Tesla má nabíječky v Jordánsku, chystá se do Irska

Web Supercharge.info, spolehlivý zdroj informací o nabíjecích stanicích Supercharger, přináší zajímavé nové info. Tesla má tři nové Superchargery v Jordánsku a Elon Musk potvrdil vstup do Irska.

Tesla připravuje letos v Evropě velkou expanzi sítě nabíjecích Supercharger směrem na východ, potenciálně až do Turecka
foto: Tesla Motors

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Model S, potvrdil, že během letošního roku oficiální vstoupí na irský trh a začne tam prodávat své elektromobily.

Zároveň je na oficiální mapě nabíjecích stanic Tesla Supercharger vidět, že během letoška by tam mohly vyrůst až čtyři stanice – v Dublinu, Corku, Galway a Belfastu.

Otázkou ale zůstává, proč se Tesla z dosud neobsazených evropských trhů hrne právě do Irska, kde v současné době jezdí tři (TŘI!) elektromobily Tesla Model S a elektromobilita je tam spíš okrajovou záležitostí.

Pro srovnání, v České republice jezdí Tesel už téměř stovka. Tesla tu ale zatím oficiální zastoupení stále nemá, pro auto si musíte dojet do , , nebo nizozemského Tilburgu.

Alespoň že na Supercharge.info už je konečně umístěn jako „konstrukční“ bod Vídeňská 360 na jihu Prahy, kde roste první Supercharger v Česku. A podle fotek na diskusních fórech Tesla už se tam i staví. Pak by měly následovat ještě minimálně jeden až tři.

Nakonec je zajímavé podívat se na vzdálené Jordánsko, kde jsou podle Supercharge.info aktivní tři Superchargery. Na oficiální mapě Tesla Motors je však nenajdeme.

Podle dostupných informací jde o partnerství Tesly s tamní energetickou společností Manaseer Group, kde nabíječky koupila a instalovala. Jsou umístěny na hranicích s Izraelem, který by mohl být dalším cílem expanze Tesly na středním východě.

Tesla Motors

148 Comments on “Tesla má nabíječky v Jordánsku, chystá se do Irska”

  1. Pojdme si udělat
    Pojdme si udělat nabíječku na D1 🙂

    Klidně bych se zúčastnil investičního záměru s návratností do 3let, ve více lidech(asi formou sro) by se investiční riziko rozumně rozložilo.

    Kalkulace na provozní náklady na EE za současných podmínek dle eru.cz (3x160A jištění, sazba C27d,Ampermarket) ročně:
    – 2,5x Leaf, 0,5x Tesla denně – (27Mwh)115t kč
    – 5x Leaf, 1x Tesla denně – (54MWh) 205t kč
    – 10x Leaf, 2x Tesla denně – (108MWh) 385t kč

    Nebo jednoduše: průměrně 3,35kč na kwh a 25t kč ročně paušál.

    Idealní poloha by mohla být poblíž nějakého exitu D1, asi nejlépe na nějaké benzínce, která by byla ochotna obětovat 2xpark místo výměnou za zvýšený provoz elektromobilistů na benzínce. Například Benzina Vystrkov nebo podobně jiná benzínka u exitu Jihlava, či u exitu Měřín.

    Např. při čistém zisku 4kč na kwh(Prodejní cena 9,5kč na kwh) s vytočením 54MWH, by to odpovídalo návratnosti 3,5let.

        1. Zajímalo by mě jak jste
          Zajímalo by mě jak jste psal o ceně 250t za projekt – co ta cena zahrnovala?

          Jinak těch nákladů bude více:
          – rezervace příkonu na min.jistič 125A je to 65t kč
          – samotná nabíječka 53CJG s 2letou zárukou výjde na 800t kč(s více kusy půjde cena jistě trochu dolů)

          Z provozních výdajů je třeba započítat:
          – pojištění
          – licenci na správu stanice

          1. vpodstate rozpocet hrube
            vpodstate rozpocet hrube stavby bez „vycepraci“ takze je v tom cena projektu zasazeneho do uzemniho katastru, pripadne architektonicka vizualizace 1-2 drafty a nejsou potreba nijak kvalitni a jsou vpodstate jen pro ziskani povoleni stavby, povoleni stavby a samotna stavba projektu firmou, a nechaval jsem rezervu na mozny privod „inzenyrskych siti“ v podobe 50 tisic (tady netusim, protoze zatim jsem delal projekty kde jiz inzenyrske site byli zavedene, takze netusim jak moc je drahe k danemu mistu „natahat“ potrebne draty, navic to u kazdeho projektu bude jina polozka podle vzdalenosti, podle naruseni jiz existujici infrastruktury, podle metody zhotoveni atd…)

            a cena od ABB kterou me nezavazne nabidli je 27500 eur za Terra 53CJG v zakladni konfiguraci + v nabidce dalsi sluzby a ukony pro dopravu, pripojeni (to musi delat oni), servis, ale maj tam i prave ono zpracovani podle projektu, tedy priprava mista a podobne, licence, pripojeni do jejich stavajici platebni site, atd…, celkem rozumne me to rozepsali, vpodsttae me v jistych bodech ulehcili praci s projektem a ja to tam jen zaradim 🙂

            take technicke specifikace k 7 ruznym systemum ktere nabizeji a co se divim jsou v Cestine, to se casto nevidi a takovehoto typu „zbozi“ 🙂

            ale jako shrnul bych to tak, ze zprovozneni s nejdrazsim stojanem od ABB by se mohlo vejit do 1 az 1.1 milionu korun, a bude to plne funkcni misto, v pripade levnejsich stojanu se pak da uvazovat o cenach od 750 tisic

            1. Bohužel tyto nové
              Bohužel tyto nové informace(se skutečnými cenami) podstatně rozbourají výpočet návratnosti, který tu byl. Dále s tím zamává reálně možné protočené množství denní energie, těch 500kwh denně je denní maximum, ale i tak stěží dosažitelné.
              V noci určitě nebude nabíječka pořád naplno obsazená. I přes den budou prostoje, dále plným výkonem se nabíjí jen do 50procent a pak výkon klesá a od 80proc stavu nabití aku už je to jen odhaduju do 20proc.
              TA Terra nabíječka určitě neumí souběžné nabíjení na obou DC konektorech. Výstup AC/DC zdroje uvnitř se má pouze relátkem přepojovat budto na konektor CCS nebo chademo.

              Pokud se má nabíječka rozumně zaplatit do 5let, tak ta cena za nabíjení bude muset pro zákazníka být rozumně vyšší alespoň kolem 8kč. V momentě kdy bude zaplacená, už by se dalo jít s cenou dolů třeba k 6kč.

              Další věcí je potenciální konkurence. Pokud by Čez zůstal na paušálu 180kč za měsíc, tak zlikviduje konkurenci široko daleko od svých nabíječek. Naštěstí neschopnost čezu je zde neskutečná 🙂
              Otázkou zůstává jaký způsob zpoplatnění zvolí Eon u svých 15 nabíječek, které má údajně do 2let zprovoznit.

              1. Taky lze časem vyloučit
                Taky lze časem vyloučit nabíjení Tesel(jen do té doby než budou i u nás vybudovány SC), ty budou chtít nabíjet jen na SC, kde mají nabíjení v ceně.
                Takže je otázka jestli vůbec pořizovat stanici s menekes konektorem, pokud to sníží cenu nabíječky o cca 3000e.

                Ještě do ročních nákladů můžeme započítat cca 4000kč, které sežere nabíječka naprázdno(žere něco přes 100W):-)

                1. taky jsem nad tim uzvazoval
                  taky jsem nad tim uzvazoval ohledne Tesly, ale zase nadruhou stranu neverim ze CR bude mit takove pokryti Superchargery aby se kuprikladu dobudoucna dala plne uspokojit poptavka, dnes je v CR rekneme okolo 100 kusu a to se jedna jen o model S a Roadster, ve chvili kdy by byl na trhu i model 3 a Y, tak nemusi ani 12-16 stojanu v cele CR potrebam majitelu Tesel dostacovat

                  asi by nebyli vzhledem s SC a delsimu dojezdu nejlepsimi zakazniky, ale uplne bych je urcite ze seznamu neodstranoval

              2. jj, ja postupne do projektu
                jj, ja postupne do projektu zapracovavam veskere dalsi ceny a informace ktere s danou infrastrukturou souvisi, a predpokladm ze me casem vyjde vstric i hybrid.cz a az bude projekt ve fazy kdy se da uvazovat o osloveni investoru, tak bych zde rad i dal dotaznik kde by se mohli vyjadrit provozovatele Ev jaka cena a za jakych podminek by pro ne byla prijatelna a jaka jiz neprijatelna, kuprikladu urcite vyse rocniho popltaku + deklarovana cena za jednotku, nebo bez poplatku + ruzna cena za jednotku a dalsi varianty

                konkurence v podobe dnesnich dodavatelu elektriny vidim asi jako nejvetsi problem a bude zajimave jak se k tomu postavej jestli dojde na jejich osloveni, a hned po tom jak se k tomu budou stavet dane retezce cerpacich stanic ktere by bylo treba take oslovit, vyhledove jsem totiz v mape pro relativne zajimave pokryti hledal na hlavnich tazich v CR prave cerpaci stanice kde je i dostupna nejaka doplnkova forma mozneho obcerstveni a nakupu, a vychazi me nejlepe OMV, Benzina a MOL

                prozatim me jako idelani pokryti CR vychazi 30 rychlich a 50 beznych (normalni 3 faze) stanic ktere se nekde prekryvaji, samozrejme navazujici to pokryti ktere je jiz dnes, primarne vychazim z mapy ktera je zde na hybrid.cz

                1. Benzina a část OMV(Benzina
                  Benzina a část OMV(Benzina údajně bude některé OMV benzínky odkupovat) bude už asi zaháčkována Eonem, řekl bych, že pokud se dohodnou, tak půjde o výlučný vztah, takže s nikým jiným než s Eonem už jednat o umístění nabíječek nebudou.

