Teslu v Nizozemsku nabijete u více než 50 stanic

V Nizozemsku je dnes 7 rychlonabíjecích stanic Supercharger. Tamní provozovatl sítě nabíjecích stanic FastNed ale aktuáně zprovoznil dalších 50 nabíjecích míst pro auta značky Tesla.

Nabíjení elektromobilu Tesla Model S u nabíjecí stanice Fastned s adaptérem Tesla-CHAdeMO
foto: Fastned

Fastned v Nizozemsku provozuje síť 50 rychlonabíjecích stanic. Aktuálně je firma všechny dovybavila stejným počtem Tesla-CHAdeMO adaptérů. U nabíječek tak mohou nabíjet všichni majitelé elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

V Nizozemsku dnes jezdí asi 5000 elektromobilů značky Tesla. Jen za minulý rok se jich tam prodalo téměř 1900. A celkově se tam prodalo neuvěřitelných 43 350 elektroaut (elektromobilů a plug-in hybridů).

Fastned

38 Comments on “Teslu v Nizozemsku nabijete u více než 50 stanic”

          1. tzn 6x nižší náklady na
            tzn 6x nižší náklady na plný baterky.
            Nizozemec tedy jezdí za 440/6 = jako čech 73Kč/100km … to je už pěkný 🙂

            Všechny tyhle informace měli být už v článku. Když si ho totiž přečte vyklající se petrolhead vyznívá mu to jen jako populismus 😉 Propaganda mu řekne k tomu že TESLA ještě nikdy nic nevydělala a zavírá stránku a de si koupit naftový BMW 🙂

                1. takže nizozemec jezdi za
                  takže nizozemec jezdi za 40Kč/litr natural / 6x vyssi plat = 7Kč/litr natural jo? to je levny

                2. no tak nejak to asi vydi
                  no tak nejak to asi vydi Cech co prepocitava vse z nejakeho platu

                  mam par znamich v Nemecku (Cesi a Slovaci) kde maji plat cca 3 tisice eur a nikdo z nich neprepocitava svuj plat na lirtr benzinu vuci jine zemi kde jsou platy treba jeste vetsi

          2. as tak sandne bych to
            as tak sandne bych to nevidel, 6 SC znamena kolik, 36 stojanu na 6 mistech? a pokud po celem NL jezdi 5000 Tesel a kazdy rok jich 1-2 tisice pribudou, a s modelem 3 a Y to muzou bejt pak desitky tisic rocne, tak tech 36 Teslackych SC nebude brzi postacovat, a v Tesle nejsou hloupi, SC stavej tak aby je to nezruinovalo ale zaroven aby to bylo zajimave pro nove zakazniky

            nemyslim si ze vsichni majitele Tesel jsou „drzgresle“ co nejsou ochotni nabijet i jinde a za urcite finance, naopak bych rekl ze majitele Tesel budou z velke casti lide kteri prave nemaj problem za nabijeni platit, spousta tech lidi co koupilo Teslu ji nekupovali aby usetrili, ale aby podporili rozvoj elektromobility a aby zkusili neco jineho nez jen dalsi luxusni sedan od zavedenych automobilek ktere za inovaci povazujou facelift a par kW vykonu v nove generaci navic

            1. Ne vsichni majitele Tesel
              Ne vsichni majitele Tesel maji k dispozici doma vlastni nabijeni, ani tady v NL. Naopak, vetsina bydli v cinzacich, jako teslaci i jinde v Evrope. Napr. SuC v Amsterodamu byly od zacatku porad preplnene, hlavne diky Tesla Taxi, kterych zde ve meste jezdi pres 1000. Reakce Tesly? Nabijecek bylo 6, pak 8 a ted jich je uz 10. Takze uz neni nikdy narvano. To je filosofie Tesly !!!

