Známe evropské ceny Tesla Model X, některé zákazníky překvapily

Evropští zákazníci automobilky Tesla Motors se složenou zálohou €4000 dostali od minulého pátku možnost konfigurovat svůj Tesla Model X. Některé ale výsledná cena elektromobilu zaskočila.

Automobilka Tesla Motors otevřela konfiguraci pro elektrické Tesla Model X konečně také evropským zákazníkům.
foto: Tesla Motors

Vážným zájemcům o Tesla Model X z Evropy byla v pátek na webu Tesla Motors zpřístupněna konfigurační stránka pro zadání výbavy a potvrzení objednávky. Z Evropy rezervované vozy se tak konečně dostávají do výroby.

Zároveň jsou díky tomu známy definitivní ceny vozů pro Evropu. „A skutečně to není pěkné čtení…“ napsal nám doslova jeden z takových zájemců. V současné době jsou doustupné pouze verze 90D a P90D, jejichž dodávky mají začít v polovině letošního roku.

Cena základní verze Tesla Model X 90D je €100 100. V případě P90D je to €118 500. Ceny za příplatkové vybavení jsou následující:

  • Ludicrous Speed Upgrade – €9200
  • Šestisedadlová úprava – €2700
  • Sedmisedadlová úprava -€3600
  • Autopilot – €2300
  • Prémiové funkce (samootevírající se přední dveře, HEPA filtr, ventilovaná přední sedadla a další) – €4100
  • Balíček pro horší klima – €900
  • Ultra-high fidelity sound – €2300
  • Tažné zařízení – €700

Od poloviny roku 2016 bude k objednání také Model X 70D za cenu začínající na €78 100. Pro srovnání, nejnižší dolarová cena je u Modelu X $80 000. A příplatky činí $3000 za šestisedadovou úpravu, $2500 za Autopilota nebo $4500 za prémiové funkce.

Problém je, že všechny tyto ceny jsou bez DPH. Pokud si někdo objednal Model X P90D „v plné palbě“, vyjde ho na asi €142 000, tedy v přepočtu asi 3 834 000 Kč. K tomu je ale nutné připočíst DPH a rázem jsme na ceně kolem 4 640 000 Kč.

auto elektromobil Tesla Model X ceny Evropa

Prozatím je u Modelu X na výběr pouze verze 90D a P90D. (klikněte pro zvětšení)
foto: Tesla Motors

„Rázem jsem tak v cenové kategorii, kam jsem původně vlastně namířeno ani neměl,“ okomentoval nám nově zveřejněné ceny jeden ze zákazníků. I přesto se ale rozhodl do toho jít a auto objednal.

Už za pár měsíců bychom tedy měli začít potkávat první elektromobily Tesla Model X také na českých silnicích.

vlastní

88 Comments on “Známe evropské ceny Tesla Model X, některé zákazníky překvapily”

  1. Stále hledám odpověď na
    Stále hledám odpověď na základní otázky.
    1)Proč tahat tunu baterií, když průměrný denní nájezd aut je cca do 100km?
    2)Proč blokovat nabíjecí stanici ČEZu více než hodinu?
    3)Proč dát za auto 3milióny, když hlavní smysl auta dává přesun z bodu A do bodu B?
    4)Není lepší koupit si místo americké Tesly, německého E-Golfa a za zbytek peněz postavit na „zahradě“ vlastní nabíjecí stanici?

    Dle mého je budoucnost někde v BMW i3 REX v přidaném dojezdovém generátoru. Nebo vidím řešení u Renaulta Zoe s přívěsem EP Tender. A já bych do REXe i do EP Tenderu tankoval alkohol-ethanol. 🙂

