TEST: Toyota RAV4 Hybrid – překvapivě výkonné úsporné SUV

Automobilka Toyota zažila aktuálně v našem regionu bouřlivou reorganizaci. S ní přichází větší důraz na hybridní auta a na nové Toyota RAV4 Hybrid je to dobře vidět.

Výkonná, úsporná – taková je nová Toyota RAV4 Hybrid
foto: Hybrid.cz

Toyota se chce nově prezentovat primárně jako výrobce hybridních aut. I díky tomu většina reklam na nový model Toyota RAV4, facelift čtvrté generace vozu, zvýrazňuje právě hybridní verzi.

My jsme měli možnost s autem strávit týden. Cena hybridní verze Toyota RAV4 začíná na 739 900 Kč vč. DPH. Za stejnou cenu pořídíte i nejlevnější verzi auta bez hybridního pohonu s automatickou převodovkou Multidrive S.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

To považujeme za výborný tah na podporu hybridů. Hybrid totiž standardně přichází s bezestupňovou převodovkou e-CVT.

Za tři čtvrtě milionu dostanete RAV4 Hybrid s pohonem pouze předních kol. Za cenu 815 900 Kč získáte navíc i pohon zadní nápravy zvaný „E-Four“.

Když jsme si auto vyzvedli, pár desítek kilometrů trvalo si uvědomit v čem vlastně sedíme. Hybridní pohon Toyota, jak jsme si mohli vyzkoušet v minulosti u vozů jako Toyota Prius, Toyota Yaris Hybrid a dalších, je stavěn pro klidnou, asertivní jízdu podle předpisů. Tak dosahuje nejlepších výsledků co se týká spotřeby.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Nová Toyota RAV4 Hybrid má v sobě ale zároveň dravost a sportovní feeling, kterému jsme během prvních hodin bez problémů podlehli. RAVka dostávala pořádný „kouř“ a za to se odměnila skvělými jízdními zážitky.

Při takové jízdě, po dálnici a po okreskách, nám ukazovala spotřebu kolem 9 l/100 km. To je na s 2,5l motorem a hmotnosti 1625 kg poměrně slušný výsledek. Od hybridu značky Toyota jsme ale přeci jen chtěli víc (vlastně spíě „míň“).

Brzy se ukázalo, že stačí prostě trochu zvolnit. Méně agresivity při rozjezdech a dodržování předpisů silničního provozu. Rázem jsme se ocitli na 7 l/100 km při běžné jízdě mimo město. Ve městě pak nebyl problém se při opatrné jízdě přiblížit k 6,2 l/100 km.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Toyota RAV4 Hybrid se papírově chlubí nejnižší kombinovanou spotřebou 4,8 l/1OO km. I tam by se nejspíš v rukou zkušeného mistra hypermilingu zvládla dostat.

Nám ale úplně stačilo 6-7 l/100 km, na které jsme zvládli dosáhnout jen s trochou snahy. Jednoduchá poučka zní: pokud auto neřve, jezdíte šetrně.

Kombinovaný výkon 197 koní (145 kW) při točivém momentu 279 Nm nabízí zrychlení z 0-100 km km/h během 8,1 sekundy. Jízdním vlastnostem auta není co vytknout.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Nová Toyota RAV4 Hybrid sice nevytváří v řidiči pocit jachty, která pluje po silnici, jako víc než dvakrát dražší Lexus RX450h, ale nemá k tomu ani příliš daleko. Vzhledem k rozvoru 2660 mm a vyššímu těžišti se nicméně auto, resp. řidič, necítí příliš dobře když ve vysoké rychlosti vrazí do zatáčky.

S rozměry 4605 mm délky, 1845 mm šířky a 1675 mm výšky nejde o nijak zvlášť velké SUV. I přesto ale poskytuje uvnitř dostatek prostoru vpředu i vzadu. Objem zavazadlového prostoru činí slušných 501 litrů (o 46 litrů méně proti nehybridní verzi) nebo 1633 l po sklopení (o 98 litrů méně než nehybridní verze).

Toyota RAV4 Hybrid je dostupná pouze ve výbavě Active a Executive. Navíc lze dokoupit pakety Style (není dostupný pro hybrid), Trend a Safety. Zejména paket Safety dostupný za 29 000 Kč bychom ale rádi viděli spíš jako standardní výbavu.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Paket Safety:

• Předkolizní bezpečnostní systém (PSC) — TOYOTA SAFETY SENSE:
– Upozornění na možnost kolize (FCW)
– Předkolizní brzdový asistent (PBA)
– Autonomní nouzové brzdění (AEB)
CENA
- Detekce chodců (PD)
– Automatická dálková světla (AHB)
– Upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDW)
– Rozpoznání dopravních značek (RSA)
– Adaptivní tempomat (ACC) s ovládáním na volantu
• Parkovací senzory vpředu a vzadu

Standardní výbavou RAV4 Hybrid jsou Bi- přední světlomety s automatickým nastavením výšky a bezklíčový vstup.

V interiéru se nám zamlouval malý tlustý volant, který jako kdyby sem zabloudil spíš z nějakého moderního Peugeotu. Příjemně překvapilo odhlučnění, kdy v rychlostech pod 90 km/h je aerodynamický hluk i hluk motoru velmi dobře odstíněn a mírné rušení představuje už jen hluk kol.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Toyota RAV4 patří mezi nejoblíbenější SUV na světě. Například jen za rok 2015 se jich v prodalo rekordních 315 412. A nová RAV4 Hybrid přináší hybridní pohon konečně i do segmentu menších SUV.

