Zaměstnanci Tesla si už mohou rezervovat Model 3

Zaměstnanci automobilky Tesla Motors dostali včera možnost rezervovat si připravovaný elektromobil Tesla Model 3. Aniž by auto viděli.

Automobilka Tesla už 31. března představí svůj třetí dostupný elektromobil – Model 3
foto: Tesla

Dokonce ani ti, kdo v Tesla Motors pracují, zatím neměli možnost Tesla Model 3 vidět nebo alespoň zjistit něco bližšího o jeho specifikacích. Přesto si jej spousta z nich již stačila zarezervovat. V Tesla Motors dnes pracuje asi 15 000 lidí.

Zatím není jasné, zda stávající majitelé elektromobilů Tesla Model S/Tesla Model X budou nějak časově zvýhodněni podobně jako zaměstnanci. Noví zákazníci Tesly si budou moct auto zarezervovat teprve od 31. března, kdy bude elektromobil Tesla Model 3 představen v Los Angeles.

Dodávky auta by měly začít na konci roku 2017. Konkurenční General Motors/Chevrolet začne ale už na konci letošního roku prodávat elektromobil Chevrolet Bolt s dojezdem 320 km a cenou $35 000 (875 000 Kč).

Od chystaného představení Modelu 3 se proto očekává velká show a spousta slibů, které by měly zájemce o tento typ elektromobilu přesvědčit, že rok čekání se vyplatí.

40 Comments on “Zaměstnanci Tesla si už mohou rezervovat Model 3”

  1. Tesla „Nam“ vsem majitelum
    Tesla „Nam“ vsem majitelum Modelu S nabizi prednostni zvyhodnenou rezervaci Modelu 3 za financni podporu v budovani jejich cilu.
    A ja dekuji za vyjimecny pristup jako vzdy 🙂
    Vcera doruceno:
    **********************************************************************
    Model 3 reservations will open in Tesla stores on March 31 at 10am PDT and online immediately when the event begins. As a current owner who has supported Tesla and our mission, your reservation will take priority and be placed ahead of non-owners.

    Thank you for your participation.

    The Tesla Team
    **********************************************************************

      1. Rasto Chvala je samozřejmě
        Rasto Chvala je samozřejmě jednička, ale zrovna zmíněnou reportáž na Primě bych vyloženě neodsuzoval.

        Zaznělo tam něco, pod co bych se klidně podepsal:
        Čím to, že se ostatní automobilky, které měly k dispozici stejné možnosti a techniku, plácají na poli hybridů? Že by to měl na svědomí Elon Musk, který firmu vede pevnou rukou? Mnohá média jeho vizionářství a genialitu přirovnávají ke Stevu Jobsovi.
        S tím se dá jedině souhlasit.

        Jinak Autosalon na Primě je třeba vnímat nikoli jako magazín pro experty, ale jako pořad zaměřený na co nejširší motoristickou veřejnost. Jejich reportáže a testy považuji za celkem slušné udělané a v rámci možností jakž takž objektivní, i když je občas cítit vliv sponzorů a zadavatelů reklamy. Tato reportáž o Tesle Model S není v Autosalonu první. Spíš jde podle mě o připomenutí Tesly krátce před představením Modelu 3.

    1. Já to zase chápu velmi
      Já to zase chápu velmi dobře. Beru konzervativně dolar 2018 23Kč. Tedy s DPH a střední výbavou tak 1.1mil. Tedy si odečtu nájezd 35tis řekněme na 6 let ušetřím cca 350tis. Tedy Tesla za 750 -150 DPH mě auto na sro vyjde cca 600tis bez případných dotací. A to už jsem ochotný zkousnout a risknout. Jen musí nějak vypadat a nebýt mrňavé jako prostor v e-Nissanu NV200 u řidiče :(.

  2. Jen tak mimochodem, u nás
    Jen tak mimochodem, u nás to čekání bude víc než rok, takže z tohoto hlediska jsem v klidu. Nicméně jsem zvědavý jak malý kluk, jak bude Model 3 vypadat, co všechno bude umět, co z Modelu S/X umět nebude a hlavně na velikost baterky. Už aby byl ten 31.březen!!! 🙂

      1. predpokladal bych ze model 3
        predpokladal bych ze model 3 nebude nijak zvlast spozden kvuli vyvoji samotneho auta, ale ze se proste ceka na pokles cen baterii a technologii okolo nich, tedy vpodstate na dobu kdy jim baterky bude moct v plnem proudu produkovat GigaFactory, model 3 bude o nakladech a bude stavet na tom co jiz maji vyvynute

          1. jsou to primo Muskova slova,
            jsou to primo Muskova slova, on je vizionar, ale taky vi ze ted by Teslu 3 za ty penize ktere slibujou prodavat nemohl, protoze by byla ztratova, on potrebuje aby na model 3 byla plne pripravena Gigafactory ktera jim umozni stezejni komponentu baterky vyrabet za takovou cenu aby byl model 3 ziskovej

                1. psal jsi, ze cekaji na
                  psal jsi, ze cekaji na pokles cen baterii, s cimz nesouhlasim.

