V továrně Orion automobilky General Motors se začal zkušebně vyrábět očekávaný elektromobil Chevrolet Bolt. Plná výroba by měla začít v říjnu.
foto: Chevrolet/GM
Elektromobil Chevrolet Bolt bude jedním z prvních vozů nové generace elektromobilů, které nabídnou dojezd přes 320 km na jedno nabití. Na trhu bude dřív, než hlavní konkurent Tesla Model 3, jehož odhalení se uskuteční 31. března.
Chevrolet Bolt bude vybaven 60kWh baterií a prodávat se bude za cenu $30 000 (při započítání federální dotace $7500). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne pod 7 sekund. Max. rychlost bude 145 km/h při max. výkonu 150 kW (200 koní) a 360 Nm točivého momentu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Chevrolet Bolt – dojezd přes 320 km, na trhu 2017
Autosalon Detroit 2016: Chevrolet Bolt s 60kWh baterií a další podrobnosti
Baterie auta o kapacitě 60 kWh se skládá z 288 li-ion článků v pěti sekcích po 10 modulech a 96 skupinách článků. V každé skupině jsou tři články. Využívá speciální chemii obohacenou o nikl, což zlepšuje tepelný management.
Baterie váží 435 kg a systém chlazení je podobný jako u baterie nového Chevroletu Volt. Automobilka dá také na baterii Boltu 8 let/160 000 km záruky. Palubní nabíječka má výkon 7,2 kW, stejnosměrné rychlonabíjení se uskutečně přes konektor SAE Combo.
Díky všem těmto parametrům a především tomu, že GM už začíná s výrobou auta, bude mít Chevrolet Bolt zcela zásadní výhodu před svými klíčovými konkurenty. Nejen Tesla Model 3, ale i BMW i3, Nissan Leaf, Mercedes-Benz B ED, Volkswagen e-Golf či Kia Soul EV.
Ti všichni už ohlásili plánované zvýšení kapacity baterií i dojezdu, ale nikdo se zatím ani neblíží parametrům Boltu, resp. očekávaným parametrům elektromobilu Tesla Model 3.
V každé skupině jsou tři
V každé skupině jsou tři články. Využívá speciální chemii obohacenou o nikl, což zlepšuje tepelný management…
Nevím, jak souvisí obohacení článku o nikl s teplotním managementem což je řízená teplotní kontrola. Nemyslel autor spíš tepelnou stálost článku? nebo nižší náchylnost článku na teplotní výkyvy?
Homer Simpson tvrdí, že s
Homer Simpson tvrdí, že s elektromobily jezdí jen homosexuálové a tomu já věřím 🙂
Charakteristika postavy
Charakteristika postavy Homera:
Charakter Homera ztělesňuje americké stereotypy: je líný, hulvátský, poměrně nevzdělaný, obézní, netolerantní, nejapný a silný alkoholik.
Jak by jste charakterizoval sebe?
Prostě bůh 🙂
Prostě bůh 🙂
Prostě blb 😀
Prostě blb 😀
… a vy mate benzinku a
… a vy mate benzinku a bojite se o ksefty. To same sejkove a rusove. klepou se co bude za par let. Ja rikam:bida v rusku byla a zase bude.
No v CR je to porad hracka
No v CR je to porad hracka pro „hornich deset tisic“.
Mnohem vetsi revoluce by bylo auto typu VW UP nebo toyota IQ za cenu do 400 000…
Kdyby existovaly satistiky,
Kdyby existovaly satistiky, kolik čechů má hračku na čtyřech kolech za takovéto peníze a i mnohem dražší, asi by to bylo daleko víc. než těch 10.000. Stačí když se podívat lépe kolem sebe.
Tak proto jsem to dal do
Tak proto jsem to dal do uvozovek… jasne ze lidi co maji auto stojici pres milion je vyrazne vice, ale porad je to jen maly zlomek lidi zijicich v CR.
Ono kdyz si to spoctete, tak i kdyby ste pocital ze vam to auto za 1,2 mega vydrzi 10 let, tak jen na jeho porizeni je to 10 000 mesicne po dobu tech 10 let….
No a takové auto za 400.000
No a takové auto za 400.000 kdyby vydrželo tech 10 let, tak je to splátka 3.333. Rozdíl tedy 6.667 korun. Finanční návratnost, pokud najezdíte měsíčně kolem 2.700 km. Já je dřív nenajezdil. Od té doby, co jezdím na elektrony to ale není problém hrubě překročit, protože se nemusím omezovat.
