Německo chystá dotaci 5000 euro na nákup elektromobilu

O vládní podpoře prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v Německu se mluví už dlouho. Nedávno bylo potvrzeno, že Německo dá lidem peníze na nákup elektromobilu. Teď víme i kolik.

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid patří v Německu mezi nejprodávanější elektrická auta do zásuvky
foto: Volkswagen

Podle německých médií brzy tamní federální vláda dotaci na nákup elektromobilu v honotě 5000 euro. Tedy podobně, jako například ve Francii nebo Británii. Dostupná by měla být už od 1. července 2016.

Německo zatím jako jedna z mála evropských zemí dotaci na nákup elektrického auta nenabízela. I to je důvod, proč se tam prodeje elektrických aut drží relativně nízko navzdory tomu, že Německo je největším automobilovým trhem Evropy.

Nový plán počítá kromě dotace pro soukromé zákazníky také s dotací pro firmy v hodnotě 3000 euro. Každý rok se pak bude bonus o 500 euro snižovat. A platit by měl pouze do roku 2020.

Za rok 2015 se v Německu prodalo 24 171 elektromobilů a plug-in hybridů.

29 Comments on “Německo chystá dotaci 5000 euro na nákup elektromobilu”

  1. Americke tezarske
    Americke tezarske spolecnosti oznamuji omezeni tezby o ca. 10%. Vypada to ze olejova banda z Asie vitezi a ceny ropy budou zase stoupat. Je nacase aby vsude na svete vlady dotovaly elektromobilitu a tomu kartelu utahly kohoutky na penize. Ostatne vsude ve vyspelem svete jsou kartely zakazane. Jak to ze ten olejovy kartel neni bojkotovan jako zlocinna organizace? OECD, OSN a jednotlive staty by mely zasahnout.

  2. Je to dobrá zpráva i pro
    Je to dobrá zpráva i pro skromného našince.

    Já patřím do skupinky lidí co kupuji za hotové, ale starší auta.To je ta dobrá zpráva pro mne.Dojčáci si pořídí elektro koníka za levno a jak je jejich dobrým zvykem,tak ho za pár let pošlou dál a berou nové.
    Počítám s tím, že se dostanu k pěknému a cenově rozumnému autu už za 4 až 5 let.
    Spokojil bych se i s Twízy,ale chtělo by to mněkčí podvozek a možnost uzavření + topení,nic víc nic míń a Pepa je šťastný jako blecha!

      1. No dobrá Enríco
        No dobrá Enríco zahraničný,
        podle tebe je důležité vypláznout ranec a pak to neopomenout všude říct?
        Já nemám až tak podprůměrné zařízení,klidně pojedu do práce na kole s Bazoše.
        Né proto ,že si nemohu dovolit koupit nové,ale zásadně to odmítám!
        Nové auto jsem si pořídil dva krát a ani jednou jsem s toho neměl pocit vítězství,jsem mužik?
        Možná ,ale jen tam, kde to tak cítím!
        Auto mne doveze z bodu A do bodu B,nic víc,kašlu na šašky se slunečními brýlemi,bílou čepičkou , kérkou a copíkem v naleštěném bafku.
        Já mám kozy,a také lesy a louky to je můj image, kapíš?

      1. to co popisujes zajistuje
        to co popisujes zajistuje schengensky prostor a vyuzivaji ho i staty ktere nejsou soucasti EU, i bez EU by jsme meli moznost cestovat po shengenskem protoru a obchodovat se staty ve shengenskem protoru tak jak jsme zvikli dnes, tedy takzvane „volne“

        se zbytkem souhlasim

        1. Mozna jsem to napsal
          Mozna jsem to napsal nesikovne, dulezita je moznost zvolit si trvaly pobyt svobodne po celem uzemi EU. Podminky jsou:zdravotni pojisteni daneho statu a prokazani prostredku nutnych k zivotu. V DE to je konkretne minimalne takovy prijem jako vyse socialni podpory.
          Akorat nikdo nezna budouci podminky dotace. je mozne, ze zadatel musi zlikvidovat stary automobil s podminkou ze ho vlastnil minimalne 6 mesicu. nebo podobne figle. Pak by ziskani dotace mohlo byt problematicke.

