úplně normálně, žádný terén, žádná divočina. Serviska každých 15t.km v autorizovaném servisu, mezi tím dolévání oleje cca 0.7-1.5litru. V servisu mi řekli, že je to není neobvyklé. Přitom předtím jsme měli Nissan Sunny, kde se olej skutečně pouze a jen měnil. Asi jsme fakt měli smůlu. Jinak je Verso velice dobré auto.
Byl to kdysi náš sen… než se naším snem stal Leaf.
Jak je vidět, sny se časem mění.
Neboli ještě 7 dní… a čas se naplní. 🙂
Žraní oleje je bolest
Žraní oleje je bolest většiny prvních VVTiček tuším až do roku 2005. Mám to samé u svojí Corolly. Problém jsou pístní kroužky, které se „zapečou“. Po výměně to obvykle už nežere mezi výměnami ani kapku. Akorát se to nesmí nechat dojít do stavu, kdy už to vydře kus válce, ale to by pak žralo 1l oleje na 1000km.
Díky za info. Tak to
Díky za info. Tak to znamená další zbytečnou investici do čmouda. 🙁
Pokud doléváte 0.7-1.5l
Pokud doléváte 0.7-1.5l mezi výměnami, tak bych to vůbec neřešil. Leda byste plánoval s tím autem ještě 10 let jezdit.
No, v podstatě do té doby,
No, v podstatě do té doby, než bude na EV s baterkou 60kWh. Ovšem to bude nejspíš v době, kdy už tržní cena čmouda bude tak směšně nízko, že ho bude lepší darovat někomu v rodině… a nerad bych, aby to byl „Danajský dar“. 😉
„Cena Toyota Prius Prime
„Cena Toyota Prius Prime bude ve Spojených státech pravděpodobně začínat na $29 990 s tím, že bude možné získat federální dotaci $4168, takže startovní cena by měla být $25 700 (645 000 Kč)“
proc ten nesmyslnej prepocet po odecteni dotace na koruny? ta castka v korunach vpodstate nema zadnej vyznam, alespon malej vyznam by mel prepocet celkove ceny bez dotaci, aneb v CR pokud nekdy tohle auto bude, tak bude za +-950 tisic
Neni tam business case na
Neni tam business case na dovoz Priuse z US?
No kdyz zaplatis clo, dph,
No kdyz zaplatis clo, dph, dopravu, predelani na ceske znacky, tak jsi na podobne cene jako ceska dristribuce…
Stejně je to jen vtip,
Stejně je to jen vtip, Model 3 je jasný vítěz všude.
Nyní ale bude třeba zavraždit Muska či zničit jeho továrny „přírodní katastrofou“, jinak má rakovinový průmysl a teroristé utrum s rakovinovou ropou.
No jasny vitez – bude o
No jasny vitez – bude o tretinu drazsi, a prius muze souste lidem vyhovovat (treba lidi co dojizzi z predmesti do mesta 20-30km denne a obcas jedou nejakou dalku – prius ma pro ne takhle vetsi uzitnou hodnotu za mene penez)
uvidíš, jen Tesla bude
uvidíš, jen Tesla bude růst, ostatní padat, přesně jako kategorie luxusních vozů
lidé prostě už poruchové rakoviny s drahým provozem nechtějí
Nebo (daleko
Nebo (daleko pravdepodobneji) v roce 2018-19-20, kdy se Tesla konecne milostive uraci dodat neco do Evropy uz budou mit „tradicni“ automobilky taky sve EV v te same kategorii (dojezdem i cenou) a Tesla bude jen jedna z mnoha. Fanatici budou ovsem dal vriskat, jak je jedina a jedinecna…
Nejsem fanatik do Tesly,
Nejsem fanatik do Tesly, klidně si koupím Bolta, pokud bude při stejných parametrech za lepší cenu. Ovšem ať už si jednou koupím Bolta, nebo Teslu, nebo něco úplně jiného, nebo taky vůbec nic, troufám si tvrdit – ano, Tesla nebude jediná… ovšem přesto jedinečná (alespoň pro mě). Prostě srdcovka. Tak jako je pro spoustu lidí jedničkou iPhone a jsou za něj schopni utrácet nesmyslné peníze, přestože já si vždycky koupím za pár korun Samsunga.