Tak ona je otazka, kolik z
Tak ona je otazka, kolik z tech „drahych“ aut si tady skutecne nekdo (fyzicka osoba – Cech) koupil jako „hracku“ a kolik je majetkem nejake nadnarodni korporace a slouzi pro reprezentaci… Znam lidi, co reprezentuji v Passatu za mega a za sve by si ho pravdepodobne dovolit nemohli (obchodak, farmaceuticka firma).
a neni to jedno kdo to
a neni to jedno kdo to koupi? Tesle a jakekoliv automobilce to jedno je kdo si dane auto odnich koupi, pro ne jsou to penize jako kazde jine, at je zaplati jedinec nebo firma
Z pohledu automobilky to
Z pohledu automobilky to urcite jedno je, ale tady se resilo, ze drahymi auty jezdi „hornich deset tisic“. A ja jen rikam, ze ne nutne, to auto mohl zaplatit nekdo jiny a ja jim jezdim, i jdyz jsem „jen lopata“.
no asi jsi lopata, protoze
no asi jsi lopata, protoze spojeni hornich 10000 neznamena jaksi 10000 lidi, je to oznaceni skupiny obcanu nad stredni vrstvou, a je uplne fuk jak se o tom pise na internetu v diskuzich nezi bfu kde ma o tom kazdy svuj „spravny“ nazor, ten pojem je dokonce popisovan v ekonomice 1 stupne a tam je oznacovan za skupinu lidi nad stredni vrstvou, coz kuprikladu v CR muze bejt mezi 100 tisici az 200 tisici obyvateli 🙂
100.000 čechů má na TESLU
100.000 čechů má na TESLU MODEL 3 no to je krásné 😉
To má určitě mnohem víc.
To má určitě mnohem víc. Auto kolem milionu proboha přece není žádné žádné auto pro horních 10 tisíc, ale pro normální střední třídu.
Hahaha. To určitě,
Hahaha. To určitě, zvlášť pro rodiny s dětmi co splácejí hypotéky.
Ano, to je přesně ta
Ano, to je přesně ta cílová skupina. Slušně vydělávající rodiny s SŠ/VŠ vzděláním. Zase nedělejte z auta v ceně Superba nebo dvou podprůměrně vybavených Oktávek nějaký luxus pro miliardáře.
Mimochodem, v naši republice je téměř 20 tisíc dolarových (!) milionářů.
Luxus to určitě pro mnohé
Luxus to určitě pro mnohé je. I nadprůměrně vydělávající rodina řekněme s dvěma dětmi si Model 3 za 1.2 mil prostě nekoupí. Možná v západní Evropě, ne v ČR.
Nu chlape ekonomicky casopis
Nu chlape ekonomicky casopis to pro CR napocetl něco přes 10k, asi chodis na spatnou skolu :D, nebo se jenom chlubis ze jsi byl na ekonomce na par prednaskach, asi Plzen? 🙂
Krásně to ještě zhodnotil na konci, kde horních 10k definoval, jako skupinu, pro která už nejsou měřítkem jenom na pár set či tisíců = nemusí už myslet v penězích…
Ale jak říkám, otázka jestli Plzen a zda jsi krome memorovani i pochopil podstatu te prednasky, coz asi nebylo u tebe ani jedno 😀
Ja znam spoustu lidi, co maj
Ja znam spoustu lidi, co maj u nas na sidlisti nefiremni bavoraky a superby.
Jasně, ale ta auta obvykle
Jasně, ale ta auta obvykle nejsou nová.
No řekl bych, že jsou.
No řekl bych, že jsou. Minimálně ten superb, v tom novém designu, co působí o třídu nižším dojmem, než předchozí generace.
vždycky to tak na planetě
vždycky to tak na planetě zemi bylo, že nejdřív se musejí napakovat bohatý čůůů a až potom chudý votroci. Tak nezáviď a jesi už nechceš na 3směny ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN a rád bys změnu tak jedno kup ;))
Pro začátek ti na cesty do práce a z práce než se naučíš šlapat na pedál bohatě stačí jetej LEAF …
sauto.cz/inzerce/osobni/nissan/leaf
… než si najdeš dostatečně šťavnatou zásuvku :DDD
Na cesty do prace mi prave
Na cesty do prace mi prave Leaf nestaci, na to ma moc kratky dojezd (realny)
50km tam a 50 zpět ti
50km tam a 50 zpět ti nestačí?? No tak to seš chudák dojíždět takhle daleko do práce. Tak to bysme ti měli zvednout daně takhle moc denně vypouštět emisí ze spalováku jen abys dovalil svoji pldel na šichtu. Jaký veřejný zájem je vozit tvou pldel takhle daleko? Žádný veřejný zájem, jsi škodná společnosti. Koukej se přestěhovat!!
