Plugless nabídne bezdrátové nabíjení pro Tesla Model S

Americká společnost Plugless nabízí už pár let bezdrátové nabíjecí systémy pro Chevrolet Volt a Nissan Leaf. Nyní je nově v nabídce stejné zařízení také pro Tesla Model S.

Systém bezdrátového nabíjení je zatím k dispozici pro Nissan Leaf a Chevrolet Volt
foto: Plugless Power

V současné době je možné si systém bezdrátového nabíjení pro elektromobily Tesla Model S (ovšem pouze ty s pohonem vzadu) zarezervovat. Dodávky odstartují v dubnu. Ještě během letošního roku pak má být dostupná také verze pro Model S s pohonem všech čtyř kol.

Systém společnosti Plugless se skládá ze dvou částí: nabíjecí podložky, kterou je třeba instalovat na místo kde své auto parkujete a připojit k 50A okruhu; druhou částí je adaptér umístěný přímo na vozidle, který musí nainstalovat technik (a může tím porušit existující záruku).

Jakmile je vše na místě a auto správně zaparkované, umí bezdrátové nabíjení nabíjet výkonem 7,4 kW na vzdálenost asi 10 cm. Elektromobil Tesla Model S s 90kWh baterií se tak nabije zhruba za 13 hodin.

Cena bezdrátového nabíjení pro Model S zatím nebyla odhalena, pouze vratná záloha v hodnotě $244. Pro srovnání, podobný systém pro Nissan Leaf stojí $1540.

Samotná automobilka Tesla Motors bezdrátovému nabíjení nijak zvlášť neholduje. Zjevně je problémem nízká efektivita přenosu i pomalé nabíjení.

Velmi zajímavá ale může být kombinace bezdrátového nabíjení a funkce Summon (automatické parkování) systému Tesla Autopilot.

42 Comments on “Plugless nabídne bezdrátové nabíjení pro Tesla Model S”

  1. Ono to vypada cool v
    Ono to vypada cool v designerskych soutezich a na prezentacich, ale udelejme si maly reality check. 10kW je maly televizni vysilac (v Praze treba Novodvorska) nebo 10 mikrovlnek (ano vim, ze to neni stejna frekvence).

    Ucinnost 90% bude pri perfektne zarovnanych civkach, co kdyz auto zajede o 10cm vedle? Razem z 90 bude treba 80 a zbytek smazi do lidi kolem. Co kdyz bude chyba v software (nebudeme si nalhavat, ze chyby neexistuji) a osmazi to plnym vykonem manzelku, ktera na vedlejsim stani zrovna venci dite? Co kdyz to nebude v suchu v laboratori, ale bude na tom 10cm rozbredleho snehu, jaka bude ucinnost? Nebude tech 10% ztrat (vynasobeno pocte mist) rusit televizi celemu sidlisti?

    1. Ikdyž si osobně myslím
      Ikdyž si osobně myslím že indukční dobíjení je krok vedle od řešení mnohem důležitějších otázek elektromobility. Tak panice bych nepropadal, neboť EU normy na EMC jsou dost krutopřísné a určitě nic takového nepropustí. Dokonce i vlastní výrobce by asi měl problém vysvětlovat, proč si pak v autě nemůžu pustit rádio.

          1. Prekvapive ne na to, jaka
            Prekvapive ne na to, jaka zariva budoucnost se tomu pred par lety slibovala. Ale prikladam to spis cene nabijecky, nez cool efekt za 500-1000, zakaznik radsi zapichne kabel zadarmo.
            Z vlastniho okoli (a ze je tam dost lidi, co radi gadgety) znam presne jednoho cloveka, co to pouziva a zdaleka ne vsechny moderni telefony to podporuji.

            1. Ano, ne každý telefon má
              Ano, ne každý telefon má na to střeva. Koupil jsem si placku u Číňanů za cca 3$ a za 4$ protikus. Hřeje se to pěkně. Navíc mám dojem, že to vybíjí baterku. To by asi šlo řešit schottkyho diodou. Nicméně to teď leží v šuplíku. Výhoda je ale jasná. Prostě položíte a nabíjíte. V autě neocenitelné. Ale autodržák je dost drahý i z Číny.