Takže ještě 7 dní… a čas se naplní. 🙂
jenže narozdíl od Applu,
jenže narozdíl od Applu, Tesla je přináší mnohem více oproti ostatním EV, takže cena je oprávněná 🙂
apple je těží ze stádovitosti, co od nich koupí jakýkoliv hnědný exkrement 🙂
„lidé prostě už
„lidé prostě už poruchové rakoviny“
tu poruchovost bych ve spojitosti s Teslou moc nezminoval, je vseobecne znamo ze Tesla S rozhodne neni stelesnenim bezporuchoveho auta, naopak mezi EV je brana jako nejporuchovejsi, jeji devizou je ale 8 let zaruky
samozřejmě LŽEŠ,
samozřejmě LŽEŠ, problémy s prvními auty byly (asi u každého nového auta), ale nyní je Tesla téměř bezporuchová 😉
ale prosimte, Consumer
ale prosimte, Consumer Reports upozornuje na rocniky 12-13 a 15 jako na extremne poruchove (Tesla je mezi 15 nejporuchovejsima uatama v USA a je tam v prvni patnactce jako jedine EV), a sam Brorn to ve svich videiich take zminuje, ze nebejt toho ze mu preventivne meni spoustu veci pri jkazde navsteve servisu, tak se to asi taky bude ceklem porouchavat, proste je to prvni seriovej pocin Tesly a to ze to nebude uplne super se da celkem ocekavat, Tesla se na modelu S uci a ladi na nem sve postupy, vyrobu i jednotlive komponenty
takze nez nekoho zacnes obvinovat ze lzi, nejdriv si aspon zjisti vic 😉
http://www.consumerreports.org/used-car-buying/used-cars-to-avoid-buying/
výčet ročníků neukazuje
výčet ročníků neukazuje průměrnou poruchovost, stále může být značka Tesla od roku 2014 nejméně poruchová značka
víš, musíš chápat souvislosti, čtení knížek ti pomůže 🙂
tak rocne prectu asi 5-6
tak rocne prectu asi 5-6 knizek, ale rekl bych ze v tomto tematu je to celekm fuk
pokud sis prostudoval odkaz, tak jsi jiste zjistil jak to pocitaji, ano jedna se procenta na 1000 prodanych/provozovanych kusu, mezi EV dopadla Tesla nejhur (mezi elektomobily)
ovsem nic to nemeni na tom ze Tesla je dobra firma, nevim proc ti vadi ze nekdo kritizuje Teslu za to za co si kritiku zaslouzi? proste se ucej, je to nova automobilka a tam kde jim to zpocatku nejde tak to vynahrazujou jinde kvalitnim servisem, palivem „zadarmo“ a dalsima drobnostma, na tom ze je Tesla S vcelku poruchove auto to ale nic nezmeni, ani to nic nezmeni na faktu ze i prez jeji chyby si ji stale porizuje celkem hodne lidi a mit na ni penize, tak si ji i prez jeji nedostatky poridim taky 🙂
naprosto souhlasím
tesla je
naprosto souhlasím
tesla je hodně poruchová,naštěstí díky zkušenostem lidí co si ji koupili jako první a byli v podstatě testeři,vám spostu závad odstraní v servisu dřív než se vám stanou,a to zadarmo!
takže stačí jezdit na preventivní prohlídky 🙂
já to mám do vídně 294 km,takže v pohodě,kdybych měl ty prachy
tak si teslu hned koupím a klidně i ročník 12 nebo 13
A tohle je dalsi vec, drahe
A tohle je dalsi vec, drahe „hodne poruchove“ (to cituju) auto, kde me kazda navsteva servisu stoji bezmala 8 hodin za volantem a minimalne den dovolene…
Ale jasne, vim uz predem, ze reakce nektereho t-Fanatika bude, ze Tesly kupuji jen aktivni progresivni podnikatele, co jsou schopni pracovat odkudkoliv a tak to problem neni… 🙁
A ano, chapu, ze pro 60 aut tu nikdo servisni centrum nepostavi.
