Na Manhattanu už je víc Tesla nabíječek než benzinek

Manhattan, centrum New Yorku, má dnes asi 40 čerpacích stanic. Jejich počet vytrvale klesá. Naproti tomu počet nabíječek pro elektromobily Tesla stoupá.

Elektromobil Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Elon Musk, šéf Tesla Motors, aktuálně posvětil rozšíření nabíječek Tesla na Manhattanu. Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X tam vlastní asi 1500 lidí.

Do konce března 2016 by ve finančním srdci mělo být k dispozici 105 nabíjecích stanic Tesla Destination Charge. Do minulého čtvrtka Tesla Motors zprovoznila 68 nových stanic v tamních garážích.

Právě provozovatelé garáží jsou po luxusních hotelech a restauracích dalším cílem expanze sekundární sítě nabíječek Tesla Destination Charge. Bezesporu jde také o přípravu na příchod „levného elektromobilu“ Tesla Model 3.

33 Comments on “Na Manhattanu už je víc Tesla nabíječek než benzinek”

  1. A v CZ ani jedna. A pak s
    A v CZ ani jedna. A pak s normálním EV přijedete na nabíječku a tam visí Tesla, třeba v sobotu 20.3. na Černým mostě v Praze chudáci z Brna s bílou Teslou dodavatelé laboratorní techniky,to nasere! Tak v Praze alespoň dva Superchargery milá TESLO z Jú-esej……….

  2. Měl bych dotaz jen trochu
    Měl bych dotaz jen trochu související… rád bych v budoucnu přešel na elektro, zatím s jedním autem, ale časem i s druhým pro manželku. Otázka je, jaké budu muset mít připojení aby mi to elektrika v domě utáhla. Večer přijedeme oba domů a zapojíme obě auta do zásuvky.

    Předem díky za jakýkoli názor.

      1. Pokud mluvime o nabijeni pro
        Pokud mluvime o nabijeni pro teslu, tak vic, nez 3x16A je zbytecne. To je za 8 hodin NT přes 88kWh (při 230V). Ja mam v garazi 3x10A a často s tim nabijim i dve auta najednou. Dnes uz tam mate napeti spis 240V, takze do nissana za tech 8 hodin po jedne fazi natlacim 19,2kWh a do tesly po dvou fazich 38,4 kWh, nebo po trech 57,6kWh.

    1. Já Ti to doplním
      Já Ti to doplním stávající skutečností:
      EV parkuje před domečkem a denně po..pá v průměru najede 80km (což je cca 60% úbytek v bateriích), o so..ne občas i 5x tolik.
      Domeček má „noční proud“ a ten je 3x denně, v noci nejdéle a to 5:25 až 5:45 hod. EV má maximum z 230V 16A (3,6kW), takže to bohatě stačí na dobití EV na 80% (páč to mají baterie rády) a pokud další den je trasa delší, nabíjí se celou noční dobu, což je pak na 90..99% nabito dle předchozího stavu vybití. Toto si EV řídí sám palubním časovačem. Tedy přijedu a zapojím kabel k EV (20 sekund práce) a ráno je natankováno. Občas nechám i na 100,00% bo se baterie „vybalancovaly“.
      Domeček má 3 fáze, tak by mohl současně tímto modelem nabíjet 3 EV. Pračka, el.boiler či myčka by tak v noci nemohla být používána.
      Tedy kup 2 EV, máš-li noční proud, el.boiler bude na třetí fázi a budeš spokojený.
      Přijeď na Vysočinu, dáme kafe a řeč.

      Elektronům Zdar!

    2. normální sazbu čezu
      normální sazbu čezu 5Kčdenní 2,5 noční nebo nějakou variantu třeba D-tp 2,60kč furt

      cez.cz/cs/elektrina/etarif/cenik/2012/d-tepelne-cerpadlo.html

      32A jistič na rozvod 5P3F400V32A zásuvek po domě

      a pokud budeš nabíjet:
      1 vozidlo tak pojede bud 16A nebo 32A podle toho jak silnou palubní nabíječku dané auto bude mít
      2 vozidla tak na každým navolíš dobíjecí proud 16A zároveň anebo nastavíš časovač každýho na jiný nabíjecí čas a 32A singl 😉

      1. Hmm budu to muset
        Hmm budu to muset obtelefonovat, co mi všechno můžou změnit (u ČEZu nejsem), takže to bude jetš pěkné kolečko. Každopádně 400V mám natažené přímo do garáže, tak to snad bude výhoda. Noční proud nemám, nebyl důvod (topím plynem + krb), ale pak by se asi hodilo, pokud do té doby nezprovozním větrník.
        Plány jsou velké, ale uvidíme jak rychle to půjde :).

          1. Podmínky pro přidělení
            Podmínky pro přidělení sazby D27d

            Tato sazba je určena pro odběrná místa, u nichž žadatel věrohodným způsobem doložívlastnické právo, případně užívací právo (leasing apod.) k elektromobilu.
            Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je provedeno distributorem v celkové délce minimálně 8 hodin denně v době od 18.00 hodin do 8.00 hodin. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého tarifu operativně měnit.
            Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny odběratele a jednotlivé dny a ani nemusí být v souvislé délce.
            Osmihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu může být rozděleno během stanovené doby maximálně do dvou časových úseků.
            Tato sazba může být přiznána od 1. 7. 2013.