              1. To kazdopadne. Ale jak
                To kazdopadne. Ale jak rikas, musely by existovat levne nabijecky (resp. bud byt primo pribalene u mobilu/v aute nebo koupitelne za par supu u cinana). Ale mozna to kvuli slozitosti ani extra levne udelat nejde? Ono prece jen udelat radove 5-10W vysilac, ktery nebude zarit na vsech moznych harmonickych, nebude az takova sranda (resp neda se to dost osidit 😉 ).

                EDIT: odvolavam, prave jsem nahodne v jednom clanku narazil na nabijecku na chytre hodinky za radove 200Kc (i kdyz i to po zapocteni cla, dph, zaruky, zisku ta petistovka ceske ceny bude).

  2. Jako parádička dobré, ale
    Jako parádička dobré, ale EV není mobil. Tam je mi fuk, že 30% energie vyletí do luftu, protože 30% z téměř nic je ještě větší nic. Ale 30% z 85kWh, no to ani omylem. Jediné praktické využití je právě u tesly, která má sumon (do doby, než bude prodávat chapadlové nabíječe, co se sami připojí a odpojí). Ale ani tak bych asi svůj jistič v garáži 3x10A na 1x50A neměnil, je to hovadina.

      1. Přiznám se, že přesně
        Přiznám se, že přesně nevím, jakou to má účinnost, jen si to vybavuji jako informaci z minulosti patřící k nějakému indukčnímu nabíjení… Každopádně pokud to má výkon 7,4kW a je k tomu potřeba přívod 50A (11,5kW) tak to o něčem vypovídá.

        EDIT: A vyzařovalo by to kdyžtak 30% z 7,4kW t.j. 2,2kW což není zas tak moc. 85kWh je celková kapacita vůči které by to byla celková ztráta za těch 8 hodin nabíjení.

        1. Tak dejme tomu tech 90%
          Tak dejme tomu tech 90% (osobně tomu nevěřím) Každý den nabiju zhruba 30-40 kWh. Takže každý den zaplatím navíc jako 3,5-4 kWh to teda není celkem ok, zaplatit za rok půl megawatthodiny navíc. A jak se zde píše, nabíjení má výkon 7,4 kW, ale potřebuje to přívod 11,5kW.

          1. silnejsi privod je snad
            silnejsi privod je snad jasnej, u kazdeho spotrebice mas psanej vetsi jistici prikon aby pokazde kdys to zapnes „nevyleteli pojistky“

            co se tyce ztrat, ten kdo si poridi misto kablu podlozku za 30 tisic rekl bych asi nebude resit nejaky 4kW denne, navic ty ztraty se budou akumulovat v danem miste coby teplo, tedy v nadsazce takova vyhrivana garaz 😀

            a ted takova recnicka otazka,…. kolik lidi verilo ze Tesla uspeje? a kolik lidi si pred 20 lety rikalo ze jednou tu budou EV s dojezdem nad 400km? tak ted si zas nekdo proste muze rikat,…. treba jednou bude indukcni prenos elektriny s mnohem mensima ztratama a s mnohem kompatnejsima civkama co zvladnou klidne 50kW (OLEV ma tusim dnes maximum nejakych 110kW na vzdalenost 25-35cm, ale na spodku toho OLEV autobusu jsou 3m ctverecni „civek“)

            1. Silnejsi privod je snad
              Silnejsi privod je snad jasnej? To je přímo vědecké zdůvodnění… A já si vždycky myslel, že jističe jsou předepsané pro ochranu vedení a né pro spotřebiče… Mimochodem všechny veřejné nabíječky s 16A zásuvkou jsou jištěny právě 16A jističem. Já mám Nabíjení nisana taky jištěno právě 32A jističem a nikdy „nevylítnul“.
              Ano, souhlas, ten kdo si tuto věc pořídí, zřejme moc nepřemýšlí, tedy ani neuvazuje nad nejakyma ztrátama.
              Netvrdim ze se jednou nebude nabijet auto indukcne. Ja jsem komentoval pouze tento konkretni produkt.

