Závody elektrických formulí Formula E získají brzy dalšího souputníka. Je jím nový světový šampionát Electric GT World Series v němž bude závodit 10 týmů. Jezdit se bude pouze s elektromobily Tesla Model S.
foto: Tesla Motors
Závody Formula E vstoupily do druhého ročníku a pomalu, ale úspěšně se jim daří propagovat elektromobilitu po celém světě. Ale soutěž má i mnoho kritiků, kteří poukazují především na časové a rychlostní limity těchto závodů.
Electric GT World Series je světově první 100% elektrický šampionát GT. Jezdit se začne v roce 2017 a zúčastní se ho 10 týmů, podobně jako u Formule E. Všechna auta budou založena na sériově vyráběném elektromobilu Tesla Model S.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Tesla Model S má pokutu kvůli příliš vysokým emisím
Tesla připravuje elektromobily se 100kWh baterií a dojezdem přes 500 km
Konkrétně jde o typ Tesla Model S P85+, který se shodou okolností teprve nedávno přestal prodávat a nahradila jej verze P90D. Nový šampionát má podporu jak FIA, tak Španělské královské federace motorových sportů. Přesto ale prozatím nejde o oficiální FIA závod.
Agustin Payá, technický ředitel soutěže a sám závodní řidič elektromobilů, již vozy testuje na F1 okruzích v Barcelona Catalunya a Madrid Jarama. Verze P85+ byla podle Payá zvolena pro obecně lepší závodní charakteristiky pohonu zadní nápravy než u pohonu všech čtyř kol a také snazší opravy.
Jeho parťákem v celém projektu je filantrop, podnikatel a softwarový inženýr Mark Gemmell. Ten magazínu Transport Evolved potvrdil, že celá idea se zrodila na minulém ročníku Monte Carlo e-Prix.
Gemmel se sám označuje za velkého obdivovatele Elona Muska, jeho společnosti Tesla Motors a všeho co dělá pro rozvoj udržitelné dopravy.
Podobně jako Formula E, také Electric GT World Series bude cestovat zeměmi po celém světě. Závodit se ale nebude v ulicích měst, nýbrž na skutečných závodních okruzích. Jedná se už mimo jiné i o takových místech jako Nürburgring, Estoril nebo Donnington Park.
Závod bude trvat vždy celý víkend a akce by se měly vždy stát takovými velkými festivaly technologií a inovací. Zakladatelé závodů připoušít, že v budoucnu by se mohly závodními vozy stát i elektromobily dalších značek.
Will Smith má MODEL X
Will Smith má MODEL X !!
blesk.cz/clanek/celebrity-svetove-celebrity/380220/to-se-hvezdam-nepovedlo-moc-tesne-teplaky-odhaleny-piercing-tam-dole-a-hrisna-lahev-vody.html?kapitola=448346
Wow, díky jak blesk
Wow, díky jak blesk nesnáším tak tohle mě celkem dost potěšilo 🙂
mě se to líbí. Každý
mě se to líbí. Každý tým krom pneu dobije baterii, tak jako se dolévá benzín – akorát tady to budou minuty (odhad 5-15min). Může být celkem i zajímavé jak se s „rychlodobíjením“ jednotlivé týmy poperou – hlavně bych jim tady nic nepředepisoval a nedával žádné limity.
Možná půjde právě o
Možná půjde právě o to… nepřepálit, ale vydržet až do cíle.
Tak to jsem zvědav zda/jak
Tak to jsem zvědav zda/jak budou řešit poměrně rychlé přehřívání Tesly na závodním okruhu.
tiez ma to napadlo. v
tiez ma to napadlo. v manuali Tesli sa pise ze nie je vhodna na taketo pouzitie teda ak skutocne pojde o seriove verzie, moze to byt aj fiasko.
priznam sa ze som v nieco taketo dufal ale mohlo by to byt viac o vytrvalosti a aj s nejakym rychlodobijanim ako ma skoda na autobusoch za 5 min a frcime dalej.
No co, v pitstopu budou
No co, v pitstopu budou měnit kola a baterie: https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
🙂
Píšou, že vozy budou na
Píšou, že vozy budou na základě sériových P85+. Z toho předpokládám, že nějaký tuning povolený bude.
K tomu přehřívání: pokud byste dlouhodobě šlapal na krk sériovému vozu, taky se nebude tvářit nadšeně…
Omezeni výkonu po několika
Omezeni výkonu po několika minutách z 320ti na cca. 160kW určitě závodníky zpomalí, ale může to být jedno, pokud budou mít všichni stejné vozy se shodným omezením. Jako majitel verze P85+ musím ale říci, že i po omezení výkonu rozhodně není vůz žádný lenoch.