Nissan Leaf: cena, dojezd, specifikace

Nissan Leaf je nejprodávanější elektromobil na světě. V prosinci 2015 překročil laťku 200 000 prodaných kusů.

Nejnovější verze elektromobilu Nissan Leaf dokáže teoreticky ujet až 250 km na jedno nabití. Reálně to ale bude spíš kolem 220 km.
foto: Nissan

Cena Nissan Leaf (24 kWh): od 730 000 Kč (Visia)

Cena Nissan Leaf (30 kWh): od 858 000 Kč (Acenta)

Pozn.: ceny mohou být nižší, pokud se rozhodnete pro pronájem baterie namísto nákupu přímo s autem. Tato možnost ale zatím v ČR není dostupná, pouze v zahraničí.

elektromobil Nissan Leaf ve verzi pro rok 2016 s 30kWh baterií a dojezdem až 250 km

foto: Nissan

Test: elektromobil Nissan Leaf

Další testy:

elektromobil Nissan Leaf ve verzi pro rok 2016 s 30kWh baterií a dojezdem až 250 km

foto: Nissan

Dojezd: 199 až 250 km

Pozn.: dle NEDC

Specifikace

Typ pohonu: elektromobil
Převodovka: automatická
Motor:synchronní AC elektromotor s permanentími magnety
Celkový výkon: 80 kW/254 Nm
Rozměry (d,š,v): 4445 mm, 1770 mm, 1550 mm
Rozvor: 2700 mm
Hmotnost (pohotovostní): 1550 kg
Baterie: lithium-iontová 24 kWh/30 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 15
Max. rychlost: 144 km/h
Aerodynamický koeficient: 0,28
Počet míst: 5
Objem zavazadelníku (l): 341 – 1231
Zrychlení (0-100 km/h): 11,5 vteřiny
Palubní nabíjení: 3,3 kW/6,6 kW
Rychlonabíjení: CHAdeMO

elektromobil Nissan Leaf ve verzi pro rok 2016 s 30kWh baterií a dojezdem až 250 km

foto: Nissan

Video

Fotky

elektromobil Nissan Leaf ve verzi pro rok 2016 s 30kWh baterií a dojezdem až 250 km

foto: Nissan

elektromobil Nissan Leaf ve verzi pro rok 2016 s 30kWh baterií a dojezdem až 250 km

foto: Nissan
Nissan Leaf (2013) Nissan Leaf (2013) Nissan Leaf (2013)

Elektromobil Nissan Leaf patřil mezi první „dospělá“ elektroauta na českém i světovém trhu. Na trhu je už déle než pět let. I díky tomu se stal nejprodávanějším autem svého druhu.

elektromobil Nissan Leaf ve verzi pro rok 2016 s 30kWh baterií a dojezdem až 250 km

foto: Nissan

Jenže konkurence nespí. Ačkoliv nedávno byla na trh uvedena nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií, už teď se šikují protivníci, aby krále vyzvali. Těmi hlavními konkurenty budou Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt.

Šéf Nissanu Carlos Ghosn dal nedávno jasně najevo, že z Chevroletu Bolt vůbec nadšený není. A příliš ho nejspíš nepovzbudí ani příchod Tesla Model 3.

vlastní

76 Comments on “Nissan Leaf: cena, dojezd, specifikace”

  1. Zdravím vás pánové.
    pročítal jsem debatu a ověřoval

    Zdravím vás pánové.

    pročítal jsem debatu a ověřoval jsem si dostupné údaje. Z mé vlastní zkušenosti lze s Leafem 30KWh najet 180km, více už není moc reálné. Jinak v září má být představený nový leaf, tak jsem zvědavý, jakou bude mít baterii. Jsem z Příbrami a byl jsem u místního dealera a zrovna v tuhle dobu je tam na prodej rok starý leaf 30KWh v top výbavě za 650tis Kč. To si myslím je slušná cena vzhledem k tomu, že původně stál 890tis. Pokud o elektromobilu někdo uvažujete, tohle by mohlo být dobré řešení. Já bych to toho šel, ale bohužel je 650tis stále pro mě hodně peněz:-(