  3. je zajimave ze Tesla prave
    je zajimave ze Tesla prave indukci neholduje, ikdys sama se snazi o rozsirovani destination charger site kde se spoleha prave na pomale nabijeni

    pritom dobudoucna bude zrejme levnejsi stavet primo jen parkovaci mista vybavena indukci, nez stavet vsude jen stojany, ale zase stojany slouzi i jako reklama, precijen bilo cerveny velky stojan s napisem Tesla co v noci svidi je z hlediska PR dnes lepsi nez jen obycejne parkovaci misto s „potiskem“ Tesla

    celkem ale verim ze Tesla na indukci take pracuje a do budoucna ji nabidne minimalne jako priplatkovou vybavu, ostatne je to jejich hlavni smer vydelavani, prodej drahych doplnku k Teslam

      1. Přesně tak, pro mě je
        Přesně tak, pro mě je obyčejná zásuvka 3x32A daleko hodnotnější, než tento indukcoid. Nemluvě o ceně pár set kč. I nějakej designovej wallbox v ceně kolem 15k bude daleko levnější a efektivnější.
        PS: pokud to je i ve skutečnosti tak vystouplé jak na tom obrázku, už vidím, jak na to zasněžené parkoviště vjede radlice a diví se, že ji to tam nějako dře…

        1. videl jsi nekdy indukcni
          videl jsi nekdy indukcni parkovaci statni? pravdepodobne ne vid, protoze nic vystoupleho tam neni, dana „civka“ je 5-10cm pod asfaltem, tohle je domaci indukcni nabijeni vcetne obalu ktery vidis, tak jako mobil nejak vypada a neni to jen PCB, draty, display a baterka ktere by ti v ruce jen tak plandali, tak i tohle je proste i samostatne fungujici produkt, a to jestli si ho das na podlahu nebo zabudujes do podlahy je ciste na tobe, z PR hlediska to ale davaji na fotky tak abys to jako mozny zakaznik videl, je to domaci indukcni nabijecna, bude nekde v garazi kde vetsinou bejvaj zaveje snehu, a hlavne v kalifornii, tam toho snehu maj doslova na rozdavani

          1. Prispevek, na ktery reaguji,
            Prispevek, na ktery reaguji, by mohl vypadat i takto (aby dodrzoval pravidla slusnosti a nepovysoval se nad ostatni):

            v realu indukcni parkovaci stani neni vystouple, je zabudovane cca 5-10 cm pod asfaltem. To, co je na fotce, je domaci indukcni nabijeci stanice – z pohledu PR je lepsi, kdyz se ukaze i ten produkt spolu s dalsi kabelazi, nez kdyz se rekne, ze „to je zabudovane v podlaze“ – lidi si to pak i lepe predstavi.

            Co vy na to, je obsah sdeleni stejny a nepise se tam sarkasticky neco o snehu v Kalifornii?

    1. Marne premyslim o alespon
      Marne premyslim o alespon jednom duvodu, proc by indukce mela byt „zrejme levnejsi“, kdyz misto sloupku a kabelu (neresim uctovani – bylo by obou pripadech – a nabijecka je stejne v aute) poridim elektroniku, ktera ma xy kW menic na prislusnou frekvenci, dve obrovske civky a druhou xy kW elektroniku, ktera z vf signalu udela neco, co stravi palubni nabijecka (nebo primo baterie)…

      EDIT: tak me napadlo jedno relativne smysluplne vyuziti – nabijeci „poll position“ pred semaforem 😉

      1. dnes stavej zaprve ono
        dnes stavej zaprve ono parkovaci misto, vetsinou dve na stojan, pak stojan a celej mechanizmus stojanu, ono to totiz neni jen obal, ale i kabelaz, koncovka a mirnej „navijak“ aneb manipulativni cast

        ale u tebe me neprekvapuje ze nad tim premyslis, a predpokladam ze si udelas i symulaci

        ja jiz mam zasebou rozpocet jak na bezne neteslacke stojany pro rychlonabijeni, tak rozpocet pro solarni parkoviste pro PJP kde se pocitalo jak s indukci, tak se „stojany“ pro pomale dobijeni, mimochodem s tim parkovistem jsem se umistil na 3 miste v soutezi a jiz by melo asi i stat u tovarny PJP, respektive necela tretina toho parkoviste

        1. Vidim, ze Saman nezklamal.
          Vidim, ze Saman nezklamal. Zacnu osobni urazkou a pokracuju odpovedi na neco uplne jineho, nez co je napsano v prispevku, na ktery odpovidam…

          1/ parkovaci misto se musi postavit tak jako tak (respektive kdyz existuje, pro indukci se musi rozkopat, pro sloupek/kabel ne), takze argument totalne mimo.

