Autosalon Ženeva 2016: představí se komplet Hyundai Ioniq

Hyundai představí na Ženevském autosalonu 2016 varianty IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in.

Nový Hyundai Ioniq se na autosalonu Ženeva 2016 ukáže ve všech třech verzích – jako elektromobil, plug-in hybrid i hybrid.
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq je tak prvním modelem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí. Jochen Sengpiehl, viceprezident pro marketing ve společnosti Hyundai Motor Europe, řekl:

„IONIQ je pro naši značku v Evropě důležitým krokem vpřed. Přicházíme s jedinečným novým přístupem k elektrické mobilitě, bez kompromisů vůči skvělému designu, radosti z jízdy a nových funkcí v oblasti konektivity a samotnou elektromobilitu činíme dostupnější pro více zákazníků a zároveň rozšiřujeme naší produktovou řadu.“

Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 %), nejvyšším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m.

Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikaci a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která vyniká bezprostředními reakcemi a hladkým řazením.

Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní výrazně zvyšuje zážitek z jízdy a jízdní komfort.

Elektromotor modelu IONIQ poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 Nm je napájen akumulátorem Li-Po s kapacitou 1,56 kWh, uloženým pod zadními sedadly.

IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 Nm. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonný akumulátor Li-Po s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem.

Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat nejvyššího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) s kombinovanými emisemi CO2 pouhých 32 g/km.

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátoru Li-Po s kapacitou 28 kWh, který umožňuje dojezd více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 Nm elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 koní) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Zážitky z jízdy v modelech IONIQ umocní nejmodernější prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple Car Play, Tom Tom Live Services a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů tvořeném 7“ displejem TFT.

Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control).

Všechny verze zcela nové modelové řady IONIQ sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu s měkkými liniemi, ladnými plochami a hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě.

Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „Hyundai Motor již prokázal své know-how v oblasti elektrifikovaných pohonů svým průkopnickým elektromobilem ix35 Fuel Cell s palivovými články na vodík a několika modely s hybridními pohony, včetně variant s možností vnějšího nabíjení, prodávanými po celém světě. Nyní představujeme náš první specializovaný model, čímž přebíráme vedoucí postavení jediného výrobce automobilů, který vyrábí vozidla se čtyřmi různými druhy elektrifikovaného pohonu: hybridním, elektrickým, hybridním s možností vnějšího nabíjení a elektrickým s palivovými články na vodík.“

tisková zpráva

22 Comments on “Autosalon Ženeva 2016: představí se komplet Hyundai Ioniq”

    1. jiz v roce 2012 Skodovka
      jiz v roce 2012 Skodovka hlasala ze se brzo zacne prodavat Skoda Octavia Green E Line za necelich 25 tisic eur, prototypy meli 26.5kWh baterku, a vidis je tu nekde jezdit krom tech dvou prototipu ktere mam dojem provozuje/provozoval CEZ ?

      Skodovka ma hromadu PR kecu, ale sama osobe nezmuze nic pokud to neodsouhlasi ve VW

      1. Ne že bych to chtěl
        Ne že bych to chtěl obhajovat, ale čekal byste od VW něco jiného? Za situace, kdy VW tehdy chystal a teď prodává e-Golf a e-Up? V okamžiku, kdy by byla Octavia E Green Line na trhu, navíc za tuhle cenu, tak by koncern neprodal jediného e-Golfa, a když, tak podstatně levněji, než se dnes prodává. Jedině že by snad chtěli dělat e-Passata, ale to evidentně nechtěli. Prostě VW měl v ruce obrovský trumf s neskutečným potenciálem, který se mu ovšem podařilo úspěšně promarnit.
        Nakonec to bude nejspíš zase Hjondééé, který bude mít reklamu typu „první český elektromobil… a soused z Mladé Boleslavi zbledne závistí.“ Tedy pokud by se začal Jeňýk Electric vyrábět v ČR, což není zas tak nemožné.