No mozna vas to prekvapi,
No mozna vas to prekvapi, ale ne kazdy jezdi rano z domu fabriky a odpoledne z fabriky domu, nekdy jedu 3km z domu na kancl (vesmes tramvaji) a nekdy jedu ke klientovi i 100 km tam, 100km zpet denne, obcas jedu vyjezdni delsi trasu na tyden (200, 300 km).
no tak na takový cesty si
no tak na takový cesty si pořiď Skype když tak spěcháš a nemáš 30 minut na rychlodobíječku pro LEAVa 🙂 Holt nesmíš se tak honit a spěchat ale investovat do správných věcí 🙂 Já vím že se to radí snadno 🙂 Jasný nejlepší je dopoledne sedět doma na prdeli odpoledne makat na svým co tě baví a večer počítat prachy 😀 Jo řekni zaměstnavateli aby ti přidal na zdravotní rizika při čuchání raka na silnici. MODEL X s HEPA nemáš takže čucháš. V týdle podelany zaprodany zemi se vůbec zadarmo čuchá. Řidič čuchač dízlkamionu musí mít minimálně 50.000 měsíčně. A ted asi to převeď na tvůj nasávák 🙂 Ty budoucí zdravotní náklady čuchačů by se správně měli i z daní vodepisovat!
No nevim, mne prijde mene
No nevim, mne prijde mene stresujici ujet tech 100 km na jeden zatah a byt drive doma, nez si muzet zjistovat, kde najdu nejakou rychlonabijecku pobliz klienta, kde bych auto nabil a trnout jestli nejedu moc rychle. Pripadne abych na 300km ceste musel hledat dve nabijecky + mit jednu v cili (hlavne na dalnicich v CR nabijecky nesou) – idealne tedy misto abych vyjel v pondeli rano v 6, tak abych jel v nedeli v poledne abych trasu dojel…
Dielesel cuchaji na ceste ridici splaovaku stejne jako ridici EV (mozna jestli tesla ma nejaky spesl filtr tak to mene)
Hm, ale ten nový Leaf s
Hm, ale ten nový Leaf s větší baterkou by vám tak nějak asi i stačil, ne?
No ani zdaleka, vzdyt ani s
No ani zdaleka, vzdyt ani s Teslou 90 clovek nedojede rouzmne blbou trasu Ostrava-Praha, co teprv s Leafem.
Osobne vidim blizkou budoucnost u EV hlavne jako druhych aut na primestske dojizdeni….
Co je pro vás rozumně? 160
Co je pro vás rozumně? 160 km/h na dálnici? Já už takhle nejezdím ani spalovákem, obvykle do 120 km/h, jsem pak výrazně míň unavený.
to bude vekom, az pojdete do
to bude vekom, az pojdete do dochodku, budete po dialnici jazdit 90 km/h
Jezdim realnych 135-140…
Jezdim realnych 135-140…
když už teda tu teslu
když už teda tu teslu máte a víte kolik ujede
tak se s námi o tyto informace podělte
mě osobně velmi zajímá kolik ve skutečnosti ujede
tesla P90D v konfiguraci range u které píšou dojezd 550 km
díky
Neni problem si na netu
Neni problem si na netu najit kolik je realny dojezd tesly. Pri dalnicni realne 130 ani tesla 90 tu trasu Ova-Pha neda. Kdyz se poblecete stovkou, tak to samozrejme problem nebude…
dobrá,kolik je reálný
dobrá,kolik je reálný dojezd P90D při 130 km/h?
proč to mám hledat,když to víte?
díky
Cca 350….
Cca 350….
super,diky,tak to je v
super,diky,tak to je v pohodě,mapa mi ukázala z ostravy do prahy 320 km,ted už jen počkat na sc na vídeňské
a na opacnej strane to
a na opacnej strane to dobijes ako, kde, po dobu, za kolko .. ?
ak si spominam, obecne spoplatnene rychlodobijacie stanice nasadili sialene vysoke ceny. vychadza to drahsie ako LPG alebo benzin na 6-8r.
doma přece,néééé?
doma přece,néééé?
320? Po dalnici je to cca
320? Po dalnici je to cca 380….
já umím i po normálních
já umím i po normálních cestách
Argument jak noha. Taky to
Argument jak noha. Taky to muzete na kole ze….