                  Ještě by stálo za to oslovit MPO s žádostí o podporu, kterou velkohubě deklarují v NAP CE: mpo.cz/dokument167456.html
                  Na str.96 je mapa s představou pokrytí ČR.

                2. jj zajimave info, ja se s
                  jj zajimave info, ja se s jejich mapkou v urcitych bodech celkem kryju, otazkou tak je jestli to budou podporovat jiz nyni pred rokem 2020 o kterem tam pisou coby startu, to je podle me pozde, pokud bych podobny projekt mohl realizovat, tak 6-8 mesicu priprava, cca rok handrkovani s urady a spolecnostma (pokud to pujde dobre) a pak cca 18-24 mesicu na samotne budovani site, tak jak tak do 2019-2020 by se to asi stihnout dalo

                  mam zname na vnitru, tak se poptam na kontakty do ministerstva PO a jak by se tam k tomu kdo stavel 🙂

                  to partnerstvi PKN tedy Benziny s Teslou je celkem zname, ale ze by odmitali i jine partnery si nemyslim, tim by se odstrihli do budoucna od vsech dalsich znacek EV, to je stejne jako by si v PKN rekli ze od nejakeho data jiz bude na jejich benzinkach mozne natankovat benzin/naftu jen do aut znacky Ford, ale ostatne to uvidim pokud se dostani k jednani s nima

                3. Ne, ten cíl MPO není OD
                  Ne, ten cíl MPO není OD roku 2020, ale DO roku 2020 mít 500 rychloDC a 800 pomalých.

                  Mají tam, ale hlavně poznámku, že nechtějí izolované sítě nabíječek o počtu několika desítek od různých provozovatelů, takže ta jejich podpora je dělaná právě pro čez a eon.

                  Nevím jak moc velký smysl má uvažovat o pomalých nabíječkách, je jasné, že investičně jsou někde skoro o řád cenově jinde než rychlonabíječky, ale myslím, že budoucnost mají jen rychlo DC. Ty pomalé snad jen u nějakých center, at už obchodních nebo jiných, kde není problém nechat auto nabíjet déle, ale je podle mě nesmysl je dávat jen na „holou“ silnici(kde nic není).
                  Obdobně „poloviční“ DC nabíječky(výkon kolem 20kW) nemají asi smysl. Pokud si budu moct jako automobilista vybrat, tak nebudu chtít strávit nabíjením dvojnásobný čas.

                4. tak i pomala ma svuj vyznam,
                  tak i pomala ma svuj vyznam, na nekterych mistech kde dany ridic stejne stravi nejakou tu hodku to muze stacit, neblokuje tim rychlou nabijecku a presto muze mit auto po prichodu nabite

                  ja v projektu pocitam i s beznyma 3 faz zasuvkama, nektera auta maj vlastni „vykonnou“ nabijecku a tak jim staci jen dodat potrebnou stavu i jednoduzsim zpusobem, vpodstate Tesla se s Destination-charger snazi o totez, atc i to jejich reseni nijak pomale neni

                5. „Rychlonabíječky s 20 kW
                  „Rychlonabíječky s 20 kW výkonu“ strkají v Německu před obchoďáky, tam to má význam. Kvůli pomalé zásuvce nemá cenu vytahovat na necelou hodinu v obchodě kabel a zapojovat auto, ale výkon kolem 50 kW by zase auto nabil dříve, než se vrátíte. Počítá se i s tím, že nepřijedete vybitý zcela.
                  Silná palubní nabíječka v autě má svoje výhody, vyzkoušel jsem si příplatkové 6,6 kW u Nissanu Leaf i 6,6 kW standard u Nissanu eNV200 a Kia Soul EV a je to paráda. Stačí červený 5kolík nebo Mennekes a už to fičí. Oproti 3,6 kW skoro dvojnásobek. No a když jsem dobíjel oněmi 3,6 kW výkonu Nissan Leaf bez příplatkové palubní nabíječky a vedle mne stálo prdítko Smart ED a dobíjelo 11 kW, tak to by Vás z toho šlehlo. Já měl za hodinu sotva sedminu baterky (z 24 kWh) a řidička Smartu odjížděla vysmátá s 50% (z 22 kWh).

                6. napada me jeste ZOE s tou
                  napada me jeste ZOE s tou brutalni palubni nabijecnou

                7. Jen jestli pánové
                  Jen jestli pánové neřešíme projektově něco, co už jiní uvádějí do praxe v řádech měsíců – aktuální email z Greenway: (cituji) „Úspešné dokončenie medzinárodného projektu CEGS. Ukončením roku 2015 sme k úspešnému koncu doviedli i náš projekt „Central European Green Corridors Project“, ktorým sme, ako naznačuje i jeho názov, dosiahli medzinároné prepojenie nabíjacej siete GreenWay s ďalšími sieťami pre nabíjanie elektrických vozidiel v Rakúsku, Chorvátsku, Nemecku a Slovinsku. Z celkového počtu 115 rýchlonabíjacích staníc pre elektrické automobily sa na Slovensku nachádza 21, z čoho 18 je postavených a prevádzkovaných spoločnosťou GreenWay. Všetkých 115 staníc v novoprepojenom stredoeurópskom priestore je postavených v troj-štandarde, čo znamená že nabíjajú vozidlá prostredníctvom rozhraní AC/Type 2, DC/Combo 2 a DC/CHAdeMO. Spoločne tieto stanice vytvárajú integrovaný priestor, v rámci ktorého môžu zákazníci nabíjacej siete GreenWay so svojou nabíjacou kartou cestovať a nabíjať sa na partnerských staniciach prostredníctvom roamingu. GreenWay na tomto projekte spolupracovala s mnohými partnermi projektového konzorcia pod vedením Rakúskej energetickej spoločnosti Verbund. Projekt sa podarilo zrealizovať vďaka významnej finančnej podpore Európskej Únie, resp. jej grantovej schémy TENT-T. Viac informácií je možné nájsť tu http://www.cegc-project.eu/.“ (konec citace)
                  A následuje zpráva ohledně plateb kartami: (cituji) „Medzinárodný roaming pre zákazníkov GreenWay Infrastructure. Na základe trpezlivej práce a splnenia náročných podmienok sme boli akceptovaní do Európskeho zúčtovacieho centra (European Clearing House). Týmto sme výrazne zjednodušili cestovanie majiteľom nabíjacej karty GreenWay do zahraničia, a taktiež zákazníkom mnohých ďalších európskych sietí, ktorí budú so svojim elektromobilom cestovať na územie Slovenska. Európske zúčtovacie centrum je platforma pre prevádzkovateľov nabíjacích staníc, umožňujúca vzájomné prepojenie nabíjacích sietí, čo je potrebné pre autentifikáciu roamingových zákazníkov, a taktiež podporuje integráciu s geo-navigačnými systémami, rezervácie nabíjacích staníc na určitý čas a ďalšie praktické funkcie. (konec citace)

      1. Je to v podstatě o
        Je to v podstatě o konkurenci, v Brně už je těch chademo stojanů více, ale uprostřed D1 nic, takže dokud se tam neobjeví konkurence, tak by to asi šlo dobře i za cenu 10kč na kwh. Ta by se musela ze začátku nasadit, tak aby se nabíječka ze začátku rychle splatila, protože jak se objevi konkurence, tak bude muset cena jít nejspíš dolů. Dále záruka na ABB je jen 2roky(a to ještě za příplatek), takže se musí odkládat peníze na pozáruční opravy v řádech desítek tisíc. Navíc s konfrontací se skutečnou cenou zřízení nabíječky kolem 1mil(ne 750t jak tu šaman psal) kč, nutnost vyšší ceny spíš potvrzuje.

        Otázka na praktiky:
        Při cestě z Brna do Prahy byste preferovali cestu přes Pardubice s nabíjením zdarma, ale s cca 2hod protažením cesty nebo naopak po D1 se spoplatněním nabíjením (těch 10kč) v půlce D1?
        Nebo při jaké ceně nabíjení na D1 by zvítězila varianta cesty po D1 před cestou na Pardubice.

        1. Vzhledem k současným
          Vzhledem k současným elektromobilům (vyjma Tesel) je dálničních tachometrových 130-140 km/hod. pro baterky vražedné tempo. Otestoval jsem si to jak na D1 a R35 na Moravě, tak na slovenské D1 Žilina-Bratislava. Nissanem Leaf, Nissanem eNV200, Kia Soul EV i Peugeotem Ion. Dojezd rapidně klesá a vyšší rychlost sice přinese rychlejší projetí kilometrů, ale současně nutnost stát desítky minut (obvykle 20-40 dle velikosti baterie vozu) na rychlonabíječce. Plus nutnost k ní sjet z dálnice. Takže není to jen o placení a neplacení.

          Ostrava-Praha po D1 a D11 přes Olomouc a Pardubice 335 km 5:14 hod. Při 100 km/hod. rychlosti nabíjení Mohelnice (po 130 km), Pardubice (po 100 km) a pak až po dojezdu v Praze (105 km). Při rychlonabíjení CHAdeMO na 80% max.40 minut na každé rychlonabíječce, tedy +80 minut a jsme na 6,5 hodiny jízdy s 2 přestávkami na jídlo a WC a průměrem 51 km/hod.