  2. Můj názor na ekonomiku elektromobilů je, že provoz při
    Můj názor na ekonomiku elektromobilů je, že provoz při klasické ceně v domácnosti 1kWh je 5.60Kč (ne každý má nízkou sazbu) vychází 15×5.60=84Kč/100km. Na dálnici v německu u čerpací stanice zaplatíte za odběr 42kWh= 14.70Eura což je 397Kč= 9.40Kč/1kWh.
    vynásobím li 15kWh x 9.40Kč dostanu se na 141Kč/100km.
    Radši zůstavám u plynu, kde vychází 100km/100Kč. To se výrobci nezmiňují, kolik let vydrží baterie, a kolik bude stát.
    Musím ale pochválit výrobce baterií, že stoupá jak rychlost nabíjení(zvyšují neustále C), tak navyšují jejich odběr v A, při zachování stejné hmotnosti.
    Myslím si, že do 5let se konečně dostanou hodně pod korunu na 1km.
    Také si ale myslím, že nabíjecí stanice i ve světě budou muset cenu 1kWh snížit.Jinak vše nemá smysl, pokud nemám tepelné čerpadlo doma, nebo noční proud a čerpačky budou účtovat víc jak 5Kč/1kWh.
    Pak to není auto pro běžného uživatele. Dík,Čenda.

      1. Většina lidí parkuje před domem nebo panelákem, a má
        Většina lidí parkuje před domem nebo panelákem, a má problém zaparkovat blízko u svého domu. Patřím mezi ně. Mockrát parkuji i v jiné ulici, to podotýkám platíme celý rok i parkovací zónu.
        Nedovedu si představit, jak tahám večer prodlužovák z okna 4. patra
        do jiné ulice a ráno jej zase smotávám.
        Fandím elektromobilům, ale mají-li se lépe prodávat, přiblížit se
        spalovacím motorům a hlavně lidem, čeká výrobce velký úkol.
        Vyjít vstříc lidem, udělat spousty nabíjecich stanic ve městech a KWh mít za rozumnou cenu. ČEZ na tom určítě neprodělá.
        Hodně rozhoduje cena vozu, ale nemám-li jej možnost nabít pod 5Kč/kWh a mít stálé parkování s nabíjením, užitná hodnota vozu je pro mne téměř nulová.
        Je to více trápení i hlídání, než radosti a užitku.
        Věřím, že se najde mnoho lidí, kteří to dotáhnou do detailů a nabíjecí pilíře budou přibývat,jako parkovací automaty.Díky Čenda.

        1. Jo to je problém, co popisuješ ale myslím si opak, že
          Jo to je problém, co popisuješ ale myslím si opak, že většina má dům a garáž a nemá problém nabíjet.

          U tebe by byla případně jedna možnost a to domluvit si na magistrátě pronajmutí označeného parkovacího místa /jako mají invalidi) nebo jinak nazvaného místa a tam si přivézt elektřinu pro nabíjení. Nemusí to být vždy z domu (i když ideál a i z paneláku to jde, pokud to místo bude velice blízko domu).

          Jinak něco podobného právě řeším u nás ve městě, je to ale zdlouhavé. Nebo se domluvit se stejně řešícími a v místě postavit nabíjecí místo (placené) pro všechny pro investory jen za cenu elektřiny.
          Dokonce jde udělat i obyčejná zásuvka na stožár veřejného osvětlení ale zase se to musí domluvit na magistrátě a technických službách. Takovou mají v Opavě, ale nevím přesně kde to je a tak nepošlu odkaz.

          U nás politici a čez o elektromobilitě jen kecají ale v podstatě neví ani co to je, takže nic nedělají.