Sportovní feeling i vzhled, velmi dobré jízdní vlastnosti, překvapivě dobrá spotřeba a skvěle nastavená cena. To vše dělá z Toyota RAV4 Hybrid auto, o kterém by měla přemýšlet většina zájemců o malé SUV pod milion korun.

I přes všechny dobré dojmy se ale přeci jen nemůžeme zbavit pocitu, že Toyota začíná v závodu, který s modelem Toyota Prius sama odstartovala, poněkud zaostávat. I nadále vyrábí ty nejlepší hybridy. Ale v oblasti plug-in hybridů a aut do zásuvky obecně jí ujel vlak.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Zatímco konkurence se může pyšnit modely jako Mitsubishi Outlander PHEV, Volkswagen Tiguan GTE, Tesla Model X a dalšími, Toyota se teprve chystá odhalit druhou generaci Toyota Prius plug-in hybridu. Potom, co výrobu první generace ukončila.

Vždyť plug-in hybridní SUV už chystá dokonce i Škoda Auto! Sice na rok 2019, ale chystá. Kde jsou nějaké takové zprávy od Toyoty? Kde skončila Toyota RAV4 EV vyráběná s Tesla Motors? Chceme zpátky inovativní, průkopnickou Toyotu.

FOTKY

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz
vlastní

40 Comments on “TEST: Toyota RAV4 Hybrid – překvapivě výkonné úsporné SUV”

  1. Toyota – je legenda pravdivá?
    Koupil jsem si v 12/2018

    Toyota – je legenda pravdivá?

    Koupil jsem si v 12/2018 Toyotu RAV4 hybrid, automat, AWD. Je to auto pohodlné, tiché při rochlosti do 100 km/hod, s dobrou akcelerací a slušným odpružením. Po roce a najetí 18 000 km mohu říci, že bych si ji asi koupil znovu. Některé věci mne ale překvapily negativně. Očekával bych je spíše u Dacie nebo jiné obvykle hůře vnímané značky. Jsou to okrajové věci, ale o to překvapivější u značky, která o sobě vytváří dojem naprosté dokonalosti. U Dacií bychom se takovým věcem možná smáli a říkali něco v tom smyslu, že jsou to prostě Rumuni apod. V žádném časopise se o těchto věcech v „nezávislých“ testech nedočtete. Jsou to mé osobní názory. Můžete dále uvedené věci vnímat jinak.

    1) Sdělení palubního počítače jsou v angličtině. Není to zásadní problém, ale trochu mne uráží, že čeští zákazníci, jejichž směnitelné koruny si Toyota zřejmě váží, jí nestojí za přeložení cca 50 slov do češtiny. Náklady na to odhaduji na asi cenu jednoho reklamního nápisu vychvalujícího značku na jedné prodejně.
    2) Návod k použití je celkem dobrý. Komicky působí rejstřík. Autoři asi obvyklý rejstřík v životě neviděli. Místo hledaného slova defekt nebo pneumatika naleznete pod K heslo když dojde k defektu pneumatiky. Místo tažení vozidla naleznete pod K slova když musí být vaše vozidlo odtaženo apod. Heslo displej naleznete „logicky“ pod M jako Multiinformační displej. Je to úsměvné. Nemělo by se to stávat. Vyřešil by jim to každý středoškolák cca za 1000 Kč.
    3) Teprve po zakoupení a přečtení návodu se dozvíte, že byste neměli tahat žádné přívěsy apod., že vozidlo prý není k častému tahání moc určeno. Originál tažné zařízení firmy Toyota vám ale rádi bez varování v servisu ještě před předáním vozidla namontují za cca
    22 000 Kč.
    4) Spotřeby deklarované v prospektu jsem nedosáhl přes veškerou snahu. V létě na letních gumách činí 6,6 l/100 km, v zimním období na zimních pneu je o něco vyšší. Na dálnicích je kolem 10 l/100 km.
    5) Zavazadlový prostor narušuje schodek u zadních opěradel. To by se dalo pochopit. Zadní opěradla po sklopení dopředu nejsou ani zdaleka vodorovně. Jsou výrazně do kopce. Cokoliv tam položím, klouže nebo kutálí se dozadu. Tak to musím zase odstranit, abych mohl vložit další zavazadlo. Jako Sysifos.
    6) Při otevření zavazadlového prostoru se automaticky odemknou všechny dveře auta. Nelze to změnit! Probíral jsem tuto neuvěřitelnou pitomost opakovaně i se servisem.
    7) Když si vezmu zavazadlo z kufru a stisknu tlačítko pro zavření, musím čekat téměř 10 vteřin než se kufr zcela zavře a pak tlačítkem nebo jiným způsobem zamknout ostatní dveře vozidla.
    8) Couvám-li s vozíkem nebo nosičem jízdních kol, parkovací asistent to identifikuje jako překážku za vozidlem a kvičí ze všech sil. Není to uklidňující a příjemné. Jiní výrobci to umí bez kvičení. Třeba by se měl pan programátor někde poradit.
    9) Pokud před odjezdem ještě pomalu popojíždím po nádvoří firmy a ještě přitom něco vyřizuji, čekám, příp. chci vystoupit a odevzdat něco kolegovi, nepřipoutávám se. Přitom se stoupající intenzitou kvičí upozornění na nezapnutý pás bez ohledu na velmi nízkou rychlost. Kvičí i když zastavím, zařadím na P a zatáhnu ruční brzdu! Zkrátka pan programátor mne nutí se po popojetí připoutat i když stojím. Nemám ho rád.
    10) Funkce LDA (varování před opuštěním jízdních pruhů) by podle návodu měla „poskytnout asistenci dle potřeby pomoci ovládání volantu po malých dávkách …“. Několikrát jsem se pokoušel tuto funkci vyvolat a vyzkoušet, ale žádnou pomoc na volantu jsem nepocítil. Kromě varovného slabého zapípání se nikdy nic nestalo i když jsem kličkoval rychle nebo pomalu a zkoušel cokoliv. V servisu mi řekli, že to taky zkoušeli a jednou prý něco slabě na volantu pocítili. Tak nevím, co mohu od tohoto systému čekat. Kromě pípnutí asi nic.

