Volkswagen Golf GTE: cena, dojezd, specifikace

Automobilka Volkswagen konečně rozjela svou „elektrickou ofenzívu“. A nový plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE je její důležitou součástí.

Cena nového plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE lehce přesahuje milion korun
foto: Volkswagen

Cena Volkswagen Golf GTE: od 1 009 900 Kč

Dojezd: 940 km (50 km na elektřinu)

Pozn.: dle NEDC

Specifikace

Typ pohonu: plug-in hybrid
Převodovka: automatická 6st. DSG, tři spojky
Motory: 1,4l TSI (110 kW, 250 Nm), elektromotor 75 kW
Celkový výkon: 150 kW/204 koní, 350 Nm
Zrychlení (0-100 km/h): 7,6 vteřiny
Rozměry (d,š,v): 4270 mm, 1799 mm, 1457 mm
Rozvor: 2631 mm
Hmotnost (pohotovostní): 1599 kg
Baterie: lithium-iontová 8,7 kWh (96 článků, 120 kg)
Spotřeba (l/100 km): 1,7
Max. rychlost: 222 km/h
Aerodynamický koeficient: ?
Počet míst: 5
Objem zavazadelníku (l): 272 – 1162
Objem palivové nádrže (l): 40
Palubní nabíjení: 3,7 kW
Rychlonabíjení: ne

Video

Fotky

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

Plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE si rychle získal popularitu zejména v zemích jako je a , kde má tento typ štědrou podporu.

33 Comments on “Volkswagen Golf GTE: cena, dojezd, specifikace”

  1. Podle zkušeností s první
    Podle zkušeností s první generací Opel Ampera s podobnou velikostí a plug-in konfigurací – energie v baterii k dispozici je okolo 10 kWh, tedy o něco vyšší než GTE, dojezd při rychlostech do 80 km/h a mírném HV/AC je opravdu těch 40 km, v létě asi bude možno jít na až 60 km v obcích a meziměsto.

    O co u plug-inů dnes hlavně jde? Je to ta snaha vše zvládnout na elektřinu.

    Člověka zlobí, že to nemá rychlonabíjení, konstrukční nesmysl by to přitom s touto energií v baterii nebyl, protože iMiEV a jeho klony na stejnou energii disponují ChaDeMo. O co jde – ano, takto velkou baterii i při 13-16A nabíjení dobijete v rámci 3-4 hodin, pokud ale jedete řekněme 30 km na otočku (anebo jen 15 km, ale kvůli nutnosti jet po dálnici spotřebujete ekvivalent energie na 30 km) v rámci 30 minutového vyřizování na místě, je vám pak přítomnost veřejné nabíječky (a to je ještě radost, když dnes v době předdotační na nějakou a k tomu funkční narazíte) s jednou fází úplně naprd a po cestě zpět zapnete chrochtáka. Přitom se dá úspěšně pochybovat, jestli z hlediska účinnosti a životnosti generátoru nebylo bývalo lepší, kdyby běžel delší část cesty, než aby se studený začal převalovat na posledních 3 km jízdy :-/

    PS: Ano, člověk může namítnout, že až ten dojezd bude i v zimě 60 km – což by nová generace Voltu/Ampery míti měla – i tak se najdou lidi, kteří zase budou očekávat 80 km, pak zase všichni budou chtít 100 km… Pro mě osobně by plug-in měl zvládat 80-100 km do 80 km/h za každého počasí, abych prostě ten motor nespouštěl častěji, než opravdu při víkendové nebo služební cestě daleko za město.

  2. Může mi někdo vysvětlit,
    Může mi někdo vysvětlit, proč to auto stojí milion? Když si vezmu klasický golf s hodně slušnou výbavou, tak 500.000,- je moc. Baterie +100.000,- a řekněme na motor a další součásti + 100.000,- Kč. Takže přirážka k marži, jenom za to, že je to hybrid je 300.000? Kromě „standardní marže“?

    Nebo to špatně počítám???

    1. Pokud má pravdu
      Pokud má pravdu http://www.vybermiauto.cz/autodata/volkswagen/golf-5dv tak cena 1.4 TSI je 460-585, čili 500 není moc.