      1. při spotřebě cca
        při spotřebě cca 15kWh/100km a ceně 2,4Kč/kWh (EV Tarif ČEZ nebo cca jakýkoliv noční proud nebo přímotopová sazba atd.) = 36Kč/100km.
        Kde jste vzal těch 60kč? To by byla ta úplně nejdražší sazba jakou můžete u nás najít. Neznám nikoho s EV, kdo by nabíjel tímto proudem…

  3. Dojezd 199-250km, kapacita
    Dojezd 199-250km, kapacita 24kwh, spotřeba 15kwh. Ať počítám, jak počítám, tak při tabulkové spotřebě (která, jak se z různých zdrojů dočítám) je mnohem nižší než skutečná a při úplném vybití baterií (tzn., že mi to těsně před barákem zdechne) je maximální dojezd 160km.
    To se to přechází na „ekologickou mobilitu“, když ty výsledky jsou vycucané z prstu :-))

    1. Kapacita 24kWh je
      Kapacita 24kWh je jmenovitá, z toho využitelných je cca 21.3kWh. Údaj výrobce 15kWh/100km plusmínus sedí. V zimě míváme o něco víc (cca 17-18kWh/100km), v létě o něco míň (13-14kWh/100km), navíc v létě najedeme víc km. Dojezd 199km je podle NEDC, ale to je nereálné. To se dá dosáhnout jízdou stylem „pokus o rekord“, brutálně úspornou jízdou max.40-50km/h, ale to je na našich silnicích sebevražda, protože dřív nebo později by nás někdo smetl.
      K tomu 2 věci:
      Podle mě nikdo rozumný si dnes nekupuje nic jen podle toho, co mu tvrdí prodejce někde v obchodě. Je jedno, jestli auto nebo digitální teploměr. Prostě stačí si projít na netu nějaké diskuze a člověk je jak se říká v obraze a může se rozhodnout.
      Druhá věc je, že max.dojezd EV jako jeden z několika údajů udávaných výrobcem nesedí, resp. neodpovídá realitě. No a když si dnes jdete koupit spalováka a výrobce udává spotřebu třeba 4.9l/100km, taky tomu věříte? To jsou holt ty podělané metodiky měření. Ovšem u spalováků už se to bere jako normálka. Tím nechcio výrobce EV omlouvat. Věřil jsem, že právě toto jako vedlejší produkt vyřeší dieselgate, ale jak je vidět, v EU k tomu není vůle. To radši budou regulovat zakřivení okurek, než by řešili tento zcela zásadní průser.

      1. U všech „spalováků“, u
        U všech „spalováků“, u kterých jsem měřil spotřebu, jsem se dostal na normovanou spotřebu nebo i pod. To, že má někdo o 20% vyšší je známka toho, že neumí řídit. Jsou řidiči, kteří za určitých podmínek dokáží jezdit za polovinu normované spotřeby. Pokud se udává dojezd, který se jednou povedl zkušenému řidiči s větrem v zádech a při ideální teplotě a rosném bodu, je to stejný nesmysl, jako udávaná spotřeba u plug-in hybridů. Na rozdíl od spalováků, kde ta normovaná spotřeba má alespoň reálný základ, je tohle evidentní podvod.
        Máte pravdu, že to, že prodejci udávají lživé informace o produktu je běžné, ale v žádném případě to není správné.

        1. No vyssi spotreba u
          No vyssi spotreba u spalovaku neni nezbytne neschopnosti ridice, jako spise velmi casto dalnicnim provozem. Kdyz nejezdim dalnice tak na svych normovanych 4,3 dostanu v pohode (chvili jsem jezdil i za 4), ale kdyz jezdim po dalnici 140 (realne nejakych 133), tak to proste za 4,3 opravdu nejde…. ale do 5 (pripadne 5,5 pri temer 100% dalnicim provozu) se dostanu.
          Je ale fakt, ze u elektra je takovy provoz mnohem vice znat a pri dalnicim provozu ten dojezd neni mensi o 25%, ale treba o 50% coz je extrem…
          A kdyz vam auto s dojezdem pres 200 km nestaci na dojezd 60km po dalnici do prace, tak je to problem (a to nemluvim o tom, ze za par let dojezd bude o kus nizsi)….

