Společnost Accumotive, která patří automobilce Daimler, se chystá ztrojnásobit výrobu baterií. V nedalekém saském Kamenci investuje €500 mil. do stavby druhé továrny.
foto: Accumotive
Accumotive vyrábí například domácí úložiště elektřiny značky Mercedes-Benz nebo elektromobily Smart ED či plug-in hybridy Mercedes. Jednu továrnu už v Kamenci má, druhou postaví na přilehlém pozemku o rozloze 20 hektarů, který právě přikoupila.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan v Sunderlandu vyrobí baterie pro příští generace elektromobilů
Siemens má nové li-ion baterie: bezpečnější a s delší životností
Tento krok jde ruku v ruce s tím, co nedávno Daimler ohlásil: že se zbaví Tesly a chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, byl dokonce aktuálně nucen přiznat, že jeho sázka na vodíková auta ne vyšla a prim v současné době hrají elektromobily.
Stavět se začne letos napodzim. Nová továrna bude dokončena příští jaro a vyrábět se začne v průběhu léta 2017. Elektromobilní revoluce je, zdá se, už nezastavitelná.
A Německo nechce zůstat pozadu – alespoň co se výrobních kapacit týká. S novou dotací 5000 euro na nákup elektromobilu by se ale měl zvýšit o počet elektroaut na tamních silnicích.
Hybrid jak Rádio Jerevan
Hybrid jak Rádio Jerevan :-).
A díky za skutečné informace, Leodendula!!
V Německu schválili dotace, v MB bude výroba baterií, továrnu si post aví rychleji než Tesla, MB budou mít echte deutsche pohon, jaký bude Tesla závidět, bla bla bla….. A jaká bude realita?
Nebude to továrna, ale pouhá montovna (nebo jen přelepovna nálepek). Dotace nedostanou auta, ale příživníci (pardon – uprchlíci). A MB nám dál bude nabízet jen naprosto zku*vený B ED bez rychlonabíjení, který sice opravdu dojede z Prahy až do Brna, ale jen pokud šedesátkou a s větrem v zádech…..
Kluci redaktorský, teď zase zpátky nohama na zem (nebo to tolik nehulte :-)). Nebýt Elona, tak by tyhle a ještě horší pindy poslouchali ještě naši vnuci!! 🙁
Neni nad to si informace
Neni nad to si informace zjistit u zdroje. DB zadne LI clanky vyrabet nehodla, pouze montuje z dokoupenych clanku bateriovy celek. Pry je na trhu previs nabidky clanku a vyroba neni nutna. Dale nemecka vlada poprela, ze by dotace 5k€ byla odsouhlasena. jeddna se pouze o dohodu 3 ministru dopravy, ziv. prostredi a prumyslu. nejdulezitejsi ministr Schäuble – financi je proti. Takze zatim nic. Dotace nebudou tak dlouho, dokud nem. automobilky nebudou mit sirsi nabidku. Japonske, americke a francouzke automobilky asi dotovat nechteji. To da rozum.
Prý hodlá. Něco jsem
Prý hodlá. Něco jsem zaslechl ve VW, že prý se tři německé automobilky chystají uzavřít konsorcium na výstavbu velkotovárny na baterie. Samozřejmě to může být blbost a nemusí to být pravda. Snad jde o to vyrazit z vlády nějaké významné dotace na vývoj. Ostatně Mercedes s tím má zkušenosti, co peněz jen dostal na vývoj vysokoteplotního dieselu, ale tak to asi v průmyslu chodí nejen v Německu.
Nevim zda se ma jednat o
Nevim zda se ma jednat o vyrobu clanku nebo jen bateriovych sestav. Pojem baterie je tak nicnerikajici, ze je to az do nebe volajici.
Nemecko zrejme s dotacema pro autoprumysl zvolil tu nejlepsi moznou cestu. Nemecke automobilky jsou tahoun nem. vyvozu a nemecku se ty dotace bohate vraceji. Asi bude rozdil jak v ktere zemi se dotace pouziji. V Cesku se davaji dotace spriznenym firmam aby ten kdo dotace poskytuje byl zaroven nejak odmenen. V DE nema dotace takovou horkou prichut jako u nas, protoze v DE je cely politicky system vice transparentni. Bohuzel ta ceska mentalita, vse vyresit mezi kamarady neni vzdy uplne to spravne.
to sa vam asi prisnilo, co ?
to sa vam asi prisnilo, co ?
Tak jim to docvaklo
Tak jim to docvaklo poměrně rychle. Kdo nebude mít výrobní kapacitu na baterie a tím pádem pod palcem tak trošku i vývoj, bude v budoucnu značně hendikepován.
No jo ale tenhle rok nema
No jo ale tenhle rok nema smysl moc neco kupovat a kdovi jestli se neco v eu nad 50kw najde aspon 2017 na co by nebyla dotace jako flusnuti do louze.
přesně jak jsem říkal,
přesně jak jsem říkal, vodík byl jen hloupým útokem na čisté, neporuchové a efektivní elektro auta
A ještě k tomu zavětřili
A ještě k tomu zavětřili dotace na elektromobily a řekli si – blbej kdo dává, blbější kdo nebere. Na poradě vedení zaveleli vytáhnout z šuplíku výkresy, přikoupit pozemek, postavit barák a chrlit a chrlit elektriky. Páč kdo dřív přijde, ten dřív mele a dotace mají dle dosavadních zpráv postupně rok za rokem klesat. Takže kdo prodá dnes, může dát větší marži než ten, co prodá příští rok a později. Zákon peněz.
tak oni to nerobia lebo maju
tak oni to nerobia lebo maju dobre srdce a chcu pre nas len dobre ?
a, sakra.
doufám, že dotace zavedou
doufám, že dotace zavedou u nás už tento rok
čekám na to jak na smilování
a ja pevne dpoufam ze v CR
a ja pevne dpoufam ze v CR se k dotacim na EV nedostaneme, jedine co dotace delaji je, ze ohybaji svobodny trh a dany produkt prodrazuji prave o ty dotace 😉
Též by se mi to hodilo.
Též by se mi to hodilo. Ale měli o tom jednat už v lednu a kde nic tu nic. Asi pořád nevědí, kde ty peníze vzít a nekrást.