    1. Odpovědi na Vaše otázky
      Odpovědi na Vaše otázky po 2 letech ježdění elektromobilem:
      1) Protože Teslu si obvykle nekupuje ten, kdo najíždí denně do 100 km, například pán z firmy Nelumbo nás v Ostravě navštívil Teslou Model S, když sídlo má firma u Chomutova a kanceláře v Praze. Proto ta velká baterie a velký dojezd.
      2) Protože zatím tady nemáme ani jediný Supercharger. Věřte, že pro majitele Tesel jsou rychlonabíječky s výkony +-40 kW, i když inzerují 50, stejně otravné, jako pro majitele malých elektromobilů zásuvka 230V 16A. Ostatně potvrdil mi to i Rakušan, co právě rychlonabíjel přes hodinu v Ostravě u Orchardu na cestě Varšava-Vídeň. Rádi se přesunou na 125 kW SC, jen co tady vyrostou.
      3) Protože to jsou většinou lidé )pomineme-li nadšence), kteří stejně za spalovací vozy utráceli okolo 2 mil. Kč a více, takže jim to problém nečiní.
      4) Německý eGolf je velikostně a dojezdově na stejné úrovni jako Kia Soul EV nebo Nissan Leaf, Renault Zoe ještě pod nimi. S tím prostě cestovat na delší trasy bez sítě rychlonabíječek nelze a pravidelně dlouhé trasy také ne, protože by jste s jízdou po dálnici neustále nabíjel. Např. Ostrava-Praha v Olomouci, Brně, před Humpolcem a pak ještě před Prahou = 4x 35 minut navíc. Sem tam to není problém, ale pravidelně několikrát týdně ano.
      Shrnuto každý by si měl vybrat elektromobil podle svých potřeb, tak jak to dělá se spalovákem, kdy to také není jen o dojezdu a ceně.

      1. Děkuji za odpověďi.
        Teď

        Děkuji za odpověďi.
        Teď už jen hypotetická úvaha. Kolik budeme potřebovat na tak málou republiku jako je ČR superchangeru? Chápu, že někdo dojíždí z Chomutova do Prahy, ale jiný bude chtít jet z Prahy do Brna a další pojede třeba z K.Varů do Českých Budějovic. Vždy se dostane z bodu A do bodu B, ale už mu bude chybět energie na cestu zpět. Jel jsem o víkendu tresu K.Vary-Olomouc-Brno-Mikulov a zpět Praha Karlovy Vary tj. cca 900km. I Teslou by taková cesta byla velmi málo komfortní, kdyby byl supercharger jen v Praze a třeba jen v Ostravě. Už plánována zajíždka z Olomouce do Ostravy by mě časově zdržovala, stejně jako kdybych v Olomouci nabíjel na ČEZu třeba jen hodinu. Je mi jasné, že všichni nebudeme jezdit Teslou. Ale je mi jasné, že když budeme mít v každém okresním městě tři majitele Tesly, že v každém okresním městě Tesla nabíjecí stanici nepostaví. Chtěl bych znát názor, kde všude by podle Vás měla Tesla postavit nabíjecí stojany, tak aby se dalo po ČR jezdit bez větších problémů a aby žádná Tesla nemusela blokovat hodiny stojany ČEZu. Jde mi o to, že u malých elektroaut se předpokládá, že dlouhé trasy pojedou jen zřídka a většinou budou nabíjet doma v garáži. U Tesly se dá předpokládat, že s větším počtem km budou využívat veřejné nabíjecí stanice a pravděpodobně tam budou stát i déle. Nebo se pletu?

        1. Ono i Teslu nabíjejí
          Ono i Teslu nabíjejí majitelé většinou doma či v práci. Pomalým způsobem v době, kdy auto stojí a Vy v něm nejste. Což je podstata elektromobility. Dobíjet auto průběžně vždy, když parkuje.
          Pak Vám stačí i pomalý stojan ČEZu s Mennekes zásuvkou nebo jen obyčejný červený pětikolík 400V 16A, lépe 400V 32A. Z toho silnějšího stejně jako z Mennekesu Tesla s palubní nabíječkou Dual charger využije výkon 22kW a za hodinu nabíjení přidá dojezd 110 km (viz http://teslaclub.sk/forum/inzercia/sponzori/3882-prenosná-nabíjacia-stanica-easycharger-3x32a-22kw). Ne nadarmo třeba u vídeňského Prátru v nadzemních garážích měla Wien energie po 8 zásuvkách Mennekes na každém patře a rychloabíječky v celé Vídni jenom 2. Tam totiž nabije každý.
          Kde všude bychom potřebovali v ČR alespoň takové zásuvky lehce odvodíte ze sítě na Slovensku nebo v Rakousku (viz http://kdenabijat.sk/).
          Tesla nebere při stavění příliš ohled na státní hranice, spíše plánuje uzly a pak zahušťuje síť podle místních požadavků http://supercharge.info/. Aktuálně jsou obsazeny hranice se SRN, Rakousko, na Slovensku stojí SC Zvolen. Staví se v Praze, polské Poznani a Wroclavi, povolení má i Poznaň. Takže to budou páteřní body a logicky se nabízí okolí Brna nebo Olomouce. Pak by mohlo dojít k zahuštění, bude záležet i na místních partnerech.
          Čili opravdu není nutné k Superchargeru zajíždět, stačí využít nabíjení v místech, kam jedete a kde zastavujete. Pak není nutné se zdržovat ani na rychlonabíječkách.
          U Vaší trasy by to určitě byla cestou z KV návštěva SC v Praze (už se staví), pak možná krátká zastávka v Brně na některé z 5 rychlonabíječek (nebo z OL do Brna ve Vyškově) a cestou zpět buď SC v Praze nebo nabíjení až doma přes noc.