            1. Kdo umi cist, ma vyhodu. Ja
              Kdo umi cist, ma vyhodu. Ja pisu o tom, ze vlastneni stareho auta vic jak 6 mesicu pred zadosti by mohlo zpusobyt problem pri ziskani dotace na EV. Ne kazdy clovek ktery ma zajem o EV vlastni nejake spinave stare auto, protoze uz drive byl eko a proto vlastni novejsi cistsi spalovak. Tento problem je pro Nemce i cizince stejny a tudiz reagujete uplne bezmozkove.
              I ta prvni cast meho prispevku se zameruje na ziskani dotace v tom smyslu, ze zajemce si zridi trvaly pobyt v DE a tudiz by se na nej vztahovala danova povinnost v DE.
              Proto dobra rada: pred psanim zapnout mozek.

              Moje uvahy o 6-ti mesicnim vlstnictvi stareho auta pro narok na dotaci vychazi z drivejsiho srotovneho v DE. Nove dotacni podminky zatim nejsou zname a vlada jeste nic neschvalila.

              1. Ze by dalsi Samanovo alter
                Ze by dalsi Samanovo alter ego? Stejny zpusob napadani a urazek, kdyz dojdou argumenty. Ale to je jedno.

                Podminka je ve stejnem vlakne/prispevku/odstavci jako postup „jak chytry Cech k nemecke dotaci prisel“. Tudiz si muj bezmozek dovoluje videt jistou souvislost (dalsi prekazka na ceste). Pokud nejsem dotacni „vychcanek“ a jsem ochotny zmenit trvaly pobyt dlouhodobe (platit dane), tak asi neni zadny problem vlastnit 6 mesicu nejaky vrak za par stovek.

                Ze kazda dotace ma nejake podminky, je snad obvykle. Kdyz bude stat vyzadovat likvidaci vraku vlastneneho alespon 6 mesicu, tak to proste vyzadovat bude, je to vlastnost te dotace – ber nebo nech byt. Neresme nakolik smysluplna, i dotace na EV je podle me totalni nesmysl, protoze zmrazi vysoke ceny na buhvi kolik let (proc by vyrobce zlevnoval, kdyz to stat doplati).

                1. Vas problem je, ze
                  Vas problem je, ze nereagujete na to co je psane, ale interpretujete vsechny vase dojmy ktere jste nabyl nekdy a nekde jinde a pak se to z vas vali jako horska bystrina.
                  Priznejte, ze vlastneni vraku 6 mesicu muze byt problematicke pro ziskani dotace. Ten problem by meli vsichni zadatele o dotaci v DE. Teda hlavne i Nemci ale i ostatni rezidenti.
                  Dotace je stanovena 5000€ v roce 2016 a kazdy kalendarni rok se snizuje o 500€. Konec dotace neni buhvi kdy ale je tim presne dany.
                  Smysl dotace je odstraneni emisniho vraku z provozu. Zda jej zajemce vlastni treba hodinu nemeni nic na faktu, ze byl odstranen z provozu.
                  Dotace na EV ma velky smysl, protoze nastartuje vetsi odbyt EV a tim vznikne vetsi informovanost ridicu o vyhodach EV a take vystavba nabijecek bude kalkulovatelna. Nemluve o zlevneni EV pri vetsich vyrobenych poctech.
                  EV prinasi vyhody na vsech urovnich a ten kdo ty vyhody neuznava trpi kognitivni intoleranci.

                2. hochu ty jsi extremne
                  hochu ty jsi extremne paranoidni co? ne ja opravdu nemam potrebu si zakladat vice uctu 😉 navic pod stejnym ci podobnym nickem (s pridomky CZ a AR protoze puvodni Saman byl jiz zabran) vystupuju verejne na nekolika forech a nemam problem ani se svim skurtecnym jmenem a jeho zverejnenim 😉 http://www.stepanprokop.cz , mas tam i me CV ve verejne podobe

                  nehlede na fakt ze rozpoznat muj stil psani je rekl bych velice snadne 😉

                  naopak ty ac registrovany, tak sji vlastne anonimni a jakesi E-Ryc rekne ostatnim naprosto kulove

                  a k dotacim, jakakoliv dotace je jen krypleni a ohybani trhu nejakym smerem ktery v danou chvili nekomu vyhovuje a nekomu pomaha, bez dotaci by se cela EU mela daleko lepe a nepotrebovala by stado priblizne 10 tisic uredniku kteri se zabyvaji v EU jen dotacema

  3. Obecně tyhle dotace
    Obecně tyhle dotace neuznávám, ale třeba to pomůže.

    Pravdou je, že pokud by u nás někdo dostal 135.000,-Kč na nové elektrické auto, tak se 90% národa bude bouřit, že to jde z jejich peněz a bude mít pravdu.