    Tak si tak někdy jedu a napadá mne: Co se ještě soudruhům o Toyoty povedlo nedořešit? Brzdový asistent. ochrana proti korozi, mazání motoru? Nezlobte se, ale když jim unikly menší věci, logicky mohli opominout i jiné. Ptal jsem se v servisu na příp. aktualizaci softwaru. To prý Toyota nedělá. Včera mi ale řekli, že prý očekávají na jaře, tedy za „už“ cca za 3 měsíce nový softwar, který odstraní chybu kontroly tlaku v pneumatikách. To jsem tady nezmínil stejně jako tlačítka někdy šikovně ukrytá před zraky řidiče. Už se mi nechce psát.

  2. RAV4 Hybrid 2018 v plné výbavě mám od května, nyní cca 7
    RAV4 Hybrid 2018 v plné výbavě mám od května, nyní cca 7 tis. km. Byť v některých případech nerozumím primitivním příspěvkům o ničem, pokusím se svůj osobní názor na toto auto. Měl jsem docela dost aut a posledních 11 let výtečnou Toyotu LC120. Spotřeba mne nikdy moc nezajímala, jezdím jak potřebuj. Moje volba byla daná jednak zvědavostí ohledně novějších technologií a také mnohdy nevyzpytatelnými manýry politiků EU, kteří jsou schopni ze dne na den odsouhlasit jakýkoliv absurdní nesmysl. 1) Spotřeba – vypadá to na průměr cca 7,8 l. Minulý týden jsem byl v Mnichově a zpět, 4 osoby, prům. rychlost cca 145 km/h a spotřeba 10,5 l ! To mne dostalo, neboť nádrž je na pouhých 45 litrů. 2) Malá nádrž, proklamovaný rádius 670 km je dost matoucí. Po dálnici neujedete ani 500 km! 3) Hlučný podvozek. Bez ohledu na jeho větší tuhost je podvozek velmi hlučný. Ano, auto je skutečně tiché ale ten kravál od spodu je dost významný. Z počátku jsem si myslel, že jde o hlučnost pneu, ale povrch vozovky, subtilní podvozek a šetření udělají své. 4) Hlučnost motoru a jeho výkon. Pokud je žádaný větší zátah motoru, je hluk spalovacíhou motoru velmi výrazný. Motor táhne přední nápravu a zároveň dobíjí aku. 5) Čtyřkolka (?) – Dle mého názoru o čtyřkolku v mém pochopení nejde. Měl jsem Subaru Forestra či Toyotu LC120, což byly opravdové 4×4. Tato RAV4 Hybrid ale čtyřkolkou dle mého mínění není. To lze snadno vyzkoušet například při rozjezdu naplno, kdy slyšitelně i citem ve volantu prohrábne jedno přední kolo. Když jsem se na to prodejce ptal – “prý 4-kolka je druhé generace”. Nepochopil jsem, co tím chtěl básník říci. Tenhle bod považuji za klamavou reklamu a pravděpodobně v tom něco podniknu. Nevím vlastně, kdy se zadní elektromotor účastní záběru, ale tuto jízdní situaci bych pro pohon 4×4 a záběr obou náprav považoval za základní. 6) Interier – Na průměrném standardu. Sedačky -dejme tomu. U řidiče by mohla mít alespoň 2 paměťová nastavení. Ovládací prvky nic moc, ale nepochopitelný kontrast mezi pěknými “kroutítkami” klimatizace a ostatními lacinými plastovými čudlíky. Velmi mne zarazil zvuk střechy při dešti. Nic tlumeného, kapky padají na plát plechu a nekvalitní odhlučnění a nedostatečný tapecírung z auta dělají plechovku. Opravdu tohle jsem neslyšel dávno, snad ani u Moskviče. Řadící páka automatu vypadá lacině až bizardně, viditelné výřezy a překrytí mezery se šoupajícím se plastem namísto standardního koženého překrytí z alcantry, evokuje 4. cenovou skupinu. 7) Řízení a brzdy – chvíli mně trvalo, než jsem si zvyknul na překvapivě menší rejd než paradoxně u terénní LC120. Brzdy ale musím pochválit. Mají díky první fázi rekuperačního brždění pěkný chod a šetří obložení. U mne II. místo (po Citroenu XM) ohledně brzd.
    8) Ostatní – vadí mně zvedání a zajišťování přední haubny vrtkavým “drátem” namísto teleskopy. Šroubovicový pohon dveří kufru kvílí a vrže, v kufru není zásuvka 12V, (ne)koncovka výfuku by mohla vypadat elegantněji a ne jako trubka od lešení. Zastaralé otevírání víka nádrže lankem mně ale nevadí, je to jistota. Elektronika a veškeré bezpečnostní prvky, svícení, stěrače atd. jsou velmi zajímavé a užitečné. Vše funguje velmi dobře. Adaptivní tempomat je výborný, jen při ztrátě rychlostí motor pak zatáhne dost silně ve snaze se rychle vrátit na nastavenou rychlost. Čtení dopravních značek je sporadické, čte jen některé dle neznámého pravidla. Hands-free funguje jen po dokoupení navigace (24 tis.), jinak bohužel ne. Počítač spotřeby uvádí účelově jen nejnižší spotřeby paliva, rekuperace je utajena přes výpočet. Dále plno praktických vychytávek. Zajímal by mne reálný výkon spalovacího motoru, který je v Atkinsonově cyklu. No, současný 2,5 litr má 197 HP a budoucí RAV4 Hybrid 2019 bude mít se stejným motorem o 20HP více. Jaký je tedy výkonný obsah? Bude se někde uvádět křivka výkon/otáčky? A otáčkoměr? U benzínu je to, na rozdíl od nafty, docela užitečný budík. 9) Hybrid RAV4 2019 – samá chvála, ale žádné zásadní změny, kromě faceliftu karoserie, které u jiných značek již jezdí, opravdu nevidím. Velmi rád bych tuhle novou Ravku, ale pokud by měl tenhle motor alespoň 230HP, byla by o min. 10cm delší, o 5 cm širší, s výrazně lepším podvozkem a odhlučněním střechy, uvnitř s trochu kvalitnějším zpracováním a opravdu s plně funkční 4×4. A pokud by cena byla cca 1,3 mega, takové auto v této značce s baterkou 10 let záruky by nemělo konkurenci. Pak by tyhle změny měly smysl a problém by se za nižší cenu a větší vybavenost blížil drahému Lexusu. Přeci jen nejsme Kanada, kde je Lexus lidovým vozítkem. Jinak, přes veškerou proklamaci zásadních změn u RAV4 model 2019 prezentovaný pokrok nevidím. AV.

