Autosalon Ženeva 2016: Škoda ukáže svůj první plug-in hybrid a SUV zároveň

Už delší dobu se ví, že Škoda rozšíří svou nabídku o . Na autosalonu Ženeva 2016 proto předvede koncept Škoda VisionS, mimo jiné i v plug-in hybridní verzi!

Koncept nového SUV značky Škoda se představí na autosalonu Ženeva také jako plug-in hybrid
foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto minulých letech značka zásadně zmodernizovala a rozšířila svou modelovou paletu, nyní bude rozšiřovat nabídku vozů kategorie SUV. Spekuluje se o názvu „Škoda Kodiaq“.

Se studií Škoda VisionS česká automobilka na autosalonu v Ženevě napoví, jak by mohl vypadat nový designový jazyk SUV značky Škoda. Automobilka kromě toho tétp studie představí i své nejdůležitější technologie budoucnosti. Prezentaci značky u Ženevského jezera doplňuje nová Škoda Octavia RS 4×4 a Škoda Octavia G-TEC s převodovkou DSG.

Škoda VisionS převádí nový designový jazyk značky do segmentu SUV: Design je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla. Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty, zvýrazněné zelenou barvou Island.

S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m je Škoda VisionS na silnici nepřehlédnutelná. Automobil, postavený na bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen, je prvním vozem značky Škoda se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách.

ZAJÍMAVOST: Volkswagen připravuje záplavu plug-in hybridů

Další novinkou této studie je její plug-in hybridní pohon. Vůz akceleruje se systémovým výkonem 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h.

Na 100 km jízdy vystačí v normovaném cyklu s 1,9 litry benzinu (emise 45 g/100 km). Škoda VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, s oběma druhy pohonu ujede na jedno tankování/nabití až 1000 km.

auto Škoda VisionS autosalon Ženeva 2016 plug-in hybrid

foto: Škoda Auto

Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola.

U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol.

Mezi všemi třemi motory vládne velice flexibilní souhra: řidič vozu Škoda VisionS může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí modus, vždy s cílem dosažení maximální efektivity. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou.

Na prudce rostoucí množství informací a požadavky pasažérů na online komunikaci odpovídá Škoda digitálním propojením automobilů (mobilní služby) a velkoryse velkými displeji pro optimální ovládání vozu a obsluhu infotainmentu každým z šesti cestujících. Cestující na všech sedadlech se mohou k palubní síti připojit mnoha způsoby.

Mimořádně hospodárně lze jezdit s vozem Škoda Octavia G-TEC: náklady na palivo v současné době činí méně než 4 eura na 100 km. Na přání nyní Škoda tento model vybavuje také převodovkou DSG. Motor 1,4 TSI má výkon 81 kW (110 k) a na kilometr vypouští v kombinovaném cyklu méně než 100 gramů CO2. Škoda Octavia G-TEC se nabízí ve verzi liftback a kombi.

tisková zpráva

37 Comments on “Autosalon Ženeva 2016: Škoda ukáže svůj první plug-in hybrid a SUV zároveň”

  1. Tak teď jsem hodně, ale
    Tak teď jsem hodně, ale hodně naštvaný.
    Když jsem objednával novou Octavii G-Tec, prodejce mi tvrdil, že NIKDY nebude G-TEC s automatickou převodovkou. Ještě to prověřoval.
    S bolestí na srdci jsem objednal manuál. Auto došlo a měsíc potom se dozvím, že bude představena verze s DSG.
    Tak teď přemýšlím, jestli si ze mě dělal prdel nebo chtěl jenom za každou cenu prodat. Tak mě sere, že to nemám písemně, bych jim to omlátil o palici.
    Nikdy jsem nebyl sprostý nebo vulgární, ale pokud opravdu půjde DSG do G-TECu, tak to si něco kurva poslechnou.

      1. otravná mechanická
        otravná mechanická převodovka kvůli který musí řidič v autě mechanicky pracovat = namáhat si levou nohu a pravou ruku, furt na to myslet tím pádem i hlavu při dávání si bacha aby nevojel zuby a příliš nehupsnul se spojkou 😀

        PŘEŽITEK 21. STOLETÍ blázne :DDD

        Lepší je spolehlivá automatická převodvka a NEJLEPŠÍ JE ELEKTROMOBIL BEZ PŘEVODOVKY !!