    2. Odpověď na bod 3 nevím
      Odpověď na bod 3 nevím jestli je možná.
      Na našich silnicích jezdí tisíce automobilů v ceně Tesly. A mě osobně to dává mnohem menší smysl, než když si někdo za tyto peníze koupí Teslu, která jezdí skoro zadarmo a neobtěžuje hlukem a zplodinami z 3.0 TDI. Lidi prostě kupují auta i z jiného důvodu, než že je to dokáže někam přemístit. To by totiž všichni jezdili v Trabantu combi.

      1. To máte pravdu. Jen si tak
        To máte pravdu. Jen si tak neumím představit, že těch tisíce jiných automobilů z větší části nahradíme Teslou….
        A důvodu proč si koupit Teslu je mnoho. Ani já nechápu, že si někdo koupí auto za 3milióny a pak jede tankovat 20km na ONO levnější naftu. To je ale na jinou debatu.
        Ano máte pravdu, lide si kupují auta z různých důvodů….prestiž, společenské postavení,rychlost, výkon ukázat se,jako hráčka….atd.

      2. A kolik si myslíš, že vznikne zplodin v elektrárně,
        A kolik si myslíš, že vznikne zplodin v elektrárně, která spaluje uhlí, mokrou štěpku nebo dokonce jaderné palivo při výrobě elektřiny nutné k nabití elektromobilu. A kolik procent vyrobené elektrické energie se ztratí jenom dopravou, transformací a nabíjením baterií??? To raději nikdo nepočítá, žejo? Dokud je co pálit, budem pálit. Stejně jako cikáni vybydlí svůj byt, vybydlíme svoji planetu.

        1. Právě že počítá. Stejně jako se začíná počítat a
          Právě že počítá. Stejně jako se začíná počítat a dostávat na veřejnost, kolik té hnusné špinavé elektřiny se spotřebuje na těžbu dopravu rafinaci, čerpání a všechny ty věci kolem ropy. Oblíbený argument lidí, co mají pocit že ta nafta se jim prostě zhmotní v nádrži. Jenom rafinace 1l paliva = 1,2kWh elektřiny. Na 1,2kWh elektromobil ujede 8km. Pokud někdo argumentuje proti elektromobilům tím, že vyrábíme elektřinu nečistě, tak na to musím říct, že naftu na rozdíl od elektřiny nelze ekologicky ani vyrobit ani spálit.

    3. Ještě bych měl odpověď
      Ještě bych měl odpověď na bod 2.
      Jsem přesvědčen, že pokud by po republice místo 100ks tesel jezdilo 100 ks jiných elektromobilů, bylo by u veřejných nabíječek více plno. Pokud jedu od nás do Plzňe Teslou, nabíjím u veřejných nabíječek 2×45 min, pokud v HK za mnou nikdo neceka a ja nespecham, zdrzim se o pul hodiny dele a natankuju plnou. Oproti tomu, když tam jedu nissanem travim na nabijeckach 4-5hodin. Pokud jedu do Prahy tak s teslou nabijim jen na soukrome zásuvce, kdezto s nissanem krome toho musim skoro dve hodiny nabijet u cezu.