já když měl naposledy mé
já když měl naposledy mé skorobezporuchové ropácké
auto v servisu,tak jsem bez něj byl 3 dny a měl jsem
dovolenou,protože bez auta nemůžu pracovat
rodina by mě nosila na rukou za výlet do vídně 🙂 🙂
A kdyz jsem s autem na ceste
A kdyz jsem s autem na ceste do Vidne, tak s nim pracovat muzu? 😉
Predpokladam, ze to nebyla planovana navsteva, ale nejaka porucha (a v pripade nouze by se zrejme dala resit pujcenim auta, cca 1000/den). Kolik stoji odtah do Vidne? Nebo je taky v cene zaruky (nevim, ptam se)?
Jo a na dovolenou jezdim tehdy a tam, kdy a kam chci, ne do Vidne, kdyz mi to naridi plan udrzby (Viden uz jsem nekolikrat navstivil a prosel, vickrat nepotrebuju).
tak to nevím ani já,viděl
tak to nevím ani já,viděl jsem pár videí s porouchanou teslou
,ale neumím tak dobře anglicky,abych přesně věděl o co šlo,
ale všude to vypadalo,že si pro auto přijela přímo tesla,
šlo mi o to,že v servisu tesly vám při běžné kontrole
vymění poruchové díly přesto že vy je zatím máte v pořádku,
což podle mě za těch 8 hod za volantem a den dovolené
asi stojí
ty stále nechápeš, že
ty stále nechápeš, že závažnost poruch je úplně něco jiného než počet poruch?
rakoviny BUDOU VŽDY poruchovější z hlediska ceny i času
mel jsem benzinove Audi A6
mel jsem benzinove Audi A6 dlouhych 9 let, bylo to 16 lete auto z roku 1998 (uvedeni do provozu 1999), za celou dobu meho vlastnictvi byla v servisu jednou hned pote co jsem ji koupil protoze mela problem s prisavanim vzduchu do motoru a musela se menit predni naprava, od te doby jsem jezdil jen 2x rocne do servisu menit olej a nechat auto prohlednout zda je vse v poradku, menil se jen spotrebak, kdys jsem to auto prodaval melo najezdeno prez 750 tisic kilometru a jedinou zavadou bylo obcas nefunkcni autoradio (jeste s kazetovou mechanikou)
a pohybuju ze me nekdy bude podobne bezproblemove slouzit jakykoliv elektromobil
elektromobil je auto jako kazde jine a zalezi pouze a jen na automobilce jak ho navrhne a pokud elektromobil navrhne tak aby se jim vracelo do servisu, tak s tim zadne tve „rakoviny BUDOU VŽDY poruchovější“ nezmuze vubec nic, Tesla S je proste mezi 15 nejporuchovejsima autama ktera se prodavaji na uzemi USA 😉 proste to auto neni dokonale, je to normalni auto na kterem se Tesla uci vyrabet seriova auta
jen děti dávají za
jen děti dávají za příkad jen jedno auto 🙂
takže jsi neměnil ani rozvody, které se mění u každého auta?
no dobre, tak i dalsi auta,
no dobre, tak i dalsi auta, predchozi Clio, vlastne dve clia, bezna 1.4 MTV a posleze i 2 litr Sport me take jezdili bezvadne, v rodine dale 2x bezproblemova Toyota, jedno Subaru, jedno Mitsubishy, a jeden Ford, vse auta co do servisu jezdi jen na preventivni prohlidky pri kterych se meni spotrebak
ano rozvody jsem menil, je to spotrebak 😉 menili je pri bezne predem napsane prohlidce okolo danych km, klidne bych to prirovnal k tomu co mas preventivne predepsane u EV, nebo si jako myslis ze Tesla nebo jakekoliv EV bude bez servisu jezdit pohodove desitky let?