Aniž bych vás chtěl
Aniž bych vás chtěl nějak urazit, ale nebylo by lepší na tuto trasu použít vlak? Najedete míň kilometrů a možná budete v Praze i dřív a vyřídíte nějakou práci.
No na cestu z mista pobliz
No na cestu z mista pobliz hlavaku v ostrave na misto pobliz hlavaku v Praze urcite…. To sle neni vzdycky…
Hm, pěkné auto,
ale
Hm, pěkné auto,
ale obávám se, že nebudou stíhat ho vyrábět, takže do Evropy se asi moc brzo nedostane. Někde tady na Hybridu jsem četl,že mají roční výrobní kapacitu 40k, ale možná si to pletu s jiným autem.
takovou šunku od GM co
takovou šunku od GM co zničila EV1 v 1999 místo toho aby ho dovezla už v Evropě ani nechceme !! Ať si ho nechají, Ať se s ním udáví a zalknou a pojdou!!
Jediný co teď už chceme je poctivá TESLA 😉
Vyráběná nejlépe na €vropském kontinentě v Německu nebo v ČeskoSlovenskoPolsku 🙂
Slováci budou dělat TESLA
Slováci budou dělat TESLA hlíniko-ocelový skelety
Poláci budou dělat TESLA plechařinu a plastařinu
Češi budou dělat TESLA elektromotory a elektrikařinu
A všichni dohromady to budou v OSTRAVSKÝM PRŮMYSLOVÝM KOMPLEXU v nový TESLA MEGAFACTORY montovat dokupy a použijou k tomu 1.000 bývalých bakalových horníků 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/
EV1 mně taky dost
EV1 mně taky dost naštvalo, na svou dobu to bylo úžasné auto.
Nicméně oceňuji, že firma uzná chybu a začne dělat slušný elektoauta, což si myslím Bolt bude a ne že né. Teslu bych rozhodně bral, to je můj sen.
ona neuznala chybu, ona
ona neuznala chybu, ona zkrachovala, vládou byla injekčně znovuzrozená a rozhodla se svést na Teslou rozjetý vlně elektromobility a vysát co trh dá a pokud politika obamova pak skončí tak se zas vrátit ke spalovákům nebo pokračovat v nějakám směru podle politicko-ekonomický situace. Zaprodanost není cnost a kobylkaření není žádný vůdcovství či dobrý úmysl, aby svět byl zas o něco lepší 😉 tůdlenůdle
A kde beres jistotu, ze EV1
A kde beres jistotu, ze EV1 byla skutecne tak skvela a k sesrotovani nebyl racionalni duvod? Prohlaseni najemcu bych bral s rezervou, tady taky vetsina neni ochotna pripustit, ze EV neni dokonale a vsespasne.
A kdyz jsme u toho, stara poctiva Tesla zatim neukazala ani obrazek modelu, ktery „ani zamestnanci nevideli“ (jak se pise v jinem clanku), zato je pripravena kasirovat zalohy…
nejdřív si dokonale
nejdřív si dokonale nastuduj historii potom politiku a pak klofej amatére. Nejsem armáda spásy abych ti v palici opravoval každou chybu kerou způsobuje neinformovanost
A pokud budeš studovat neověřených informací internetu potřebuješ k nalezení poznání analytický systém oddělování pravdy od lži 😉
jo potřebuješ taky
jo potřebuješ taky analytický systém čtení ksichtu 😀
dama.cz/zabava/rec-tela-prozradi-vic-nez-slova-naucte-se-ji-cist-26288
dokonalá samozřejmě
dokonalá samozřejmě nebyla, v dnešní době by to byla 20let stará šunka míň než LEAF ale před dvaceti lety v době šáde favorit henlajn to bylo suprfáro 😀 obzvláště jeho druhá verze s lepšíma baterkama. Nejlíp ti to přiblíží dokument „Kdo zabil elektromobil?“
csfd.cz/film/225582-kdo-zabil-elektromobil/prehled/
musis si ho ale sehnat, koupit za 50 v trafice se nadá tak zbejvá tu druhý uložto 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromob
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1996-gm-ev1/
Drahý Anonyme.
Tvá snaha
Drahý Anonyme.
Tvá snaha propagovat (svůj?) web je až dojemná. Bohužel jsou jeho stránky nepřehledné a barevné kombinace písma a pozadí jsou naprosto schizofrenní (v jednom slově použity dvě barvy pozadí a dvě barvy textu a dvě tloušťky fontu + podtržení). Bohužel, protože se jedná o obsahově bohaté stránky.
