E.ON plánuje rozšířit síť nabíjecích stanic v Česku

V České republice je v současnosti 248 dobíjecích stanic pro elektromobily a infrastruktura pro ekologická vozidla se rychle rozrůstá. E.ON plánuje postavit do roku 2017 rychlonabíječky u dálnic.

Elektromobil Nissan Leaf u nabíjecí stanice typu CHAdeMO
foto: Nissan

Do konce letošního roku by mohlo přibýt několik dalších desítek nabíjecích stanic. Svůj elektromobil si u nich aktuálně nabíjí 850 českých řidičů.

Nejvíce možností mají řidiči v Praze, Brně a Ostravě. Naopak dobíjecí stanice chybí v Olomouci, Bruntálu, Jeseníku, Mariánských lázních, Jičíně a Žďáru nad Sázavou.

„Výstavbu většího počtu dobíjecích stanic komplikuje především nejednotná metodika stavebních úřadů. Realizace je náročná také z pohledu financování výstavby, provozu stanic a zajištění poměrně významného příkonu,“ komentuje aktuální stav dobíjecí infrastruktury v Česku Miloslav Fialka ze společnosti E.ON Česká republika.

Energetická společnost E.ON se chystá do roku 2017 investovat do rozšíření sítě dobíjecích stanic pro elektromobily 36 milionů korun. Sítí rychlodobíjecích stanic chce pokrýt především hlavní dálniční tahy.

„Problém je především malá dostupnost dobíjecích stanic pro elektromobily na delších trasách. Proto jsme se rozhodli v rámci podpory čisté mobility v Česku, vybudovat páteřní síť rychlodobíjecích stanic, kde si řidič dobije svůj vůz do 30 minut. Naším cílem je v projektu FAST-E postavit 15 rychlodobíjecích stanic,“ vysvětluje Miloslav Fialka.

Instalace dalších dobíjecích stanic podél českých dálnic zajistí, že bude Česká republika propojená v dobíjecí infrastruktuře s ostatními evropskými zeměmi. Společnost E.ON, která výstavbu dobíjecích stanic plánuje, v tomto spolupracuje se Slovenskem, Německem a Belgií.

tisková zpráva

51 Comments on “E.ON plánuje rozšířit síť nabíjecích stanic v Česku”

  1. nedávno jsem dostal email z
    nedávno jsem dostal email z ČEZu, kde mě „informují“ že sice za cca 8 let skoro nic neudělali, ale že chtějí i nadále zůstat leaderem v oblasti elektromoility v ČR. Potom několik info jak je to složité, jak jednají s úřady atd atd.
    Tak bych chtěl věřit, že se snad konečně něco pohne ze strany Eonu, který o tom do dnes sice vůbec neuvažoval, ale dotace jsou motivace…. 🙂

    1. Problem u verejnych
      Problem u verejnych nabijecek je, ze se vetsinou nachazi na mestskem pozemku a musi byt „na ulici“. S tim nejak mestske vyhlasky nepocitaly a nikdo nevi na zaklade ceho by to mohly povolit. Vse co nejak zasahuje do silnicniho provozu je problem. I povoleni o umisteni dopravni znacky je temer celorocni ukol.
      Kdyz jsem zadal o pripojku k novemu RD, tak jsem musel cekat hrozne dlouho. Tusim ze asi 1 rok. Pry to trva tak dlouho, protoze vsechny dotcene urady a sousede a kdo ja vim musi dat souhlas. Pak teprve se muze zacit s projektem, pak se hleda realizacni firma, stavebni dozor, pak neprizen pocasi, musi se dodrzet lhuta pro oznameni preruseni dodavky proudu, a ….
      A asi nejdele trva nez CEZ distribuce da souhlas CEZ prodeji ze maji rezervovany prikon 🙂