        1. Víme jak DSG funguje a teď
          Víme jak DSG funguje a teď si představte co se odehrává v převodovce, když někde popojíždíte po městě. Taxi služby už na to přišly. Náklady na opravu neskutečné. Kdo tohle umí opravit? Spočítat vůle a správně to poskládat? Viděl někdo jak se to vyrábí? Když to funguje je to pěkné a pohodlné nic proti tomu, ale má to svoje ,,ale,,. Na delší cesty možná luxus nebo pro někoho, kdo může vydat 80t. za opravu a jít v klidu dál. Kdo mění auto do čtyř let, tak proč ne. Je to pěkná technika, ale ne nesmrtelná a určitě citlivější nežli manuální převodovka. Na lenost by také člověk mohl pojít. Auto s elektromotorem nebo elektromotory je něco jiného s převodovkou bych to nemíchal. V jednoduchosti je síla.

                1. přesně tak. Kdo říká
                  přesně tak. Kdo říká že šáde DSG je jediná automatka na světě 🙂 když je poruchová tak to nekupovat a koupit třeba BMW anebo rovnou TESLU 🙂 Takže v tomto duchu je tedy dobře že DSG PŘEVODOVKA vyráběná ve Vrchlabí?? bude poruchová hej. At žijou BEZPŘEVODOVKOVÝ ELEKTROMOBILY :)))))) To sem rád že sme se domluvili…. Ale problém šéfe, budou mít pak skláři z Vrchlabí co žrát?? :DDDD

                2. svetmotoru.auto.cz/clanek/ser
                  svetmotoru.auto.cz/clanek/servis/5219/jak-se-ve-vrchlabi-vyrabeji-prevodovky-dsg-leta-bude-co-delat.html

                3. fuj to je zzblití jak to
                  fuj to je zzblití jak to vidím, at žije TESLA :))))

                4. VW Vrchlabská převodová
                  VW Vrchlabská převodová pohádka aneb proč to dělat jednoduše když se to stejnak rozbije :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

                5. No tak se zas vrátí k
                  No tak se zas vrátí k výrobě kočárků jako na počátku dvacátého století houby zle 😀

                6. týbrďo 1.500ks převodovek
                  týbrďo 1.500ks převodovek denně, takovýho železa do šrotu, za to bych žral tejden!! :DD

  2. Prostě je to trapné s tím
    Prostě je to trapné s tím hybridem a to nejen u Shade. to prostě nešlo vyhodit DSG,spalovák,nádrž,výfuky a další smetí do kontejneru a místo toho dát ne 12kW baterku, ale 50-70kW baterii a aspoň jednou se podílet na určování směru vývoje. Klidně si pak mohli říct o 150-250tis navíc. Jenže MQB za 80mld Euro vývoje + odstřižení se od koncepce spalováků a dodavatelů tohle prostě nedopustí. Ani ten nesmyslnej hybrid není jistej že půjde do výroby. Hybridy měli smysl tak před 4-5lety. Teď už baterky pokročily.

    1. Anonyme naprosto souhlasím
      Anonyme naprosto souhlasím s tím jak to popisuješ. Jen technologie baterii myslím chemie nijak nepokročila a ještě dlouho nepokročí. Použitelné bateri jsou na trhu víc než deset let viz tesla roadster. Škodovka má na výběr buď postavit hybrid a do konce životnosti tedy skoro deset let na něm vydělávat a nebo postavit elektro auto to prodat a už ho v servisu nevidět. Chovají se tržně bohužel. A taky bohužel se najde velká spousta lidí co si tohle nechá líbit. Kdo má trochu rozumu dá 31.3.2016 tisíc $ záložku na teslu model 3. A až škodovka zjistí že ty spalovací zastaralé auta nikdo nechce taky uvede elektromobil. Síla je v davu nekupujte to a nebudou to mít pro koho vyrábět.

    2. Dle mého názoru nešlo.
      Dle mého názoru nešlo. Zádrhel je právě v té platformě MQB, kde více jak 40kWh do ní prostě není možné instalovat ani s nejnovějšími články. Tudíž pro 40+kWh baterii musela být nakonec stejně vyvinuta nová MEB platforma a tak příští e-Golf VIII už bude používat MEB, kde spalovací a zřejmě i hybrid si ponechá modernizovanou MQB.

      Já bych to zas ani VW nevyčítal. V té době, kdy se o MQB rozhodovalo byly úplně jiné informace.