Řekl bych, že jste
Řekl bych, že jste nevědomky přiznal ten hlavní problém spalovací technologie, neustálé výměny různého, jak píšete, „spotřebáku“. Plus preventivní prohlídky s dalšími výměnami všeho možného, olejem a filtry počínaje. Jinými slovy v pořizovací ceně relativně levný spalovák je setsakra drahý na další péči a spotřebák.
no tak ja nemam problem to
no tak ja nemam problem to priznat, ale porad je rozdil dat za spotrebak za 9 let ptovozu auta a najezdu cca 400 tisic km na spotrebaku nejakych 50 tisic, nebo dat pri stejnem najezdu u EV rekneme 200-300 tisic za baterku + jeste za ten spotrebak, jestli nekdo ceka ze mu EV bude bez pravidelneho servisu slouzit desitky let, tak je naivni 🙂
mimochodem ten spalovak me stal nejakych 150 tisic, do servisu jsem dal dalsich cca 50 tisic, druha sada kol a pneu me prisla na 25 tisic, a s autem jsem najezdil pohodlnych 400 tisic km kde me palivo prislo dohromady pocitam tak na 1 milion, a troufam si rici ze to bylo 400 pohodlnejsich tisic km nez co poskytuje Tesla S se kterou jsem se vozil po USA na dovolene pred 2 lety, jako ano Tesla S je super a chtel bych ji, ale nedelam z ni modlu na modly jako jisty diskuter jenda nademnou 🙂
ostatne zadne EV nikdy nebude bezporuchove, bude vzdy jen takove, jake ho dany vyrobce udela, viz kuprikladu aktualni svolavacka e-Golfu v USA kde maji problem s baterkou, respektive softem ktery ji ridi, a kde se muze stat ze baterka je nouzove odpojena, a auto proste nejede
no a každá Tesla vydrží
no a každá Tesla vydrží v průměru 1 mil km (500 tis. určitě) s drobnými poruchami i bez velkého poklesu baterie 😉
tomu se žádný spalovák v průměru ani nepřiblíží bez drahé výměny rozvodů, oleje, filtrů atd atd atd, s výměnou taky ne 😉
a na tuhle blbost jsi prisel
a na tuhle blbost jsi prisel jak? u prvnich 2 rocniku preventivne u vsech menili motor, jaksi by se vetsina nedozila ani 100 tisic km, stejne tak baterie meni postupne u kazde Tesly kdys je na beznem servise, na foru Tesly se da dohledat ze v prumeru meni 8-10% clanku proste podle toho co jim ukaze diagnostika, a jedine co ma momentalne Tesl jako vyhodu je to, ze dava 8 let zaruku a tohle proste meni kazdemu kdys jede na preventivni prohlidku se svou Teslou do servisu Tesla 😉
lidi jako ty co jen hazou nesmysli o tom jak je Tesla uzasna a bezporuchova, delaj Tesle jen spatnou reklamu a casem jen odradi lidi od dalsiho nakupu nejake Tesly, skoro bych te az podeziral ze jsi prave zastance fosilnich aut 😉 proste stejnej „blbec“ jako kkblablabla nebo jak si ruzne na forech rika
no vidíš, první auta jsou
no vidíš, první auta jsou opravený a už žádné závažné problémy narozdíl od rakovin 🙂
tak proc v tom seznamu
tak proc v tom seznamu nejporuchovejsich figuruje i rocnik Tesly S 2015? maji tam primo napsane 2012,2013 a 2015
8 let staré Berlingo
8 let staré Berlingo poctivě servisované se všemi doporučenými výměnami a dohledatelné na spritmonitor.de Vám to po 114 tis. km řekne jasně – něco přes 400 tis. Kč pořizovací cena a skoro půl milionu provozní náklady palivo + spotřebák. Takže milionové auto, a to doslova. Ostatně sám to píšete.
Baterku na elektromobilu za svoje ještě nikdo nikde neměnil. Mají záruku 5 a více let (Kia 7, Tesla 8), takže výrobci asi vědí, co dělají. Auta z 90.let mají původní baterky dodnes, dojezd sice spadl z původních 80 na 60 km, ale stále jezdí.