      1. ok, ale 8 let?
        Já když

        ok, ale 8 let?
        Já když řešil ele přípojku a rezervovaný příkon na FTV (20kWp) na střechu RD, tak jsem to měl za 2 měsíce.
        Když jsem dal dotaz u nás na úřadě-odb. dopravy na možnost 50kW rychlonabíječky na chodník, tak (až mě to překvapilo) velmi vstřícný přístup – vše 1měs. atd atd.
        Tak proč čez 8 let a výsledek je velké nic?
        Vždyť to nemusí být přímo na veřejném místě, chodník atd. Stačí to dát např. k obchodní kanceláři ČEZ (je v každém okresním městě) – tak jak to mají např. v Ml. Boleslavi. On je taky další problém, že jim ty ryhlonabíječky dost často nefungují, tak možná řeší i tyto mouchy…

        1. No „dost často“… U ČEZu
          No „dost často“… U ČEZu je to spíš pravidlem. Není nad to jet z Ostravy do Brna osmdesátkou s poloprázdnou baterií, protože ČEZ stanice v Ostravě nefungovala, dorazit do Brna s 3km zbylého dojezdu k stanici ČEZu, které pro změnu funguje jenom Mennekes…

          Na Slovensku má Greenway, firma s podstatně menšími prostředky, stejnou (ne-li větší) CHAdeMO síť, s redundancemi na páteřních dálnicích, a když už je někde výpadek, tak informují uživatele mailem a člověk se prostě nabije na sousední stanici na trase…

      2. stacilo by oslovit par
        stacilo by oslovit par supermarketu a neverim tomu, ze by behem par mesicu meli moznost stavet nabijecky ve stovkach garazi a na parkovistich danych supermarketu, obchodnich center a podobne, ikdyby na kazdem parkovisti nejakeho supermarketu nebo obchodaku byli 2-4 rychlonabijecky, tak jich v zemi razem muze bejt par tisic kusu, pritom zrovna takova mista jsou pro nabijeci stojany idelani

        i mensi mesta okolo 10-20 tisic obyvatel bezne mivaj albertu, lidlu a podobnych marketu 5-6 kusu a u kazdeho je parkoviste

        stejne tak kuprikladu u uradu, tam urad rozhoduje sam o svem, kdys u nas u baraku staveli parkovoste pro depozit, tak to sfoukli ani ne za mesic, pritom okolnim obyvatelum se to fakt nelibilo ze ukousli kus „hriste“ a misto toho udelali 5 fleku pro par vyvolenych

        1. Protože Pražáci (rodilí
          Protože Pražáci (rodilí nebo náplavy) na centrále. Příklad Globus Olomouc, mohli by hned dát zásuvky, co mají na parkovišti pro trhovce, k dispozici na nabíjení. Od srpna 2015 se čeká na vyjádření centrály, která to musí zkoordinovat pro celou ČR. Albert, Lidl, Penny, Kaufland…… jak přes kopírák. Koordinují a vymýšlejí a plánují…. Kde já to už viděl? Aha, ČEZ, EON….

  2. Ma nekdo informace o
    Ma nekdo informace o nabijeni v Liberci? Jablonec je pro me na nic, ja prijizdim od Decina a vracim se zase tam. Dokud tam nenabiju, nekoupim ani EV.

    Jinak to skatulkovani republiky mezi distributory CEZ, PRE a EON je pro elektromobilitu asi spatne. Kdyz bude treba EON stavet nabijecku v rajonu CEZ, tak si asi moc vychazet vstric nebudou. Asi to dopadne jako kdyz hosi z Chicaga jih se cpou hochum do kseftu v Chicago sever. Kadence bude tatatatata a mozna jeste vetsi….

        1. ono v podstatě těch
          ono v podstatě těch pustých míst u nás je většina – Celé Jižní Čechy, Olomoucký, Vysočina, Liberecký, Zlínský, Karlovarský kraj atd atd.
          Obchoďáky se pro 32A nabíjení úplně nabízí. Zkusil jsem někdy loni poslat dotaz na obchodní centra v Olomouci. Odpovědi byly v podstatě typu: „přestože většinou tyto zásuvky již máme – někdy i přímo již dostupné na parkovištích (pro jejich servis), s nabíjením EV ani do budoucna nepočítáme“.

