Elektromobil Chevrolet Bolt už se začíná zkušebně vyrábět

V továrně Orion automobilky General Motors se začal zkušebně vyrábět očekávaný elektromobil Chevrolet Bolt. Plná výroba by měla začít v říjnu.

V továrně General Motors Orion v Michiganu už začíná testovací výroba přelomového elektromobilu Chevrolet Bolt. V Evropě by se auto mělo nabízet jako Opel Ampera-e.
foto: Chevrolet/GM

Elektromobil Chevrolet Bolt bude jedním z prvních vozů nové generace elektromobilů, které nabídnou dojezd přes 320 km na jedno nabití. Na trhu bude dřív, než hlavní konkurent Tesla Model 3, jehož odhalení se uskuteční 31. března.

Chevrolet Bolt bude vybaven 60kWh baterií a prodávat se bude za cenu $30 000 (při započítání federální dotace $7500). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne pod 7 sekund. Max. rychlost bude 145 km/h při max. výkonu 150 kW (200 koní) a 360 Nm točivého momentu.

Baterie auta o kapacitě 60 kWh se skládá z 288 li-ion článků v pěti sekcích po 10 modulech a 96 skupinách článků. V každé skupině jsou tři články. Využívá speciální chemii obohacenou o nikl, což zlepšuje tepelný management.

Baterie váží 435 kg a systém chlazení je podobný jako u baterie nového Chevroletu Volt. Automobilka dá také na baterii Boltu 8 let/160 000 km záruky. Palubní nabíječka má výkon 7,2 kW, stejnosměrné rychlonabíjení se uskutečně přes konektor SAE Combo.

Díky všem těmto parametrům a především tomu, že GM už začíná s výrobou auta, bude mít Chevrolet Bolt zcela zásadní výhodu před svými klíčovými konkurenty. Nejen Tesla Model 3, ale i BMW i3, Nissan Leaf, Mercedes-Benz B ED, Volkswagen e-Golf či Kia Soul EV.

Ti všichni už ohlásili plánované zvýšení kapacity baterií i dojezdu, ale nikdo se zatím ani neblíží parametrům Boltu, resp. očekávaným parametrům elektromobilu Tesla Model 3.

GM

84 Comments on “Elektromobil Chevrolet Bolt už se začíná zkušebně vyrábět”

  1. V každé skupině jsou tři
    V každé skupině jsou tři články. Využívá speciální chemii obohacenou o nikl, což zlepšuje tepelný management…

    Nevím, jak souvisí obohacení článku o nikl s teplotním managementem což je řízená teplotní kontrola. Nemyslel autor spíš tepelnou stálost článku? nebo nižší náchylnost článku na teplotní výkyvy?

      1. Tak proto jsem to dal do
        Tak proto jsem to dal do uvozovek… jasne ze lidi co maji auto stojici pres milion je vyrazne vice, ale porad je to jen maly zlomek lidi zijicich v CR.
        Ono kdyz si to spoctete, tak i kdyby ste pocital ze vam to auto za 1,2 mega vydrzi 10 let, tak jen na jeho porizeni je to 10 000 mesicne po dobu tech 10 let….

        1. No a takové auto za 400.000
          No a takové auto za 400.000 kdyby vydrželo tech 10 let, tak je to splátka 3.333. Rozdíl tedy 6.667 korun. Finanční návratnost, pokud najezdíte měsíčně kolem 2.700 km. Já je dřív nenajezdil. Od té doby, co jezdím na elektrony to ale není problém hrubě překročit, protože se nemusím omezovat.

      2. Tak ona je otazka, kolik z
        Tak ona je otazka, kolik z tech „drahych“ aut si tady skutecne nekdo (fyzicka osoba – Cech) koupil jako „hracku“ a kolik je majetkem nejake nadnarodni korporace a slouzi pro reprezentaci… Znam lidi, co reprezentuji v Passatu za mega a za sve by si ho pravdepodobne dovolit nemohli (obchodak, farmaceuticka firma).