A aby má kritika byla nejenom konkrétní a adresná, ale také konstruktivní, odkazuji tě na přednášku Michala Valáška „Základy grafického designu pro programátory“.
Opravdu, ale opravdu doporučuji její shlédnutí. Jsou to dobře investované dvě hodiny tvého času.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=wpjRxMXJm2w
třeba to má udělané tak
třeba to má udělané tak schizofrenně schválně. Jak jinak nasrr víc lidí?
Ze film existuje vim (zatim
Ze film existuje vim (zatim jsem nevidel). Nicmene nepredpokladam, ze tam ukazali papir s rozkazem od generalniho reditele: „Sesrotujte vsechny EV1, at se zpozdi nastup EV o 30 let“… 🙂 Koneckoncu kazdy film (nemluvim o dokumentech) ukazuje „pravdu“ ocima autora, ne nejakou objektivni zkusenost (viz treba Bowling for Colombine).
Duvod mohl byt klidne prozaicky, jako ze se na jednom kusu neco osklive podelalo, majitel dostal tucne drzhubne a zbytek se v tichosti stahl.
Jeste jednou, nerikam, ze to nemohlo byt spiknuti, rikam, ze to spiknuti nutne byt nemuselo.
Ohledne marketingoveho postupu Tesly, chapu, ze hype a zdani vyjimecnosti ve stylu Apple funguje, tak ho taky praktikuji, ale nelibi se mi to. Zvlast pote, co oznamili, ze Evropu zvysoka se*** a budou ji resit az po uspokojeni Ameriky.
A streckovani, o tom, jak co nejdriv slozit zalohu, aniz bych vedel na co, mi tak trochu pripomina doby, kdy jsme za sociku sli stat v 5 rano frontu pred papirnictvi a doufali, ze dovezou toaletak (to vetsina mistnich teoretiku asi nezazila)…
Na ajfouny se stojí fronty
Na ajfouny se stojí fronty i dneska.
na ajfouny stojí fronty
na ajfouny stojí fronty leda debilové a najatí herci aby bylo vidět že je mega zájem nejen o akcie aby povyskočili předtím než řachnou 😉
NO to snad není ani možný
NO to snad není ani možný …Tys „zatím“ film nevidel?? 10 let starý film a tys ho ještě neviděl?? A to si to dovolíš ještě takhle pitomně říct?? Tak co se pleteš do problematiky kerý očividně vůbec nerozumíš když nemáš nastudovaný ani takovýhle základy !! :)))) samej rádoby amatér co si myslí že sežral rádiovole tenhle Elektronkový-Rýč
A to si představ že od
A to si představ že od roku 2011 existuje i 2hý díl volné pokračování to jsou věci co 😀
Revenge of the Electric Car
csfd.cz/film/304338-revenge-of-the-electric-car
youtube.com/watch?v=jkRIu5a6Sb0
dva z exemplaru EV1 stale
dva z exemplaru EV1 stale jezdi a funguji, zbyle jsou v muzeich a na univerzitach urcene „ke studiu“, ale v nich schazi baterie (tedy samo krom tech co byli sesrotovany)
pokud jsi nevidel film „Who Killed the Electric Car?“ kde jsou rozhovory jak s najemci tak prodejci tak tu jen varis z vody, oni dva stastni majitele dochovalich EV1 uvadi ze to auto dodneska melo minimum poruch a dodneska ho povazuji za sve nejlepsi auto 🙂
nastesti cela kauza EV1 vedla k tomu ze se alespon v USA zmenili zakony a nic podobneho by se jiz stat nemohlo
a k Tesle, zalohy se zacnou kasirovat az pote co se auto ukaze svetu, nikdo te nenuti si Teslu porizovat, takze pokud se ti to nelibi, nikomu zadnou zalohu neplat, myslim ze breptal jako ty Tesle rozhodne schazet nebude, zajemcu budou mit i tak dost
youtube.com/watch?time_contin
youtube.com/watch?time_continue=142&v=6LE062OfrN4
Těch 435kg je docela dost,
Těch 435kg je docela dost, ne? Nebo to je teď standard? Myslel jsem, že na celkové úrovni baterie se pohybujeme kolem 200Wh/kg
mi to zase prijde akorat,
mi to zase prijde akorat, cekal bych i vetsi hmotnost.
cela 24kWh baterie v Leafu vazi 218kg => 110Wh/kg (viz wiki)
Takze u Bolta 60kWh a 435kg nam dava 138Wh/kg. Tedy docela v norme.