          1. no to ja taky. v každým
            no to ja taky. v každým Futuru mají vyhrazených cca 5až10 parkovacích míst namalovaných zeleně aby bylo vidět jak jsou „zelený“ i když to se zelenou nemá nic společnýho no to ale nic, No a u každýho park míst je zásuvka 3fáze 400V/32A a každá je pod proudem… Najet, neptat se, když přiběhnou (možná nepřiběhnou nemaj voči všude…;) omlouvat se s úsměvem i kdyby chtěli pokutičku… jako že nedají kvůli mediálnímu zájmu 😉 TZN prudit je, trénovat, vychovávat je to boj a dít si za svým …. 🙂

        1. jeden nestačí, chce abys
          jeden nestačí, chce abys jich – elektromobilistů měl víc (ted me napadá severní čechy a pan Hausenblas ti něco říká??

          hybrid.cz/cesko-se-muze-znovu-stat-hospodarskou-velmoci-diky-robotickym-autum
          echo24.cz/a/wMckY/luxusem-za-lepsi-svet
          youtube.com/watch?v=7eV8rvazfkY

          Princip je simpl, jeden z domluvených emobilistů to parkne do obchodaku na misto kde je zasuvka, jesi pribehnou a problem vykecat omluvit a pristi tyden dalsi, druhý elektromobilista. Zase to samy, kdyz se budou cukat halekat a hlavne všechno fotit 😉 Třetí týden to samý … když už budou buzerovat nebo negativně reagovat třeba zavřením místa tak fotky s příběhem poslat deníkům bleskechoahaidneshybridblablablablabla… všechny nemají přeci koupený, všechny pro ně nedělají 😉 veřejný mediální zájem a humbuk, to je přesně to co si nebudou přát 😉

      1. Brno a okolí najdete
        Brno a okolí najdete aktuální na EVmapa. Bohužel je potřeba se pro použití většiny stojanů zaregistrovat do systému. Některé stojany jsou zdarma,některé za peníze. Zcela bez registrace a nutnosti vlastnit nějaké přihlašování je pouze stojan v AAA v Brně. Ale otázka je,jak dlouho.

      2. Bude potřeba pane Horčíku
        Bude potřeba pane Horčíku udělat update mapy nabíjecích stanic na hybrid.cz, co se přístupu týče. Nabíjecí stanice RAMI CZ Vyškov, Nabíjecí stanice BVV Brno – Výstaviště, Nabíjecí stanice D1 Troubsko a Nabíjecí stanice inChaNet Valašské Meziříčí už fungují pod evmapa.cz. Kromě Valmezu zdarma jsou všechny zpoplatněny 10,- Kč / 1 kWh, platba z kreditu na kontě po registraci u nich.

        U Nabíjecí stanice Forum Nová Karolina Ostrava přidat na stejné místo ještě další 2. Kromě rozvodných desek se zásuvkami tam přibyl na zdi 1 pomalý stojan ČEZu (230V 16A a Mennekes, 2 vozidla dobíjejí naráz) a 1 pomalý stojan PRE (230V 16A a Mennekes, pouze 1 vozidlo dobíjí).

        Na Výstavní v Ostravě u křižovatky s Prokopa Velikého pak přibyly 2 stojany ČEZu u vrátnice Teplárna Vítkovice, 1 pomalý stojan ČEZu (230V 16A a Mennekes, 2 vozidla dobíjejí naráz) a 1 rychlonabíjecí třísystémový ČEZ (Mennekes, Combo, CHAdeMO, pouze 2 vozidla dobíjí, vždy kombinace 1 kabel + Mennekes).