            1. no asi jsi lopata, protoze
              no asi jsi lopata, protoze spojeni hornich 10000 neznamena jaksi 10000 lidi, je to oznaceni skupiny obcanu nad stredni vrstvou, a je uplne fuk jak se o tom pise na internetu v diskuzich nezi bfu kde ma o tom kazdy svuj „spravny“ nazor, ten pojem je dokonce popisovan v ekonomice 1 stupne a tam je oznacovan za skupinu lidi nad stredni vrstvou, coz kuprikladu v CR muze bejt mezi 100 tisici az 200 tisici obyvateli 🙂

                1. To má určitě mnohem víc.
                  To má určitě mnohem víc. Auto kolem milionu proboha přece není žádné žádné auto pro horních 10 tisíc, ale pro normální střední třídu.

                2. Hahaha. To určitě,
                  Hahaha. To určitě, zvlášť pro rodiny s dětmi co splácejí hypotéky.

                3. Ano, to je přesně ta
                  Ano, to je přesně ta cílová skupina. Slušně vydělávající rodiny s SŠ/VŠ vzděláním. Zase nedělejte z auta v ceně Superba nebo dvou podprůměrně vybavených Oktávek nějaký luxus pro miliardáře.

                  Mimochodem, v naši republice je téměř 20 tisíc dolarových (!) milionářů.

                4. Luxus to určitě pro mnohé
                  Luxus to určitě pro mnohé je. I nadprůměrně vydělávající rodina řekněme s dvěma dětmi si Model 3 za 1.2 mil prostě nekoupí. Možná v západní Evropě, ne v ČR.

              1. Nu chlape ekonomicky casopis
                Nu chlape ekonomicky casopis to pro CR napocetl něco přes 10k, asi chodis na spatnou skolu :D, nebo se jenom chlubis ze jsi byl na ekonomce na par prednaskach, asi Plzen? 🙂

                Krásně to ještě zhodnotil na konci, kde horních 10k definoval, jako skupinu, pro která už nejsou měřítkem jenom na pár set či tisíců = nemusí už myslet v penězích…

                Ale jak říkám, otázka jestli Plzen a zda jsi krome memorovani i pochopil podstatu te prednasky, coz asi nebylo u tebe ani jedno 😀

    1. vždycky to tak na planetě
      vždycky to tak na planetě zemi bylo, že nejdřív se musejí napakovat bohatý čůůů a až potom chudý votroci. Tak nezáviď a jesi už nechceš na 3směny ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN a rád bys změnu tak jedno kup ;))
      Pro začátek ti na cesty do práce a z práce než se naučíš šlapat na pedál bohatě stačí jetej LEAF …

      sauto.cz/inzerce/osobni/nissan/leaf

      … než si najdeš dostatečně šťavnatou zásuvku :DDD

        1. 50km tam a 50 zpět ti
          50km tam a 50 zpět ti nestačí?? No tak to seš chudák dojíždět takhle daleko do práce. Tak to bysme ti měli zvednout daně takhle moc denně vypouštět emisí ze spalováku jen abys dovalil svoji pldel na šichtu. Jaký veřejný zájem je vozit tvou pldel takhle daleko? Žádný veřejný zájem, jsi škodná společnosti. Koukej se přestěhovat!!

            1. no tak na takový cesty si
              no tak na takový cesty si pořiď Skype když tak spěcháš a nemáš 30 minut na rychlodobíječku pro LEAVa 🙂 Holt nesmíš se tak honit a spěchat ale investovat do správných věcí 🙂 Já vím že se to radí snadno 🙂 Jasný nejlepší je dopoledne sedět doma na prdeli odpoledne makat na svým co tě baví a večer počítat prachy 😀 Jo řekni zaměstnavateli aby ti přidal na zdravotní rizika při čuchání raka na silnici. MODEL X s HEPA nemáš takže čucháš. V týdle podelany zaprodany zemi se vůbec zadarmo čuchá. Řidič čuchač dízlkamionu musí mít minimálně 50.000 měsíčně. A ted asi to převeď na tvůj nasávák 🙂 Ty budoucí zdravotní náklady čuchačů by se správně měli i z daní vodepisovat!