          2/ indukce neni rychlonabijeni, takze srovnavat cenu s rychlonabijecim stojanem je zase „lehce“ mimo (ano, rychlonabijeci stojan je drazi).

          3/ pomalonabijeni je mechanicka redukce ze sitoveho rozvodu na vhodny konektor (a mozna trochu elektroniky za par stovek na receni maximalniho proudu. Vsechno ostatni je ozdoba pro oci.

          4/ umisteni v libovolne soutezi na fyzikalnich zakonech nic nezmeni 😉

          1. hele veri tomu vetsina
            hele veri tomu vetsina automobilek co delaji nejake EV a nektere to jiz i predstavili ve funkcnim stavu, tak co resis?

            co ti na to m vadi? ze misto nevzhlednych stojanu tam bude jen logo na asfaltu?

            skoukni si video co jsem dal o post niz ty fyzikalni zakone, a hlavne si skoukni kolik to na te zastavce a na jakou vzdalenost dokaze nabijet na jake plose, a to je jen prototip ktery dale vyvyjej aby byl mensi lehci a vykonnejsi 😉 at se ti to libi nebo ne, tak indukcni dobijeni EV bude jednou jejich normalni soucasti, pocita s tim jak treba Nissan, tak BMW nebo VW, casem s tim jiste prijde i Tesla coby dneni leader elektromobility

            a mimochodem par lidi kteri se zivili vyvojem OLEV indukcniho nabijeni najal i Apple, no asi tim budou nabijet iMack? 😀

            PS> a nepsal jsi nahodou nekde ze na moje posty jiz odpovidat nebudes? takze neumis dodrzet slovo ani sam sobe

        2. Jedna urazka stiha druhou a
          Jedna urazka stiha druhou a same vychloubani se ucastmi v soutezich a ja nevim v cem jeste. Jeste, prosim, vypilovat cestinu (ja vim, pisu bez hacku a carek …) – hlavne y/i a treba potom i pruvodni zprava k tem rozpoctum se bude cist lepe … Ale ta gramatika byla rozebirana v jine diskuzi, to nema smysl znova otevirat.
          Opravdu nechapu, proc si nekdo bude porad a porad honit triko a dokazovat si svoji pravdu. Logicky vzato – dost to srazi uroven diskuze a lidi se pak nesoustredi na treba i dobre argumenty. Panove, „kdo vejs cura“ se soutezilo v materske skolce, vzpominate?

          1. prosim cestinu bez resit na
            prosim cestinu bez resit na ceskypravopis.cz , ja ji nikdy umet nebudu a nikdy me nebranila v me prasi ani v zivote, dokonce i na anglickych a nemeckych forech (a ze oba jazyky zvladam velice spatne) nikoho jeste nenapadlo se obouvat do me psane formy daneho jazyka, to jen Cesi jsou nejak strasne haklivi na ten svuj malej jazyk ktery sotva mluvi 10 milionu a dobre ho umi tak 3 miliony lidi celosvetove? ale nemine snad diskuze kdy ma nekdo potrebu se zminit ze je potreba tu cestinu dopilovat

            kdyby Cesi stejne usili jake venuji na upozornovani/opravovani cestiny druhych v diskuzich venovali praci, tak jsem nejpracovitejsi narod na svete 😀

            1. Jestli neni problem v
              Jestli neni problem v povysovani se nad ostatni, v nenaslouchani argumentu druhych, v tom, ze si porad prosazujete jen svou – no a do toho tam y/i sekate, jak Bata cvicky … Verim, ze na anglickych/nemeckych forech se dodrzuje urcite dekorum komunikace. Podle me protlacovani svych nazoru silou a urazeni ostatnich stylem – ty to neznas, nevidel jsi to, bez si delat simulace atd. snizuje vecnou a odbornou stranku diskuze.

Napsat komentář