          Ostrava-Praha po D1 a R35 přes Olomouc a Brno 375 km 3:31 hod. Při 130 km/hod. rychlosti nabíjení Olomouc (po 92 km), Rosice u Brna (po 90 km), Humpolec (po 93 km) a pak až po dojezdu v Praze (po 100 km). Při rychlonabíjení CHAdeMO na 80% max.40 minut na každé rychlonabíječce, tedy +120 minut a jsme na 5,5 hodiny jízdy s 3 přestávkami na jídlo a WC a průměrem 68 km/hod.

          Teoreticky je tedy D1 přes Olomouc a Brno o hodinu kratší. Samozřejmě je nakonec otázkou, která z těch 2 tras bude průjezdnější, jak tak poslouchám denně ráno Radiožurnál, tak D1 je v podstatě denně časová past, kdežto D11 jen občas. Ovšem jinak to vypadá přes poledne, jinak večer a v noci, jinak přes víkend.

          Závěr – nespekulujte, postavte konečně (kdokoliv) pořádnou síť alespoň 25 logicky rozmístěných třísystémových rychlonabíječek podél všech hlavních tras v rozestupech 50-80 km a máte vystaráno. Ale to se ví od začátku.

  2. Pumpa VOMS
    Teplička nad

    Pumpa VOMS
    Teplička nad Váhom
    AC: 1x380V/32A/22kW
    GPS: 49.218936, 18.785815
    Platba: 3,- eur/h treba sa nahlásiť pri pokladni na pumpe, tam sa aj platí.
    Ováracia doba: 24/7

    teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/nab%C3%ADjacie-stanice/3595-pumpa-voms

    1. Propočet? Záleží na
      Propočet? Záleží na přeci každým zvlášť :
      1) jak dlouho je ochoten si splácet vstupní investici do nabíječky
      2) jak velkou má nákupní cenu el. energie
      Tzn. je celkem jasný, že cena za prodávanou kWh na dobíjecí stanici se reálně může pohybovat mezi 4 až 10Kč víc je to zlodějna (někdo tomu říká byznys).
      Správný ELEKTROBorec to dá ze svýho soláru odvedle za 2jkačku 😉

    2. Tak on byl jablkem sváru
      Tak on byl jablkem sváru především ten Samanův neortodoxní výpočet odběru. Na duhou stranu má dáti – dal mu nakonec sedí, takže jestli si to v účetnictví chce počítat takhle tak proč ne.

      Pokud si to přeložím do čísel kterým rozumím já, tak tam počítal s vytížením stanice plným výkonem 50kW po dobu 10hod denně, nebo středním výkonem 20,83kW 24h/7.

      Ikdyž ta stanice umí 1xDC a 1X AC najednou tak myslím že dnes ani v blízké budoucnosti se na takovýto odběr u stanice nedostane. Na druhou stranu to ale úplně vyhozené peníze už také nebudou, obzvláště kdyby se výstavbu rozhodl podpořit stát, který by dokázal akceptovat že se mu investice nevrátí do 3let.

      Mimochodem nevíte kolik let záruky nabízí DBT nebo ABB na své stanice?

        1. To je ale minimální
          To je ale minimální povinná záruka, tj. nikdo jim nebrání nabídnout firmě záruku delší, ne?

          Jinak si říkám, že do budoucna tu je stále prostor k značnému snížení ceny za ty stanice. Podle mě klidně až někam k 200tis. Tj. Nejdražší pak bude přitáhnout výkon a zajistit parkovací místa.

          Fascinuje mne že originál Mennekes konektor díky číně spadl s cenou někam k 1500Kč (což je sice stále nehorázné na to, že se prakticky jedná jen o trochu hezčí konektor k mlátičce). Ale hlavně za originál Chademo koncovku se myslím pořád platí nehorázných +2000USD.

          1. To jako vazne? Licencni
            To jako vazne? Licencni poplatek (cena tela a kontaktu bude zanedbatelna) za konektor v cene spalovaci ojetiny v relativne slusnem stavu?
            A to nepocitam, ze pri 30 autech denne (co se s nimi pocita dole) vydrzi nejspis min nez rok (nasel jsem udaj Mechanical life: no-load plug in/pull out >10000 times). Pri realnem „setrnem“ zachazeni BFU uzivateli spis tak par mesicu.

      1. moje kalkulace byla na
        moje kalkulace byla na stojan Terra 53 CJG ktery ma parametry 2x 50kW DC a 1x 43kW AC

        na danem stojanu muzou bejt zaroven nabijeny az 3 EV, realnejsi je ale spise dvojice EV a i nas zadavatel objednaval projekt pocitajici se 2 misty, pocital jsem tedy se dvema misty i v kalkulaci, to kolik to bude hodina a aut je dulezite spise co se opotrebovani zarizeni tyce, na urcitych mistech by myslim s vytizenim nebyl problem (dalnicni sit, hlavni tahy, tedy mista kde dnes v CR tato infrastruktura schazi), nektere hodnoty jsem i naddimenzoval, protoze kuprikladu 5000 jako najemne za 2 mista je moc, v centru Prahy za 4 mista platime 1200 za kus v garazich kde je to i hlidane, ale ja radsi vse nadhodnocuju kvuli nahodnym okolnostem

        dokumentaci k danemu stojanu mame od tusim Svedskeho zastoupeni ABB, ale ja si jim zitra napisu na ceskou podporu a pozjistuju jak je to se zarukama, dodavkama a servisem, ve Svedske dokumentaci jsou 3 roky waranty + nejaka online sluzba prez telefon, ale predpokladam ze v CR by nic takoveho nezajistovali, snad me odpovedi z ceskeho zastoupeni ABB, ostatne po teto vejkendove debate jsme se na firemnim vejkendu +- dohodli ze to zkusime mozna rozjet i sami na firmu a v pristim mesici poptame u ceskeho ABB cenovou, montazni a servisni poptavku na dane systemy, ono to samozrejme neni ze se postavi stojan a hura vydelavaj se penize, je to i o dalsich systemech, se kteryma mam nastesti zkusenosti jako majitel internetoveho obchodu s digitalni distribuci, takze cca vim kolik me mesicne stoji platebni systemy a kolik me stoji mesicni „udrzba“ daneho shopu externi firmou

        anonimni psani o vejkendu jsem tu jiz popsal, proste jsem psal z notebooku kolegy a nepamatuju si svoje hleslo

        jinak ano jak pise Jolinar, bezna zaruka v podnikove sfere je 12 mesicu, ovsem dnes se spise firmy predhanej v zarukach typu NBD a po dobu 3-5 let, otazkou tedy je jake zaruky ma primo ABB

        1. Paráda na další informace
          Paráda na další informace se těším.

          Jinak „trvám“ na tom že ABB Terra 53 CJG umí najednou pouze 1x DC (buď Chademo nebo CCS) a k tomu může běžet 1x AC 43kW. Ono to v tom letáku je dost nešťastně popsané, ale když se pak podíváte na požadované příkony tak CJG verze tam má 98kVA což přesně odpovídá 1x50kW DC + 1x43kW AC. Kdyby měla umět všechny standardy tři naráz, tak by musela mít příkon min. 150kVA.

  3. Chápu váš postoj všech,
    Chápu váš postoj všech, ale zkuste to brát méně sobecky.
    Spousta z nás, kteří by elektromobilitu taky podporovali, stejně jako různé alternativní paliva (CNG, LPG) bydli na sidlištích. Z různých důvodů, které nikomu nepřísluší soudit.
    Nemáme garáže, nemáme nabíječky, nemáme nic. Bez veřejných nabíjecích stanic, a to pouze rychlonabíjecích, jsme naprosto v … (to si každý domyslete).
    Denně najedu osobákem, když už do něj sednu od 150-400km. Stačí mi na to Passat CNG. Soused vedle podniká se solárkama, vozí je a montuje do Německa, za třičtvrtě roku 90 tis km. Za 3 dny dá i 2,5 tis včetně vozíku, na kterém má ony solárka.
    Pokud mají být elektromobily pro všechny, tak je třeba, abychom je všichni mohli používat. Jenom v případě mě a souseda v tuto chvíli naprosto nereálné.
    Já jezdím s Passatem na CNG za 4,5kg/100km. 1,1Kč/km (24,80Kč/kg)
    S Octavii G-tec 4,2kg/100km. To je 1,04Kč/km. Většina po městě. Natankováno do pár minut u stojanu.
    Kolega s vozíkem jezdí za 7kg, to je 1,7Kč/km s vlekem na dálce.
    Kolik by muselo stát nabíjení, aby se nám vyplatilo přecházet? A když jedeme dálky, jak a kde rozmistěny, abychom dobily a mohli pokračovat v cestě? Stát někde víc jak hodinu pro nás je nepřijatelné, stejně tak pro zákazníka.
    Občas vozím i klienty, transfery z letiště (Praha, Wien). Na co mi je auto (např Leaf), který mi z Brna do Prahy na letiště nedojede? Už vidím, jak Klientovi řeknu: „Dáme ho hodinu pauzu, musíme nabít, abychom dojeli.“
    To mě pošle s celou ekologií víte kam.

    1. ale kulový, před každým
      ale kulový, před každým panelákem je 20 parkovacích míst u každýho si postavíte sloupek kus plastu se zásuvkou CEE 3Fáze400V/16A za pár tisíc, oplotíte si to a dáte do rohu kamery = to je dneska na internetu za pár šprdlíku a to vám k nabíjení přez noc bohatě stačí 😉 No musíte se taky snažit, nikdo vám nic zadarmo nedá, maximálně v práci vám natáhnou prodlužku a basta paneláci 🙂

      1. Vážený pane, na to na
        Vážený pane, na to na veřejných parkovacích prostorech zapomeňte.
        Máme před barákem rozvodnu EON, udělat připojku by byla otázka pár korun. Ale bohužel EONu je pouze ta rozvodna. Místo kolem už je Městské části a ta … „Je nedostatek parkovacích míst na sidlišti, nemůžeme si dovolit dělat vyhrazená stání.“
        Byl jste někdy na nějakém sidlišti?
        Třeba v Brně na Vinohradech? Na každý vchod bylo konstruováno 5 parkovacích míst. 14 ti patrový panelák zde má 5 vchodů, to je 25 parkovacích míst na 250 bytů. Za posledních několik let se jim podařilo parkovací místa zdvojnásobit zabráním travnaté plochy. Takže na 250 bytů 50 parkovacích míst.
        Kde tady máme postavit stanici?