        Informace jsou z posledních 14 dní, osobně vyzkoušeno.

              1. 2020 ČR = 10.000ks
                2020 ČR = 10.000ks elektromobilů * 200Kč nabití baterky = 2MEGA ZISK
                2020 / 10.000ks = 2MEGA ZISK z nabíjení
                2021 / 20.000ks = 4MEGA ZISK z nabíjení
                2022 / 40.000ks = 8MEGA ZISK z nabíjení
                2023 / 80.000ks = 16MEGA ZISK z nabíjení
                2024 / 150.000ks = 30MEGA ZISK z nabíjení
                2025 / 300.000ks = 60MEGA ZISK z nabíjení
                2026 / 600.000ks = 120MEGA ZISK z nabíjení
                2027 / 1.200.000ks = 240MEGA ZISK z nabíjení
                2028 / 2.000.000ks = 400MEGA ZISK z nabíjení
                2029 / 3.000.000ks = 600MEGA ZISK z nabíjení
                2030 / 4.000.000ks = 1 Miliarda ZISK z nabíjení 😉

                1. 2020 ČR = 10.000ks
                  2020 ČR = 10.000ks elektromobilů * 10 nabíjení ročně …
                  2030 / 4.000.000ks = 10 Miliard ZISK z 10x nabíjení 😉

                2. Je to podnikání,jako
                  Je to podnikání,jako každé jiné.Musí vykazovat zisk.Každý nabíjí především doma a když potřebuje nabít na cestě,rád dá tech 10 kč /kWh. Vsadil bych se ,že tyto výpočty nedělají elektromobilisté ,ale závistivci.

      3. Dobrý den pane Holčíku,
        Dobrý den pane Holčíku, bylo by možné zaktualizovat informace na vaší mapě ohledně nabíječek ?

        V Brně,co vím, tak je změněno:

        Nabíjecí stanice D1 Troubsko: placené 10Kč/kWh
        Nabíjecí stanice BVV – Výstaviště: placené 10Kč/kWh

        Vyškov – změna:
        Cukrovarská 498/13, 682 01 Vyškov-Město: 10Kč/kWh

        Děkuji.

      4. Zkuste prosím pro naše EV
        Zkuste prosím pro naše EV prolustrovat status kolem FAST-E.
        Děkujeme.
        A co navíc sem dát onen obrázek, jež v těchto diskuzích kdosi odkazoval, co ukazuje plán míst. Třeba si toho íoni všimnou a nějak zareagují.
        Za všechny EV díky.

        Elektronům Zdar!

  3. Jó to se nám to hoduje,
    Jó to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou, chce se mi kriticky říci k nenadálé aktivitě EONu.
    Ta totiž byla s výjimkou rekreační elektromobility typu kola a skútry kolem Vranovské přehrady či Lipna de facto nulová. Ostudně nulová. Zlatý ČEZ. Ovšem když jim EU přisypala z veřejných peněz 36 milionů, jak se před měsícem pochlubili, aby propojili Evropu jednotným systémem nabíječek (platby a přístup), tak najednou všechno jde.
    Takže dámy a pánové z EONu, projekt FAST-E znamená, že to bude fakt fast a rychle. Bez výmluv v článku, když už jsme Vám na to všichni přispěli z našich daní a nebyli jste ochotni investovat ani eurocent z Vašich vlastních zisků pro budoucí velké zákazníky – elektromobily.

    1. E.ON se chystá investovat
      E.ON se chystá investovat do rozšíření sítě dobíjecích stanic pro elektromobily 36 mega a dostane na to 36 mega z EU.
      Rozumím tomu dobře???
      Takže potom nechápu, proč se tu o kousek výš řeší 10Kč/kWh. Ti hoši z Evmapa na to nedostali od EU ani vorla. Kdo nechce, nemusí na jejich stanicích nabíjet. Nikdo nikoho nenutí.

Napsat komentář