    Pravdou je, že občas to bez dotací nejde a pokud je v zájmu třeba lepší ovzduší a méně škodlivin… viz třeba u nás kotlíkové dotace…

    No uvidíme.

    1. Nu nevím, jaký je rozdíl
      Nu nevím, jaký je rozdíl mezi dotací a spotřebním úvěrem, jež v ČR na nákup čehokoli využívá spousta občanů. Nakonec dotace může být obdoba akcí Mountfildu nákup za sedmdesát procent ceny. I když v případě elektromobilů se nejedná o výprodej a uvolnění skladů.

    2. Vzdy ma pobavia ludia, co sa
      Vzdy ma pobavia ludia, co sa rozculuju nad dotaciami pre alternativne pohony ci zdroje elektriny.

      To Vas dotacie do fosilnych paliv netrapia? 10mil.usd/mimutu ak berieme cely svet..
      Teraz sa zamyslime, co by sa stalo, keby tieto prachy isli na eko energiu a eko auta..
      Oops, revolucia.. A ta moc ziaduca nie je, kedze aktualny fosilny moloch ryzuje neskutocne prachy zo spinavych zdrojov, ze?

      1. Dal jsi číslo, kde
        Dal jsi číslo, kde konkrétně kromě nějaké sumy se ty dotace berou?
        U FVE a elektřiny je to „ukázáno“, platí plebs a boháči hrabou. Jooo, kdyby dotace byly ve stylu stát vybuduje, protože soukromník „na to nemá“, a pak když se to rozjede „prodá za pohý návrat investice“, pak bych řekl, správné dotace, ale nějak nechápu, proč obvyděním jak špatné dotace „do ropy“ mají dokazovat, jak správné „jsou dotace na elektriku“, když špatné je oboje…

        1. muzes pokracovat, takze dale
          muzes pokracovat, takze dale by se melo zdanit i tezba surovim pro vyrobu fosilnich paliv, emise z uhelnych elektraren ktere dodavaji elektrinu pro rafinerie aby mohli rafinovat roplan paliva (1 litr benzinu nebo nafty = problizne 1.6kW zuzitkovane elektriny)

          spotrebni dane za paliva dnes supluji spise mytne zpoplatneni, a tim ze se s EV jaksi dlouho moc nepocitalo a na silnicich jich bylo a je pomerne malo, tak vpodstate nebyl tlak vyber danych financi nejak menit, samozrejme mnohem „sprtavedlivejsim“ resenim by bylo zpoplatnit kazdy ujety km, respektive vyuzivani danych silnic a spotrebni dane zrusit aby se narovnali podminky vsem kdo dane silnice vyuzivaji bez ohledu na to na co jezdi, momentalne je to ale politicky nepruchozi a jeste asi dlouho nepruchozi bude

          nesmi se zapominat na fakt ze politicke ani jine moci nejde o blaho obcanu treba po strance zdravi, ale o maximalni moznou miru ovladani a regulace toho abyvatelstva, aneb „ja mocny veliky mam vizi a vy vsichni poddani se ji podridite at chcete nebo ne“ a v CR je dnes tim kdo rozhoduje pan Babis a jeho podrizeni

    3. Elektroauta jsou zatím tak
      Elektroauta jsou zatím tak drahá,že dotace např.135000 Kč by byla pořád menší,než DPH,které z každého EV stát získá.Přestože by to státní kasu skoro nic nestálo,alespoň trochu by podpořil nadšence,díky nimž se elektromobilita snad konečně trochu rozjede.Tihle lidé si zřejmě dražší auto nekupují proto,že budou větší,vyšší,rychlejší,silnější a důležitější než ostatní,takže by si alespoň minimální podporu zasloužili.Pepíci v dieselových suv apod.budou ale přesto závidět a na všechny strany budou chrlit tisíc důvodů,proč je dotace na EV nemravná.

Napsat komentář