Automobilka Hyundai představila na Ženevském autosalonu 2016 novou modelovou řadu Hyundai IONIQ, tvořenou variantami IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in.
foto: Hyundai
Hyundai IONIQ je tak prvním modelem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí.
Jochen Sengpiehl, viceprezident pro marketing ve společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „IONIQ je pro naši značku v Evropě důležitým krokem vpřed. Přicházíme s jedinečným novým přístupem k elektrické mobilitě, bez kompromisů z hlediska skvělého designu, radosti z jízdy a nových funkcí v oblasti konektivity. A samotnou elektromobilitu činíme dostupnější pro daleko širší okruh zákazníků, a zároveň ještě více rozšiřujeme naši produktovou řadu.“
Pohonná jednotka
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 %), nejvyšším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2016: představí se komplet Hyundai Ioniq
Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. IONIQ se tím liší od svých konkurentů, protože poskytuje zážitky z dynamičtější jízdy.
Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.
Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly.
IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.
Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd asi 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat kombinovaných emisí CO2 na úrovni 32 g/km.
IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd přibližně 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.
K dispozici jsou nejmodernější prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple CarPlay, TomTom Live Services a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů tvořeném 7“ displejem TFT.
Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control), aby byla zajištěna nejvyšší úroveň bezpečnosti pro řidiče a cestující.
Aerodynamika a objemy
Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry, protože systém akumulátorů je uložen pod zadními sedadly, aby bylo možné využívat vnitřní prostor pro cestující a zavazadla bez jakýchkoli kompromisů. IONIQ Hybrid tak nabízí zavazadlový prostor o objemu až 750 litrů.
To platí i pro modely IONIQ Plug-in a IONIQ Electric, které nabízejí navzdory větší sadě akumulátorů velkorysý zavazadlový prostor až 650 litrů.
Všechny verze nové modelové řady sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu s měkkými liniemi, ladnými plochami a hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě. Ladné vnější tvary a kanály pro přirozené vedení proudícího vzduchu zdůrazňují kombinace ploch a aerodynamických linií karoserie.
Snížení hmotnosti
Jednou z hlavních otázek v každé jednotlivé fázi vývoje modelu IONIQ bylo snižování hmotnosti bez kompromisů z hlediska radosti z jízdy a komfortu. IONIQ používá hliníkovou kapotu motoru a víko zavazadlového prostoru.
Oba komponenty snižují hmotnost o 12,4 kg v porovnání s konvenčními variantami z oceli bez nevýhod z hlediska hlučnosti nebo vibrací. Strategie snižování hmotnosti byla důsledně realizována i v méně viditelných oblastech, jako je kryt zavazadlového prostoru.
Vzhledem k vyššímu využití lehkých komponentů a kompaktnější konstrukci je kryt zavazadlového prostoru modelu IONIQ o 25 % lehčí než verze používaná v ostatních modelech Hyundai.
IONIQ Hybrid a Plug-in používají víceprvkovou zadní nápravu s dvěma spodními rameny, která zvyšuje jízdní komfort. Relativně široké využití hliníku pro komponenty přední a zadní nápravy snížilo hmotnost o cca 10 kg v porovnání s konvenčním řešením.
Snížení hmotnosti každého spodního ramena vpředu o 2,3 kg ušetřilo 4,6 kg v přední části vozu, zatímco zadní náprava modelu IONIQ je o 7,14 kg lehčí (snížení hmotnost každého spodního ramena o 3,57 kg).
pocitam ze spousta lidi bude
pocitam ze spousta lidi bude po odhaleni cen techto „modelu“ velice zklamana
Nejvic bude truchlit
Nejvic bude truchlit Volkswagen
Sice se denně přemísťuji
Sice se denně přemísťuji Leafem, ale mně osobně v našich končinách dává smysl jen model hybrid s 8,9kWh baterií. Denně lítáš do práce a zpět a k velké louži taky dobrý. Pak stačí jako jedno auto v rodině.