  2. To si Tesla cení těch 20
    To si Tesla cení těch 20 kWh (90D oproti 70D) fakt na 22tis €? Nestudoval jsem, jestli jsou rozdíly jen u kapacity batetie, ale třeba u „S“ka je ten rozdíl poloviční. To bych šel automaticky do 70ky a za „ušetřených“ 22tis Éček bych koupil ještě novýho Soula, kde bych místo 20 kWh dostal 27 KWh a ještě vybavený auto k tomu… 😀

      1. takze uz je to tu, a
        takze uz je to tu, a inteligencia zacina byt posudzovana priamo umerne kontu a pravidelnemu prijmu.

        to sme to dopracovali… 🙁

        logika vravi, ze ak chcem niekde pridat, musim inde ubrat.
        Je to rovnake ako povedat, toto je doba vitazov.
        Toto tvrdenie zaroven znamena, ze je aj doba prehravajucich.
        Lebo gde niekto vyhra, iny zakonite musi prehrat, inak je tvrdenie neplatne.

        1. To jsem vůbec nepsal, pouze
          To jsem vůbec nepsal, pouze reaguji na vaše zadání a vybírám nejlogičtější řešení :). Pokud přidáte další parametry, je možné, že to změní i výsledek. Ale každopádně už to, že si myslíte, že každý, kdo si pořídí model X, má méně rozumu než vy, mě přesvědčuje o opaku.

          1. vychadzam z predpokladu ze
            vychadzam z predpokladu ze vacsina sme na tom rovnako, ale niekto to vie lepsie zahrat, alebo mu riziko prinieslo ovocie.
            otazka je, co by sa stalo, ak by to hral a podstupoval riziko, kazdy.

            technologia k prospechu je fajn, ci uz draha alebo lacna. len ludia maju problem medzi sebou …

    1. musim Vam dat za pravdu a
      musim Vam dat za pravdu a protirecit zaroven. Kupit si jazdeny atmosfericky benzinak je stale urcite ekonomickejsie aj ekologickejsie ako nove EV.

      Na druhu stranu ziju okolo Vas ludia, co maju vela penazi a dalej ich dokazu zarabat. Som stastny ak si kupia Teslu a nie novy 3,5 litrovy smradochod, cim nadalej podporuju automobilky v tom ze treba dalej invedtovat o 10st.prevodoviek a pod.somarin.

      Ludia co nepoznaju ci maju o 100tis. eur na ucte viac alebo menej ci logicky a spravne volia model X. Bezny clovek rovnako logicky a spravne atmosferu benzin. Obaja maju svoju pravdu.
      Keby ste sa pohybovali medzi bohatymi tak sa musite prisposobit. Kto chce s vlkmi zit, musi s nimi vit

  3. Model S v plne vybave s Dual
    Model S v plne vybave s Dual Chargerem a DPH stoji ~166.000€
    A Model X ~172.000€

    Tak ja teda nevim co se tu resi, To ze bude Model X o nejakou tu tisicovku drazsi se vedelo uz dlouho. A ze tu ze zacatku nebude verze 70/70D me taky neprekvapuje. Az dojdou objednavky tak uvedou nizsi cenove kategorie, to je snad logicke 🙂

  4. Já bych byl v pohodě,
    Já bych byl v pohodě, pokud to cenově přepískli nebude odbyt a půjdou s cenou dolů. A nebo také ne a svejch 30 000 zákazníků ročně najdou. Tesla je technologická špička a není to jednoznačně auto pro každého. Tesla 3 také nebude pro každého, ale už bude autem dosažitelným pro dejme tomu 15-20%. Do pěti let bude stát bazarová tak 20 000 euro a to už bude v západní Evropě pro většinu dostupné. U nás máme tu nevýhodu , že přesto že máme dlouhodobý přebytek obchodní bilance , slušnou průmyslovou výrobu atd. atd. , tak máme také ČNB která ví sama nejlépe jaký je pro nás dobrý kurz CZK a rozhodla se , že bude lepší jít cestou takovejch gastarbajterů pro západní Evropu, než se jí platově přibližovat. Ono by se to také jinak počítalo, kdyby koruna byla 23 za euro, nebo teď už asi i méně. ČNB bohužel zvolila cestu kurzových švindlů, tak musíme všichni platit daň.

    1. Pracuju ve firmě, kde se
      Pracuju ve firmě, kde se 97% produkce vyváží za hranice – takže z mého pohledu je daná politika ČNB OK. Je to prostě podpora českého exportu a zaměstnanosti.

      Myslím, že byste si měl spíš stěžovat na nízké platové ohodnocení a nízkou každoroční valorizaci mezd – zaměstnanci mají slabou vyjednávací sílu ve srovnání např. s Německem. A možná i z toho vyplývá u nás nejnižší podíl mezd vůči HDP v regionu..

