Volkswagen by měl vyrábět elektromobily v USA jako odčinění dieselgate

Velký skandál jménem dieselgate zasáhl evropský koncern Volkswagen na nejcitlivějším místě. Důvěra spotřebitelů, zejména v , klesla na minimum. Teď dostane šanci provinění odčinit.

Mohlo by se jednou auto vycházející z konceptu Volkswagen Budd-E vyrábět v USA?
foto: Volkswagen

Podle německého deníku Welt am Sonntag nabídla americká organizace EPA, obdoba ministerstva životního prostředí, koncernu Volkswagen možnost „odčinit“ podvody při měření emisí tím, že začně ve Spojených státech vyrábět elektromobily.

Konkrétně by měl Volkswagen začít vyrábět tento typ aut v továrně v Tennessee. A navíc pomoct vybudovat síť nabíjecích stanic pro elektroauta.

V posledních letech je evropský koncern v oblasti elektromobility extrémně aktivní (viz. nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid nebo Volkswagen Tiguan GTE). Nedávno dokonce jeho šéf Matthias Müller prohlásil, že Evropa se musí stát lídrem elektromobility.

Řešení navrhnované EPA by mohlo být pro obě strany výhrou. Volkswagen si tak spraví veřejné mínění u amerických spotřebitelů a navíc vybuduje základní infrastrukturu potřebnou pro úspěšný prodej svých elektroaut, která už v USA tak jako tak prodává.

Podle webu Automotive News odmítli zástupci Volkswagenu věc komentovat jinak než sdělením, že jednání s EPA stále probíhají.

24 Comments on “Volkswagen by měl vyrábět elektromobily v USA jako odčinění dieselgate”

    1. Samozrejme ze podvadi
      Samozrejme ze podvadi vsichni. Skoro vsechny automobilky pouzivaji systemy od Bosch. A tim maji vsichni jaksi stejnou technickou uroven. Prirodni zakony jsou asi tak jedny z mala zakonu, ktere funguji bezchybne a navic ve vsech zemich sveta.
      Zrovna ted prasknul na Audi dalsi podvod. Audi ktere bylo testovano v emisni laboratori prudce zvysilo emise, protoze nekdo neumyslne pohnul volantem.
      http://www.n-tv.de/mediathek/videos/wirtschaft/Amerikaner-entdecken-neue-Schummelsoftware-bei-Audi-article19018251.html
      Uplne cerstva zprava u EURO 6.

      1. Aha, tak takhle se na to
        Aha, tak takhle se na to přišlo. Na druhou stranu mi neříkejte, že to servisy nevěděly už dávno. Že s tím přišli zase Američani a ve spojitosti s možným krachem Deutsche Bank, který také nastartovali Američani se naskýtá otázka cui bono? Je možné, že by se některým lídrům v Americe nelíbil technologický pokrok Německa a tak se ho snaží přibrzdit nebo dokonce podkopat ekonomiku?

        1. Samozrejme se nabizi otazka,
          Samozrejme se nabizi otazka, zda ty emise proveruji jen nejaci blbecci, ktere nenapdne proverit neco vic. treba zatocit volantem.
          Ja bych si spise tipnul, ze ta emisni zkusebna vse vedela, ale nechtela ztratit vyznamneho klienta Audi a tak vse bylo ututlano. jenomze v demokratickem svete se neda nic trvale ututlat. Takze to nekdo vynesl ven. Ostatne se nejedna o diselgate s NOx, ale o benzinove motory a CO2 a EURO 6. Takze novinka. Teoreticky by za vsim mohl stat souboj automobilek v Evrope a Americe, ale to by nejspis klepali jako prvni u Daimler Benz.
          Neverim, ze by ta cela kauza byla bitva americke vlady proti Nemecku. To je hloupa konspiracni teorie.