Tesla je na tom sice porad o dost lepe – 85kWh/540kg = 157Wh/kg (viz wiki), ale aspon se to uz zacina blizit.
aha, díky za info
aha, díky za info
Ta Tesla baterie je tak
Ta Tesla baterie je tak těžká i proto, že se Elon rozhodl mít to auto super bezpečné. Tudíž například ten 6,35mm silný hliníkový pancíř dna krabice docela nehorázně zvedá hmotnost. Když by se moduly od Tesly naskládaly do té plechové krabice Boltu tak se lze dostat až někam k ~180Wh/kg na úrovni baterie. Jinak baterie Boltu je po delší době zase slušný kus technologie.
Obzvláště v kontextu kde 24kWh baterie leadera na poli elektromobility váží 290kg ~82Wh/kg. A ta nová 30kWh je asi o 10kg těžší ~100Wh/kg.
wiki uvadi 218kg, nikoli
wiki uvadi 218kg, nikoli 290, co jste tam jeste pripocital?
wiki si může hlásit co
wiki si může hlásit co chce, ale ta baterie váží ~290kg. Řekl bych pánové z Idaho National Laboratory a U.S. DoE si ji i ostatní baterie, které testovali před proměřením opravdu zvážili.
Navíc ta wiki hodnota 110Wh/kg pro leadera elektromobility by byla naprosto atypická ve srovnání s konkurencí a mě by nezadala důvod se do něj navážet… 🙂
Ten pancíř je titanový.
Ten pancíř je titanový.
a pak to auto nemá stát to
a pak to auto nemá stát to co stojí…
to neni pravda, pancir ze
to neni pravda, pancir ze spodu baterie je hlinikovy.
Titanovy je pouze ten maly kousek ve predu pred baterii.
nějak mi to uniklo, takže
nějak mi to uniklo, takže plech spodku auta dno baterie je pancéřový tvrzený hliník??
Já slyšel že je to klasický 7mm ocelový pancíř …
Japak se asi tak vyrábí z měkého hliníku tvrdý pancíř??
ano, hlinik.
A na otazk
ano, hlinik.
A na otazk „jak?“ se budete muset zajit podivat primo do Tesly 🙂
že by dural?
že by dural?
Ta technologie hliníkového
Ta technologie hliníkového pancéřování je zvládnutá snad už od 2.světové války. Naprosto běžně se využívá na bojových vozidlech pěchoty, které mají plavat a ideálně být transportovatelná vzduchem. Samozřejmě že to hliníkové pancéřování není tak odolné jako ocel a navíc to má tendenci při zásahu hořet, ale je to lehké…
je potreba si rici ze ta
je potreba si rici ze ta vaha neni jen baterie samotna (ne jen samotne clanky), je to celek s jejim obalame a chladicim systemem
Myslim,že s cenou letos to
Myslim,že s cenou letos to nepůjde nikam.Ani hore ani dole.letos urcite ne.To auticko me ale trochu zajima.
Bude zajímavé co to
Bude zajímavé co to udělá s cenou 30kwh Leafa, Soulu a podobných. Tedy jak rychle zareagují s cenou a kam až poklesne.
s cenou leafu to neurobi nic
s cenou leafu to neurobi nic minimalne rok. Leafa mas v predajni, Bolta na testovacej linke….teda mozno raz niekedy….
Leaf 30kWh Tekna stoji v
Leaf 30kWh Tekna stoji v cenníku cez 900 000 a to si dovolím tvrdiť že ten kto si chce kúpiť elektromobil tak si počká, lebo o 1.5-2 roky si kúpi za + 300 000 auto s 2* dojazdom. Nissan bude musieť reagovať.. Tak ako budú reagovať ceny v bazaroch za leaf 24kWh,ion…Bolt a Tesla 3 pošlú ceny Leaf 24kWh a 30kWh dolu.. A to je šanca kúpiť si za 300 000 ojazdený Leaf ako druhé auto do rodiny . Toto sa začne prejavovat už koncom roka a rok 2017 bude rokom poklesu cien leaf 24/30kWh.
No tak tohle auto bude sta
No tak tohle auto bude sta kdyz se hodne zadari tak 1,2 milionu za zakladni verzi, spise vice, leaf je teda o 400 000 nize, s cenou to pohnout muze, ale asi ne nejak dramaticky…
Navic do Evropy se dostane bolt kdy? za 2 roky kdyz to pujde dobre?