Chorvatská automobilka Rimac Automobili je splněný klukovský sen. Na autosalonu Ženeva 2016 představí výrobní verzi elektromobilu Rimac Concept_One, kterého vyrobí pouze 8 kusů.
foto: Rimac Automobili
Sportovní elektromobil Rimac Concept_One se představil na autosalonu Frankfurt 2011. Auto za milion dolarů s výkonem přes 1000 koní a zrychlením 0-100 km/h během 2,6 sekund vyneslo zakladateli firmy Rimac Automobili, Maté Rimacovi, přezdívku „chorvatský Elon Musk“.
Na autosalonu Ženeva 2016 se konečně objeví finální výrobní verze auta Rimac Concept_One a proběhne předání prvního kusu zákazníkovi. Ta je výsledkem tvrdé práce stále rostoucího týmu lidí v Rimac Automobili.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: elektrický supersport Rimac Concept_One v akci proti Tesle
Rimac dodal zákazníkovi první elektromobil s výkonem 1000 koní
Za pět let vznikly celkem čtyři verze auta. Automoblka Rimac se mezitím stačila stát dodavatelem komponent pro elektrický pohon a výrobcem elektrokol Greyp. Pro japonského závodníka Nobuhiro „Monster“ Tajimu také postavila závoďák.
Svůj světově ojedinělý elektrický supersport představí v Ženevě jako auto, které zvládne zrychlení 0-100 km/h během 2,6 sekundy, za 6,2 sekundy zrychlí na 200 km/h a za 14,2 sekundy na 300 km/h.
Postarají se o to čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo. Celkový výkon elektrického pohonu je 800 kW/1088 koní a 1600 Nm točivého momentu. Správnou distribuci momentu zajišťuje systém Rimac All Wheel Torque Vectoring (R-AWTV).
O brzdění se starají karbon-keramické brzdy. Rekuperace má výkon až 400 kW. Informace o veškerém dění v autě sbírá zhruba 500 senzorů. Vůz je také neustále připojen k internetu díky 4G spojení.
Baterie podle tiskové zprávy dokáže dodat výkon 1000 kW během zrychlení. Kapacita baterie je ale pouze 82 kWh, takže není radno dupat na plyn tak často. Prakticky všechny komponenty pohonu si automobilka vyrobila sama. Celkově vyrobí pouze osm kusů Concept_One.
SPECIFIKACE
Max. výkon: 1088 koní
Max. rychlost: 355 km/h
Nabíjení: 22kW palubní nabíječka, DC-Combo (120 kW)
Výkon/hmotnost: 588 koní/t
Hmotnost: 1850 kg
Rozměry (d/š/v): 4187 mm x 1842 mm x 1070 mm
Baterie: 650 V, 82 kWh
Pneumatiky (vpředu): Pirelli P Zero 245/35 R20
Pneumatiky (vzadu): Pirelli P Zero 295/30R 20
Rozložení hmotnosti (vpředu/vzadu): 42 %/58 %
Max. přetížení: 1,4 G
Není tam špatný
Není tam špatný letopočet u data pořádání autosalonu v Ženevě?
Líbí se mi, jak je to v
Líbí se mi, jak je to v každý diskusi stejný – když někdo vyrobí něco hodně dobrýho a drahýho, tak ti, co by to chtěli ale nemají na to, tak hned přednesou snůšku argumentů, jak je to všechno špatný, a že je to zase jen výplod jen zbohatlickejch spratků apod.
No jo, ale tak už to na světě chodí – někdo se zkrátka narodí bohatej, někdo se k bohatství skromností, pílí, trpělivostí a chytrostí dopracuje, a někdo prostě díky svý pohodlnosti, lenosti a závistivosti zůstane celej život tam, kde je.
A to, že na něco nemám, neznamená, že na to hned budu plivat.
A pak taky – pokud si to člověk financuje z vlastních zdrojů, tak závistivcům může bejt celkem jedno, jak ten či onen se svýma penězma nakládá. Já taky nechodim k vám domů a nebuzeruju vás za to, že vyhazujete peníze za hlouposti, který nakonec skončí v záchodě a nebo popelnici.
Žijte blaze a nebuďte tak závistiví – a jestli vás tyhle věci rozčilujou, tak je nečtěte a omývejte si přirození vlažnou vodou 😎
Chorvatsko není jen
Chorvatsko není jen krásná země, ale má i šikovné lidi!