                2. To je otazka – vsechny
                  To je otazka – vsechny potrebne technologie meli pred nejakymi 5 lety, takze jediny rozumny duvod, proc neprodavaji uz ted, ale budou mozna za dva roky je cekani na levnejsi baterie…

            1. I kdyby baterie do trojky
              I kdyby baterie do trojky vyšly na 10 tisíc dolarů, tak mi neříkejte, že za 25 tisíc dolarů nejde vyrábět ziskové auto. A stejně podle mě zisk chtějí jen ostatní akcionáři a Musk by raději postavil 100 Gigafactory i za cenu být 20 let na nule či v lehké ztrátě :-).

              1. ale auto neni jen o tom ze
                ale auto neni jen o tom ze ho vyrobis a pak prodavas za nejakou sumu, pocitej i vyvoj toho auta, vystavbu mista kde se dane auto bude vyrabet, pocitej zaruzcni servis toho auta, udrzovani site SC ze ktere to auto muze zdarma cerpat, neustale pripojeni na sit (datovou)

                Musk neni hlupak, naopak on si vsechno umi velice dobre spocitat, a pro masove EV typu Tesla na ktere „vsichni“ cekaji se ted po secteni vsech nakladu neda za tech 35 tisic dolaru vyrabet, pokud nehodla na kazdem vyrobenem aute prodelavat, a to rekl-bych nehodla 🙂

                1. To já chápu, přesto
                  To já chápu, přesto existují menší automobilky prodávající levnější auta v menším objemu a vydělávající :). Vývoj a výstavba továren se také musí rozpočítat na celkovou dobu prodeje daného modelu, tedy třeba na 6 let i více a pak už to nedává takové sumy. Ale i tak ty částky (na vývoj a výstavbu továren) budou nachlup stejné při výrobě teď i za 2 roky, jediný rozdíl bude v ceně baterií a tam se podle mě nedá ušetřit na 50kWh více než $2000 (počítám, že se mu podaří srazit cenu ze současných cca $145 blízko ke $100/kWh) a vy tedy tvrdíte, že tato částka je rozdíl mezi ziskovostí a ztrátovostí výroby a to já si nemyslím, že by to kdy měl vymyšlené takto natěsno.

                2. ja sakra velkej rozdil delat
                  ja sakra velkej rozdil delat cele auto od zakladu sam a nasledne ho vyrabet ve velkych seriich (desitky/stovky tisic) a sestavovat auto v male serii kde odpada spousta veci ktere se tech velkych serii tykaji

                  10 kusu aut ti sestavim i ja, respektive muj znamej kterej auta stavi pro zavody a nebo na zakazku do provozu

                  u velke serie musis resit zaruky, infrastrukturu prodeje, ze po dobu vyroby modelu ale i dlouho po skonceni te vyroby dal budes schopnej dodavat nahradni dily (dnes je tahle doba 30 let) a dalsi a dalsi veci ktere cenu nabalujou, a mimochodem rozdil 145 a 100 dolaru je rozdil vice nez 30% na stezejni komponente, navic pokud ma Tesla 3 uspet, musi mit zajistenou dodavku vseho, tedy i baterii, a nesmi se jim stat ze bude schazet nejaka komponenta a ohrozi to tedy vyrobu a dodavky danych aut k zakaznikum, a pokud uvazuji ze model 3 se bude prodavat ve statisicich, tak ted nemaj kapacity ktere by jim byli schopne dodavat tolik baterii, Tesla momentalne nema ani kapacity na vyrobu samotneho auta v takovych kapacitach, ta tovarna kde se ted vyrabej model S a X ma rocni kapacitu tusim 75 tisic aut, tak jak tam chces vyrabet auto kde se predpoklada prodej 100 a vice tisic rocne a zaroven dal vyrabet i model S a X?

                  tohle proste neni o tom ze si nekdo rekne ze zacne vyrabet a voala, do 2 let ma na showroomech auto, tak to nefunguje ani u Muska, jen zajistit ty vyrobni kapacity a material je otazka tech treba 2 let, a samozrejme je rozdil na 1 aute vydelat $1000 nebo $5000

  3. To je jako ve filmu
    To je jako ve filmu Dědictví – „tu vaši jsem neviděl, ale věřím, že existuje“. 🙂

    Jinak článek je spíchnutý asi dost „horkou jehlou“.

    Dokonce ani ti ČÁRKA kdo v Tesla Motors pracují ČÁRKA zatím neměli možnost Tesla Model 3 vidět nebo alespoň zjistit něco bližšího o jeho specifikacích. Přesto si jej… VĚTA NEDOKONČENA.
    Zatím není jasné ČÁRKA zda stávající majitelé elektromobilů…

      1. No, kontrola pravopisu není
        No, kontrola pravopisu není všemocná. I tady na Hybrid.cz mi sem tam něco podtrhne, např. když napíšu nějaké nesmyslné slovo, ale určitě neumí chybějící čárky nebo také shodu podmětu s přísudkem. Takže je třeba si pamatovat: „Ženy si hrály s tvrdým a muži šli potom domů s měkkým.“ 🙂

        1. kašlem na pravopis, stejnak
          kašlem na pravopis, stejnak €jrokrocani zemi zaprodali gernánoj na dluh, polovina je jeho, kope pro něj i odvádí desátky. Když se to tak vezme češi chtěli si rychle a krátce užít (ti špatní) a tak to odnese celá společnost (i ti dobří) a na pravopYs z visoka a lépe z germánye :DD Vždyť i už v mateřský se učí angličtina s němcinou tak to Poděkujte produktivní generaci 1999 až dosud 🙂 Jazyk je už irelevantní, důležitý je pouze život 😉

Napsat komentář