        1. No tak není sídliště
          No tak není sídliště jako sídliště že 😉 Pokud cítíš ve svém okolí averzi nikoli perverzi ale averzi k budování elektopokroku, nepodporuj to své okolí ale přestěhuj se 😉 To před tvou králikárnou není blbá zásuvka neznamená že není i jinde a republika si kvůli tvýmu CNG sedne na prdel 😀

          1. Ano, máš pravdu.
            Bohužel

            Ano, máš pravdu.
            Bohužel tady žiju od narození a nechybí mi tady vůbec nic (kromě zásuvky). Od zázemí pro děti, obchody, čerpací stanice a podobně.
            Zásuvka by jistě šla někde domluvit, ale nechají zaplatit tady minimálně 5kč za kW. A to už potom ve finálním výpočtu není takové terno, aby člověk do toho musel jít.
            A zase takový zarytý fanda do toho nejsem.

            1. Dlouho ještě budeme
              Dlouho ještě budeme napravovat chyby předků. Oslavovaný architekt Le Corbusier se shlédl v kolektivistických diktátorských systémech a paneláky byly na světě. Jenže i on je už stavěl s nějakou reakcí na místní podmínky. Takže když naši komouši převzali v 70.letech od těch francouzských modely sídlišť a de facto překopírovávali celé čtvrti francouzských měst, nějak zapomněli na obvyklé podzemní garáže pod nimi. K čemu by byly socialistickému člověku, že? Parkoviště před panelákem totiž mělo sloužit jen návštěvám. Tak byly ty domy navrženy. V ČR ovšem slouží bydlícím i návštěvám. Dodnes.

          2. Fascinuje mě místní
            Fascinuje mě místní averze proti paneláku. Ten můj konkrétní byt v paneláku má ale větší hodnotu jak kde jakej RD.

            Věc se má ale jinak. Nejen u paneláků není kde stát. Ještě větší problém mají lidé v centrech měst. Tam je toho parkování ještě mnohem méně. Prostě dokud bude spalovák levnější jak elektromobil s parkovacím stáním, není co řešit.

            1. Dlouho ještě budeme
              Dlouho ještě budeme napravovat chyby předků. Ne nadarmo je v Německu tvrdě regulováno vlastnictví aut ve městech nutností mít k němu parkovací místo. Jinými slovy když chcete stavět nebo rekonstruovat v centru města, musíte ze svého vystavět i parkovací místa ke každé bytové jednotce či kanceláři. Díky tomu sice vznikají až bizarní řešení patrových troj výtahů, zajíždějících s auty pod zem v bývalých průjezdech na dvorky, ale snaha řešit tento problém je k nezaplacení. Také můžete najít svedení celé dopravy v centru pod zem (Karlsruhe například) a obrovské pěší zóny, jimiž se maximálně tak šinou tramvaje a cyklisté.

                1. Na to vymysleni bude prave
                  Na to vymysleni bude prave tech 20 let tak akorat :-).

                2. anebo si to VLASTNÍM
                  anebo si to VLASTNÍM PŘIČINĚNÍM zkrátíš na TÝDEN !!

                  top-expo.cz/domain/top-expo/files/ceep/ceep-2011/data-projekty/24.jpg

                3. PŘIHLAŠOVATEL:
                  PŘIHLAŠOVATEL: ELEKTROMOBIL s.r.o.
                  KATEGORIE: C2
                  ANOTACE:
                  Solární nabíječka pro elektromobily, která vyrábí elektřinu pro elektromobily na 15 000 km za jeden rok. Elektřina pochází ze slunce, a proto elektromobily mohou jezdit s nulovou emisí.

                  top-expo.cz/ceep-2011/cena-verejnosti-ceep-2011/

            1. Do budoucna to doufám bude
              Do budoucna to doufám bude možné. Nemyslím zaplatit si místo, abych to měl blíže ke vchodu, ale mít možnost dobít i u paneláku. Předci jenom je to více ve veřejném zájmu. Jen bych doporučil ty elektrické místa mít co nejdál, aby fosiláci nezáviděli.

        2. Problém není to, že je na
          Problém není to, že je na 250 bytů bylo projektováno 25 míst. Ono to dávalo smysl v té době. Problém je v tom, že tyhle obludy ještě dneska stojí a někdo v tom bydlí. Tyhle hrůzy by se měly zbourat a lidem postavit důstojé bydlení. Aspoň jak se to stavělo za 1. republiky, krásné cihlové baráčky pro 6-8 rodin. Prostě problém není tam kde ho hledáš, je v tom jak tady lidi žijí. Když bydlí 250 rodin jeden druhému pomalu na hlavě, tak je jasné že není místo,infrastukturua a pohodlí…na cokoliv…ať už elektromobil nebo i ty fosily co není kam vmáčknout a smrdí to pod okny od rána do noci.

            1. Ono to neusí být ani
              Ono to neusí být ani takto, například výstavba z 60. let také je obstojná ale paneláky jsou opravdu, z mého pohledu, zvěrstvo. Například se stavěly domy vysoké 4 patra po třech bytech a dvou vchodech, s tím že ten prostřední byt byl dvoupokojový.

              Když se podíváte na to jak se stavělo ještě o něco dříve, tak ty domy měly nádvoří, která tehhdy sloužila kdoví jak, třeba nápovědou by mohly být Foglarovy knížky, ale hlavně jde o to že domy měly 3-4 patra, mnohdy ještě sklepy či polosklepy a to i v tehdy záplavocýh oblastech. Byty v nich jsou velké a celkem slušné, problém nastal po válce, stačí se projít jistými částmi Brna.

              Případně se stavělo metodou „dlouhých dvorů“ kdy dům měl poměrně dlouhý zadní trakt, byť úzký, tak se stavělo třeba na Jižní Moravě, záleželo ale také na tom jestli to byly katolické domácnosti, nebo židovské, které tyto trakty neměly.

              1. Stále jste neodpověděl,
                Stále jste neodpověděl, kam byste to dal.
                V „Dolní Nové Líšni“ v Brně jsou 4 bloky. Každý blok 6 vchodů, 5 vchlodů 42 bytů, 6tý 47 bytů. To je 1028 bytů, v průměru 3 členy na byt, to máte cca 3tis lidí, kteří bydlí na rozměrech 250×250 metrů (odhadem).
                Čísla zní šíleně, ale co zbytek sídlišť v ČR? Kam byste ty lidi nacpal? Vaše vize je krásná, nejste sám, kdo ji má, ale víte, kolik polí a luk se v okolí Brna právě zničilo, aby se tam postavili „satelitní městečka“ nebo nové domy?
                Ti „zasraní komunisti“ měli při výstavbě sídlišť jistá kritéria (travnatá plocha na člověka), kterou teď se vší parádou znovu zastavují dalšími domy. Domy, které jsou naprosto k ničemu. Na co je Vám 3+1 s 3 ma terasama se 160m2? 4 podlaží a kopec, kam jsme jako chodili bobovat je zastavěný pro 6 těchto bytových jednotek. Nádhera.

                Ale jestli se nepletu, zde nejsme proto, abychom hodnotili a vymýšleli, jak „vyhnat“ lidi z paneláků, ale začalo to řešením pro elektromobily v okolí těchto domů. Ty baráky nikdo nezbourá, nezměníte to. Ale dejte sem návrh, jak si může pár nadšených elektromibilistů z tohoto prostředí tento vůz pořídit a nabíjet doma „nočním proudem“, aby se mu vyplatil.

        1. No dyt ti to ty zaprodanče
          No dyt ti to ty zaprodanče furt říkám, ZADARMO TI NIKDO NIC NEDÁ, LEDA PODSUNE A ZAPRODÁ jako tvůj¨zaměstnavatel co ti šoupnul státem dotovanou popelnici CNG 😉

          V ČR jezdí 650.000 aut na LPG, dělej ukaž mi zprávu jak jim uhořeli děti!!

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

  4. Kam se poděla ta Tesla
    Kam se poděla ta Tesla nabíječka u Prahy? Už ani ve stavbě map Superchargeru není jako ta šedá u Humpolce, jen něco v tomto roce kolem Prahy. Nějaké divné, přeci stavba netrvá rok (pokud jsou povolení). Asi to Tesla na tom místě co tu o tom byl před čtvrt rokem článek odpískala. Někdo info z místa činu?

    Jinak dle výhledu doufám že to nedají někam k Ostravě, ale do Olomouce.

    1. tu mapu na strankach Tesly
      tu mapu na strankach Tesly ber jen jako informativni, tam presnou polohu nenajdes i diky nedetailnosti te mapky, je to jen obrazek ktery aktualizujou, takze to ma nejaky grafik v „photoshopu“ a jen tam klonuje cervene a sede ukazatele a jako celek to pak nahradi na domenovem ftp, presnejsi zobrazeni je po kliknuti na tu cervenou sipecku, kde se ti otevre primo mapa kde muzes zoomovat, na te mapce na strankach Tesly je dulezite jen to, ze se jiz jeden Supercharger „ve vystavbe“ a to v Praze, a dalsi 2 jsou na letosek jeste „planovane“

      nebo se koukni treba i sem http://supercharge.info/

  5. Vcera v noci jsem v Brne
    Vcera v noci jsem v Brne cestou kolem nabijecky u AAA videl nabijet Teslu. S panem jsem se dal do reci a zminil, ze meli jednani na magistrate, a ze je v planech postavit kolem 20 nabijecek v Brne, ale ze magistrat nevi, jak to uchopit. Tak snad magistratu pomuzou a nabijecky budou.

