Daimler investuje €500 mil. do druhé továrny na baterie

Společnost Accumotive, která patří automobilce Daimler, se chystá ztrojnásobit výrobu baterií. V nedalekém saském Kamenci investuje €500 mil. do stavby druhé továrny.

Výroba lithium-iontových baterií v továrně Accumotive v Kamenci
foto: Accumotive

Accumotive vyrábí například domácí úložiště elektřiny značky Mercedes-Benz nebo elektromobily Smart ED či plug-in hybridy . Jednu továrnu už v Kamenci má, druhou postaví na přilehlém pozemku o rozloze 20 hektarů, který právě přikoupila.

Tento krok jde ruku v ruce s tím, co nedávno Daimler ohlásil: že se zbaví Tesly a chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, byl dokonce aktuálně nucen přiznat, že jeho sázka na vodíková auta ne vyšla a prim v současné době hrají elektromobily.

Stavět se začne letos napodzim. Nová továrna bude dokončena příští jaro a vyrábět se začne v průběhu léta 2017. Elektromobilní revoluce je, zdá se, už nezastavitelná.

A Německo nechce zůstat pozadu – alespoň co se výrobních kapacit týká. S novou dotací 5000 euro na nákup elektromobilu by se ale měl zvýšit o počet elektroaut na tamních silnicích.

13 Comments on “Daimler investuje €500 mil. do druhé továrny na baterie”

  1. Hybrid jak Rádio Jerevan
    Hybrid jak Rádio Jerevan :-).

    A díky za skutečné informace, Leodendula!!

    V Německu schválili dotace, v MB bude výroba baterií, továrnu si post aví rychleji než Tesla, MB budou mít echte deutsche pohon, jaký bude Tesla závidět, bla bla bla….. A jaká bude realita?

    Nebude to továrna, ale pouhá montovna (nebo jen přelepovna nálepek). Dotace nedostanou auta, ale příživníci (pardon – uprchlíci). A MB nám dál bude nabízet jen naprosto zku*vený B ED bez rychlonabíjení, který sice opravdu dojede z Prahy až do Brna, ale jen pokud šedesátkou a s větrem v zádech…..

    Kluci redaktorský, teď zase zpátky nohama na zem (nebo to tolik nehulte :-)). Nebýt Elona, tak by tyhle a ještě horší pindy poslouchali ještě naši vnuci!! 🙁

  2. Neni nad to si informace
    Neni nad to si informace zjistit u zdroje. DB zadne LI clanky vyrabet nehodla, pouze montuje z dokoupenych clanku bateriovy celek. Pry je na trhu previs nabidky clanku a vyroba neni nutna. Dale nemecka vlada poprela, ze by dotace 5k€ byla odsouhlasena. jeddna se pouze o dohodu 3 ministru dopravy, ziv. prostredi a prumyslu. nejdulezitejsi ministr Schäuble – financi je proti. Takze zatim nic. Dotace nebudou tak dlouho, dokud nem. automobilky nebudou mit sirsi nabidku. Japonske, americke a francouzke automobilky asi dotovat nechteji. To da rozum.

    1. Prý hodlá. Něco jsem
      Prý hodlá. Něco jsem zaslechl ve VW, že prý se tři německé automobilky chystají uzavřít konsorcium na výstavbu velkotovárny na baterie. Samozřejmě to může být blbost a nemusí to být pravda. Snad jde o to vyrazit z vlády nějaké významné dotace na vývoj. Ostatně Mercedes s tím má zkušenosti, co peněz jen dostal na vývoj vysokoteplotního dieselu, ale tak to asi v průmyslu chodí nejen v Německu.

      1. Nevim zda se ma jednat o
        Nevim zda se ma jednat o vyrobu clanku nebo jen bateriovych sestav. Pojem baterie je tak nicnerikajici, ze je to az do nebe volajici.
        Nemecko zrejme s dotacema pro autoprumysl zvolil tu nejlepsi moznou cestu. Nemecke automobilky jsou tahoun nem. vyvozu a nemecku se ty dotace bohate vraceji. Asi bude rozdil jak v ktere zemi se dotace pouziji. V Cesku se davaji dotace spriznenym firmam aby ten kdo dotace poskytuje byl zaroven nejak odmenen. V DE nema dotace takovou horkou prichut jako u nas, protoze v DE je cely politicky system vice transparentni. Bohuzel ta ceska mentalita, vse vyresit mezi kamarady neni vzdy uplne to spravne.

    1. A ještě k tomu zavětřili
      A ještě k tomu zavětřili dotace na elektromobily a řekli si – blbej kdo dává, blbější kdo nebere. Na poradě vedení zaveleli vytáhnout z šuplíku výkresy, přikoupit pozemek, postavit barák a chrlit a chrlit elektriky. Páč kdo dřív přijde, ten dřív mele a dotace mají dle dosavadních zpráv postupně rok za rokem klesat. Takže kdo prodá dnes, může dát větší marži než ten, co prodá příští rok a později. Zákon peněz.

Napsat komentář