A jinak čím méně věcí to má, a elektromobil jich má prokazatelně řádově méně, už jen v porovnání obou motorů, tím méně se jich musí vyměňovat nebo se může pokazit. Tak to prostě je.
a co nastane as tu baterku
a co nastane as tu baterku bude menit dalsi majitel mimo zaruku? to je neco co Ev dava hodne nafrak coby ojetinam
ja nespochybnuju ze Ev muze bejt kvalitni a dobre auto, ja jen pisu ze EV muze bejt uplne stejnej sunt jako jakekoliv jine auto, a Tesla v prvni 15 nejporuchovejsich aut v USA to jen potvrzuje, a jestli si nekdo mysli ze vyrobci budou ty EV delat bezporuchova, tak je hodne naivni, vsichni budou chtit zit z nasledneho servisu tak jako tomu bylo a je u fosilnich aut, je to u nekterych vyrobcu prez 60% jejich zisku, jen Tesla zatim testuje a uvidime kam to dotahne
momentalne bych si ojete EV nekoupil prave ze 2 duvodu, zaprve servis a dobudoucna mozna vymena baterie ktera je proste porad draha, a zadruhe opet baterie a to z duvodu toho, ze dokud se nejak nesutali prodavana kapacita, tak jakekoliv starsi auto s mensi baterii je v danou chvili proste to starsi a horsi s mensim dojezdem, proc si ted kupovat Leaf s 30kWh kdys za rok muze bejt Bolt s 60kWh za stejnej peniz? je to stejne jako se zeptat na foru lidi jestli by si dnes koupili Oktavku s dojezdem 800km, nebo by si radsi pockali rok na novej model Oktavky s lepsi vybavou a technologiema, s dojezdem 1600km a za stejne penize?
a sory dal to rozepisovat nebudu, bylo to tady napsany jiz „1000x“ a kazdej ma vlastni nazor a kazdej si mysli ze ten jeho je ten spravnej, vcetne me, takze je zbytecne to psat po 1001 🙂
takže potvrzuješ, u
takže potvrzuješ, u rakovin je třeba
-měnit rozvody několikrát za životnosti auta
-olej
-filtry
atd atd 😀
díky za potvrzení, že rakoviny POTŘEBUJÍ mnohem více servisů, jinak se porouchají 🙂
závažnosti poruch, délka
závažnosti poruch, délka opravy atd., tam musí Tesla excelovat, protože nemá tak složité systémy jako rakoviny
Je takova doba,myslim, že
Je takova doba,myslim, že moje řešení,které praktikuju já je snad tonejlepší.
1.auto do práce – ION – 290kc
2.auto výlety a cesty nad 120km – Nissan Qashqai – 457kc
secteno a podtrzeno – 747kc – dojezd cca 1000dohromady a nabijim zdarma u Nissanu i u CEZ chademo, WOW!!!papa
…na co milion…
No tak srovnavate novy prius
No tak srovnavate novy prius s notne jetym IONem a vyraxzne mensim Qasqaiem mi neprijde zrovna koser. Taky ne kazdy chce jezdit do prace mikrorakvi jako ION, kor v USA kde i nasobne vetsi prius berou jako malinke auto 🙂
Qashqai je mensi? bez si do
Qashqai je mensi? bez si do nej sednout…
Dnes jsem jen z povinnosti hodil do Q.BENZ ZA 200Kc, jinak ION do pr.nema chybu ,dnes jela draha polovicka elk./mimochod ta ma ještě Citigo a zacina elektr,prichazet na chuť/ ještě tak 1-2r a je doma další elektrika
Potvrzuji, pro ženy je EV
Potvrzuji, pro ženy je EV silně návyková záležitost. 🙂
Diky, ženske a prašulky,
Diky, ženske a prašulky, jo tak to je, na to slyší
Tak jsem to nemyslel.
Tak jsem to nemyslel. Krvácí jim srdce, když vidí, kolik to stojí… ale ta úleva, když do toho sednou a rozjedou se. 🙂
🙂 v jednoduchosti je síla
🙂 v jednoduchosti je síla 🙂
jasně, má to automatickou
jasně, má to automatickou převodovku. Jinak bych snad ženu na EV nepřemluvil.
heh. Kluci, víte prosím,
heh. Kluci, víte prosím, který den v kolik hodin našeho času budeme moct mrknout na odhalení Modelu 3? Díky.. skoro bych to viděl na count-down banner na Hybrid.cz 🙂 Co?
v 5:30 ráno 1.4., tuším
v 5:30 ráno 1.4., tuším
Nedospím rána. 🙂
Nedospím rána. 🙂