    Zacarovany kruh: nekoupim e-auto, nebot neni sit nabijecek a nevybuduji nabijecky, nebot nejsou e-auta …

    Take jsme se bavili o cene nabijeni od NetDataCommu 10 Kc za 1 kWh – stejny nazor: totalni nesmysl a spis zabijak elektromobility, nez (jakkoliv obhajovana a proklamovana) podpora. Nabijecku zpoplatnit rozumnou castkou hned ze zacatku provozu, to je cesta vpred.

    1. A jakou cenu by jste tedy
      A jakou cenu by jste tedy uctoval za nabijeni EV na rychlonabijecce?

      Prosim, reknete mi jaka je podle vas cena, ktera zaplati vybudovani nabijeci stanice, jeji servis, dane statu, zisk provozovatele a soucasne nebude obtezovat zakaznika? Vazne by me to zajimalo…

      EDIT: a nezapomente ve sve kalkulaci zminit cenu nabijeci stanice, cenu vybudovani pripojky, mesicni pausal za pripojku k elektrine a mesicni najem. A odhadovana navratnost investice by taky nebyla k zahozeni :-/

      Ono je totiz dost rozdil jestli nekam date pomalou nabijecku za 20.000 anebo rychlou za 500.000 Kc. Ale to uz si zakaznik neuvedomi 🙁

      1. Tak určitě je tohle
        Tak určitě je tohle zajímavá otázka. Praktické srovnání okem obyčejného člověka:

        když Tesla za 80kWh*10Kč = 800Kč ujede 400km, tak nějaký supermoderní spalovák v podobné ceně těch 400km také ujede za 32l*25Kč = 800Kč (8l nafty/100km).

        Tudíž v tomto kontextu by mě také zajímalo jaká by měla být v budoucnu „tržní“ částka za rychodobíjení?

        Podle tohoto účtování při tomto povrchním srovnání to totiž vypadá že vybudování a provoz rychlodobíjecí stanice je roven vybudování a provozu běžné čerpací stanice?

        1. Jako aktivní
          Jako aktivní elektromobilista mám jiný názor: Pokud můžete doma nabíjet za 2,3 Kč/kWh v noci a nemusíte u toho čekat, tak budete na cestách nabíjet pouze tolik co musíte a to nezávisle na ceně. V mém případě na cestách nabíjím max 10% toho co najezdím (najezdím cca 40 000km ročně). Pokud by jste vše na cestách nabíjel po 10Kč/kWh tak Vám to pruměrnou cenu za nabíjení změní z 2,3Kč na cca 3,1 Kč/kWh.

          Pokud se na to začnete dívat v tomto kontextu tak zjistíte, že většina uživatelů najezdí výrazně méně a vystačí s nabíjením doma v 98% případů. Pak je vlastně cena za rychlonabíjení na úrovni ceny za benzín akceptovatelná, protože vlastně průmernou cenu za „palivo“ skoro neovlivní.

          1. pokud se ma elektromobilita
            pokud se ma elektromobilita rozsirit nejak vice, tak bude verejne dobijeni samozrejme nutnou prioritou, aby si mohl kazdy doma nabijet musel by mit kazdy svuj barak/garaz, coz je nerealne

            je take otazkou kolik toho najezdis na delsich trasach a kolik na kratsich takzvane „okolo komina“, pokud jezdis prevazne kratsi trasy ktere tvuj elektromobil zvladne od domaci zasuvky k domaci zasuvce, pak je jasne ze nepotrebujes temer vubec verejnou dobijeci sit, kolik ale takovich lidi je? treba ja mam naopak prevazne delsi trasy, po meste vyuzivam socku neb na 2 stanice metra to mam cca 3 minuty peso a nebo liftago a Kuryr Taxi, a nase auto vyuzivam jen na trasy 150-350km ktere jezdim o vejkendech a ani ve startovaci ani v cilove destinaci nemam moznost dobijeni z vlastni zasuvky, tedy bych danou trasu tam a zpet nedal ani s Teslou s 90kWh baterkou (tu kratsi trasu ano a tam bych i v cili mohl vyuzit pomale nabijeni z bezne zasuvky), takze bych naopak vyuzival prave verejnou dobijeci sit, tak jako s nynejsim autem vyuzivam benzinky

            1. Lidi jako Vy je bohuzel
              Lidi jako Vy je bohuzel zlomek. S takovym fungovanim je bohuzel ideal spalovak. Valna vetsina lidi vsak jezdi tak kratke trasy, ze se spalovak ani poradne nezahreje. Nove vyrobene spalovaky s DPF pak ziskavaji spatnou povest, protoze palivova zhyralost jmenem regenerace nema kdy probehnout a DPF to odskace rychle. Pro Vas vsak elektro bude mit smysl az mezi poslednimi. Az jich bude v provozu majorita a problemy co zminujete nebudou existovat nebo se spalovak nevyplati provozne.

                1. Elektricka auta nic
                  Elektricka auta nic nezastavi (mimo konce civilizace), to uz v automobilovem prumyslu vi snad kazdy a vsimly si toho i fosilni firmy. Otazkou je jak dlouho a kde bude trvat prechodne obdobi. V zemich kolem perskeho zalivu asi dele, ale jinde podle meho o dost rychleji. Vemte si o kolik % to roste jen nyni, kdyz jsou baterie drahe.

          2. Já jsem nechtěl nějak
            Já jsem nechtěl nějak shazovat tu cenu 10Kč/kWh, spíš si přečíst studii na jakém základu přišli právě na tuto částku? či jestli to je prvotní nástřel co se chytne(vzhledem k tomu, že to asi dnes nikdo netuší tak proti tomu v zásadě také nic nemám).

            Prostě by mne zajímala taková ekonomická bilance provozu DC stanice. Příklad: DC stanice má určitě menší „průtočnost“ tj za hodinu odbaví tak jedno, maximálně dvě auta. Naproti tomu čerpací stojan klidně 5-10aut. Ale na druhou stranu zas nemusím platit obsluhu…

          3. Mate pravdu, ale mate Teslu,
            Mate pravdu, ale mate Teslu, ktera je kapacitou baterek uplne jinde, nez rozsirenejsi e-auta (3-4x vetsi …). Tady jde o sit nabijecek za rozumnou cenu, nebot vetsina e-aut da cca 150 km a mene na jedno nabiti – a spousta podnikatwlu to po meste projede behem dne bez problemu (=potrebuji nekde nabijet).

            1. Teď sice jezdím Teslou,
              Teď sice jezdím Teslou, ale před čtyřmi Lety jsem jezdil Nissanem LEAF. Tehdy jsem měl roční nájezd kolem 16 000km a šlo to i bez rychlodobíječek.

              Připouštím, že auto s dojezdem 100 – 150km nebude mnoha podnikatelům stačit, ale jsem ochoten tvrdit, že do 200km denního nájezdu je v mnoha případech použitelné i bez rychlonabíječky. Ostatně, ve svém příspěvku jsem psal o běžných uživatelích a ti zřídka najedou víc než 100km denně.

                1. To jsem neřekl.
                  Pro

                  To jsem neřekl.

                  Pro pohodové ježdění po městech, stačí aby sloupy pouličního osvětlení sloužili jako obyčejné nabíječky. Což je investice za pár tisíc, opírající se o existující infrastrukturu.

                  Rychlonabíječky jsou nevyhnutné pro ježdění na větší vzdálenosti a proto je nutné je přednostně umísťovat mezi města, k benzínkám, motelům a restauracím.

      2. najem bych vypustil rovnou,
        najem bych vypustil rovnou, je treba se dohodnout s nekym kdo da misto zdarma a bude z toho profitovat jinak, kuprikladu ziskanym zakaznikem po dobu nabijeni, viz benzinky a nakupni centra, vyhodou je i to, ze vetsina takovych mist ma i dostatecne zasitovani, a tedy neni treba draze platit ono zasitovani

        pocitejme tedy cenu dvoj-stojanu na 500 tisic korun (2 mista k nabijeni a 2 konektory), pri cene rekneme 5kc za odebranou kWh, nakupni cena elektriny bude v takovem pripade rekneme okolo 1500kc/MWh, takze pokud mesicne na takovem miste zakaznici „nacerpaji“ rekneme 15MW mesicne (500kW denne, tedy 250kW na jeden konektor a rekneme bude to denne 10-20 aut) tak zisk pred zdanenim bude nejakych cca 52 tisic mesicne, dany stojan by se v idelanim pripade tedy zaplatil behem prvniho roku provozu

        PS> kolik lidi bude ochotno „tankovat“ za 10kc/kW? jak dlouho se tedy bude uplne jen samej stojan splacet pri tech 10kc/kW? ja osobne bych takove „drahe“ dobijeni vyuzival pouze v nouzove situaci (tak jako ted s fosilnim autem na dalnici tankuju jen naprosto vyjimecne protze vim ze tam je proste litr benzinu klidne o 4-5 korun drazsi), tedy dobil tam jen nezbitne nutnou energii abych dojel k „normalne“ drahemu stojanu ci k vlastnimu zdroji

        jinak onen cca pulmilion stoji kuprikladu plne systemove vybaveny Terra 53 CJG, a samozrejme stavet nejakou dobijeci infrastrukturu ma smysl jen ve vetsi mire, tedy alespon 10-20 kusu celorepublikove kde pravdepodobne cena za dodane stojany bude mirne nizsi, a samozrejme cena za ty stojany se prvni 2 roky bude podilet na snizeni dani a vraceni DPH v prvnim kvartalu/mesici

        1. Přímo šamanská kalkulace
          Přímo šamanská kalkulace 🙂
          A teď Vám to popíšu z praxe. Jsem provozovatel rychlonabíjecí stanice ve Valašském Meziříčí. V roce 2015 jsem jen za elektřinu do nabíjecí stanice zaplatil 15 149 Kč. Náklady na samotnou stanici, položení přívodního kabelu a nájem pozemku nechci rozepisovat.