          1. Kritici vycitaji EV ze ma na
            Kritici vycitaji EV ze ma na dalnici o dost mensi dojezd. Na prvni pohled to vypada jako nejaka technicka nedokonalost, ale opak je pravdou. Ukazuje to na efektivitu EV.
            Spalovaci motor je sam o sobe v rezimu mestskeho provozu velmi neefiktivni a ma velkou specifickou spotrebu. Kdyz jede po dalnici, tak se efektivita zvysuje a tudiz ten energeticky narok rychle jizdy se tolik neprojevuje. U EV je efektivita pohonu skoro stejna a tudiz je ten efekt presne obraceny.
            Dojezd EV presne kopiruje narocnost energie v porovnani k rychlosti. Energie diky vzdusnemu odporu stoupa takrka kvadraticky s rychlosti (valivy odpor linearne, ale ten je podstatne mensi a proto nehraje takovou roli).
            Spalovak v mestskem provozu je dvojnasobne svinstvo, energeticky a emisne.

            1. No to mate samozrejme
              No to mate samozrejme pravdu, nicmene na praktickem projevu elektromobilu to nic nemeni – ma dlouhy dojezd ve meste, kde ten dojezd nepotrebujete, a polovicni dojezd na dalnici, kde ho naopak zpravidla potrebujete…
              Hodne vazne jsem o Leafu uvazoval (kazdodenni dlouhe dojizdeni leze do penez), nez jsem zjistil, ze nazvodry deklarovanemu dojezdu pres 200 km s elektroautem nedojedu do prace 60km tam a zpet pri dalnicni rychlosti (dobijet v praci bohuzel neni mozne), a kdyby nahodou jo, tak po 2-3 letech to bude problem urcite…

          1. Hehe, prej brouku…
            Dali mi

            Hehe, prej brouku…
            Dali mi u Nissanu 15% slevu při koupi za hotové bez jakéhokoliv financování (u kterého se btw 250k opravdu nepřeplatí – v praxi se nemusí přeplatit ani koruna)
            Ale je možný, že třeba p. Vondrak by se svým přístupem 15% slevu nezískal… 😉

            1. Pan Vondrak si pocka na
              Pan Vondrak si pocka na Teslu 3 a nebude vyhazovat za takovy smecko kde prodejce uz ted da klidne 15% slevu. Kdyz se nad tim zamyslis, tak jakou marzi si tam Nissan prirazil, aby mohl davat 15% slevy kazdemu na potkani na novy model? Reknu ti jedno, na Teslu 3 slevu 15% nikdo nedostane, protoze marze Tesly bude tak kolem 10-20%. Ale neni nad to nacenit auto za 500k na 850k a pak dat slevu Ondrovi 15%, aby mel pocit jak dobre nakoupil 🙂

              1. 1) My si tykáme?
                2) Fajn,

                1) My si tykáme?
                2) Fajn, že připouštíte, že může dát prodejce 15% slevu, přestože jste z počátku tvrdil opak…
                3) Ano, z 15% slevy bych měl mít logicky lepší pocit než z 0% slevy…
                4) Ani s 15% slevou bych si Leafa nikdy nekoupil…
                Ale pokud budu o nějakým autě uvažovat, budu snad porovnávat pro mě nejnižší možný ceny, ne?
                To, že má Tesla ceny daný a slevu na jejich auto nedostanu, je jejich boj a mě/nám nezbývá, než jejich cenu respektovat…

                1. No konecne sem te donutil
                  No konecne sem te donutil kapnou bozskou. Zadneho leafa 30kwh se slevou 15% si nekoupil. To vis brouku oni ti prodejci slibi modre z nebe, aby dostali tvuj zajem. Pak by prislo na lamani chleba a zjistis ze tvoje slibovana 15% sleva ma tyhle a tyhle podminky a ejhle uz to neni tak ruzove. Takze prestan tady sirit ty svoje demagogie. Muj nazor se nezmenil, zadna 15% sleva na noveho 30kwh leafa neexistuje, to jen Ondra si taha triko jaka obehl obchody s holym zadkem a nechal se oblbnout lichotkama panu prodejcu. Diky.

