Elektromobil Hyundai Ioniq: baterie 28 kWh, dojezd 170 km

Velké překvapení jménem Hyundai Ioniq se bude prodávat jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Bude to konečně lidové elektrické auto? Plně elektrická verze nabídne dojezd 170 km.

Obrázek elektromobilu Hyundai Ioniq Electric zatím k dispozici není, musíme se proto spokojit s obrázkem hybridní verze. Předpokládáme ale, že plně elektrická verze nebude nijak zásadně odlišná.
foto: Hyundai

Doma v Jižní Koreji začíná Hyundai pomalu, ale jistě odhalovat první podrobnosti týkající se modelu Hyundai Ioniq a jednotlivých jeho verzí, předně té hybridní.

Aktuálně se ale objevily i podrobnosti kolem elektromobilu. Celé jméno auta bude nejspíě znít „Hyundai Ioniq Electric“. Bude vybaveno li-ion baterií LG Chem o kapacitě 28 kWh s reálným dojezdem 170 km.

Max. rychlost vozu bude omezena na 150 km/h při výkonu 88 kW/117 koní. V se elektromobil Hyundai Ioniq začne prodávat už ve 3. čtvrtletí 2016.

Nabízet se budou ve dvou verzích výbavy. Ta levnější by měla stát v přepočtu asi 810 000 Kč, ta dražší pak 870 000 Kč (obě ceny před dotací). S federální dotací $7500 pak cena klesne k příjemným 623 000 Kč, leckde i níž.

Mezi standardní výbavu budou patřit systémy ESC, zadní parkovací kamera s asistentem či vyhřívání předních sedaček. I tak to ale není pro Hyundai žádná velká výhra, zejména díky brzkému příchodu Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt.

Reálný dojezd 170 km je někde mezi starým Nissan Leaf a nejnovější verzí Nissan Leaf s 30kWh baterií. Hádáme, že s lehkou nohou a zkušenostmi půjde z auta „vymáčknout“ i přes 200 km.

34 Comments on “Elektromobil Hyundai Ioniq: baterie 28 kWh, dojezd 170 km”

  1. No rekl bych k tomu toto –
    No rekl bych k tomu toto – elektroauto potrebuje mit alespon jednu ze dvou zasadnich kvalit:
    1) poradny dojezdy (aspon 300-400 km s moznosti ryhclodobijeni) aby bylo pouzitelne i pro delsi cesty, pripadne delsi denni dalnicni dojizdeni
    2) nizkou cenu, i za cenu mensiho dojezdu (ve chvili kdy ma auto realny dojezd do 150 km je uz celkem jedno jestli je to 120 nebo 180, na denni kratsi dojizdeni to staci tak jak tak, na dlouhe cesty to moc lidi pouzivat stejne nebude)

    Tohle auto vypada ze nebude mit ani jedno, takze skoda no.

    1. takze ked idem rano rychlo
      takze ked idem rano rychlo na otocku do Trenčína, viac ako 120 až 180 v zime, chlade a daždi, nepotrebujem ? Je to tam niečo málo cez 100 km, rezerva ako pri benzine (min.50-80 km vám to už začne pískať) žiadna. Už tých 300 km je v realnych podmienkach, keď sa povie „dojazd“, je na hrane.

      Nie.

      800 km, čiže realita 700-750 pri benzine po dialnici v zime a daždi.
      Nehovoriac, vždy keď po dialnici nejdem, je to príšerná, dlhá, cesta kde musím neustale meniť rýchlosť(či skôr pomalosť) a smer, hotový zabiják.

      Nebudte paka, neuberajte zo svojich narokov, trvajte na lepšom, lebo inak Vám nič nedajú a stále do vas budú hučať, 80 km Vám predsa do prace stačí, neboj sa, kúp si to za 2 melóny, ja ti chcem len dobre, ochrániš prírodu, …bulshit.

        1. A o tom to právě
          A o tom to právě je.
          Musíte si koupit Ev za 2Mega, aby jste takové jízdy bez omezení zvládal, a ne se klepal strachem a zimou zda-li do cíle vůbec dojedete (a vrátíte se domů) a po cestě nezmrznete (stačí i hodinová zimní zácpa na silnici a budou vás vytahovat z EV jako rampouch)- musíte myslet i na to, že když 2 roky nebyla zima, že to tak nebude navždy.

          A pokud na takové auto nemáte, nevadí, určitě vám někdo rád půjčí a peníze vám dovezou až domů.