          Nestěžuji si protože to má i světlé stánky: Navzdory tomu, že poskytuji nabíjení zdarma, tak mi 3 uživatelé dobrovolně poslali na účet celkem 1000 Kč. Ikdyž jsem z nich musel odvést 21% DPH, tak těmto dobrovolníkům veřejně děkuji … protože díky nim vím, že nejsem sám.

          PS:
          Kde můžu sehnat elektřinu za 1,5Kč/kWh? – jsem odběratel s vlastní trafačkou z 22kV a elektřina včetně souvisejících poplatků mne vychází na víc než dvojnásobek.

          Kde dostanu Terra 53 CJG za cenu 500 000Kč a kdo mi z té ceny vrátí DPH?

          1. ja mam na vyuztovani
            ja mam na vyuztovani elektriny castku ktera vychazi na 1.45kc za 1kW, ale samozrejme netusim jak je to s cenama ve Valašském Meziříčí, jinak Valmez je jedna z moznosti ktere jsem zvazoval jako moznost nabijeni dobudoucna, celkem casto jezdim z Prahy do Novejo Jicina na Morave 🙂

            na projektu ktery jsem pro jistou firmu delali pred cca 7 mesici byla i zapoctena cena za Terra 53 CJG, s DPH byla cena lehce pod 480 tisici (po prepoctu z eur v te dobe), a DPH jaksi vraci stat (predpokladam ze nekdo kdo da za stojan 480k a za projekt dalsich 250k bude platce, v nasem pripade byl), stejne tak dany stojan by se 3 roky odepisoval z dani jako kazda jina samostatna nemovita vec nad 40tisic (nejsem ucetni, ac jsem na to smeroval svoji studentskou karieru, takze jiz netusim kam neco jako nabijeci stojan zaradit, nemovita, movita, a delka odpisu, 3 roky je odhad)

            mimochodem i pri dvojnasobne cene za ucet za elektrinu by to v mem prikladu znamenalo zisk pred zdanenim 30 tisic mesicne, takze by se stojan nezaplatil za rok, ale za necelich 17 mesicu, stale by se tedy zaplatil drive nez po dobu zaruky a po dobu jeho odpisu, ja to uvedl jako modelovej priklad, nikde samozrejme neni psano ze by denne u daneho stojanu opravdu dobijelo tolik aut a udelali takovej obrat, mam zato ze kuprikladu na nektere dalnici mezi mesty, nebo u obchodnich center by nebyl problem udelat obrat klidne dvojnasobnej, jinde v zapadlem miste mimo hlavni trasy naopak muze bejt takovej stojan rad ze o nej zavadi alespon nekdo, to je holt ryziko podnikani, dodat denne tech 500kW z daneho prikladu ale nepovazuju u EV za neco zas tak nemozneho

              1. tak jeste jednou,
                tak jeste jednou, disortografie vam neco rika?

                ptate se uplne stejne i jinych lidi, treba disgrafika jestli zamerne skrabe? nebo klesptomana jestli zamerne krade? nebo klaustrofobika jestli se zamerne boji malich ozavrenych prostor?

                a ve vseobecne rovine, kdys vas zastavi policista pri dopravni kontrole, tak se ho taky zeptate jestli to nahodou nedela zamerne protoze je policista?

                cekal bych ze lidi co maj potrebu upozornovat na pravopis a tedy se domnivaji ze ho umej dobre, tak proc upozornuji jen na i/y kdys ja tam mam zrejme chyby i v dalsich aspektech pravopisu, kde obcas zamenim b/d s/z s/t p/q , obcas prohodim pismenka v poradi a dalsi a dalsi chyby ktere proste jako dysitrografik delam protoe proto ze nemam cit pro sintaxi a slovosled pravopisu?

                1. Tohle jsem měl zkusit na
                  Tohle jsem měl zkusit na dějepisářku, jestli si náhodou nemyslí, že to neumím záměrně, ale že jen nemám cit pro letopočty :-D.
                  Jako sorry, ale slova jako „riziko“ nemají co dělat s disortografií. To se prostě musíte naučit a když nevíte, tak googlit.
                  Takže neplést disCokoli s leností 🙂 a naopak se omluvit za chyby, než napadat jiné a vymlouvat se (to neuškodí nikdy, i když si myslíte, že máte v tu chvíli pravdu).

                2. mysli si co chces, znam i
                  mysli si co chces, znam i jedince co se domnibvaj ze se disortografie, dislexie, disgrafie a dalsi podobne poruchy daji lecit a ze jeho maminka coby ucitelka to bezne ve tride deti odnaucuje, je pak zvlastni ze jejich rodina je rada ze vubec preziva z platu one pani ucitelky kdys maj doma tak zazracnou ucitelku o kterou by nejspise projevila zajem kdejaka soukroma skola za plat mnohanasobne vetsi nez ma ve statni zakladni skole, protoze v Ceske populaci je odhadem okolo 60% lidi kteri trpi nejakou z podobnych poruch na urcitych stupnich jak co se jazyka tyce, tak i co se dalsich oboru tyce, matematika, graficke ci prostorove vnimani a podobne

                3. Nechtel jsem se nikoho
                  Nechtel jsem se nikoho dotknout. Jen me zajimalo, jestli to v tomto pripade nedela zamerne, nebot i s tim se obces setkavam. Kazdopadne existuji automaticke kontroly pravopisu, ktere jsou zdarma, tak proc je nevyuzit, kdyz je nekdo takto znevyhodnen?

            1. Abych trochu zčeřil vody,
              Abych trochu zčeřil vody, třeba já mám trochu ideový problém s označením primárně DC stanice „více-standardová“, pokud je druhým ze dvou standardů Mennekes. Ano je to běžné označení používané výrobci, ale já osobně považuji „poctivý“ více-standard při dvou a více DC standardech, tj. AC bych do toho vůbec nepočítat.

              Na druhou stranu je zase plus, že DBT stanice umí používat oba standardy DC + AC současně. (Ikdyž prakticky řečeno by to byli šupáci, kdyby to neumožnili)

            2. kolik na tech 24kW ujedes
              kolik na tech 24kW ujedes km?

              jeste se zeptam, pred elektromobilem jsi take tankoval bezne u nejdrazsich benzinek v zemi? takze kdys vedle sebe stali dve benzinky kde na jedne je 1 litr benzin/nafta za 50 korun za litr a o 50 vedle i jine benzinky za 30 korun za litr benzin/nafta, tak bys natankoval u te kde maj cenu 50kc za litr?

              1. K tem drahym benzinkam vam
                K tem drahym benzinkam vam reknu proc jsou dobre. Jezdil jsem na sluzebni cesty vlastnim autem do DE a dostaval jsem proplacene PHM podle prokazane ceny na uctence. Takze jsem natankoval 10 litru u te nejdrazsi benzinky co byla po ceste a zbytek jsem mel bud jeste z CZ, nebo koupil na vyhodne benzince. Nejakou korunu to hodilo navic. Ale hlavne me hralo, ze jsem ten debilni cesky system nahrady za sluzebni cesty prelstil. V jinych zemich dostane kazdy stejny pausal za km a muze jezdit cim chce. V CZ se pitva spotreba dle technicaku, dle zeme kde se jede a jinych hlouposti. Nemci se me vzdy smali co to delam za slozite vyuctovani. Oni napsali pocet km a hotovo. Jinak kdyz jsem zase ztratil uctenku, tak jsem dostal nejakou pofiderni cenu urcenou minist. financi. No bolsevizmus hadr. A jeste kdyz jsme jeli s vice auty, tak oni jeli rychle a ja pomaleji, protoze nikdo me tu vyssi spotrebu neproplatil.

                1. ja si auto jen pronajimam,
                  ja si auto jen pronajimam, jsem osvc a tedy to co za benzin utratim neuctuju nekomu jinemu, ale jsou to me penize, takze pokud bych bral benzin treba na dalnici za treba 35 korun za litr, tak okradu jen sam sebe kdys ten samej benzin muzu na jine benzince nacerpat za 28 za litr

                  ucel toho textu predtim byl ale jinej, to jak kdo osizuje system je me celkem fuk, a jestli to tvemu zamestnavateli nevadi tak si to klidne delej, ale otazka spise byla, kdybys ten benzin/naftu/elektrinu mel platit ty ze sve kapsy, natankoval bys na benzince za 50 nebo za 30 za litr? a nebo dobijel bys na stojanu za 5 nebo za 10 korun za kW? predpokladam ze by sis vybral spise ten levnejsi ne, nebo jsi takovej dobrtodinec ze bys tankoval za sve za 50 a dobijel za 10?

                2. Z meho textu se da odvodit,
                  Z meho textu se da odvodit, ze si hlidam sve korunky a pokousim se je nevyhazovat. proto bych urcite zvolil tu levnejsi alternativu. U benzinu a nafty samozrejme netankuji u podivnych benzinek kde uz z dalky vse nasvedcuje tomu, ze maji asi problem s kvalitou. Otazkou je, zda spatne udrzovana nabijecka muze poskodit nabijeci system auta. A zda muze nejaky vykuk podvadet s poctem „nacerpanych“ kWh. Dnes to asi jeste nehraje roli, zadny vykukove neprovozuji nabijecky, ale az bude na kazdem rohu a EV bude spousta, pak to muze prilakat i gaunery.