          1. Neumím moc Německy a
            Neumím moc Německy a nepodíval jsem se na typ. Obecně to bude stejné jak pro naftové tak i pro benzinové motory, prostě budou mít větší emise (samozřejmě jde hlavně o CO2), než kolik se uvádí. Jestli se ještě vejdou do normy EURO 6 nebo ne, to je druhá otázka. Nemám rád konspirační teorie, proto tímto směrem dál nepůjdu. Uvidíme.

  1. V Nemecku se jedna o podpore
    V Nemecku se jedna o podpore Emobility a jelikoz zatim zadne nemecke konkurenceschopne Eauto neexistuje, verim ze ted budou EV vyvijet i vyrabet. Ktery stat by daval dotace na dovezena auta? Kdyby se VW vyhnul pokute v USA tim ze tam zacne vyvijet i vyrabet EV, tak se to da 1:1 transferovat do DE a zabijou se dve mouchy jednou ranou.
    I v CR se schyluje k dotacim a Skoda chysta na 2018/2019 e-Citygo, takze 2018/2019 muzeme ocekavat dotace i Skoda EV.

      1. v CR mozna, ve zbytku Evropy
        v CR mozna, ve zbytku Evropy nikoli, i v domacim Nemecku je e-Up docela draha hracka (zaklad cca 27k eur), levnejsi je tam nejen trojice iON, c-Zero a i-miev (zaklad cca 18-24k eur), ale i treba mnohem dospelejsi renault ZOE zacinajici na 22 tisicich eur, z techto malych EV je to podle me jedno z nejlepsich EV za danou cenu (plna vybava Intense cca 25000 eur) a ze zminenych aut ma nejvetsi dojezd (22kWh) a nejvetsi vybavu i co se palubni nabijecky tyce, je docela skoda ze ceske zastoupeni renault tento model uplne prehlizi 🙁 ale co je zasadni v Nemecku je levnejsi i Nissan Leaf ktery startuje na cca 23 tisicich eur

        http://goo.gl/RWnXgg

        1. Renault Z.E. se prodava bez
          Renault Z.E. se prodava bez baterie. K cene je potreba pripocitat mesicni najem baterie, ktery zacina na 79 EUR/mesic. Renault asi nechce prodavat EV, protoze sve baterky ve vetsine zemi neprodava. Renault ma uplne spanou prodejni strategii. Kdyz se vam auto poroucha, tak najem bezi dal…

        2. No koukam ze ceny v nemecku
          No koukam ze ceny v nemecku jsou pro eUP vyssi a ostatni nizsi, ale zas ne takove jak uvadite.
          iOn je lenvejsi, ale zas je to fakt auto ktere na UP dost ztraci, ceny ktere uvadite pro leaf a zoe jsou zase BEZ baterky, s baterkou jsou samo drazsi nez UP (ale ne o tolik co v CR)

                1. Renault.de ma nabidku 22.500
                  Renault.de ma nabidku 22.500 EUR + najem baterie. Akcni nabidka 5.000 EUR sleva. O prodeji baterie ani slovo. Cenik nelze stahnout, pouze zaslat. Mozna souvisi s ceskou IP adresou. I tak v nemeckych forech vsude najdete, ze zajemci o koupi baterie nedostali kladnou odpoved. Pry v Anglii a snad jeste nekde jinde lze koupit. Renault je s realitou uplne mimo.

                2. Sorry. Cena 21.500 EUR a
                  Sorry. Cena 21.500 EUR a akcni sleva 5.000 EUR. Najem je v DE obligatni, bez najmu nekoupite.