                2. Hele nechceš jít tímhle
                  Hele nechceš jít tímhle stylem diskutovat třeba na novinky.cz?

                3. Vy jste ale hloupý pán…
                  Vy jste ale hloupý pán… 😀
                  Kupoval jste někdy nové auto?
                  Chcete snad kontakt na lidi, co si 30kWh Leafa s 15% slevou koupili? (730tis Kč s DPH za hotové a auto jim říká pane) Znám jich několik… 😉

                4. zajímavá diskuse, já se
                  zajímavá diskuse, já se nakonec ted zlomil na předváděčce Leafu
                  s cca 1500km, za 560000. Sice jen 24kwh ale s mým maxim. nájezdem 80km by mě to mělo stačit.
                  Nejhorší je , jak vás většinová část známých považuje stejně za pomátlého na rozumu….

                5. A má aspoň 6kW nabíječku
                  A má aspoň 6kW nabíječku a N.connect podobně jako se nyní v Ostravě prodává předváděčka s 300km?

                6. No to je on, ale já už
                  No to je on, ale já už aktualizoval předem nájezd panč tam ještě 2měs. bude…

      1. stojí to za to pravda. Tady
        stojí to za to pravda. Tady máš jednoho poslední, supr sleva cca 250.000. Od AMILO TRENDu, má 6,6kW nabíječku, ton skla paket a 16″ lity kola, tepmo, zadni kameru, 50.000 km namotano, 2015 = 1 rok stary nevošoupany jako novy.

        amilocar.cz/auta-skladem/nissan-leaf-visia-style-prodej-leasing/1665.html

        sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/16304979

        1. Ne, toto už je mimo, je to
          Ne, toto už je mimo, je to ojetý nejspíš z pronájmu Trendparku. 250t není sleva, ale adekvátní cena dolů za část.odepsané ojeté auto. Takováhle konfigurace by se dala určitě sehnat za lepší peníze mimo ČR.

          Předváděčka je naprosto něco jiného – má najeto pár stovek km nebo nic pokud stála na place. Je pořád deklarována jako nové auto a tutíž na ni bude teoreticky možno čerpat dotaci, pokud nějaká bude.

  4. Teoreticky 250km? Realne
    Teoreticky 250km? Realne 220km? WTF? 30kWh Nissan ma EPA rating 172km! Toto je proste maximalni hodnota v realnych podminkach na kterou se lze spolehat pri koupi vozu. Jinak jen debil by si kupoval dneska 30kWh Nissana za 850k kč. Počkejme si na Teslu 3 s EPA ratingem 320km, to bude aspon auto.

    1. A co jineho by DNESKA (to je
      A co jineho by DNESKA (to je to klicove slovo) mel ten debil (za 850k) koupit (a nemelo to plus minus stejny dojezd)? Alespon jeden model, prosim.

      T3 a ostatni ohlasene modely s 300+ dojezdem nebudou driv nez za dva roky. Mozna o neco driv bude Bolt, ale i toho je otazka, kdy se naplni americky trh a zacne se dodavat i do Evropy.

          1. Mezi „chtít“ a
            Mezi „chtít“ a „potřebovat“ je velký rozdíl. Kdo potřebuje auto na 2-3 roky, tak si může ponechat stávající, pokud nějaké má, nebo koupí přinejhorším nějakou ojetinu, které se za 2-3 roky zbaví. Ekologie sice asi dostane trochu na frak, ale o jeden spalovák víc nebo míň, to už svět nespasí. A kdo EV chce, protože jen chce a jinak ho k tomu nic nenutí, tak je na tom vlastně podobně.
            Podle mě byla od Nissanu velká chyba, že za situace, kdy byly na spadnutí EV s baterkami 44kWh a víc, přišel na trh s 30kWh, místo aby se soustředil na EV s baterkou kolem 60kWh. Jasně, pořád je to de facto stejná baterka jako 24kWh (192 článků, 48 modulů), takže náklady na vývoj asi nebyly nijak enormní, ale něco to určitě stálo a to si mohl Nissan klidně ušetřit.
            Ale je fakt, že jak se říká „po bitvě je každý generálem“.