              1. No nevim, mne prijde mene
                No nevim, mne prijde mene stresujici ujet tech 100 km na jeden zatah a byt drive doma, nez si muzet zjistovat, kde najdu nejakou rychlonabijecku pobliz klienta, kde bych auto nabil a trnout jestli nejedu moc rychle. Pripadne abych na 300km ceste musel hledat dve nabijecky + mit jednu v cili (hlavne na dalnicich v CR nabijecky nesou) – idealne tedy misto abych vyjel v pondeli rano v 6, tak abych jel v nedeli v poledne abych trasu dojel…
                Dielesel cuchaji na ceste ridici splaovaku stejne jako ridici EV (mozna jestli tesla ma nejaky spesl filtr tak to mene)

                1. Hm, ale ten nový Leaf s
                  Hm, ale ten nový Leaf s větší baterkou by vám tak nějak asi i stačil, ne?

                2. No ani zdaleka, vzdyt ani s
                  No ani zdaleka, vzdyt ani s Teslou 90 clovek nedojede rouzmne blbou trasu Ostrava-Praha, co teprv s Leafem.
                  Osobne vidim blizkou budoucnost u EV hlavne jako druhych aut na primestske dojizdeni….

                3. Co je pro vás rozumně? 160
                  Co je pro vás rozumně? 160 km/h na dálnici? Já už takhle nejezdím ani spalovákem, obvykle do 120 km/h, jsem pak výrazně míň unavený.

                4. to bude vekom, az pojdete do
                  to bude vekom, az pojdete do dochodku, budete po dialnici jazdit 90 km/h

                5. když už teda tu teslu
                  když už teda tu teslu máte a víte kolik ujede
                  tak se s námi o tyto informace podělte
                  mě osobně velmi zajímá kolik ve skutečnosti ujede
                  tesla P90D v konfiguraci range u které píšou dojezd 550 km
                  díky

                6. Neni problem si na netu
                  Neni problem si na netu najit kolik je realny dojezd tesly. Pri dalnicni realne 130 ani tesla 90 tu trasu Ova-Pha neda. Kdyz se poblecete stovkou, tak to samozrejme problem nebude…

                7. dobrá,kolik je reálný
                  dobrá,kolik je reálný dojezd P90D při 130 km/h?
                  proč to mám hledat,když to víte?
                  díky

                8. super,diky,tak to je v
                  super,diky,tak to je v pohodě,mapa mi ukázala z ostravy do prahy 320 km,ted už jen počkat na sc na vídeňské

                9. a na opacnej strane to
                  a na opacnej strane to dobijes ako, kde, po dobu, za kolko .. ?

                  ak si spominam, obecne spoplatnene rychlodobijacie stanice nasadili sialene vysoke ceny. vychadza to drahsie ako LPG alebo benzin na 6-8r.

                10. 320? Po dalnici je to cca
                  320? Po dalnici je to cca 380….

                11. já umím i po normálních
                  já umím i po normálních cestách

                12. Argument jak noha. Taky to
                  Argument jak noha. Taky to muzete na kole ze….

                13. Aniž bych vás chtěl
                  Aniž bych vás chtěl nějak urazit, ale nebylo by lepší na tuto trasu použít vlak? Najedete míň kilometrů a možná budete v Praze i dřív a vyřídíte nějakou práci.

                14. No na cestu z mista pobliz
                  No na cestu z mista pobliz hlavaku v ostrave na misto pobliz hlavaku v Praze urcite…. To sle neni vzdycky…

    1. takovou šunku od GM co
      takovou šunku od GM co zničila EV1 v 1999 místo toho aby ho dovezla už v Evropě ani nechceme !! Ať si ho nechají, Ať se s ním udáví a zalknou a pojdou!!