  2. Narovinu soudruzi že
    Narovinu soudruzi že Řešení navrhnované EPA se Volkswagenu pranijak nelíbí. Jeho dlouhodobý koncept nadálespalování a elektromobilního uondávání 2020+ jaksi nekoresponduje s politikou EPA chrlení 2017 spolu s Teslou a GM lidové elektromobily. On je prostě nemá a jen tak se nedají vyčarovat a to ani v teď už dražší Číně bez spolupráce s lídry v oboru. VW největší z největších a aby někoho poprosil o spolupráci?? To se mi nějak nezdá soudruzi :)) ElektRomobily v současnosti tolik nevydělávají jako spalováky, je to poměr asi -50% ku +70%, nevíte náhodou kde by asi tak vzali na ty svoje tisící managerský platy?? Navíc teď a honem před pokutou 50 až 90B$ ?? Jako myslíte že budou nakupovat svoje akcie a aby podpořili firmu nebo že by v Evropě postavili první HYPERLOOP NA SVĚTĚ :)))))))))))

    1. Možná je to tak, že:
      Možná je to tak, že: „Buď zaplatíte A jako pokutu eráru, nebo za částku B začnete produkovat DasEauto tady v Americe.“ ‚A‘ je dané, takže se licituje jen o velikosti ‚B‘.

      Pokud trojí V kouká dál, než na špičku svého nosu, tak do toho půjde, i kdyby B=2*A Každopádně tahají Němci za kratší provaz a bude je to bolet. Ale v jednom případě dostanou šanci si ‚bolí‘ pofoukat.

      1. sakra čéče tos snad
        sakra čéče tos snad nepsal ani česky 🙂 Jasný že licitujou, nabídka EPA je asi takováto:
        a) budeš chrlit v americe DasEauto a 30B$ pokutička
        b) nebudeš chrlit a 90B$ pokuta jak krávavole!! :DD
        vyber si hochu evropský a vítej v naší demokraci a dóóooobře počítej :)))))))))))

      2. Ano PaRi – VW není
        Ano PaRi – VW není žádným chudáčkem, spíše naopak, už jenom to, že dokázali vymyslet vychytávku na oklamání měření emisí, svědčí o odborném profesním umu. A to, že Škodovka a Seat se tomu se svými vzdělanci nedokázal ubránit a nesvézt se s dieselgate, je věcí pohodlnosti. To, že to díky americkým profikům bylo po letech odhaleno je vizitkou amerického vzdělání. A možná i firemního profesního boje. Ano VW na to doplatil nejvíce,jak se ale ukazuje nebyla to jediná firma jež svým zákazníkům nabízela prostředky na obcházení výsledků měření emisí. A VW je stejným profesním bohem jako E.Musk, ty nikdo na kolena nepoloží.

        1. Jen hlupak muze verit, ze
          Jen hlupak muze verit, ze obelsteni NEDC testu muze vymyslet jen nejaky genius. Po vypuknuti Dieselgate jsem okamzite ukazal na Bosch, ktery pro snad vsechny automobilky zajistuje motormanagement, merici zarizeni, software atd. Kratce nato podal Bosch prohlaseni, ze Bosch upozornil VW, ze poskytnute know-how a hardware se nesmi pouzit k oklamani emisnich testu. Takze vsichni co spolupracuji s Bosch, maji stejny know-how. VW byl nacapan, ostatni vydavaji prohlaseni ze oni nemaji vadne software. Ale maji stejne odchylky mezi merenim dle NEDC a jizdou v provozu. Vsichni nejakym zpusobem podvadeji. A nejlepsi dukaz lobyngu ze strany autoloby je, ze jsou az moc podezrele ramcove predpoklady pred merenim dle NEDC. Kondicni jizda atd. To je ten klic, jak rozpoznat ze se jedna o merici jizdu dle NEDC.
          Jednu vec nechapu. nekolik nezavislych instituci provedlo mereni dle NEDC a pri jizde v provozu a zjistili rozdily az 3x. Ptaji se sami sebe jak to je mozne. Proc neudelaji zamerne nejakou malickou chybu v mereni NEDC v tom smyslu aby zmatli software v motormanagementu a aby nevedel ze se meri NEDC. Stacilo by malo. Kroutit volantem behem mereni, nepatrne zmenit rychlost pri mereni, nepatrne pozmenit jizdni profil. Kdyz by emise pri takovem pozmenenem NEDC testu byly uplne jine, tak by vsechny automobilky nachytali.

Napsat komentář