              1. No on si Nissan podle mne
                No on si Nissan podle mne myslel (a nejspíš stále myslí) že bude tento modernizovaný Leaf prodávat ještě 2roky tj. do konce 2017, protože nástupce se měl objevit až 2017 a do prodeje jít konec 2017/ začátek 2018, jako u této modernizace.

                Na druhou stranu bych zase nepřeceňoval GM v tom jak bude tlačit na rychlý nástup výroby. Ono je velká otázka jestli vůbec za celý rok 2017 budou vůbec schopni vyrobit alespoň 50tis aut. Ještě nedávno se totiž mluvilo o počáteční produkci 10tis aut.

                Takový e-Golf a i3 sice již letos přeskočí Leaf co se týče baterie, ale zas ne o moc (tak 32-36kWh). Nový Soul nebude dřív jak 2018. Takže nakonec asi stejně všichni vyčkávají na Model 3.

                1. pokud budou mit poptavku,
                  pokud budou mit poptavku, tak by v GM byli blby aby toho nevyuzili, tu poptavku totiz celkem rychle muze zaplacnout nekdo jinej, VW, Kia, Ford, Volvo, BMW, Mercedes, a casem i treba Apple nebo nejake Cinske automobilky

                  ostatne u BMW to znaji taky, i3 nemel bejt nijak vyraznej prodejni trhak, a jiz prvni rok museli vyrobu rozsirovat aby byli schopni alespon snizit ty extremni cekacky na dodavky aut zakaznikum, u Boltu se da ocekavat ze to bude prodejni trhak a pokud by nebyli schopni uspokojit poptavku, do budoucna by jim to jen ublizilo

                2. Nebyl bych takový
                  Nebyl bych takový optimista.
                  Kde budou brát všichni baterie, nic jsem nečetl o nějaké velké výrobě mimo gigafactory.

                3. gagafactory je jen jakysi
                  gagafactory je jen jakysi gral lidi co si o tom prectou a jiz nepremysli co to vlastne bude, to co se stavi dnes je celkem mala tovarna a co se velikosti tyce tak se bohuzel pise a mluvi jen o tom co to ma bejt ve finale, a tam vlastne ani neni presnej plan kdy se to cele dostavi, a ano pak to bude velika tovarna

                  ani tak gigafactory nebude jen vyrobnou baterii, bude to vyrobna predpokladam i modelů 3 a dalsich systemu kteryma se Tesla snazi prosadit na trhu

                  jinak po svete je spousta tovatere a spousta vyrobcu a dodavatelu baterii, a bohuzel Musk se snazi v tomhle trosku mast verejnost, kde mysis ze se berou baterie pro dnesni elektromobily, hybridy a plug-in hybridy? a ze tady Musk opet trosku nerika pravdu v tom, ze Tesla je nejvetsi odberatel baterii na svete, veskutecnosti je pouze nejvetsim odberatelem co se automobilek tyce, na svete je dnes cca 20 velkych vyrobcu baterii vhodnych pro EV , a Panasonic ktery „dodava“ Tesle je az tretim nejvetsim vyrobcem a dodavatelem baterii, pred nim jsou jeste Fujitsu a GP, ktere se soustredi na vetsi kontrakty a baterie pro prumysl, i tak udajne nemaji linky zatizene vyce nez ze 40% kapacity, a to se na lepsi pricku Panasonic nedostal ani diky tomu ze jeho soucasti je i vyroba baterii Sanyo

                4. Pokud jsi automobilka a
                  Pokud jsi automobilka a chceš v budoucnu dělat EV ve velkém musíš vlastnit továrnu na baterie. Ty objemy baterií jsou tak neskutečné, že kdyby se EV prodávalo je jedno procento světové produkce aut, průměr 60 kWh , tak není kde brát. Si představ třeba 5 procent světové produkce aut. Auto dnes stojí výrobně 5-10 000 USD bez vývoje a reklamy. Nemůžeš někoho jiného nechat kasírovat dalších třeba 10 000 USD za baterii. To jde možná teď , v průkopnických dobách, ale do budoucna ti ujíždí vlak.