            Zdroj: ERÚ
            Jaké budou ceny elektřiny u dodavatelů?

            Ačkoli sazba D27d bude udělována až od července, Energetický regulační úřad již ve svém cenovém rozhodnutí pro rok 2013 stanovil ceny za distribuci elektřiny. Ty jsou přitom stejné jako v případě sazby D25d.

            Za jistič 3×25 A to bude

            98 korun/měsíc u společnosti E.ON
            105 korun/měsíc u společnosti PRE
            120 korun/měsíc u společnosti ČEZ

            Za samotnou distribuci budou ceny

            1,697 Kč/kWh u společnosti E.ON
            1,650 Kč/kWh u společnosti PRE
            1,991 Kč/kWh u společnosti ČEZ

            V ceníkách dodavatelů elektřiny byste však cenu elektřiny pro sazbu D27d zatím hledali marně. Situaci pro vás ale sledujeme a budeme vás informovat ihned, jak obchodníci s elektřinou začnou ceníky pro tuto novou sazbu vydávat.

                1. Před chvilkou jsem blbě
                  Před chvilkou jsem blbě počítal, ale teď už snad správně…
                  Paušály za jistič 3x25A: D56d-381kč, D27d-146kč
                  E-Tarif fix Silovka NT + doprava NT + OZE:
                  D56d 1670 + 74 + 599 = 2343 / MWh
                  D27d 1193 + 74 + 599 = 1866 / MWh
                  Nedávalo by logiku, pokud by nebyl výhodnější akumulační 8mi hodinový tarif oproti 22 hodinovému.

    3. Záleží na počtu
      Záleží na počtu kilometrů, které denně najezdíte. Se dvěmi elektromobily pokud každý jeden denně najede typicky do 120km, si pořád vystačíte s přípojkou 3 fáze 16A. Pouze si pohlídejte aby jste zásuvky ze kterých budete nabíjet měli na rozdílných fázích.
      Pokud by měl být denní nájezd jednoho auta víc než 120km, nebo pokud máte zároveň elektrický ohřev TUV, pak buď potřebujete auto co umí nabíjet z více fází (v současnoti Model S, Model X, Ranault ZOE), nebo budete muset navýšit jištění na 32A.

  3. Právě v tomto vidím u TM3
    Právě v tomto vidím u TM3 problém. Jestli bych i zvažoval o jeho nákupu (s tím rizikem že si ho nepořídím u nás v ČR a tedy vše co by se dělo kolem něj by se odehrávalo v Rakousku, Německu nebo Nizozemí – případné opravy atd.), tak i s možným slibováním nějaké nabíječky v Praze nebo na dálnici mezi Prahou a Brnem přeci pro nikoho skoro nic neřeší. V drtivé většině případů budou všichni odkázáni nabíjet někde jinde – ať už doma nebo u jiných provozovatelů nabíječek. Nevidím proto tedy moc velkou výhodu v pořízení TM3 proti třeba Boltu (E-Ampeře) nebo jinému kdo přijde na trh a bude k dostání s celou základnou služeb na našem území. Cenově si myslím že budou tyto auta s 200 mil. dojezdem kolem 850.000 Kč – 1,2 mil. Kč. Vyvede mne někdo z omylu?

    1. Elektromobily Tesla budou
      Elektromobily Tesla budou mít zásadní výhodu v tom, že v existující husté síti evropských nabíječek Tesla Supercharger budou moct nabíjet zdarma. To znamená že kdykoliv si řeknete že z ČR vyrazíte třeba do Španělska nebo na druhý konec Norska, budete mít jistotu, že tam můžete dojet zcela zdarma právě za využití sítě Superchargerů. Na českém území by ve finále měly být zhruba 2-4 nabíječky Tesla Supercharger a zatím blíže neurčený počet Destination Chargerů.

          1. placeni u stojanu je
            placeni u stojanu je zbytecne „drahe“ logisticky a museli by zavadet databaze s nejakym vyberem dodatecne (mimochodem tohle je v USA desne slozite diky birokracii moznosti vratit neco co jsem jakoze nechtel a vstahuje se to nejen na hmotne ale i na nehmotne veci a tedy i elektrinu, dokonce to tam funguje i pro presuny financi na uctech a kazdy mesic me chodi od banky jestli souhlasim se vsema transakcema daneho mesice), ac to neni nerealne, tak me realnejsi prijde klasicka predplatni suma jako byvala zezacatku u Tesly S a dnes je to soucast ceny Tesly S a X

    2. presne jak pisou ostatni,
      presne jak pisou ostatni, hlavni rozdil bych videl v rychlonabijeni na cestach. Zatimco ostatni vozy maji jen 50kW nabijeni, Tesla ma 120kW. Zatimco ostatni nemaji jednotnou sit, ale spoustu malych siti se spoustou ruznych operatoru, Tesla ma svoji jednotnou sit napric celou Evropou + muze vyuzivat i ty ostatni. Ackoli necekam u Modelu 3 nabijeni zdarma, byla by to hezka tresnicka 🙂

      Samozrejme kazdodenni nabijeni je pro Teslu i Opel stejne -> doma v garazi.

Napsat komentář