Mimochodem hodnota u nabíjení DC-Combo 120 kW mi přijde zvláštní – dnes Combo umožňuje 50 kW, uvažuje se pokud vím o upgradeu na 100 kW, ale 120 kW?? Kde ho Rimac využije?
Tak tenhle směr, pohon
Tak tenhle směr, pohon každého kola nezávislým motorem s inteligentním řízením se nabízí logicky. Takovéhle auto je k ničemu. Snad se najde 8 prachatých magorů, kteří si to koupí a zaplatí tím vývoj rozumného auta s 1/10 výkonem a 1/50 cenou.
Podľa vás je teda magor
Podľa vás je teda magor každý čo si kúpi Bugatti, Koenigsegg, McLaren, Ferrari, Porsche a iné autá nad 900.000€
Je to geniálne auto ktoré jasne ukáže kam takmer všetky Hyperšporty patria až na druhú kolaj.
Ano. Zhovadilý magor férko
Ano. Zhovadilý magor férko lambo tzv superšity ideální na cesty do krámu pro žrádlo a z5t. Rimac by se dalo dočasně strpět jako sponzoring něčeho dobrého co Mate teprve pro lid udělá, ale jinak je to 30 MEGA do LUFTU bez diskuze :DDD A kdyby měli na sobě kvádra tak to rovnou odpískat
Ty jseš dobrej debil…
Ty jseš dobrej debil…
Koukám, že je to tu samý
Koukám, že je to tu samý odborník 😀
Mat Rimac na autě pracuje již roky. Mimochodem vzájemně spolupracuje se švédským Koenigseggem. I tak je ještě na elektropohon pro supersporty a hypersporty brzo. Při tak obrovském zatížení, který se od takového vozu očekává, bude dojezd velmi velmi malý, nehledě k problémům s přehříváním atd. Dnešní hypersporty jsou stále o kus dál. Ať už mají delší dojezd, srovnatelné zrychlení nebo mnohem vyšší maximální rychlost či lepší časy na okruzích. Sportovní či závodní vozy vždy sloužily jako vývoj pro běžnou produkci. Úspěšné či trvanlivé technologie se vždy za nějakou dobu objevily v sériové výrobě. Díky takovým vozům dnes můžeme jezdit spolehlivě, bezpečně a rychle. To si málokdo uvědomuje, když tu nesmyslně hejtuje. Rimac je to samé, co se výhledově promítne do nečeho levnějšího v masivnějším měřítku.
Konečně rozumný názor.
Konečně rozumný názor.
Jinak ta spolupráce Rimaca a Koenigseggem je opravdu oboustranně prospěšná – v obou případech se jedná o nejvýkonnější auta ve své kategorii.
A já si říkal, že mi
A já si říkal, že mi design Rimacu připomíná Koenigsegg (z boku úplně a ze zadu taky dost), tak proto! 🙂
Taky by mě zajímalo kde na
Taky by mě zajímalo kde na to vzal prachy. Chorvatsko zas tak bohatý není. Závoděním by asi tolik nevydělal, prodává sice sem tam nějakou tu elektroniku …. ale nevim nevim. Najednou se vyloupl kde nic tu nic, že by ho malá domů nějakej ten šejk … Víte někdo?
myslím, že má nějakého
myslím, že má nějakého hoodně bohatého tatínka, něco jako Leoš Novotný ml.
To mi připomíná jak se
To mi připomíná jak se kdysi prodávaly „luxusiní“ nokie. Prostě nokie zabalená v zlatém obalu a tlačítka z diamantu nebo co. A ukazovalo se to jako high-end mobil. Jako Rimac Concept one dobrá práce, což o to, super auto. Ale uplně vidím budoucnosst (snad nemam halušky) . Robotická auta od 1-2 hlavních výrobců jako je dnes u smartpounů. A proc? Protože auto bude hlavně technologická hračka, kde nejde ani tak o to jak rychle to jede nebo kolik to ujede(protože to vechno už stačí), ale o to jaký operační systém v tom běží a kdo poskytuje ekosystém okolo (jako apple, miscrosoft,google) na který svoje auto připojím a bude s ním komunikovat. V tomhle světle takovéhle hračky, ikdyž hezké budou k ničemu, asi jako je dneska ta zlatá nokie. ( Kdo si dneska koupí BlackBerry telefon i kdyby byl 5x rychlejsí nez Apple/Samsung? Nikdo, prototže pro něj neexistují aplikace, ekosystém a prostě nic.
Len doplním, že v
Len doplním, že v Blackberry to už vzdali a začali robiť telefóny s androidom.