  3. Mám RAV4 hybrid od května najeto 5 tis.km S autem jsem
    Mám RAV4 hybrid od května najeto 5 tis.km S autem jsem spokojený.Kombinovaná spotřeba 6,5 L benzínu.Dá se jezdit po městě při popojíždění za 4L . Úsporný též na okreskách za 5,4L.
    Pochopitelně spotřeba záleží na způsobu jízdy ,prudká akcelerace -brždění -7L. Na dálnici do 140km/h spotřeba 7,5 l.
    Po dálnici do Chorvatska a vlekem 1,5t (s lodí) spotřeba 9,5L.
    Auto je perfektně odhlučněné není poznat kdy jede na el.a kdy na benz. motor ,pokud nesešlápnu plyn na podlahu ,toto je však krátký interval. Automat má plynulý zátah bez proluk. Do 60 km jede na el.pohon ,pokud prudce neakceleruji.Motor se automaticky spíná a vypíná dle potřeby, na semaforech žádné startování . Klimatizace poháněna el.motorem ,není závislá na benzínovém motoru. Vlastní interier trochu jiný než u ostatních aut, sedačky perfektně tvarované ,na zadních sedadlech dostatek místa i pod nohama není žádný tunel-rovná podlaha. Zadní nápravu pohání samostatný elektromotor.Kufr s 510L je dostatečně veliký ,pod ním je ještě 18″ rezerva.
    Jediná nevýhoda je že se nedají sklopit zadní sedadla do roviny z důvodu baterek umístěných pod zadní sedačkou. Při prudké se spínají oba el.motory s benzínovým a akcelerace je perfektní. Auto je určeno na plynulý provoz pak je úsporné,při sportovní jízdě narůstá značně spotřeba. Auto doporučuji lidem,kteří chtějí jezdit plynule s tichým interierem s možností jezdit i v terénu . Perfektní jsou i diodová světla s automatickým rozsvícením a přepínáním + další bezpečnostní prvky,automatické udržování v pruzích,aut.brždění v koloně ,aktivní tempomat…..
    Současně je možno přepínat mezi pohonem běžným,eko,sport.elektro v tom však nevidím žádný přínos stejně je nastaven jedem režim ,který se dá přepínat tlačítky pod přístrojovou deskou což je za jízdy dost nevhodné.
    Ravka je velice pohodlné a tiché auto s dobrými jízdními vlastnostmi i spotřebou s ohledem na velikost a akceleraci .
    Auto je ideální na běžný provoz ve městě a okreních silnicích na dálnici je již méně úsporné ,ale stále tiché.