        2. Pokud z toho dokazete udelat
          Pokud z toho dokazete udelat takto dobry business, pak doufam, ze je to dostatecnou motivaci pro Vas, abyste vybudoval vlastni sit nabijecek. A pokud k tomu nemate nutne prostredky, pak bych snad mohl doporucit pujcit si od banky. Myslim, ze banka urcite uslysi na vizi 100% ROI 🙂 Postavite za rok 10 stanic, za druhy rok se vam splati a treti rok je z vas milionar… Kez bych byl tak dobry…

          PS: stanice Terra 53 CJG neumoznuje soubezne nabijeni na obou DC konektorech. Aby jste tedy pres ni mohli protlacit 500kWh denne, musela by jet na plny vykon 10 hodin denne… Coz je podle me sice naprosto nerealna predstava, ale mozna to zvladnete. Necham se prekvapit a preji Vam hodne stesti.

          EDIT: zapomel jsem dodat, ze nabijeci vykon se postupne snizuje a v praxi by tedy stojan musel jet spise 15-20 hodin, aby pres nej proteklo 500kWh

          1. nebylo tam nahodou napsano
            nebylo tam nahodou napsano ze dvou nabijecich mist? to dela 250kW na stojan za celej den, a nikoli kWh ale kW, neb se jedna o celej den, tedy 24 hodin nikoli jen o jednu jedinou hodinu 😉 pokud by dany stojan dodalval 500kWh jak pises, tak by dany stojan mesicne pri 2kc za 1kW mohl generovat zis pred zdanenim az 720 tisic mesicne 😉

            jak ja neumim pravopis, tobe evidentne delaji problem pocty

            takze aby jsi to cele pochopil, celej dvoj/troj stojan by za celej den dodal elektromobilistum 500kW elektriny, na tom byl zalozenej celej vypocet, a tech 500kW znamena kuprikladu 6-7x nabita Tesla S, tedy za celej den by se na stojanech nabilo jen 6-7 kusu Tesla S, a pokud by kazdy z tech kdo by dobijel zaplatil 5kc za 1kW, a z kazde je 1kW by byl zisk pred zdanenim 2kc, tak by mesicne takovej stojan generoval zisk pred zdanenim cca 30 tisic korun

            jeste ti to radsi napisu jako priklad, tedy 500x2x30=30000 kde 500 je dodanych kW za den, 2 jsou dve dobijeci mista a 30 je pocet dnu v mesici

            1. proboha, vis vubec jaky je
              proboha, vis vubec jaky je rozdil mezi kW a kWh???
              kW je jednotka vykonu – tedy rychlost nabijeni (neco jako litry za sekundu pro benzin)
              kWh je jednotka energie – tedy mnozstvi dodane energie (neco jako litry benzinu)

              Proto taky SuperChargery maji vykon 120kW a do auta dodaji obvykle kolem 50kWh!
              Elektrina se neplati za kW, ale za kWh (pominuli demand charge). Kdyz nerozumis o cem pises pak chapu, ze ti vychazi nesmysly… A z praxe taky vim ze Tesla obvykle nenabije ani zdaleka 70kWh behem jednoho nabijeni, to je totiz tak maximum co se do te baterky vleze v rozumne mire. A nikomu se obvykle nechce cekat hodinu a pul na plne nabiti.

              A jestli pocitas se dvemi stojany, ktere muzou jet paralelne (100kW dohromady), tak je taky treba pak pocitat cenu za nabijecky kolem milionu a ne 500 tisic.

              Ale jak rikam, kdyz je to tak dobry podnik, podpor elektromobilitu a postav par nabijecek prosim. Vazne, nedelam si srandu. Lidi te budou mit radi a z tebe bude milionar. To prece chceme vsichni ne?

              1. me prave prijde ze ty
                me prave prijde ze ty netusis co jsem vubec daval jako priklad 😉

                pro vypocet navratnosti dobijeciho stojanu je kWh nesmyslna hondota ktera neni do rovnice vubec potreba, pocitat se musi jen s kW, tedy s jednotkou vykonu kterou dodas, dodaci doba pro danej vypocet bude vzdycky 24 hodin, tedy 1 den 😉

                zeptam se naprimo, rozumis ekonomice? rozumis cislum bez ohledu na jednotky? nme prijde ze ty se ohanis necim co v danem pripade je uplne zbytecna hodnota ktera ti o navratnosti nezdeli nic

                ta nabijeci stojan ktery jsem vypsal dokaze naraz nabijet 3 tusim auta, jeho cenu jsem sem napsal a cenu nam dodala tenkrat firma ktera si projekt objednala (my delali stavebni projekt a zakresy s rozpoctem projektu), to jestli je ta cena realna nebo neni me nezajima, pro tu firmu zrejme realna byla vzhledem k tomu ze nam dodali primo podklady k tomu stojanu ktere ziskali od nejake firmy tusim ze Swedska ktera jim dany stojan mela dodat

                a k te posledni vete, no zacinam o tom uvazovat, nemam sice po kapsach 10 mega, ale investoru v tehle zemi je dostatek, jinak ja nejsem odbornik na EV, ja jsem vystudovany ekonom ktery se dnes zivi prevazne architekturou a projekty pro firmy kde se delaji rozpocty nebo vizualizace

                1. jak muzes neco takoveho
                  jak muzes neco takoveho vubec napsat? Rozumet cislum bez ohledu na jednotky??? Tobe je jedno jestli to jsou Volty, Ampery, Watty nebo Watthodiny? To jsou vsechno ruzne jednotky a sakrametsky na nich zalezi…

                  Elektrina se uctuje po kWh, ne kW jak ty porad tvrdis. Takze kdyz se za den nabije 1 leaf a vezme si 10kWh tak pro dany vypocet to neni 24h ale jen 20 minut. Neni tedy pravda, ze dodaci doba je 24h… Ze nejsi odbornik na EV je videt 🙂 Jeste jsem nevidel 50kW stanici, ktera by dokazala nabijet 3 auta soucasne. Terra 53 to rozhodne neumi, na to vem jed 😀

                  PS: pokud vis o 50+kW stojanu ktery umi soucasne nabijet 2 EV DC nabijenim, tak mi na nej dej odkaz, vazne bych to ocenil. Krome Tesla SuperChargeru to zatim nikdo neumi 🙁

                2. Kliiid, to je jen Samanovo
                  Kliiid, to je jen Samanovo Anonymni obdobi…

                3. nejsem na svem tabletu nebo
                  nejsem na svem tabletu nebo PC, takze pisu anonimne, proste si nepamatuju heslo abych se prihlasil

                4. pochop ze k vypoctu
                  pochop ze k vypoctu navratnosti nepotrebujes kWh, nezajima te hodina, ale zajima te den a mesic

                  kWh je udaj kolik kW se vleze do jedne hodiny, proto je tam nakonci to „h“ ale ja nepocitam v hodinach, tedy kWh je v danem pripade spatnej udaj

                  ale pokud chces a udela ti to radost tak to spocteme na hodiny a pouzijeme kWh, takze vypocet je nasledujici

                  dany stojan doda prumerne 20.83kWh, coz vychazi na zisk pred zdanenim cca 30 tisic korun mesicne pri 2kc zisku za 1kW

                  mas to v kWh, spokojenej?

                5. Sice nevím z jakého
                  Sice nevím z jakého důvodu je třeba vést tu diskuzi tak útočně, ale zveřejněná data ostatních nákladů mi nepřijdou úplně mimo, právě naopak jsem rád za zveřejnění.

                  Naopak prezentovaný výpočet nebudu komentovat, snad jen jestli při prodeji 20,83kWh za den uděláte zisk 30tis Kč měsíčně před zdaněním, tak to klobouk dolů.

                6. 20,83kWh vychazi na 1
                  20,83kWh vychazi na 1 hodinu, za den to pro 2 dobijeci mista cini oneh 500kW

                  prijde me ze ac to rozepisuju jak pro male deti, tak to stale nekteri nechapou, napada me snad jedine ze bych to jeste nakreslil jako obrazekovej scenar

                7. Protože to píšete pořád
                  Protože to píšete pořád blbě. Na začátku máte správně kWh a pak vám najednou vyjde kW! Jednotka odebrané energie je prostě kWh a je úplně jedno jestli jí sčítáte za den, měsíc nebo rok, výsledek je pořád kWh.

                  Nemluvě tedy o tom, že pokud odeberete za hodinu 20,83kWh, tak to za den pro dvě stanice nikdy nemůže dát dohromady 500kWh, protože 20,83kWh * 24 (hodin) * 2 (stanice) není 500kWh, ale bezmála 1000kWh, ale to už je jen takový detail.

                8. Nene, Saman počítá s
                  Nene, Saman počítá s tím, že se u něj denně plně nabije asi 20 aut. Ale to mi v dnešním měřítku přijde přehnané očekávání.

                9. Debata kolik aut a za kolik
                  Debata kolik aut a za kolik jde sice kolem mně (u mé veřejné běžné zásuvky v Ostravě-Plesné za 5 let spočítáte nabíjející na prstech jedné ruky), ale pokud jde o rychlonabíječku třeba v Brně poblíž D1, pak už je to jiná. Ostatně díky evmapa.cz určitě mj. budou i čísla o počtu nabíjejících za určité období. Brno je na trase a nedaleko Slovenska a Rakouska, takže tam by určitě 20 elektroaut býti za den mohlo. Ostatně pokud jsem někde potkal na nabíječce jiného elektromobilistu, tak právě jen tam (Troubsko u Brna).