Bol by som zvedavý na váhu
Bol by som zvedavý na váhu celého elektromobilu… batérie Li-poly sú ľahšie ako li-ion… ale asi budú mať aj menšiu životnosť ako li-ion.
To jsou ale kecy! ;-/
–
To jsou ale kecy! ;-/
– prostor pro cestující a zavazadla – bez kompromisů
– snižování hmotnosti v každé jednotlivé fázi vývoje – bez kompromisů
– jedinečný nový přístup k elektrické mobilitě – bez kompromisů
„Bez kompromisů sem, bez kompromisů tam“… ovšem největší a jediný kompromis, který mě zajímá, je kompromis jak kráva – baterka pouhých 28kWh. I kdyby neudělali u Hjondéé třeba ve 100 jiných aspektech vývoje a výroby žádný jiný kompromis, tak tenhle největší všechny ostatní totálně přebije. Prostě elektromobil bez kompromisů, protože sám o sobě je jedním obrovským kompromisem.
Podle meho bude tento EV
Podle meho bude tento EV tichy sampion. Vypada ze Ioniq splnuje vsechny predpoklady pro pouzitelne rodinne auto. Kazdy si muze podle sve potreby na dojezd vybrat svoji variantu. Co se me tyce, me vyhovuje model electro na bezne jizdy. Jako zalohu si necham stary Passat a budu mit vystarano. Komu nestaci 28kWh, ten si muze za podstatne vic penez doprat Bolt nebo Teslu. Podle meho je to prozatim nesmysl utracet 10-15k€ za dvojnasobnou baterku. Povinne ruceni a poplatky za Passat me prijdou za cely rok na mene nez 6000Kc. Budu mit 2 auta a jeste usetrim. Neni duvod skakat hned do extremu.
Jeste jedna podstatna info. Hybrid a cisty electro se bude v Evrope prodavat uz na podzim 2016. Tomu rikam delat hrebiky s hlavickou a ne to co predvadi VW a ostatni.
Nechapu co na tom vidis
Nechapu co na tom vidis skveleho? To co popisujes uz muzes mit par let doma v podobe leafu. Tohle jejich prditko s 28kWh je to same co ma leaf uz davno.
Tak ono v zasade
Tak ono v zasade nejhlavnejsi parametr je cen, za kterou to budou prodavat ze. Pokud to bude stat stejne jako leaf tak nic moc, pokud to bude o 200 000 levnejsi tak bych rekl ze to muze byt pecka…
Oni už zveřejnili ceny?
Oni už zveřejnili ceny? Myslím, že jsou známy jen nástřely – má to být podobně, či trochu méně než Prius (22k EUR) za základní verzi – asi za Hybridní verzi s tou 1,56 KWh baterkou. Aby ta elektro verze s 28 KWh nakonec nestála podobně jako Bolt nebo Tesla 3 🙂
Ceny zatím oficiálně
Ceny zatím oficiálně známy nejsou. Spekulovat se ale dá o cenách, které budou chtít být konkurenceschopné, i vzhledem k tomu jak se Hyundai profiluje.
Abys kolem toho komína
Abys kolem toho komína vůbec dojel. 28kW papírově bude tak 25-26kW efektivně po 2-3 letech tak 22-23kW a nabíjet každej den byť doma je stejně opruz. Ta teorie s Passatem nezohledňuje další výdaje kolem staré rachotiny jako pneu,olej a další srany na opravu + to zabírá místo. To už rovnou můžeš koupit hybrida který je oničem a vyjde tě to podstatně levněji. Tyhlety tanečky než sem za 2-3roky přijde Tesla a Bolt + někdo další smysluplný jsou leda k nasrání.
V realu dalnice v zime
V realu dalnice v zime 150km…:(. Nove auto pod 50kW baterek nebrat. Tragedi s celou novinkou… .