      1. Ne není to ok, je to
        Ne není to ok, je to kurzový švindl vůči ostatním zemím , který může fungovat jen pokud tyto země neudělají to samé. Země se již dávno, asi před čtyřiceti lety dohodli, že toto dělat nebudou, protože to ve výsledku nikam nevede. Firma která není schopna exportovat za tržní kurz se musí zaměřit na produktivitu. Jestliže to nedokáže, tak konec. Také jsem občas něco na firmě exportoval, ale chtít plošně znehodnocovat práci svých lidí, to je primitivní.

        1. A co do teď dělal FED a
          A co do teď dělal FED a ECB? Tiskly peníze, které pumpují do svých ekonomik, drží záporné úrokové sazby, čímž snižují kurz svých měn. A protože jsou to naši největší obchodní partneři, přijde mi docela logické, že stejné kroky bude dělat i naše centrální banka. Je docela zajímavé, že pokud by laik kecal do práce třeba elektrikáři s tím, jak to má ošidit, aby ho to vyšlo levněji, bude vypadat jak hlupák. Ale zřejmě makroekonomice tady rozumí každý Čech…

      2. Ono je to mnohem
        Ono je to mnohem složitější. Zkrátím to. Proč musí němec jíst české maso, my jíst polské brambory.
        Výsledkem tohoto zvěrstva „globalizace“ je dolar 2009 13kč – 2016 24.6kč
        Je to velmi zjednodušený pohled. Ale je to na každém z nás jestli půjde pracovat do firmy která je majoritním vyvozcem, nebo si založí malé místní pekařství pro čechy.

    2. problem neni CNB, problem
      problem neni CNB, problem jsou lode co si neumej rici o vetsi platove ohodnoceni a lide co kupuji predrazene vyrobky ve „sleve“ a jeste jasaji jak dobre nakoupili casto mnohem horsi produkt nez jaky za mensi peniz ema treba ten Nemec, ostatne staci se podivat na nektere dily Adost kde casto vyhravaji produkty z Nemecka a velice casto jsou dokonce nejlevnejsi v testu

      me osobne vubec nevadi ze dolar a euro jsou drahe, ja vetsinu sve prave prodam v dolarech a eurech a pak je utracim na vetsich nakupech kuprikladu v Drazdanech, kdy za podobnej financ bych v Praze nakoupil tak pulku a jeste v horsi kvalite 🙂

  5. To je toho. Nikdo přece
    To je toho. Nikdo přece netvrdí, že každý si musí X-ko pořídit v plné palbě. Tak jako si třeba všichni nekoupí Superba v provedení Laurin&Klement.

    Já bych třeba u X-ka klidně oželel:
    ◾Ludicrous Speed Upgrade – €9200
    ◾Šestisedadlová úprava – €2700
    ◾Sedmisedadlová úprava -€3600
    ◾Prémiové funkce (samootevírající se přední dveře, HEPA filtr, ventilovaná přední sedadla a další) – €4100
    ◾Balíček pro horší klima – €900
    ◾Ultra-high fidelity sound – €2300

    Tedy samozřejmě pokud bych na to měl… jako že nemám. 😉
    Prostě ne všichni nadšenci Tesly mají na X-ko. Koupí si je jen ti, co na ně mají. Od začátku bylo jasné, že to nebude žádná lidovka… tak jako nebude lidovka ani Model 3.

    Vzpomeňte si, když byly zveřejněny ceny Modelu S, tak určitá část lidí taky brečela, že je to moc, že se to nebude prodávat a bla bla bla. A vidíte dnes.

    Je to krásné auto, Elonovi držím palce a věřím, že si své zákazníky najde. 🙂

    1. nájde si zákazníkov. Ale
      nájde si zákazníkov. Ale na Eu trho ich veľa nebude. Žial. Ak si odrátam Vaše príplatky budem stále nad 110 skor okolo 120 tis bez DPH.. 120 tis…. to máme cca 145 tis s DPH… Ak by som bol ochotný dať toľko za auto bol by som veľmi ale naozaj veľmi náročný.. Laserove svetlá ? Nemáme… Nočné videnie? Nemáme…. Interiér spracovaním /nevravím o dizajne/ na urovni Bentayg ? tiež pravdepodobne nemáme. A to stale v cene nie je ako ste spomenuli premiové Hi-fi a podobne..Minimálne to hi fi alebo skor High end by som v tejto cenovej kategórii bral ako absolútnu nutnosť.. Spotreba cca 30 kWh na 100 km takže dojazd max 250 km po dialnici. Takže na reálne použitie min 100 – 110 kWh bateria. Ale za tú si budú pýtať ďalší brutálny priplatok…

