Nissan představil v Barceloně elektromobil Leaf s 30kWh baterií

Automobilka Nissan „vybalila“ v Barceloně v zahajovací den veletrhu GSMA Mobile World Congress 2016 svůj nejnovější elektromobil Nissan Leaf s 30kWh baterií.

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf s 30kWh baterií ujede „papírově“ až 250 km, reálně ale spíš kolem 200 km až 230 km, dle jízdního stylu řidiče, počasí a podmínek na silnici
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Kromě toho, že se nový Nissan Leaf modelového roku 2016 pyšní díky nové baterii s kapacitou 30 kWh navýšením dojezdu o 26 % (až 250 km na jedno nabití dle NEDC), představuje i vylepšenou verzi systému infotainmentu NissanConnect EV.

Nissan tuto událost obohatil živým „vybalením“ elektromobilu Nissan Leaf 30 kWh modelového roku 2016 a zároveň poprvé představila nové video zdůrazňující nová vylepšení dostupná v nejnovější verzi tohoto bestselleru:

Toto „vybalení“ při vůbec první účasti Nissanu na tomto veletrhu symbolizuje stírání hranice mezi světem automobilů a technologií. Prezentuje tak inovativní přístup výrobců k technologiím ve vozidle.

Gareth Dunsmore, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, uvedl: „Není lepšího místa k prezentaci našich nejnovějších technologií než mezi ostatními průkopníky inovací. Nissan je nejen vůdčí silou revoluce elektromobilů, ale je rovněž odhodlán přinášet na spotřebitelský trh špičkové technologie, konektivitu a elektrickou mobilitu.“

Vylepšený systém telematiky NissanConnect EV poskytuje širokou sadu digitálních upozornění a funkcí vzdáleného přístupu. Uživatelé mohou na dálku řídit a kontrolovat stav nabití baterie, nastavovat časovače nabíjení, na dálku ovládat a a vyhledávat nabíjecí stanice v blízkosti.

Kromě toho nový operační systém rovněž uživatelům dovoluje analyzovat jejich jízdní styl, včetně spotřeby energie a úspory CO2 při každé jízdě.

„V plně propojeném a plně mobilním světě je pro dnešní řidiče konektivita ve vozidle naprostou nutností. Proto je Nissan hrdý na to, že stojí v čele vývoje efektivních a spolehlivých připojených technologií ve vozidle, které jsou dostupné a přístupné všem,“ dodal Gareth Dunsmore.

tisková zpráva

26 Comments on “Nissan představil v Barceloně elektromobil Leaf s 30kWh baterií”

            1. Chademo je stejnosmerne
              Chademo je stejnosmerne nabijeni. Wallbox pro domácí nabijeni je střídavý proud. Pokud nema auto dualni nabijecku, tak to bude nabijet jen jednou fazi a do maximalniho proudu, ktere povoli auto. U vaseho auta tusim max 16A z jedne faze. Opravte me, pokud se pletu.
              I kdyz si zvednete jistic na 32A a budete mit 22kw wallbox, stejne tim rychleji nenabijete.

                1. Pokud tusim spravne, tak umi
                  Pokud tusim spravne, tak umi rychleji nabijet z wallboxu jen par vozu.
                  Tesla, Leaf max 6,6kw (priplatkova vybava) a snad Renault ZOE ma výkonnější nabijecku. Jinak snad vse max 16A jedna faze.
                  Nozna jsou me informace stare a je takovych vozidel vice.

            1. Jestli máte doma iONa tak
              Jestli máte doma iONa tak ten se nikdy nedělal s jinou než ~3,6kW palubní jednofázovou nabíječkou na 230V/16A max. pro EU. Čili nepojede a wallbox vám nepomůže – musel byste vyměnit vůz jak psali kolegové přede mnou.

              Řešení pro vás by bylo si pořídit domácí Chademo nabíječku. Pro tu byste již využil ten příkon 3x400V/32A a mohl nabíjet až 20kW. Akorát si asi budete ještě muset chvíli počkat než číňan srazí cenu dostatečně dolů. Dnes se dají pořídit asi kolem 100tis Kč.

                1. Aha, měl jsem napsat
                  Aha, měl jsem napsat „neprofesionální“ stanice. Například na emotorwerks nabízí kit: 25kW výkonový modul + Chademo controller + chedemo konektor za bratru 4200 USD. U čiňana by se něco podobného v této relaci také našlo.

  1. Jestli ten popis telematiky
    Jestli ten popis telematiky je úplný, tak vlastně nic nového nepřinesli: můj Lupínek z konce r.2014 (Acenta) již toto popsané má v základu a funkční i zde v ČR.
    Čekal bych, že tam dají (jako teslovic) wifinu navíc kromě datové SIMky 🙁
    Pravda, s jídlem roste chuť, ale i to co je dnes defacto stačí.

    1. přesně tohle mě taky
      přesně tohle mě taky napadlo. Čekal jsem něco co zatím Leaf neměl, ale třeba mají ty stávající f-ce nějak vylepšený. Při spuštění topení na dálku a auto není ve zdi, tak mi fouká jen na čelní sklo – tzv režim „rozmrazení“ – nevytápí, tak jako při naprogramovaném topení v autě. Třeba mají vychytaný ten nesmysl, kdy v autě naprogramovaná klimatizace se spustí jen když je auto v el. síti, aby se prý šetřily baterie, ovšem energii ta klima bere z baterií… to mi hlava nebere – co tím asi autor myslel.
      Funguje vám mobilní aplikace na carwings? Mě jde jen ovládání a monitoring přes PC.

      1. Donedávna (konec ledna
        Donedávna (konec ledna t.r.) fungovala app pro win-smartphone více méně skvěle; kontrola stavu, zap nabíjení, zap/vyp/časovač klima. Po nějakém „downgrade“ u nissanů tato app již nedokáže login.
        Na PC (registraci mám v at) to funguje kromě zap/vyp/časovač (tak 1x ze sta pokusů se podaří časovač) :-((
        Pro smartphone mají novou app „Nissanconnect EV“ pro druida a jabko. Ani jedno z nich nemám, po známých loudím pokus o instalaci, tož zatím zkušenost nula. Pro win třeba nadšenci opraví tu app.
        Elektronům zdar

      2. S tím „vylepšeným
        S tím „vylepšeným systémem telematiky NissanConnect EV“ jsou minimálně 2-3 roky pozadu (pokud nepočítám Teslu). Já mám jen obyčejný Connect a po několika marných pokusech o zprovoznění jsem to vzdal. Systém se chtěl připojovat jen přes vytáčené připojení (dial up) jako v mobilním pravěku – to snad nemohl Nissan myslet vážně!!! Je možno zvolit číslo v několika státech, ale ČR mezi nimi není. Zkoušel jsem německé nebo rakouské číslo, ale nic. Přitom Connect není výsadou Leafu, je to systém, který by měl fungovat ve všech Nissanech, které ho mají, tedy i spalováky. Mobilní aplikace mi pořád říká, že mám špatné přihlašovací jméno a heslo, přitom v PC se normálně přihlásím. Prostě zvykl jsem si, že když vedle mě na nabíječce kolega s VW e-UPem vytáhne mobil, tak mu můžu jen tiše závidět.

        Aspoň jsem si to vylepšil díky Wi-Fi donglu a Leaf Spy Pro – na delší cesty to mám zapnuté pořád, jednak kvůli regulaci topení a pak především kvůli tomu, že se s tím dá jet fakticky až na doraz, v případě potřeby až na želvu.

        Co se týká naprogramování topení – no comment, to projektoval blb.

Napsat komentář