Společnost Loxone nabízí řídící systémy pro inteligentní/chytré domy. Pokročilý hardware a software nyní ve spolupráci s automobilkou BMW rozšířila také o inteligentní nabíjení elektromobilů.
foto: Loxone
TISKOVÁ ZPRÁVA
Německý trh s elektroauty zatím se zatáhnutou brzdou zůstává pozadu, a to i přes ambiciózní cíl spolkové vlády: jeden milión elektromobilů v Německu do roku 2020. V ČR není situace o nic lepší prognóza zní 250 000 elektromobilů do roku 2030.
Brzdou je chybějící síť čerpacích stanic. Řidiči elektromobilů a hybridů na tom ale nyní již nemusí být závislí díky vlastní solární čerpací stanici: firma Loxone s vedoucí pozicí na trhu inteligentních domů, ve spolupráci s firmou BMW i, uvádí na trh chytrou solární dobíjecí stanici pro každého majitele domu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Martin Öller, obchodní ředitel společnosti Loxone: „Řidiči elektromobilů tak mohou svůj automobil do určité míry napojit přímo na slunce a tankovat proud za nulový tarif. Soukromé solární dobíjecí jsou současně důležitým katalyzátorem pro rozšiřující se síť čerpacích stanic s možností dobíjení a pro přijatelnost elektromobilů celkově. To je klíčový předpoklad pro průlom v oblasti elektromobilů.“
Tankovat proud ze slunce – za nulový tarif Prodejní kooperace zahrnuje německy mluvící temě (DACH), Nizozemí, Velkou Británii a Českou republiku. Společnost BMW i vnesla do kooperace svůj produkt „Wallbox Pro“, inteligentní rychlonabíjecí stanici s integrovaným řízením proudu ze sluneční energie pro elektrická a elektrifikovaná vozidla, firma Loxone vyvinula chytrou inovační řídicí logiku.
Společně přináší revoluci do dosavadních mechanizmů dobíjení tím, že umožňují řízené a efektivní dobíjení: plné nabití za čtyři hodiny přímo ze slunce za nulový tarif.
Peter Müller, vedoucí projektu BMW 360° Electric: “Promýšlíme holistická řešení pro masovou a pro zákazníky příznivou elektromobilitu. Spolupráci podtrhuje, že se elektromobilita nezastaví u auta, ale že k nepřetržité jízdě může pomoci chytrý dům.“
A dále dodává: „Společnosti Loxone a BMW i umožňují spotřebitelům, aby se osamostatnili od dodávek energie z veřejné sítě a kromě toho ušetřili peníze. Mnoho zákazníků, kteří již myslí na úsporu energie, chtějí kompletní řešení my jim je nabízíme.”
Díky integraci do systému chytrého domu se proces dobíjení ideálně reguluje v závislosti na slunečním záření, zátěži domu a různých tarifech za elektrickou energii. Zelené tlačítko „Tankování“ definuje, kdy se auto bude nabíjet vlastním proudem ze slunečního záření, tudíž bez dodávek ze sítě.
Přednost má pak auto, jiné přístroje v domě přejdou do režimu spánku, dokud nebude baterie opět plná. Každá další požadovaná konstelace (rychlé nabíjení, dobíjení) a scénáře autopilota pro ovládání inteligentního domu lze nastavit ťuknutím prstu.
Martin Öller: „Pohled do liberalizace na trhu s elektrickou energií: noví poskytovatelé při přechodu řídili všechno zákazník se nemusel starat o nic. Proto – vedle úspory peněz – fungovala i liberalizace trhu s elektřinou. Firma Loxone u sítě elektrických čerpacích stanic činí to samé: zákazník se nemusí o nic starat, jeho inteligentní dům udělá vše za něj – jako autopilot.“
Název solární dobíjecí stanice je: „EMobility Starter Kit“. Na míru šitá je v první řadě pro dobíjecí stanici BMW i Wallbox Pro, kterou mohou využívat všechny značky elektromobilů.
Jedná se o otevřený systém, který lze dodatečně vybavit. Jednorázová pořizovací cena startovní sady (jeli k dispozici FVE) je 15 499 Kč/564 Euro, cena za Wallbox Pro kolem 2.200 Euro. Ideální dobíjení na slunci znamená: už žádné náklady na pohonné hmoty.