              1. pochybuju ze Tesla bude
                pochybuju ze Tesla bude stavet takto rychle a huste SC i s dalsima modelama aut kterych planuji prodavat stovky tisic rocne a ze kterych jiz nebudou mit takove marze jake maji z modelu S a X, tazke za rok dva bude opet na SC plno

                filosofii Tesly jak Musk hlasa bylo vzdy rozjet elektromobilitu po celem svete, urcite ne zajistit vsem majitelum Tesel bezplatne a bezproblemove dobijeni za kazde situace

                1. Pochybujte dale, je to Vase
                  Pochybujte dale, je to Vase svate pravo… nezapomente ale zaroven sledovat, jak rychle buji budovani SuC v zemich, kde ma Tesla nejvetsi odbyt…( USA, Cina, BRD, Svycarsko, Norsko atd. atp. )

                2. praveze ze to sleduju a vedu
                  praveze ze to sleduju a vedu si statistiky kvuli memu projektu ktery jsem tu i nastinil, a Tesla nejvice stavi tam kde v nejblizsi dobe ocekava nejvetsi prodeje, a prave v mistech jako je USA nebo Norsko (Norsko sleduju zvlast jen diky tomu ze neni v EU, jinak to statisticky sleduju jen coby cele uzemi EU a staty dal nerozlisuju) ta vystavba polevuje a jiz neni tak rychla jako byla na zacatku, a procentualne klesa jiz v desitkach procent (mam to vypsane po ctvrtletich)

                  jak ukazuje i tahle zprava na hybrid.cz, poptavka ze strany majitelu Tesel je zrejme i na konkurencnich zpoplatnenych sitich nabijecek

                3. Mate pravdu, cetl jsem to.
                  Mate pravdu, cetl jsem to. SuC polevily vsude. Osobne si ale myslim, ze je to tim, ze penize jdou v soucasnosti vice na X a hlavne me Model 3..

                4. Tesla nema potrebu ktera by
                  Tesla nema potrebu ktera by mela ekonomicke pozadi, aby sit SC rozsirovala nad ramec urciteho procenta vhledem k poctu prodanych Tesel s urcitou marzi

                  a u modelu 3 a Y by to pro Teslu mohla bejt dokonce ekonomicka sebevrazda, proto si taky myslim ze s prichodem techto 2 variant „levnych“ Tesel budou muset nastat nejake zmeny co se site SC tyce, a pokud by meli mit dobijeni zdarma i model 3 a Y kterych se planuji prodavat stovky tisic rocne s mnohem mensi marzi nez jake jsou na modelu S a X, tak by to Teslu zavedlo postupne do necoho co v nasich krajich nazivame piramidou, Tesla by proste nedokazala uzivit tolik Tesel, proto predpokladam ze nastane jeden ze dvou scenaru

                  1. zpoplatneni SC pro levnejsi modely
                  2. zastaveni rozsirovani site SC na uzemich kde je jiz pokryti takove aby se s Teslama dalo pohodlne jezdit po celem tom uzemi, a tahle moznost by znamenala ze na SC se casem budou stat fronty, protoze tech aut bude nasobne vice nez samotnych stojanu, unosne cislo kdy se jeste nemusi tvorit fronty je rekneme cca 1 stojan na 25-50 aut, holt se musi pocitat s tim ze lide nejezdi a tedy potrebuji na SC dobijet tak nejak nonstop ale spise jen nejakych 15-18 hodin v danem dni a ne kazdy kazdy potrebuje dobijet kazdy den

                5. Mozna ano mozna ne.
                  Mozna ano mozna ne. Kazdopadne to uz budu prdet do hliny. Jinak jsem zrovna dostal od Tesly pobidku ke konfiguraci sveho objednaneho modelu Tesla X. Huraa..

                6. A neni to nahodou tak, ze si
                  A neni to nahodou tak, ze si novopeceny majitel pri koupi auta predplati nejakych 50-100.000km „zdarma“ (E2.500+DPH)? To se to pak buduje…
                  A i tak jim (podle odezev na forech) zacali vyhrozovat, at laskave nenabiji na SC blizko domova, ale jen na dlouhych trasach

                  EDIT: tak ted koukam na jejich web a tohle priplatkove prislusenstvi zmizelo. Takze odvolavam.