                10. „kWh je udaj kolik kW se
                  „kWh je udaj kolik kW se vleze do jedne hodiny“
                  A to prave neni pravda…

                  Kdyby jsi daval ve skole pozor (nebo si precetl ty odkazy na wiki co jsem ti dal), tak by ses dozvedel, ze 1 kWh je 1 kW po dobu 1 hodiny. Nikoli 1 kW za 1 hodinu. kW za hodinu by mel jednotku kW/h nikoli kWh.

                  Ale mi to muze byt fuk, ja nejsem ucitel.

                11. a teda abys to mel jako na
                  a teda abys to mel jako na vyuctovani, tak jeste takhle:

                  stojan stavba a parkovaci mista: 500000 + 250000 korun, dohromady tedy 750000 korun

                  mesicni naklady na dodavanou elektrinu: 15MWh – 45000 korun (1kWh – 3kc)

                  provoz a poplatky platebniho portalu pro online platby a platby kartou: 1000 korun mesicne

                  najemne za prostor pro stojan a 2 parkovaci mista prislusici ke stojanu: 5000 korun mesicne

                  celkova cena za mesic 51000 korun

                  zakaznikum prodavana elektrina za 1kWh cini 5kc, za mesic tedy obrat cini pri dodanych 15MWh presne 75000 korun, od 75000korun odecteme mesicni naklady na provoz stojanu ve vysi 51000korun, zisk tedy cini 24000 mesicne

                  dana instalace rychlonabijeciho mista se tedy bude splacet 32 mesicu (31.25) ve 33 mesici jiz bude dana instalace generovat zisk nad ramec puvodnich nakladu

                12. A ted se bezte podivat kolik
                  A ted se bezte podivat kolik elektriny odebrali zakaznici ve Valaskem Mezirici za rok 2015 a dosadte to do vaseho vypoctu misto tech 15MWh/mesic :-DDD A to tam maji elektrinu zadarmo a ne za 5kc/kWh. Jiste, ValMez neni nejlepsi pozicie, ale vase udaje jsou stejne mimo misu.

                  Ono se dobre pocita navratnost cehokoli, kdyz si predstavime, ze se na to cekaji fronty 24/7… Ale v realu, kdyz jeden Leaf nabije 10kWh a stravi tim 15-20 minut tak potrebujete nabit 1500 Leafu za mesic (abyste dostal 15MWh), tedy v prumeru 50 Leafu za den 😀 Nechci si ani predstavovat ty fronty jake by se tam tvorily…

                  PS: krome realnych dat jste ve svem vypoctu jeste zapomel zohlednit mesicni pausal za pripojku k elektrine.

      3. Naprosty souhlas jak s
        Naprosty souhlas jak s Pajdou, tak se Samanem nize. V tech dvou prispevcich jsou pekne odpovedi na vase otazky. Ono je totiz jednoduche rikat – podporuji elektromobilitu tim, ze TED mam stojan. A kolik lidi na tom stojanu bude pravidelne nabijet za tu cenu? Jinymi slovy – kolik stalych zakazniku budu mit? Podle me o hoooodne mene, nez kdyz dam cenu napr. 4 koruny. To budu mit stale zajazniky, kteri mne prinesou dlouhodoby prijem. A dlouhodobym prijmem zaplatim i tu pocatecni investici. Spise jde o princip – nejdriv vykrikovat, ze nabijeni je zadarmo a pak dat palku – palku, ktera je srovnatelna s cenou prepocitanou na cenu za kilometr se spalovacim autem. Proc bych kupoval o cca 30% drazsi elektromobil, kdyz provozne me to vyjde stejne (provozne na nabijecce)??. Je lepsi nekricet a podporovat elektromobilitu od zacatku transparentni cenou. Nemyslim, ze nekdo chce nabijet porad zadarmo. Za benzin taky platim …

          1. Souhlas – a pak se tomu rika
            Souhlas – a pak se tomu rika zneuziti situace a ne podpora e-mobility … Podpora e-mobility je dle me sit nabijecek, ktera mne umozni nemit hlavu „v pejru“ z toho, jestli tam, kam chci, dojedu a nabijeni me nebude stat tolik, co tankovani spalovaciho auta, ktere je, budme uprimni, flexibilnejsi co se moznosti rychleho tankovani tyce. Vim, elektromobil v nejhorsim pripade nabiju „z kazde prodluzky hozene oknem“, ale kolik u toho stravim casu??

            1. co to řešíte za kraviny!
              co to řešíte za kraviny! nabíječek je dost…

              ASEP google.com/maps/d/viewer?ie=UTF8&om=1&msa=0&z=7&hl=cs&mid=zKQCDB56MJv4.kx_q-PAk3ezY

              SK nabijanie.teslaclub.sk

              A v nouzi každý 10kč*40kWh=400Kč/200km dá, dyt je to pár drobných

              Radši obejděte sousedy a doplňte body do mapy ČR !!

        1. Nabíjení zdarma, též
          Nabíjení zdarma, též motivuje lidi, aby bezúčelně nabíjeli mimo domov, i když by mohli nabíjet doma(ale ne zdarma). To pak vede k tomu, že provozovatel má zbytečně vyšší provozní náklady a dřív zadarmo nabíjení „zařízne“ a o to větší cenu pak na kwh napálí, aby se aspoň nějak to co zpočátku dotoval vrátilo. Rovněž nabíjení zdarma vede ke zbytečnému obsazení nabíječky, pak musí ti co jedou dál a skutečně potřebují nabít čekat než si nabijí ti co by mohli nabíjet doma a neblokovat nabíječku.

          Tedy vidím to tak že rychlonabíjení by mělo být určitě vždy krapet dražší než jsou domácí možnosti.

          Při provozování eauta i se slabší baterkou(Leaf a pod.), až tak úplně kriticky(i když se mi to taky nelíbí) ani cenu těch 10kč/kwh nevidím, protože např. na cestě BM-PH mi stačí dobít jen pár scházejících desítek km na rychlonabíječce, tak abych dojel do cíle za předpokladu, že si v cíli budu moci nabít i pomalým nabíjením v ceně domácího nabíjení.
          V současnosti vidím jako kritické, to že na delších cestách nemám ani tu možnost nabíjet na rychlonab. i za tu vysokou cenu. Nabíječky prostě tak kde by měly být nejsou!!

          Očekával bych, že konkurence časem tu vysokou cenu za kwh srazí.

          Jinak podle informací dealera Nissanu by měly být nabíječky u dealerů Nissan provozovány čezem(tedy aspoň ta v Brně-Slatina) a tedy zatím za paušál 180kč/měsíc. Což by mohlo jízdu na delších trasách výrazně usnadnit(např. dealer v Jihlavě nebo Olomouci).

          1. Cokoliv je zdarma (vyjma
            Cokoliv je zdarma (vyjma jednorazovych „promo akci“) je spatne, pokrivuje to trh. Proto rikani, ze nabijeni je zdarma, je spatne – tak to delali panove v Brne. A dopadne to nakonec napalenou cenou. Myslim, ze business case postaveny na silene palce za sluzbu, je postaveny spatne a v dlouhodobem horizontu prinese min, nez rozumne zpoplatneni hned.

            To, ze napr. pan Kubis ve ValMezu ma nabijeni zdarma je sice fajn, je to jiste jeho svobodne rozhodnuti, ale i tak se mne to nelibi – jak jsem psal vyse – cokoliv zdarma neni dobre pro trh. Pokud na nabijeni neni postaveny smysl podnikani (=penize vydelam jinde), tak cena nabijeni by mela byt za nakupni cenu elektriny plus dejme tomu 20%. A pak, pokud jsem zapaleny podporovatel e-mobility, tak ukazuji, ze to s podporou myslim vazne -> nabizim nabijeni za rozumnou cenu. Pokud muj prijem je jen z nabijeni, potrebuji cenu napalit.

            1. Tak to udajne vidi i
              Tak to udajne vidi i financni urad pri kontrole. Pokud neco prodavam, tak na tom musim mit minimalne 20%. Jinak nema podnikani smysl, protoze prodavam pod cenou. Stat tim z jejich pohledu prichazi o dane tim, ze si to lidi samozrejme nebudou kupovat jinde za vic. Pry to pak v takovych pripadechmohou a nechavaji dodanit – takovy podnikatel je pak povinen zaplatit dane jakoby prodaval se ziskem obvyklym.

  6. Vysvetlim to na lahkom
    Vysvetlim to na lahkom priklade:
    Nasla sa penazenka v obchode. Na zistenie identity ju manazer otviril…bola tam vyplatna paska…8000EUR, ale z toho bola 2000EUR premia. Takze zaklad 6000EUR ale pozor-TYZDENNE!!!
    Niektore firmy maju beznu tyzdennu vyplatu.
    Okrem toho je tu 5000EUR dotacia a konkretne Nissan odkupuje aj stare auta za kupu Leafa(kolega dostal za Almeru z r.2007 4000EUR-slusne)
    Otazka znie preco az teraz???
    Odpoved je asi aj pre opacne riadenie.

    1. Je pravda, že Irsko
      Je pravda, že Irsko nabízí firmám, které tam mají sídlo, určité daňové výhody. Ale za hlavní sídlo Tesly v Evropě je možné považovat spíš nizozemský Tilburg, vzhledem k přítomnosti tamní továrny. Navíc, Tesla je už dnes v Evropě i v zemích, které mají srovnatelné daňové zatížení jako ČR,

  7. Nove info:
    Benzina chce

    Nove info:

    Benzina chce letos otevřít i první místo v Česku s rychlonabíječkou elektromobilů Tesla. Mělo by jít o pumpu v Humpolci. Zatím má jednu dobíjecí stanici od ČEZ. „V souvislosti se strategií PKN Orlen aktuálně diskutujeme se společností Tesla o postavení dalších rychlonabíjecích stanic určených pro auta této značky,“ dodal Zouvala. Podle něj by první stanice měla být otevřena letos, další jsou v jednání.

Napsat komentář