  4. Neuveríte, kolko som špekuloval zháňal informácie,
    Neuveríte, kolko som špekuloval zháňal informácie, čítal na webe, naše i zahraničené recenzie, až som sa dopracoval k hybridu RAV4 od Toyoty. Mal som Oltcita, Favoriťku,Feliciu 1,6, Peugeot 308,Octavky benzínové aj diesel / s červeným ičkom Tdi-nijako som sa s nou nevedl dostať nad 5,5 litra nafty so spotrebou/ Hondu Civic Sedan /TR/, Hondu Civic 1,8iVTECteraz mám RAV4 Hybrid tretí mesiac najazdených cca 6500km, pomer mesto-okresky-dialnica asi 50-35-15%.Vek nad 50 a bolesti chrbtice /:))/.
    Posledne roky som zaťažený na „japoncov“-Hondy.Kto ich mal, vie prečo.Ale musím povedať,že som vôbec netušil aké dobré auto kupou RAV4 Hybrid kupim…Z HOndy do RAV4 hybrid, kde na 100 si za 8+ sekund… takže skoro200KW som hneď po kupe skušal, čo to dá voči Honde Civic… a dalo, až, až. Spotreba ma vôbec nezaujímala,ani som ten soft v palubovke velmi neovládal. Potom prišlo na rad študovanie návodu, skumanie budíkov a symbolov na palubovke, až som zrazu zistil, že kludná jazda/rozumej kludná pre bývalého majitela Honda Civic/zrazu zníži priemernu spotrebu / moja terajšia pri horeuved kmetráži a rozložení je 6,2 l/100km/, a to jazdím tak , že nedodržujem presne, t.j. vonku 100-110, v dedinách tempomatom do 55 .pri dodržiavaní pravidiel hry a neakcelerovaní s plynom na podlahu- čuduj sa svete odrazu spotreba 5,5-5,7. Iste.Nie je to výrobcom proklamovaných 5,1 litra, ale napríklad žena spravila spotrebu z dediny vzdialenej ku nám cca30 km :4,7 litra / jasne vonku tvrdých “ 90km/h v dedine 50 km/h s tempomatom/.Hovoríme o SUV, kde s dvoma pasažiermi to má vahu cca 2 tony a keď sa naštveš, šlapneš na plyn, motor zareve a /skoro/všetko v danej kategorii zostáva za tebou….
    Nuž neviem čo to bude robiť na jesen a v zime / je to 4×4/, iste stupne všetko vyššie, ale určite to nebude tak ako u mojho kamoša, čo má RAV4-ku s 2 litrovým benzínom a spotrebou v zime v meste okolo 11-12 litrov. Ok drahé je to jak šlak voči Honde Civic, ale mne to zato stojí, za to ticho, za to pohodlie pri nastupovaní,za ten pocit, že jazdím s lepší spotrebou jak s tými Hondami /sedan pri predaji 6,3/100km a hatchback pri predaji 6,5l/100km/.Nejazdil som s AUDI, ani MERZ Benz,ani v iných premiových, lebo na ne nemám ,nie som ani v pracovnom, či v inom vztahu s Toyotou, nič mi neplatia : ), ale ani sa nepotrebujem tak báť o krádež / ako škoda,VW, AUDI/, ale už viem, prečo je predaných najviac aut vo svete od Toyoty a prečo bolo najviac predávaným SUV-kom v r. 2015 vo svete RAV4.Staviam na priamosť a viem, že som zatial lepšie auto nemal.A že vraj toyota niečo zmeškala a nemá plug-in , pcchhe a načo…filipínci tvrdia, že E do pluginov viac znčistuje prostredie ako hybridné auto, preto plug-iny su tam zakázané.
    O.K. za uši priťahané, ale dnes, zajtra za 2-3 a ešte aj 4-5 rokov bude takýto hybrid asi najlepším riešením.

  5. Aj aj som sa dlho rozhodoval ci kupim RAV4 hybrid 4×4 alebo
    Aj aj som sa dlho rozhodoval ci kupim RAV4 hybrid 4×4 alebo Subaru outback 2,5i. Rozhodovanie mi trvalo strasne dlho, ale nakoniec som sa rozhodol pre Subaru, nakolko kozeny interier v RAV4 vypada strasne (umelo) a aj predajca mi povedal „nekupujte si auto v kozi – lebo je zla – nevydrzi dlho“ A dalsi argument bol test RAV4 hybrid 4×4 v terene v porovnani este aj s Kiou bola horsia. Proste RAV4 ma sklamala. Je to ludove vozitko do mesta pre zeny – len koli spotrebe. Nekupujem si auto takmer za 40 tisic koli spotrebe, ale to snad nikto 🙂 Mimochodom, na dialnici ma vacsiu realnu spotrebu ako Subaru outback. O pohodli podvozku ani nehovorim. RAV je strasne tvrde auto a pride mi na nase rozbite cesty nepohodlna.
    Keby som si mal kupit auto od Toyoty, tak by to musel byt koncernovy Lexus, ten sa uz da porovnavat so Subaru – kvalitou prevedenia interieru. Toyota je ako Seat alebo Skoda od koncernu VW. Sadnite si do RAVky a do Subaru outback a pocitite rozdiel spracovania interieru hned. O priestore ani nehovorim, mam skoro 2m.

