Australská společnost Caltex otevřela ve dvou odlehlých lokacích Západní Austrálie solární čerpací stanice. Využívají solární elektrárny a baterie pro ukládání elektřiny.
foto: Caltex
Odlehlé západoaustralské lokace Tom Price a Onslow se mohou pochlubit světovou raritou. Obě místa, vzdálená hodiny od nejbližších měst, byla nyní vybavena prvními čerpacími stanicemi poháněnými solární energií na světě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan ukazuje odvážnou vizi budoucnosti čerpacích stanic
Čerpací stanice Benzina možná nabídnou rychlonabíječky Tesla
Japonsko má víc dobíjecích stanic pro elektromobily než benzinek
Elektřinu vyrábějí solární elektrárny umístěné na střeše velkého servisního kontejneru, kde jsou skryty baterie. Obojí zajišťuje, aby nafta byla dostupná 24 hodin denně.
Leon Calvetti, manažer společnosti Caltex, komentoval novinku slovy: „Hlavní překážkou v provozu takto odlehlých pump je jak dostat palivo do nádrže zákazníků. Provozovat generátory je neefektivní a drahé, když zákazníků přijíždí jen pár denně.“
Čerpací stanice jsou plně bezobslužné, platí se platební kartou. Stanice jsou také mobilní, takže kdykoliv kdy místní poptávka klesne na neúnosnou mez, nebude problém čerpačku přesunout.
To zkřížení čerpací
To zkřížení čerpací stanice na fosilní paliva je opravdu trochu brutální, ale zřejmě logický krok. Agregát, který by se musel při čerpání pokaždé nahazovat by byl zřejmě méně rentabilní (a více poruchový). Na druhou stranu, až to někdo bude chtít ukrást,tak panely půjdou snadno.
ČR –
ČR – benzinka/nabíječka/osamocena kdesi v končinách to ty ruce nenechavců se budou třást už při výstavbě
Australie asi nema bezvyzovi
Australie asi nema bezvyzovi styk s CR. Nase chranena mensina by mohla podat zalobu kvuli mareni obchodnich aktivit.
Mohli to udelat jeste
Mohli to udelat jeste jednoduseji. Zakaznik si doda z auta vlastni elektrinu 12V. Ale pozor aby to nebouchlo.
Ten nadpis je zavadějící,
Ten nadpis je zavadějící, už jsem chtěl pochválit za skutečnou čerpací stanici pro elektromobily a ono je to klasická jen z jiným typem pohanějícího zdroje energie.
Je zavadejici. To je fakt.
Je zavadejici. To je fakt. Tak nejak jsem mel za to, ze takove odlehle cerpacky pro fosilie jsou v poustich castejsi. Jestli jsou opravdu prvni, tak si asi clanek zaslouzi, ale mel jsem za ti, ze uz jsme technologicky trochu jinde.
Taky jsem se tomu na
Taky jsem se tomu na začátku podivil. Ovšem v článku nikde není napsáno, že když už by tam dojel EV, že by se nemohl nabít. Nakonec zásuvka je na každé benzínce. Problém bude spíš v tom, že obě místa jsou vzdálená hodiny od nejbližších měst. Čili pokud to bude dejme tomu 2 hodiny jízdy 90-kou čili 180 km, tak já tam nedojedu, resp. tedy možná ano, ale tak 50-kou, s odřenýma ušima a na elektrické páry. Potom je otázkou, jestli by tam bylo rychlodobíjení, protože pokud by tam bylo jen pomalé AC dobíjení, tak si můžu dát 6.5 hod šlofíka – jenže kde? Stanice je bezobslužná, automatická, žádná obytná část tam zřejmě není, prostě jen technologie čerpačky a solár+baterkárna. To bych se celou dobu pekl na slunci, resp. musel mít puštěnou klimatizaci a musel být v autě. Možná by to bylo pro EV formátu Tesla Model S, ale takový EV by tuto stanici nejspíš jen minul, protože 200 km od nejbližšího města a dalších 200 km k dalšímu městu by dal na jedno dobití na začátku celé cesty. Takže mi z toho vychází, že tato stanice není primárně určena pro EV a jejím specifikem je opravdu jen využití OZE tam, kde by byl problémem jakýkoli jiný zdroj napájení elektrických zařízení stanice.
Ale zase na druhé straně jako nápad to není špatné. Dokonce by to mohla být inspirace pro naše benzínky. Kdyby se každá benzínka stavěla tak, že na střeše budovy a na přístřešku nad stojany by byly solární panely a zároveň poblíž nějaká baterka, tak by nebyl problém ani pár nabíjecích míst pro EV. To by ovšem muselo být už v zadání projektu – základní podmínkou by musel být „osvícený“ majitel firmy, která by se do toho pustila. Osvícený proto, že by to znamenalo investici navíc, jejíž finanční návratnost by byla diskutabilní. Třeba se toho jednou dočkáme. Zatím je to pouhé „kdyby“, které si jak známo „nikdo na chleba nenamaže“.
vubec neni zavadejici pro
vubec neni zavadejici pro ty, kteri dokazou odlisit cerpaci stanici od nabijeci stanice.