                5. ktera automobilka ma dnes
                  ktera automobilka ma dnes vlastni tovarnu na baterky? zadna, ani Tesla dosud nema vlastni a spoleha na kapacitu Panasonicu 😉 mimochodem Fujitsu ma na baterie tovaren hned 5 a rocne dodavaji baterii ktere by dnes stacili pro cca 300 Tesel s 90kWh baterii 😉

                  pokud dnes automobilka planuje EV, tak proste u dodavatelu da poptavku a zarezervuje si danou poptavku na dane odbobi podle podminek co jim dani dodavatele nabidnou, museli to tak udelat vsechny automobilky ktere dnes maji v nabidce nejake EV, plug-in hybrid nebo hybrid a dela se to tak se vsema komponentama nebo materialem pro vyrobu jakehokoliv vyrobku, tedy i aut (v pripade ze nemaji vlastni kapacity, a to dnes nema zadna z automobilek vcetne Tesly)

                  mimochodem podle statistik je nejvetsim odberatelem baterii na svete dnes Cisnky BYD a taktez Cisnke SGC, aneb firmy ktere stavej nejen elektromobily a elektrobusy, ale zabejvaj se i prumyslovyma zdrojema, tedy neco co planuje dobudoucna i Tesla s PowerPack

                6. Ano to je dnešní stav ,
                  Ano to je dnešní stav , proto se dnes také EV nevyrábějí ve velkém. Pozoruj to dalších 5 let, jak automobilky začnou stavět továrny na baterie. Tedy pokud budou chtít v EV prodávat alespoň nad procento své produkce. To je jako by jsi měl dnes automobilku, která neumí vyrobit motor a stále ho musí někde poptávat za cenu zbytku auta.

                7. ja ti nevim, ale spolecny
                  ja ti nevim, ale spolecny vyvoj motorizaci je dnes celkem bezna zalezitost, takze jsi sam napsal neco co vlastne neni dnes pravda, nebo ze by treba ty motory Renault v nekterych Mercedesech byli neco jineho?

                  temer 75-80% dnesnich aut vyrabeji externi dodavatele 😉 praveze vyroba jinou firmou ktera vyrabi treba 5x tolik nez kolik sama automobilka potrebuje je pro automobilku levnejsi

                  treba zakladni surovina pri vyrobe auta je kov, ocel a hlinik, a znas nejakou automobilku ktera by mela vlastni ocelarnu na vyrobu te ocele nebo hliniku?

                  predpokladam ze asi nebudes moc zbehlej v ekonomice ze?

                8. Neumět vyrobit motor a
                  Neumět vyrobit motor a nemít na něj výrobní zařízení je úplně něco jiného, než společná motorizace s nějakou jinou automobilkou z ekon. důvodů, ale to ty víš.

                9. z ekonomickych duvodu se
                  z ekonomickych duvodu se temer zadne automobilce nevyplati mit tovarnu a vyzkum na baterie, a ze ten vyzkum je dneska mnohem dulezitejsi, vyplatilo by se to jen tem nejvetsim automobilkam na trhu a jen v pripade ze by dal jeste dodavali dalsim automobilkam 😉

                  a jen tak mimochodem, vpodstate zadna z dnesnich automobilek/koncernu nema dostatek finaci na to aby si mohla koupit nektereho z vetsich dodavatelu baterii, naopak 2 nejvetsi vyrobci a dodavatele baterii jsou soucasti koncernů ktere by o automobilkach uvazovat mohli, minimalne tedy co se celkove akciove ceny tyce

                10. Vzdy kdyz vidim gramaticke „peklo jako „vyce“…. tak cekam
                  Vzdy kdyz vidim gramaticke „peklo jako „vyce“…. tak cekam dalsi hruzu od podobneho proroka.