        1. no ona Octavia je
          no ona Octavia je „konkurent“ Golfu, ty auta stoji na stejnem podvozku jiz od 4 generace Golfu, Passat je o tridu vejs a je „konkurenci“ pro Superb, aneb opet vpodstate stejna auta jen rozdilne kastle a vybavy

          ale ano tehdejsi cenovka byla nizka a rekneme nesmyslna, ovsem i okolo ceny dnesniho e-Golfa by se myslim par kouku prodavalo a meli by tak mnohem vic naslapnuto k elektromobilite, dnes je to stoji mnohem vetsi financni usili a kdyby slepe nelpeli na zastaralem dieselu, tak dnes mozna necelili moznostem obrich pokut, nekolika civilnim zalobam a pravdepodomne meli niz i flotilove emise a nemuseli rocne tolik doplacet na ty emise

          Toyota a VW byli firmy ktere meli moznosti stat se leadery elektromobility, Toyota to pohrbiva diky vodiku a VW se o to zacina snazit az pote co mu amici nacechrali diesel a zhatili jim tak moznost to v US prodavat

                1. jinak byla to doba kdy
                  jinak byla to doba kdy Nissan Leaf byl jiz i v EU rok v prodeji, tedy auto spadajici do teze kategorie jako Golf a Octavia

                  za tim ze EV Octavku zarizlo/zamitlo VW si stojim, pro Skodovku jsem delal na 3 kampanich/projektech (reklamy a fair-repair) a ve vsech pripadech rozhodovali Nemci

                2. Leaf je velký jako Golf?
                  Leaf je velký jako Golf? Já měl dojem že spíš jako Fabie.

                3. Leaf je rozmerove dokonce
                  Leaf je rozmerove dokonce vetsi nez Golf, Leaf je o 19cm delsi, o necele 3cm uzsi a o necelich 10cm vyssi nez Golf

                  rozmery
                  Leaf – 4445 / 1770 / 1550
                  Golf – 4255 / 1799 / 1453
                  Fabia – 3992 / 1732 / 1467

                  porovnani v testu http://goo.gl/IwSFoM

                  oproti Leafu ma Golf jedinou rozmerovou vyhodu a to vetsi kufr pokud se sklopej zadni sedacky, jinak je ve vsem co se rozmeru tyce mensi

            1. Ciste z technickeho hlediska
              Ciste z technickeho hlediska je – generacne to bude tak 10 let stare auto (prodej zacal 2009), takze i baterie, polovodice (menice), algoritmy pro rekuperaci, zpusoby vytapeni… nabraly za tu dobu nejaky pokrok.

              Cenu neresim, ta je porad pro „klub nadsencu“… Myslim, ze neco o tom vypovida, ze se ani po vyprodeji ojetin za 250k nezaprasilo, ale je to lezak (v jinem vlakne nekdo psal, ze jich tam porad 18 stoji).

              EDIT: ted koukam, ze ta cena je bez DPH, takze pro normalniho zakaznika 293-317. To se nedivim uz vubec.

          1. Pokud by se jednalo krátké
            Pokud by se jednalo krátké denní dojíždění, tak podle mě Peugeot iOn bohatě stačí. Tuhle byly nabízeny jeté za 240.000-260.000 – viz Jak koupit elektromobil levně? Ojetý Peugeot iOn za 240 000 Kč.
            Dokonce bych řekl, že co se týká manévrovacích schopností, např. poloměru zatáčení a obecně možnosti parkování ve městě, je na tom iOn líp než Citigo, resp. e-Up, kterého jsem měl možnost taky vyzkoušet. Do města ideální.

            Takže já bych pro krátké dojíždění iOna nezavrhoval. Ale je fakt, že každý má asi jiné priority a důvody, proč to či ono ano nebo ne.

    2. 15.000 Éček – to je
      15.000 Éček – to je včetně DPH nebo bez DPH? Podle mě to je cena bez DPH, takže bych to viděl jako malý městský EV za půl mega, což za 2-3 roky už žádná sláva nebude. Teenager si to nekoupí a pro rodinu je to málo. Ale pořád by to bylo levnější než e-Up.

Napsat komentář