  6. Pokusím se
    Pokusím se reagovat:
    Vlastním Toyota Auris Hybrid. Všem šetřílkům,všem (zde jednomu)“vyznavačům“ aut verzí social (švihadla,vlastní rádio hrající pouze na kopci,bez posilovače,ten se taky může pokazit) můžu směle poradit. Chcete investovat do zdraví svých dětí??(mor TDi) Chcete si užívat jízdu bez stresů a zmateného kličkování v kolonách?? Chcete mít spolehlivé (každé se jednou pokazí) auto,které se jen tak nepokazí?? Kupte si Hybrida od Toyoty. Jezdí se v něm jako byste k němu přirostli.Maličká řadící páka je jen začátek to všeho. Jede to samo,brzdí to téměř samo a (už to tady někdo psal) nemá se tam moc co pokazit. Nemá to startér. Všichni co mají Start Stop: proč jej vypínají? Protože je to otravné,jak se jejich auto neustále v kolonách otřásá.U hybrida mnohdy nepoznáš kdy při stání běží motora kdy už je nastartováno. Nemá to standartní baterii: Neřešíš problém se zimním startováním. Studený motor??? Pamatuji se ještě jak jsem ve Versu (2,0D4D) trpěl než se motor v mrazech zahřeje.Jak jsem dával kartón na chladič,abych nemusel jet 30km v rukavicíh.U Hybridu si vše řídí elektronika (opravdu se nekazí,to není Škodovka).Při -17C jsem po týdnu vlezl do auta.Zmáčkl čudlík a plnou rychlostí vletěl na dálnici. Za 12sekund auto začalo topit a za 10 minut bylo opravdu teplo.Mám auto třetím rokem,najeto kolem 80 tisíc a jedinou věc co jsem platil nad rámec garanční prohlídky bylo,že jsem si za cca 750Kč nechal promazat třmeny brzd a vše hezky rozhýbat. Ne nikde to nedrhlo,pouze preventivně. Protože při 60 tisícch jsem se ptal na brzdy,jak jsou na tom a bylo mi v Toyotě sděleno,že tak na půlce maximálně. A to nejsem žádný louda. Po městě většinu času a na dálnici pod 150 nejdu. Nešetřím auto,má sloužit. Ale když je potřeba,věnuji mu čas. Jak říkám nejezdím příliš jako z hybridem. Prahu odpoledne přeskáču za 4 litry a na dálnici se i na zimákách vlezu do 6,5l. Nechci vychvalovat,že Toyota je nejlepší,ale hybridní auta má opravdu nejlepší. Nedívejte se jen na čísla,dokud někdo nevymyslí(dávno už je někdo vymyslel,ale saudové to drží pod pokličkou) pořádné baterie,pořád bude něco jen jakoby. A ten dojezd na baterky 2km je směšný,ale musíte si uvědomit,že téměř nekonečnou rekuperací si ty baterky dokola a dokola nabíjíte.Tím si prodlužujete jejich účinnost. Když jsem si auto pořizoval,nechal jsem si zjistit v celé Evropě kolik se reklamovalo bateríí (pro ty co se tak bojí té ceny nové baterie) prosím pět aut se ukázalo jako poruchových. A to v Německu jezdí opravdu dost hybridů. Ale tři auta byla utopena při záplavách (pozor ti co se bojí ceny baterek,nechť si koupí loď)jedno auto byla totální havárka a pouze jedno,se projevilo jako poruchové.Ale i tak se řidiči baterie zaplatily a ten zamázl jen práci.Jak jsem již napsal,Toyota má ještě hodně co dohánět,kvalita použitých materiálů je občas diskutabilní a odhlučněnost podvozku by taky snesla větší péči.Holt Lexus to není,ale jestli jednou budu dědit,nebo vyhraju v loterii. Lexus v hybridu je volba číslo jedna. A opakuji nakonec. NENÍ to jen o spotřebě. Je to o pohodlí při ježdění o tom,že si každou jízdu užívám.A že všechny Ochcáfkaře nechám na světlech za sebou???? To už nikoho snad ani nezajímá. Jen toho co jede svých 55km ve městě (já) a Čkodofkáře,co po dvou minutách proletí devadesátkou kolem mě. Kupujte s rozumem a u Toyoty hlavně srdcem.

  7. Potvrdzujem,že uvádzaná
    Potvrdzujem,že uvádzaná spotreba nieje reklama.Som to ja,kto na skúšobnej jazde po trase od Autograndu (Bratislava Vajnorská-Malinovo,za normálnych prevádzkových podmienok)dosiahol spotrebu 3,8l.Jazdím na Hybride už 10-ty rok a som s ním veľmi spokojný.Dnes,som už čakateľom na novú Rav 4 Hybrid,s ktorou som na diaľnici dosahoval opakovane pri dodržaní 130,ale i predbiehaní a viacnásobnom prudkom brzdení dosahoval opakovane spotrebu 7,4-7,6l/100km.Hold,jeto spôosob jazdy – niesom pretekár,ale ani vodič slimačieho tempa,mám ale najazdených viac ako 1 milion km.Touto cestou chcem aj poďakovať Autograndu za predmetnú skúšobnú jazdu,aj keď som si vozidlo u nich už neobjednal. Marian

  8. sumár z testovacieho
    sumár z testovacieho dňa:
    trasa: Autogrand – Vajnorská – Odborárska – Nobelova – Račianska – Rybničná – Cesta na Senec – Vajnorská – Autogrand
    spotreba: 4,6 l/100km, traja ľudia
    jazdil som podľa predpisov…plus som si 3x vyskúšal podlahu…
    Predajca spomínal, že jeden pán na trase BA – Malinovo plus späť spravil 3,8/100 a že na hybride jazdí už šiesty rok

  9. Toyotě bez pochyby ujel
    Toyotě bez pochyby ujel vlak nástupem plug-in hybridů. Za sebe mohu jen říci, že přestože bych si třeba chtěl docela Toyotu koupit, neboť je považuji za poměrně spolehlivá auta, tak si ji nikdy nekoupím dokud nezačnou lidem nabízet i nižší výbavu. Nikdy jsem si nekupoval auta s vestavěnými navigacemi, rádiem, tedy plná dalších elektronických vychytávek, která se mohou pokazit. Čím jednodušší je výrobek tím nižší je zákonitě jeho výrobní cena a také výsledná spolehlivost. Bohužel to není ochotná Toyota akceptovat, tak žádný kšeft hold nebude.