      1. No tak sem dejte nějaký
        No tak sem dejte nějaký seznam zakázaných webů, automobilek, potravin, nerostů, slov… nebo prostě zakažte kritiku a takové nechutnosti jako je svobodný přístup k informacím.

        w w w.straitstimes.com/singapore/transport/tesla-boss-calls-pm-lee-over-co2-surcharge-levied-on-first-model-s-here

    1. V tom clanku pisi, ze Tesla
      V tom clanku pisi, ze Tesla S ma spotrebu 0,444kWh/km. Nepisou jaka verze. Dejme tomu 85kWh verze. 85/0,444=191km. Podle Singapurskych policajtu by Tesla S ujela pouhych 191 km na jedno nabiti. Hahaha.
      I ten udaj 222gCO2/kWh se zda divny. V DE se produkuje nekde kolem 900gCO2/kWh. Podle meho to vypada, ze autor clanku nejak popletl co se dalo. Avsak zajimave je, jak s tim nalozili. Na druhou stranu by EV mela mit k dobru, ze neprodukuji v elektrarnach zadne velmi toxicke latky jako spalovaci motory.
      Urcite se bude naftova lobby nejak pomstit.

          1. Slečno, já jsem nepsal o
            Slečno, já jsem nepsal o Tritiu. Elektromobily zakazat nechci a až budou ekologicky a ekonomicky vyspělé tak si jeden koupím.

            V tento moment bohužel mají pokud se podíváte na jejich výrobu od začátku (těžba surovin, jejich doprava…) až po konec (až na výjimky (Toyota) nevyřešená recyklace), tak jde o ekologicky nešetrné stroje.

            Akumulátory postavené na lithiu jsou méně toxické než například ty starší s kadmiem, bohužel se ale toho dost napáchá při jeho těžbě, převozu, zpracování, převozu, výrobě akumulátorů, při použití jsou tedy bezůdržbové (pokud „neshoří“) a recyklaci.

            Na jazyku žádný problém nemám, občas se ale dopustím té chyby že se dám do diskuze. A jak řekl klasik- když se s blbcem hádáte déle jak půl minuty už se hádají blbci dva…

            1. Sorry, ale nemůžete přeci
              Sorry, ale nemůžete přeci napsat, že elektromobil je co se ekologie horší, než spalovák. To nemyslíte vážně. Elektromobil má jediný sporný díl baterie. Ale jejich výroba a následná recyklace se dá v pohodě zvládnout a také se to děje, stejně jako ty olověné startovací baterie. Nevidím tom žádný problém.

              Naopak z ekologického hlediska vidím problém u spalováku s jedy co vypouští do vzduchu, který dýcháme všichni (hlavně když je smog ve městech to je pak na roušku) s tím kolik vyjetého oleje se spaluje jen tak, nebo vylévá, navíc když se podíváte na složitost spalováku, tak to je fakt neskutečně složitý stroj, že je s podivem, že vůbec funguje. A přidávají k němu stále další a další systémy. start-stop systém, katalizátory, odhlučnění, turba, vstřikování, filtry, spousty senzorů, čipů, elektroniky okolo aby to vůbec nastartovali.
              Oproti elektropohonu, který je strašně jednoduchý. Už jen z těchto důvodů je výroba daleko ekologičtější než spalováku.

              Ekologicky nešetrné stroje jsou spalováky. Ale na ně jsme si už tak zvykli, že nám je to už jedno.

        1. Hmm a ako sa vyraba benzin a
          Hmm a ako sa vyraba benzin a nafta? Z peknych oci? Tiez skonzumuju peknu porciu elektrickej energie a navyse su neobnovitelne, znecistuju ovzdusie decentralizovane a akakolvek uprava exhalatov nie je mozna koli vysokemu mnozstvu aut a ich veku. Predsa len znizovanie emisii aj u uholnej elektrarni ide lepsie nez na 1000 000 aut a netreba cakat 15 rokov az sa vymeni ich podstatny pocet. Navyse je podla mna drahsie robit upravy na velkom mnozstve malych znecistovatelov ako na jednom centralnom.