      Obchodník nejsem, ale počítám, že značnou část ceny hybridu bude tvořit to, že se jich prodá málo oproti ropákům, takže je vše dražší – logistika apod. Např. od dealera BMW vím, že i3 se prodává z nařízení automobilky prakticky bez marže (a stejně je dost drahé, říkám já).

  3. Byl jsem před měsícem v
    Byl jsem před měsícem v Amsterdamu a potvrzuji tímto redakci, že tam po silnicích brázdí opravdu hodně VW Golfů GTE, až mě to překvapilo. Bylo jich tam daleko více, nežli VW e-Golfů.
    Asi chápu místní poměry v čechách, já upřednostňuji též čistý elektromobil. Výrobce musí však na danou problematiku hledět více globálně, proto tato auta vyrábí. Celkové prodeje tohoto typu GTE jsou světově větší, nežli e-Golfa, tak to prostě je. To samé je s Audi A3 e-tron. V Norsku a Nizozemí se jich prodalo velmi slušné množství. U nás to bude ojedinělá záležitost. Je to dáno hlavně tím, že je tam úplně jiná legislativa a výhody pro tento typ vozidel. Chápu obavy z poruchovosti, když je tam úplně vše dohromady – benzín + elektro. Nechápu jen, proč VW zatím stále nemontuje, do svých modelů e-Golf silnější palubní nabíječku 7,2 kW, která je v sériové výbavě na trhu USA v modelu e-Golf SEL.

        1. Ano, kdyz jednoduche reseni
          Ano, kdyz jednoduche reseni funguje, tak ji lepsi (jakkoliv hybrid je pridani par relativne jednoduchych a overenych komponent a alespon u Priusu jsem neslysel, ze by se to nejak sypalo).

          Ale nebudeme si lhat do kapsy, ciste EV zatim primarni a jedine auto neni (az na par nadsencu, co jsou ochotni na delsich trasach trpet:) nebo na par nadsencu, co muzou vyvalit 3M).

          Ale jinak muj soukromy nazor je, ze za tim boomem v Londyne bude spis nejaka dotace nebo danova uleva nez ekosmysleni (hledat se mi to nechce).

          1. Naše babičky a
            Naše babičky a dědečkové jezdili i v zimě 😀

            Ne, vážně, kolik lidí dojíždí pod 10 km do práce autem? Kolik lidí znáte, že si můžou v práci vytáhnout oknem prodlužku a nabíjet si auto v práci za firemní prachy? Kolika lidem v práci by udělali hodiny na dobíjení si svého auta?

          2. Ještě si dovolím
            Ještě si dovolím dodat.
            Pokud bych nemohl nabíjet v zimě v práci, tak by to pro mě znamenalo, že bych z práce jel ve vymrzlém autě jenom proto, abych měl elektromobil a dojel. Nebo se mi zapne benzín a potom nevidím rozdíl, těch pár km na elektřinu.
            Ano, do velkoměst, kde skáče člověk v koloně se elektrika určitě hodí, ale toto auto nikdy asi nebylo koncipováno na jízdu čiště na elektřinu do práce a z práce.

        1. Ano. Abych to upřesnil,
          Ano. Abych to upřesnil, podle oficiálních materiálů je to 3 hodiny 50 minut při nabíjení z běžné domácí zásuvky a 2 hodiny 20 minut při nabíjení přes Mennekes Type 2 nabíjecí stanice/Wallboxy. S autem by tedy měly být dodávány dva nabíjecí kabely.

        1. 1) To je 0,13kč na kilometr
          1) To je 0,13kč na kilometr vyšší náklady jenom na této převodovce.

          2) Musím platit vyšší náklady co má spalovák vůči elektromobilu.

          3) Musím platit vyšší náklady co má elektromobil vůči spalováku.

          Takže mám vyšší náklady na provoz vůči všem technologiím a navíc vyšší náklady na převodovku? Nevím, ale každý kdo si to koupí nemyslí ekonomicky, ale „cool“ myšlením. Asi moderní ekonomové ala Plzeňská VŠ?
          Vtipné je proč třeba v USA nakupují zetory, protože nemají drahou elektroniku a farmáři si to mužou levně nechat opravit. Ale tito lidé opravdu myslí ekonomicky narozdíl od těch co mají peníze vydělané „levně“, takže jim nevadí se chovat neekonomicky.

Napsat komentář