    1. To je jenom hra s klientem
      To je jenom hra s klientem aby dal za auto víc peněz. Každé extra zvyšuje cenu o víc než je jeho cena. Viz například ty navigace. Málo která navigace stojí víc jak pět tisíc a málokterá zabudovaná v autě míň jak třicet tis.
      To platí i pro EV které vlastně automobilky nechtějí vyrábět. Řekněme, že nižší střední třída stojí 250K i s motorem. Samotná baterie (Leaf) stojí 200K. Co stojí v konečném EV skoro půl milionu? A proč se žádný EV neprodává v základu? Proč všechny EV ignorují třífázovou síť a proč do žádného nejde přímo zapojit DC z fotovoltaiky? Za mě je lepší si zajít na pivo a jezdit s LPG.

      1. A co si tak predstavujes pod
        A co si tak predstavujes pod „přímo zapojit DC z fotovoltaiky“? Z panelu primo poleze 0-xyz V, podle toho jak slunce sviti a jak jsou panely zapojene, baterie potrebuje nabijeci napeti s odchylkou +/- par voltu… Takze tam nejaka elektronika stejne bude… Pokud z panelu nahodou leze cca 200V stejnosmernych, tak by se na nabijecku v aute primo pripojit nejspis daly (spinany zdroj stejne zacina usmernovacem).

        1. Prostě panel- baterie má
          Prostě panel- baterie má tu výhodu, že nemusí řešit kolísání napětí/ proudu díky proměnnému slunečnímu svitu. Pokud můžu akumulátory nabíjet jen konstantním AC napětím/ proudem, tak mě to vylučuje jednoduché zapojení panel- akumulátor. Musel bych transformovat DC na AC a při malém výkonu přidávat výkon ze sítě nebo accu a při nadvýrobě řešit přetoky. Prostě to, co by majitele EV bavilo, to je použití vlastního mikrozdroje třeba na střeše garáže, je nemožné.

          1. Tak jeste jednou a pomalu.
            Tak jeste jednou a pomalu. FYZIKA NENI NEPRITEL (jakkoliv Saman by urcite nesouhlasil 😉 ).

            Baterii NELZE pripojit naprimo k nahodnemu panelu (zdroji DC). Mejme baterii o 200 blocich (kazdy blok je x paralelne spojenych clanku, pocet nehraje roli) – plne vybita 700V, plne nabita 840V. Cili vystup mych panelu by musel byt v tomhle rozsahu (respektive vyssi nez aktualni napeti baterie, aby to vubec nabijelo).

            Dolni limit az tak nevadi, pokud tam bude alespon dioda (nebude to dobijet), ale horni je dost kriticka – v lepsim pripade (male prekroceni) to pochyta balaner u kazdeho bloku (temer urcite tam je) a bude topit. V horsim pripade (vetsi prekroceni) se napred zakouri z balanceru a pak se nafouknou a zacnou horet samotne clanky – daji se najit pekna videa.

            Pokud mam nahodou vystup panelu ve spravnem rozsahu, neco to sice nabije, ale zdaleka ne do plna (spicka musi byt dostatecne blizko napeti plne baterie (NESMI ji ale prekrocit), ale spicka je jen minimalni cast dne).

            1. Ach jo, to je zase debata.
              Ach jo, to je zase debata. Tak to nějak zjednodušíme. Nebudeme se bavit o napětí a ampérech, ale o výkonu a mikrozdrojích. Všichni vizionáři hovoří o tom, jak v budoucnu bude možné nabíjet EV z domácí fotovoltaiky na střeše nebo větrníku a že EV bude něco jako domácí zásobárna elektřiny v době blackoutu a pod. Ve skutečnosti vás ale žádný výrobce EV přímo na baterie nepustí. Tudíž nemůžete použít zdroje s proměnným výkonem. Můžete třeba vyrábět do sítě ( to vám ale Vitásková zakáže) a ze sítě si vzít konstantní výkon kterým EV budete nabíjet. Nebo si doma nabíjet bojler na teplou vodu a za ušetřené peníze si ze sítě EV nabít, a nebo mít ve sklepě v baterkách pokud možno víc energie, než se vejde do EV a pak ho nabíjet přes DC/AC měnič. Nevím ale o jediném EV který by šel nabíjet proměnlivým výkonem od nuly, (málo svítí, málo fouká) do nějakého limitu mikrozdroje. Víte o nějakém efektivním způsobu jak si poslat ze čtyř, šesti panelů na střeše garáže elektřinu do eauta?

              1. Urcite „bude možné
                Urcite „bude možné nabíjet EV z domácí fotovoltaiky“, ale nikde tam neni slovo PRIMO, to proste technicky nejde, vzycky tam bude elektronika, ktera pretrasmormuje to, co je k dispozici, na to, co je potreba. Jen tech elektronik nemusi byt nekolik v rade.

