BMW i a Loxone přináší chytré solární dobíjecí stanice pro domy

Společnost Loxone nabízí řídící systémy pro inteligentní/chytré domy. Pokročilý hardware a software nyní ve spolupráci s automobilkou BMW rozšířila také o inteligentní nabíjení elektromobilů.

Loxone a BMW i uvádějí na chytrou solární nabíjecí stanici pro elektromobily
foto: Loxone

TISKOVÁ ZPRÁVA

Německý trh s elektroauty zatím se zatáhnutou brzdou zůstává pozadu, a to i přes ambiciózní cíl spolkové vlády: jeden milión elektromobilů v Německu do roku 2020. V ČR není situace o nic lepší ­ prognóza zní 250 000 elektromobilů do roku 2030.

Brzdou je chybějící síť čerpacích stanic. Řidiči elektromobilů a hybridů na tom ale nyní již nemusí být závislí díky vlastní solární čerpací stanici: firma Loxone s vedoucí pozicí na trhu inteligentních domů, ve spolupráci s firmou BMW i, uvádí na trh chytrou solární dobíjecí stanici pro každého majitele domu.

Martin Öller, obchodní ředitel společnosti Loxone: „Řidiči elektromobilů tak mohou svůj automobil do určité míry napojit přímo na slunce a tankovat proud za nulový tarif. Soukromé solární dobíjecí jsou současně důležitým katalyzátorem pro rozšiřující se síť čerpacích stanic s možností dobíjení a pro přijatelnost elektromobilů celkově. To je klíčový předpoklad pro průlom v oblasti elektromobilů.“

Tankovat proud ze slunce – za nulový tarif Prodejní kooperace zahrnuje německy mluvící temě (DACH), Nizozemí, Velkou Británii a Českou republiku. Společnost BMW i vnesla do kooperace svůj produkt „Wallbox Pro“, inteligentní rychlonabíjecí stanici s integrovaným řízením proudu ze sluneční energie pro elektrická a elektrifikovaná vozidla, firma Loxone vyvinula chytrou inovační řídicí logiku.

Společně přináší revoluci do dosavadních mechanizmů dobíjení tím, že umožňují řízené a efektivní dobíjení: ​plné nabití za čtyři hodiny přímo ze slunce za nulový tarif​.

auto inteligentní solární nabíjecí stanice pro elektromobily nejen BMW i

foto: Loxone

Peter Müller, vedoucí projektu BMW 360° Electric: “Promýšlíme holistická řešení pro masovou a pro zákazníky příznivou elektromobilitu. Spolupráci podtrhuje, že se elektromobilita nezastaví u auta, ale že k nepřetržité jízdě může pomoci chytrý dům.“

A dále dodává: „Společnosti Loxone a BMW i umožňují spotřebitelům, aby se osamostatnili od dodávek energie z veřejné sítě a kromě toho ušetřili peníze. Mnoho zákazníků, kteří již myslí na úsporu energie, chtějí kompletní řešení ­ my jim je nabízíme.”

Díky integraci do systému chytrého domu se proces dobíjení ideálně reguluje v závislosti na slunečním záření, zátěži domu a různých tarifech za elektrickou energii. Zelené tlačítko „Tankování“ definuje, kdy se auto bude nabíjet vlastním proudem ze slunečního záření, tudíž bez dodávek ze sítě.

Přednost má pak auto, jiné přístroje v domě přejdou do režimu spánku, dokud nebude baterie opět plná. Každá další požadovaná konstelace (rychlé nabíjení, dobíjení) a scénáře autopilota pro ovládání inteligentního domu lze nastavit ťuknutím prstu.

Martin Öller: „Pohled do liberalizace na trhu s elektrickou energií: noví poskytovatelé při přechodu řídili všechno ­ zákazník se nemusel starat o nic. Proto – vedle úspory peněz – fungovala i liberalizace trhu s elektřinou. Firma Loxone u sítě elektrických čerpacích stanic činí to samé: zákazník se nemusí o nic starat, jeho inteligentní dům udělá vše za něj – jako autopilot.“

Název solární dobíjecí stanice je: „E­Mobility Starter Kit“. Na míru šitá je v první řadě pro dobíjecí stanici BMW i Wallbox Pro, kterou mohou využívat všechny značky elektromobilů.

Jedná se o otevřený systém, který lze dodatečně vybavit. Jednorázová pořizovací cena startovní sady (je­li k dispozici ) je 15 499 Kč/564 Euro, cena za Wallbox Pro kolem 2.200 Euro. Ideální dobíjení na slunci znamená: už žádné náklady na pohonné hmoty.

Pro srovnání: náklady na benzín u průměrného automobilu činí až cca 17 000 Euro při celkem 150 000 ujetých kilometrech (spotřeba 9 l a cena benzínu €1,25).

tisková zpráva

13 Comments on “BMW i a Loxone přináší chytré solární dobíjecí stanice pro domy”

  1. Jestli jsem dobře pochopil,
    Jestli jsem dobře pochopil, tak ta startovací sada za 15t kč je vlastně jen měřič toku a velikosti EE na patě domu(na způsob wattrouteru) a generátor pulzů střídy PWM pro Mennekes.

    Mělo by se to nechat nahradit upraveným elměrem a bastlem na bázi Arduina v ceně do 1000kč.

        1. Na netu toho moc nemají. Co
          Na netu toho moc nemají. Co jsem našel informace o tom, tak se to prý umí spojit přes internet s telefonem a můžete si nastavovat proudy, časy, atd. Ale z oficiálních zdrojů to bohužel nemám.
          Také se mi ty ceny zdají přehnané, 75t a nemáte měniče, panely, zapojení, uvedení do provozu, zaškolení, atd…

  2. Citace: spotřeba 9 l a cena
    Citace: spotřeba 9 l a cena benzínu €1,25

    To je opravdu pro srovnání! Běžně je spotřeba 6 litrů a cena benzínu dnes max. 1€. Ano, co je eko musí jako eko vypadat. Že je to jen pro ekonomické sebevrahy a nadšence (tedy zlomek národa) už není důležité.

    1. Ono zase brát to podle
      Ono zase brát to podle spotřeby z techničáku taky není moc objektivní. Jediný způsob jak objektivně uvést spotřebu svého auta je rok si schovávat účty od benzínu, pak sečíst litry a vydělit to najetými km. Onehdá se mi soused chlubil jak jezdí za 4,9. Ano, já když jsem ještě jezdil fosilem, taky jsem dokázal udělat cestu z prahy navíc do kopce za 4.9. Ale můj palubní počítač zaznamenával veškerou spotřebu i na volnoběh a dlouhodobá průměrná byla 8. Je potřeba si uvědomit, že například krátké cesty se studeným motorem jsou schopny s tou průměrnou pěkně zamávat. Kolikrát spálíte půl litru než oškrabete námrazu a než vůbec vyjedete.

          1. Nema ze jo porovnavat jetou
            Nema ze jo porovnavat jetou fabii s novym EV je nesmysl. Na druhou stranu porovnavat auta obdobne vybavy se ma smysl vetsi, tam to ale taky zatim nechychazi nejak svetoborne… (i kdyz spalovak a EV nikdy nemuzete srovnat uplne 1:1, protoze kazdy ma svoje vyhody, ktere druhy neumi zrepikovat)

Napsat komentář