      Jediný co teď už chceme je poctivá TESLA 😉

      Vyráběná nejlépe na €vropském kontinentě v Německu nebo v ČeskoSlovenskoPolsku 🙂

      1. Slováci budou dělat TESLA
        Slováci budou dělat TESLA hlíniko-ocelový skelety
        Poláci budou dělat TESLA plechařinu a plastařinu
        Češi budou dělat TESLA elektromotory a elektrikařinu

        A všichni dohromady to budou v OSTRAVSKÝM PRŮMYSLOVÝM KOMPLEXU v nový TESLA MEGAFACTORY montovat dokupy a použijou k tomu 1.000 bývalých bakalových horníků 😉

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

        1. ona neuznala chybu, ona
          ona neuznala chybu, ona zkrachovala, vládou byla injekčně znovuzrozená a rozhodla se svést na Teslou rozjetý vlně elektromobility a vysát co trh dá a pokud politika obamova pak skončí tak se zas vrátit ke spalovákům nebo pokračovat v nějakám směru podle politicko-ekonomický situace. Zaprodanost není cnost a kobylkaření není žádný vůdcovství či dobrý úmysl, aby svět byl zas o něco lepší 😉 tůdlenůdle

      2. A kde beres jistotu, ze EV1
        A kde beres jistotu, ze EV1 byla skutecne tak skvela a k sesrotovani nebyl racionalni duvod? Prohlaseni najemcu bych bral s rezervou, tady taky vetsina neni ochotna pripustit, ze EV neni dokonale a vsespasne.

        A kdyz jsme u toho, stara poctiva Tesla zatim neukazala ani obrazek modelu, ktery „ani zamestnanci nevideli“ (jak se pise v jinem clanku), zato je pripravena kasirovat zalohy…

        1. nejdřív si dokonale
          nejdřív si dokonale nastuduj historii potom politiku a pak klofej amatére. Nejsem armáda spásy abych ti v palici opravoval každou chybu kerou způsobuje neinformovanost

          A pokud budeš studovat neověřených informací internetu potřebuješ k nalezení poznání analytický systém oddělování pravdy od lži 😉

        2. dokonalá samozřejmě
          dokonalá samozřejmě nebyla, v dnešní době by to byla 20let stará šunka míň než LEAF ale před dvaceti lety v době šáde favorit henlajn to bylo suprfáro 😀 obzvláště jeho druhá verze s lepšíma baterkama. Nejlíp ti to přiblíží dokument „Kdo zabil elektromobil?“

          csfd.cz/film/225582-kdo-zabil-elektromobil/prehled/

          musis si ho ale sehnat, koupit za 50 v trafice se nadá tak zbejvá tu druhý uložto 😉

            1. Drahý Anonyme.
              Tvá snaha

              Drahý Anonyme.
              Tvá snaha propagovat (svůj?) web je až dojemná. Bohužel jsou jeho stránky nepřehledné a barevné kombinace písma a pozadí jsou naprosto schizofrenní (v jednom slově použity dvě barvy pozadí a dvě barvy textu a dvě tloušťky fontu + podtržení). Bohužel, protože se jedná o obsahově bohaté stránky.

              A aby má kritika byla nejenom konkrétní a adresná, ale také konstruktivní, odkazuji tě na přednášku Michala Valáška „Základy grafického designu pro programátory“.

              Opravdu, ale opravdu doporučuji její shlédnutí. Jsou to dobře investované dvě hodiny tvého času.

              Link: https://www.youtube.com/watch?v=wpjRxMXJm2w

          1. Ze film existuje vim (zatim
            Ze film existuje vim (zatim jsem nevidel). Nicmene nepredpokladam, ze tam ukazali papir s rozkazem od generalniho reditele: „Sesrotujte vsechny EV1, at se zpozdi nastup EV o 30 let“… 🙂 Koneckoncu kazdy film (nemluvim o dokumentech) ukazuje „pravdu“ ocima autora, ne nejakou objektivni zkusenost (viz treba Bowling for Colombine).

            Duvod mohl byt klidne prozaicky, jako ze se na jednom kusu neco osklive podelalo, majitel dostal tucne drzhubne a zbytek se v tichosti stahl.

            Jeste jednou, nerikam, ze to nemohlo byt spiknuti, rikam, ze to spiknuti nutne byt nemuselo.