      1. Takže buďte paka a tahejte
        Takže buďte paka a tahejte s sebou nepotřebné baterie (a zaplaťte je)? Proč proboha? Každý má jiné nároky, že vy je máte vysoké neznamená, že by je nutně musel mít takové každý, tak jaké ubírání z nároků? Pro vás je potřeba auto s reálným dojezdem 300 km – OK, takové existuje, ale bude trochu drahé. Mně stačí reálný dojezd 50 km, čili papírový řekněme 100 km. Takových je taky dost a jsou levnější. Proč bychom měli nutit výrobce vyrábět jen auta s extrémně velkými baterkami? Já ho nepotřebuji. Pokud bych použil vaši logiku, tak bych začal propagovat, aby se nevyráběly předražené Tesly s nesmyslným dojezdem a místo toho pracovaly automobilky na autě s dojezdem 100 km za superlevné peníze – neubírejte ze svých nároků a víc jak 10000 EUR za elektromobil nechtějte platit!

  2. Já stále nechápu, že
    Já stále nechápu, že když VUT škodovce vytvořilo základní technologii pro elektromobil, pak co jim brání vzít „šasi“ s fábky a dát to do ní, a prodávat to za cenu 500k kč? Ale chápu, nenažranost VW, který se přeci chce stát lídrem trhu.

    A my pak musíme číst, že lidové vozidlo bude auto za 800kkč před dotacemi, a v něm bude předražená technika 😀

    1. Jestli ono tonebude tím,
      Jestli ono tonebude tím, že představa „vezmeme stávající auto, dáme do něj baterky a budeme mít elektromobil, kdykoliv si vzpomeneme“ je prostě iluze, které uvěřily některé evropské automobilky a vy. Ale postavit smysluplný elektromobil vyžaduje daleko více nasazení a času.

      1. https://www.stream.cz/meziply
        https://www.stream.cz/meziplyn/10001914-elektro-superb

        automobilky nicemu neuverili, automobilky se prevazne boji ze prijdou o zisky, stavajici koncepce automobilu ktere dnes vyrabi jsou pro ne totiz zisk ne z hlediska samotneho prodeje ktery tvori u vetsiny automobilek ani ne 40% zisku, ale servis a prodej nahradnich dilu, u elektromobilu je proste dnes problem v tom, ze na „nejdrazsi“ komponentu v podobe baterii a elektropohonu je „modni“ a v pocatku i nezbytne davat casove dlouhou zaruku, a zbytek auta jelikoz je celkem jednoduchy (jak u ktere automobilky) tak neni servisne nakladny, automobilky tak muzou s EV prijit o znacnou cast svejch prijmu

        prestavby na EV dela nekolik firem a samo je delaji z aut ktera z linky sjizdi jako benzinova/naftova

  3. Abych nepřerušil linku v
    Abych nepřerušil linku v prznění zdejších diskuzí offtopicy. Dnes byl představen facelift pro VW UP! který se zdá se objeví v nabídce ještě letos. V oznámení se dále hovoří o tom, že faceliftem projdou i CNG a BEV. Pane Horčíku nechtělo by se vám zapátrat, jestli náhodou už tento facelift nedostane i větší baterii? (tedy, že by se svezl s očekávaným navýšením kapacity u e-Golfu, protože oba vozy používají stejné články)

    Osobně si myslím že ne, ale člověk nikdy neví..

  4. Pekné autíčko, ale s
    Pekné autíčko, ale s tými baterkami veľmi pochybujem o reálnom dojazde 170km.
    a za takú cenu je nepredajný a v USA, ani nehovorím. Pod 40kwh nemá zmysel žiadny elektromobil kupovať. Batérie budú mať hlboké cyklovanie a to im na životnosti určite nepridá…

  5. ta cena je celkem mimo, bud
    ta cena je celkem mimo, bud se nekdo seknul nebo v Hyundai maji asi „vymalovano“ cca $34k je proste mimo, tim by sli cenou primo proti 30kWh Leafu, aneb proti autu kteremu strmne klesaji prodeje protoze vsichni tak nejak cekaji na Bolta s 60kWh baterkou

    o lidove elektricke auto by se tak nejednalo, byl by to normalni konkurent umirajicimu Leafu za +- obdobnou cenu, to us je lidovejsim elektromobilem e-Golf ktery v USA startuje s 24kWh baterii o 5 tisic dolaru levneji na $29000

Napsat komentář