Pro srovnání: náklady na benzín u průměrného automobilu činí až cca 17 000 Euro při celkem 150 000 ujetých kilometrech (spotřeba 9 l a cena benzínu €1,25).
Jestli jsem dobře pochopil,
Jestli jsem dobře pochopil, tak ta startovací sada za 15t kč je vlastně jen měřič toku a velikosti EE na patě domu(na způsob wattrouteru) a generátor pulzů střídy PWM pro Mennekes.
Mělo by se to nechat nahradit upraveným elměrem a bastlem na bázi Arduina v ceně do 1000kč.
Loxone nahradil wattrouter a
Loxone nahradil wattrouter a přenáší informace o využitelný energii do wallboxu pro od BMW. Pochopil jsem to z článku tak, že potřebujete obě věci, tudíž i zmíněný wallbox za E2000,-. Až wallbox vytváří PWM.
Co navíc umí ještě ten
Co navíc umí ještě ten wallbox(krom PWM)?
Jestli už nic, tak tento nesmysl za 75t kč se nikdy nemůže vrátit.
Na netu toho moc nemají. Co
Na netu toho moc nemají. Co jsem našel informace o tom, tak se to prý umí spojit přes internet s telefonem a můžete si nastavovat proudy, časy, atd. Ale z oficiálních zdrojů to bohužel nemám.
Také se mi ty ceny zdají přehnané, 75t a nemáte měniče, panely, zapojení, uvedení do provozu, zaškolení, atd…
Citace: spotřeba 9 l a cena
Citace: spotřeba 9 l a cena benzínu €1,25
To je opravdu pro srovnání! Běžně je spotřeba 6 litrů a cena benzínu dnes max. 1€. Ano, co je eko musí jako eko vypadat. Že je to jen pro ekonomické sebevrahy a nadšence (tedy zlomek národa) už není důležité.
Ono zase brát to podle
Ono zase brát to podle spotřeby z techničáku taky není moc objektivní. Jediný způsob jak objektivně uvést spotřebu svého auta je rok si schovávat účty od benzínu, pak sečíst litry a vydělit to najetými km. Onehdá se mi soused chlubil jak jezdí za 4,9. Ano, já když jsem ještě jezdil fosilem, taky jsem dokázal udělat cestu z prahy navíc do kopce za 4.9. Ale můj palubní počítač zaznamenával veškerou spotřebu i na volnoběh a dlouhodobá průměrná byla 8. Je potřeba si uvědomit, že například krátké cesty se studeným motorem jsou schopny s tou průměrnou pěkně zamávat. Kolikrát spálíte půl litru než oškrabete námrazu a než vůbec vyjedete.
Já mám 7 litrů. A to je
Já mám 7 litrů. A to je Fabia I. Měřím jak říkáte. Já nikomu nechci bránit v „šetření“. Jen je někdy dobré započítat návratnost investice. Pak to dostane trochu hořkou příchuť.
A jakou návratnost
A jakou návratnost investice má koupě Fabie? Proti čemu?
Nema ze jo porovnavat jetou
Nema ze jo porovnavat jetou fabii s novym EV je nesmysl. Na druhou stranu porovnavat auta obdobne vybavy se ma smysl vetsi, tam to ale taky zatim nechychazi nejak svetoborne… (i kdyz spalovak a EV nikdy nemuzete srovnat uplne 1:1, protoze kazdy ma svoje vyhody, ktere druhy neumi zrepikovat)
No vasim vypoctem jezdim za
No vasim vypoctem jezdim za tech 5…. pravda s dieselem, ne benzinem….
Víte někdo jakým proudem
Víte někdo jakým proudem to nabíjí resp. výkonem? A pak co vlastně obsahuje ta pro verze? Panely? Jaké?
Verze PRO od BMW nabíjí
Verze PRO od BMW nabíjí proudem 32A. Z panelů samozřejmě podle toho, jak výkonou máte FVE. Panely ani meniče nejsou v ceně, proto se mi to zdá dosti přestřelené 🙂
To vypada dobre. Pokud ma
To vypada dobre. Pokud ma nekdo doma FVE, dava to smysl a libi se mi to.