            Ohledne marketingoveho postupu Tesly, chapu, ze hype a zdani vyjimecnosti ve stylu Apple funguje, tak ho taky praktikuji, ale nelibi se mi to. Zvlast pote, co oznamili, ze Evropu zvysoka se*** a budou ji resit az po uspokojeni Ameriky.
            A streckovani, o tom, jak co nejdriv slozit zalohu, aniz bych vedel na co, mi tak trochu pripomina doby, kdy jsme za sociku sli stat v 5 rano frontu pred papirnictvi a doufali, ze dovezou toaletak (to vetsina mistnich teoretiku asi nezazila)…

            1. NO to snad není ani možný
              NO to snad není ani možný …Tys „zatím“ film nevidel?? 10 let starý film a tys ho ještě neviděl?? A to si to dovolíš ještě takhle pitomně říct?? Tak co se pleteš do problematiky kerý očividně vůbec nerozumíš když nemáš nastudovaný ani takovýhle základy !! :)))) samej rádoby amatér co si myslí že sežral rádiovole tenhle Elektronkový-Rýč

        3. dva z exemplaru EV1 stale
          dva z exemplaru EV1 stale jezdi a funguji, zbyle jsou v muzeich a na univerzitach urcene „ke studiu“, ale v nich schazi baterie (tedy samo krom tech co byli sesrotovany)

          pokud jsi nevidel film „Who Killed the Electric Car?“ kde jsou rozhovory jak s najemci tak prodejci tak tu jen varis z vody, oni dva stastni majitele dochovalich EV1 uvadi ze to auto dodneska melo minimum poruch a dodneska ho povazuji za sve nejlepsi auto 🙂

          nastesti cela kauza EV1 vedla k tomu ze se alespon v USA zmenili zakony a nic podobneho by se jiz stat nemohlo

          a k Tesle, zalohy se zacnou kasirovat az pote co se auto ukaze svetu, nikdo te nenuti si Teslu porizovat, takze pokud se ti to nelibi, nikomu zadnou zalohu neplat, myslim ze breptal jako ty Tesle rozhodne schazet nebude, zajemcu budou mit i tak dost

      1. Ta Tesla baterie je tak
        Ta Tesla baterie je tak těžká i proto, že se Elon rozhodl mít to auto super bezpečné. Tudíž například ten 6,35mm silný hliníkový pancíř dna krabice docela nehorázně zvedá hmotnost. Když by se moduly od Tesly naskládaly do té plechové krabice Boltu tak se lze dostat až někam k ~180Wh/kg na úrovni baterie. Jinak baterie Boltu je po delší době zase slušný kus technologie.

        Obzvláště v kontextu kde 24kWh baterie leadera na poli elektromobility váží 290kg ~82Wh/kg. A ta nová 30kWh je asi o 10kg těžší ~100Wh/kg.

              1. Ta technologie hliníkového
                Ta technologie hliníkového pancéřování je zvládnutá snad už od 2.světové války. Naprosto běžně se využívá na bojových vozidlech pěchoty, které mají plavat a ideálně být transportovatelná vzduchem. Samozřejmě že to hliníkové pancéřování není tak odolné jako ocel a navíc to má tendenci při zásahu hořet, ale je to lehké…

      1. Leaf 30kWh Tekna stoji v
        Leaf 30kWh Tekna stoji v cenníku cez 900 000 a to si dovolím tvrdiť že ten kto si chce kúpiť elektromobil tak si počká, lebo o 1.5-2 roky si kúpi za + 300 000 auto s 2* dojazdom. Nissan bude musieť reagovať.. Tak ako budú reagovať ceny v bazaroch za leaf 24kWh,ion…Bolt a Tesla 3 pošlú ceny Leaf 24kWh a 30kWh dolu.. A to je šanca kúpiť si za 300 000 ojazdený Leaf ako druhé auto do rodiny . Toto sa začne prejavovat už koncom roka a rok 2017 bude rokom poklesu cien leaf 24/30kWh.

Napsat komentář