          2. Cílem je koupit nyní co
            Cílem je koupit nyní co nejlevněji, tak aby se dalo ještě za 2-3 roky celkem bez ztráty prodat dál a koupit pak EV napořád s pořádnou kapacitou. Prostě tak aby během těch 2-3let pokud možno dočasné ev ušetřilo tolik o kolik spadne prodejní cena.

            Debil nejsem, ale spalovák už další nechci. Bohužel současný spalovák už na další roky přetahovat nechci, už se to po 15letech pomalu rozpadá.

            1. To je skoro nemožné. Uvaž
              To je skoro nemožné. Uvaž co se děje na trhu. Počítám, že 2-3 roky Nissan vyprodá 24 někde kolem 500 a 30tky tak 580-600. To samé bude potřebovat udělat BMW a VW , Kia. Kolik bude stát ojetina 300+? A do toho přijdou ještě s novým autem Peugeot , Citroen , Renault, Hyundai a všichni budou chtít prodávat. Trh je jen jeden a jediná možnost jak ho rozšířit je snížit cenu.

        1. Tak realne – ten leaf pujde
          Tak realne – ten leaf pujde koupit novy za 800, iOn stoji tak 300 je to oproti neskutecna plecka do ktere bych nesedl, tesla 3 i bolt budou stat u nas dost pres mega – tzn pri vasem doporuceni bych 2 roky jezdil v popelnici, pak v aute podobnych kvalit ale s vyssim dojezdem, nicmene stalo by me to 2x tolik.
          Pomimne fakt, jestli ten vyssi dojezd clovek vyuzije, zatim to po CR a okoli porad neni na pouzitelne dalkove elektrocestovani (na to by clovek potreboval pravidelnou hustou sit superchargeru, ktera tu proste neni….

      1. behem 2-3 let bude jakykoliv
        behem 2-3 let bude jakykoliv Leaf ktery se da dnes koupit vpodstate neprodejne auto, aneb dnes koupit Leaf za 850k znamena ze za 2 roky ho neprodate ani za 300-400k, hola a smutna to realita

        je tedy otazka jestli se opravdu nevyplati dnes spise pockat, protoze Bolt v USA koncem letoska a Ampera-e cca v pulce pristiho roku v EU, a ano bude to drazsi auto nez Leaf za 850, ale kdo ma financ na Leaf za 850, ma jiste i financ na Amperu-e

        1. Zase tak růžově bych to
          Zase tak růžově bych to neviděl. Ty dva roky bude reálně trvat, než se dostane Bolt/Ampera E a T3 na evropský trh a cenově budou přes milion. Z toho nějaký masový výprodej ojetých Leafů nekouká. Nehledě na to, že v té době bude už zase hustší síť rychlodobíječek, která pro mnoho lidí, kteří jezdí delší trasy jen občas, výhody většího dost setře.

          A taky je pravděpodobné, že s novými články přijdou na trh i upgradované akumulátory pro starší modely.

      1. díky? celou noc sme na to
        díky? celou noc sme na to museli čumět a vy ráno vyselektujete diskuzní příspěvky. No a kde se teda stala chyba?? a co tady sakra dělá reklama na spalovací audi??? Vy snad pečete s focvagenem? 🙂

        audiselection.cz/?utm_source=gdn&utm_medium=cpc&utm_content=mix-formatu&utm_campaign=selection-a6-allroad

      1. No, byl jsem zklamý z toho,
        No, byl jsem zklamý z toho, že jsem před cestou poctivě nabil skoro maximum (dojezd 190km).Výlet byl dlouhý celkem 130 km po dálnici, kde jsem jel minimální rychlostí a zmrzlý, protože jsem vypnul topení a dojel jsem zpět tak-tak. Na palubní desce mi svítilo zbývající dojezd asi 20km. Tak si teda nepředstavuji jízdu v elektromobilu, kde papírový dojezd je cca 230km. Že by tam výrobce dal slabší aku (měl tam být 30kW).

Napsat komentář