                7. byvalo to tak… Bylo to
                  byvalo to tak… Bylo to 2000 dolaru jako priplatek pro verzi s 60kWh baterii. Nebo $2500 po doruceni vozidla jako dodatecny upgrade.

                  Ale od te doby co 60kWh zrusili, tak uz je to v cene u vsech verzi.

                8. kazdy majitel Tesly si to
                  kazdy majitel Tesly si to dnes tak jak tak predplaci v porizovaci cene toho auta, predpokladam ze Tesla zjistila ze si to k autu porizovalo nejake vyssi % zakazniku, tak stacilo proste jen postupne zvednout cenu Tesel v prumeru o 2-3 tisice $ a udat to jako soucast zakladni ceny vsem bez rozdilu, ostatne cenik Tesly se meni celkem vyrazne i diky tomu ze jsou flexibilni a urcita vybavova smes Tesly se udrzi sotva pul roku, da se rict ze u beznych automobilek bysme to nazvali „faceliftem“ ktery trva u Tesly ne 2-4 roky, ale spise 5-6 mesicu a spise nez na zmenu designu se orientuji na SW vybavu auta 🙂 coz je ve finale jenom dobre pro zakaznika/uzivatele

                9. Bud tady nebo na jinem foru
                  Bud tady nebo na jinem foru (precetl jsem toho hromadu, takze hledat se s tim nebudu, pardon) nekolik lidi psalo, ze dostali email od Tesly a v nem upozorneni, ze prilis casto nabiji zdarma na SC blizkem jejich bydlisti a ze na to SC neni urceny. A i na webu (dokud tam to „prislusenstvi“ bylo) meli napsane, ze za tech $2000 jsou SC „free for long travels“ nebo tak nejak – proste pro dalkove cesty.

                  Ale zase, mozna to platilo jen pro nejslabsi model, stejne jak ten priplatek.

                10. Jak uz jsem take zde drive
                  Jak uz jsem take zde drive napsal. Ziji na pul v Amsterodamu a v Pze. V A/damu jezdi tisice Taxi Tesel a vsechny nabijeji u mistniho SuC. Byl obsazeny vlastne porad vicemene jen vozy Taxi. Vysledek je ten, ze nejdriv Tesla zvysila pocet stojanu ze 6 na 8. Ted je jich uz 10 a je tam v soucasnosti vzdy pres stale velky pocet vozidel Taxi volne misto. Tak asi tak..Dopis sem, dopis tam..

                11. Ale to prece vubec
                  Ale to prece vubec neznamena, ze taxi firma a Tesla nemuzou mit spolu nejakou dohodu, ktera je jina, nez pro radove zakazniky.

                12. Pane, budte ujisten, ze
                  Pane, budte ujisten, ze znamena. Sleduji podrobne nl Tesla fora a vim , kolik stiznosti od privatnich majitelu slo na vedeni Taxi v Amsterodamu a primo na Teslu do USA. Odpoved Tesly byla : Kazde auto Tesla, ktere to ma v kupni smlouve ma narok na cerpani u SuC dozivotne ZDARMA !!! A v kratke dobe doslo na rozsireni na zminenych 10 stojanu..
                  Mj. ma Tesla Taxi A/dam pro sve ridice a jejich vozy sve vlastni oplocene SuC na letisti A/dam Schipol. Ten ovsem zeje prazdnotou, je zpoplatnen, a trochu z ruky.

  1. Na jednu stranu
    Na jednu stranu chválihodné, na druhou stranu nejde to přímo proti dosavadní filozofii Tesly? Teď mám na mysli používat takovouto redukci když minimálně evropské verze budoucích vozů Tesla nic nebrání mít přímo CCS zásuvku, která i nadále bude plně kompatibilní se SC a Mennekes? (Ano už zase jsem si nemohl pomoci 🙂 )

Napsat komentář