                Zadne EV jsem nerozebiral, ale predpokladam, ze rychlonabijeci konektor (Chademo,…) je prima pripojka na baterii (resp. pres nejaky stykac, ktery se sepne signalem z nabijeci stanice).

                Za dnesni situace: Energeticky efektivni zpusob je nabijeci stanice na miru (na zakazku), ale levne to nebude. Financne efektivni je panel-menic-nabijecka-auto, ale ztraty budou velke.

                1. Neviděl bych až tak velký
                  Neviděl bych až tak velký rozdíl mezi ztrátami při nabíjení z FV panelů „přímo“ a přes ongrid střídač konektorem Mennekes. Hlavní rozdílem by bylo to, že Mennekes umí nabíjet až od minimálního výkonu 1400W. Účinnost běžných ongrid střídačů bývá za dobrých podmínek i přes 97proc. Palubní nabíječka bude mít účinnost přes 90proc.

  10. Toyota se svým vodíkem je
    Toyota se svým vodíkem je ve vleku olejářských lobby a to jí taky nechalo pěkně na holičkách. Museli zastavit prodej svých hydrozázraků protože majitelé si neměli kde načepovat a to už je teda slušnej průšvih : D
    Pokud nemáte pro svou technologii čerpací síť tak jste namydlený 😀

    http://www.autoblog.com/2016/01/23/weak-hydrogen-infrastructure-delays-toyota-mirai-sales/

  11. Nerozumiem o com tocite.
    Nerozumiem o com tocite. Hybrid ma malu baterku aby nebola tazka a nezvysovala zbytocne spotrebu. Plugin by bol za uplne ine peniaze.
    Mimochodom ratat navratnost iba cez PHM je chybou, lebo verzie dizel s benzin maju 150 koni a stovku za 10s. Hybrid ma 200koni a stovku za 8.3 s.

    Ak by ste spravili rav4 benzin s automatom 200koni a 4×4 aka by bola cena a spotreba?
    Zrazy by navratnist bola vynikajuca!!!

    1. Srovnáváte benzín verzi s
      Srovnáváte benzín verzi s manuálem a hybrid. Benzín verze s automatem 4×4 stojí 739000kč a hybrid 4×4 816900 Kč. Obojí výbava active a hybrid má navíc ve standardu LED přední světla. Takže porovnatelná auta mají cenový rozdíl benzín hybrid 77 900Kč, se zohledněním i těch LED světlometů je to ještě méně.

      Ano, kdo nechce automat, pro něj je rozdíl 150. Já se ale přiznám, že jsem si jedno auto ze 3 koupil ojetého hybrida a automat je prostě návyková věc a ty LED světla mě také nadchly.

      Docela uvažuju, že bych stávající IX35 za tohle časem vyměnil. Ano, jezdím s tím většinou po městě, takže na spotřebu by RAV4 hybrid proti IX35 byl rozdíl 4l/100. Proč jezdím IX35 po městě? Bydlím na kopci a když napadne sníh a vezu děti do školy, tak chci 4×4. Když pominu fiat pandu a suzuki sx4, tak všechny 4×4 jsou SUV. Jo, zapomněl jsem na Octavia 2.0 TDI 4×4 za 780tis Kč a to se vyplatí.

      1. Známý má něco přes rok
        Známý má něco přes rok RAV4 v dieslu a když pominu fakt, že Toyota a nafta mi nějak z principu vůbec nejde dohromady, tak i na volnoběh je v interiéru slyšet klasický traktorový zvuk, živé to kdoví jak není a na spotřebu se schválně zeptám. Každopádně dneska si asi musí rvát vlasy.

    1. Tie informacie tam nie sú
      Tie informacie tam nie sú preto, že sa nie je čím pochváliť.
      Nie je to plug in hybrid a s baterkou 1,6kWh sa zázraky robiť nedajú.
      Radšej čistý benzín ako toto:

      ENGINE TYPE:
      DOHC 16-valve Atkinson-cycle 2.5-liter inline-4, 150 hp, 152 lb-ft; two permanent-magnet synchronous AC electric motors, 141 and 67 hp; combined power rating, 194 hp; 1.6-kWh nickel-metal-hydride battery pack

      Toyota je jednoznačne proti EV. S Teslou už spolupracuje veľa rokov a výsledok je pár RAV4 EV ktoré sa dajú kúpiť iba v Kalifornii.
      škoda, bolo by to pekné elektrické SUV.

      1. Tie informacie tam nie sú
        Tie informacie tam nie sú preto, bo tohle auto s sebou zbytečně nevláčí metrák baterek, ale pěkně rozkládá zátěž mezi spalovací motor pracující maximálně efektivně, a elektromotor baštící narekuperovanou elektřinu. Je ještě něco nejasné nebo si dá někdo raději nafťák?

    1. Toyotě žádný vlak s PHEV neujel. Tom co dokáží se
      Toyotě žádný vlak s PHEV neujel. Tom co dokáží se současnou formou hybridů, lze průběžně vylepšovat s narůstající kapacitou baterek na kubický centimetr prostoru… jakmile se na stejný objem prostoru vejde místo 1,3kWh třeba 30 kWh, Toyota to určitě využije. Jejich systém to nepochybně dokáže pojmout.

Napsat komentář