        2. Proč do toho pletete
          Proč do toho pletete výrobní náklady a výrobní energie? Lithium se vyrábí podobně jako hliník v baterii je ho asi 3% (na váhu). Hliníku je i ve spalovacích motorech také dost (různé odlitky, často i blok motoru). Takže energeticky to vychází hodně podobně. Cenově je to horší, Lithium je dražší.
          Pokud se týče výroby elektrické energie. Už teď jsou výrazné přebytky. Cena energie v posledním měsíci se se na burze přiblížila v přepočtu k 0,5Kč/kWh. Hádejte, kdo za to může. Já bych tipoval že hlavně OZE. Je to momentálně výhodné hlavně pro ty země, které do OZE neinvestovaly, pravda, a pro distribuční společnosti, které levně nakupují a draze prodávají. Ale nic to nemění na tom, že elektrické energie umíme vyrobit dost i bez jaderných zařízení, která jsou při poruše nebezpečná.

      1. Ja to spis myslel tak, ze
        Ja to spis myslel tak, ze ocekavani je 1.2, ale za ty dva roky klidne muze zacit prodej za 1.5. Nemyslel jsem to tak, ze je ji nemuzu dockat (a rozhodne neminim davat zalohu na neco, co nikdo nevidel a kdovi kdy bude – vzhledem ke spolehlivosti Tesly v dodrzovani oznamenych terminu)

  6. Ty ceny jsou vicemene
    Ty ceny jsou vicemene avizovany uz pulroku a odpovidaji daleko vetsi kvalite a vybaveni TMX oproti TMS, daleko lepsi sedadla, odkladaci plochy,panoramaticka strecha, nejmodernejsi druh svetlometu, atp. Cena neni zadnym prekvapenim. Kdo mel na to auto E 100 000, da bez problemu i E 124 000. A kdo ne, tak to tady bude plnit zarlivymi a zamindrakovanymi blaboly.

        1. Jasný to je jasný talent
          Jasný to je jasný talent ten by byl, tedy v jakým oboru ten talent? Víš kdybys byl víc konkrétní aby se tě dalo snáze zkopírovat 🙂 Ale to ty asi nechceš že? Aby tys byl totiž bohatý musíme být mi chudí 🙂 Je to vlastně o přelejvání peněz 🙂 Tak doufám že nám dáš pak na ni alespoň šáhnout abysme nemuseli zas další revoluce 😉

    1. Jinými slovy naférovku
      Jinými slovy naférovku Elon s falkonama ulít a poradci ho nezarazili. Po všech těch přůšvihách Xkska ještě cena megapřepal, supr 😉

      PS: Ted už se čeká jen na reakce zákazníku jesi jim kape/sněží za krk na zadních a bude vymalováno soudruzi námořníci 😀

        1. tybláho Leo, sice si lehce
          tybláho Leo, sice si lehce nevohejbas hlavu ale zato se do ní prastíš 🙂 Podivej se co lidí se už praštilo a jak malo se Xsek dodalo. Stojí to za ten o meloun cena dražší?? Brambo taky ma X s klasicou dveřma a jak jim prodeje frčí. Zaruka na teslu je 4 roky a co bude až se ty tunový krovky pozáručně posrrr to mě pověz kámo 🙂

      1. Uniklo vám pár
        Uniklo vám pár faktov.
        Tesla X je momentálne najbezpečnejšie auto na svete.
        Má najdokonalejší kabínový filter.
        Je to elektromobil, za ktorý sa jeho majiteľ určite nemusí hanbiť. Odvezie jeho a jeho rodinu a priateľov najbezpečnejšie a najčistejšie tam kde chcú ísť. To nie je hodné tých peňazí ?!
        Ten komu na tom záleží, nebude pozerať, že to stojí toľko, koľko to stojí.
        Som presvedčený, že záujem bude určite veľký a určite nebude ani jedna vyrobená Tesla čakať na kupca niekde v sklade ako je to u ostatných automobiliek.
        …. a to, že cena nejakých 150 000 je pre bežného človeka veľa, nie je chyba Elona ale všetkých skorumpovaných politikov, ktorí nás všetkých okrádajú už od narodenia….
        Ak by nás všetkých sústavne neokrádali, tak takéto autíčko by si dovolila kúpiť aj upratovačka, ktorá by zarábala minimálne 3000€ mesačne…..

Napsat komentář