      1) věřilo se ve velmi rychlé navyšování objemové hustoty článků, takže vyhrazený prostor měl být dostatečný.
      2) věřilo se že 150km bude stačit navždy všem
      3) hlavní konkurent Nissan také využívá pro svůj elektromobil sdílenou modulární platformu.

      Čili je zde plné právo si stěžovat, že VW mohl pro rozvoj elektromobility udělat více. Ale zároveň je třeba dodat, že minimálně stejný prznitel rozvoje elektromobility je jednoznačně Nissan a takové BMW má také pěkný kus másla na hlavě.

      1. Já bych to VW rozhodně
        Já bych to VW rozhodně vyčítal. Pokud vyhodili 80mld € za dnes již zastaralé MQB pak je to manažerske selhání. Tesla za 5 let z ničeho vybudovala funkčni el. auto takže výmluvy že to nejde že technologie ještě není k dospozici jsou passé.
        Pochopte na el autě automobilka vydělá pouze při prodeji kdežto na spalováku vydělavá po celou dobu životnosti auta a to je hlavní důvod proč tradiční výrobci spalováku představují pouze koncepty ale použitelné el auto je pro ně noční můra.
        Zákazník stejně ještě dva roky nemá na výběr pokud chce auto do 800tKč.
        VW jde o zisk obrovský zisk vše ostatní je druhořadé viz dieselgate.
        Pokud chceme změnu stačí jediné NEKUPOVAT spalovaky a změny budou okamžité.

        1. Plne súhlasím.
          Nie len VW

          Plne súhlasím.
          Nie len VW ale aj ostatné automobilky, ktoré sa tu stále spomínajú sa stále snažia oddialiť výrobu elktromobilov aj keď na to majú financie a techniku. Stále pchajú tie ich zastaralé spalováky do všetkého čo vyrobia.
          Ale už im všetkým „teče do bot“ a výroba hybridov to len dokazuje. Pripomína mi to porekadlo „topiaci sa aj slamky chytá“ A spalováky už majú svoju „slávnu“ éru za sebou. Som presvedčený, že ich nadvláda na cestách skončí rýchlejšie ako si ropáci dokážu predstaviť. Ešte by to chcelo poriadne zdanenie a získané peniaze použiť na podporu elektromobility. Definitívny koniec spalovákov by bol rýchlejši, ale to by sme od našich skorumpovaných fosílnych politikov chceli veľa.

          Budúcnosť patrí jednoznačne ELEKTRINE.

      2. Ještě abych upřesnil
        Ještě abych upřesnil proč pro elektromobilitu od Nissanu nemám dobrého slova je to, že „božský“ Leaf byl rozumně k dostání 2011. Naproti tomu GM Spark byl k dostání až 2013. No a dál? Nedávno byla představena produkční verze GM Bolt s 3x vetší baterii a s téměř 3x větším dojezdem, která půjde do prodeje ještě 2016, rozumně pak 2017. No a jaký pokrok nám za tu dobu ukázal samozvaný leader elektromobility Nissan? Vždyť letos pravděpodobně ještě ani neuvidíme produkční verzi Leafu 2!!!

        edit: a ani bych se nedivil, kdyby produkční Leaf 2 nakonec také opustil tu jejich modulární platformu.

  3. Je velmi poučné, co si o
    Je velmi poučné, co si o elektropohonech myslel VW v roce 2013 (viz odkaz v článku Volkswagen připravuje záplavu plug-in hybridů) –

    „K elektromobilům je Krebs veskrze skeptický: jsou prý pětkrát cenově náročnější než auto s klasickým spalovacím motorem“ (čímž vysvětluje, proč chtějí dělat hlavně hybridy).

    Což jaksi kontrastuje s tím, že jejich hybridní GHolf je o poznání dražší než např. elekromobil LEAF. Také záplava hybridů plánovaných na 2014 se ještě v roce 2016 nějak neroztekla. Prostě jeden velký omyl.

    1. ale kecíííí jen
      ale kecíííí jen manipuluje s veřejností, masíruje davy!!
      první šádehybrid bude Superb a to „možná“ až za 4roky!!

      auto.idnes.cz/skoda-kodiaq-hybrid-0ox-/automoto.aspx?c=A160218_064957_automoto_fdv

      vw nikdy nebyl žádnej svatoušek a nikdy nebude a už vůbec aby šel příkladem jako Tesla

      nauč si číst mezi řádky 😉

Napsat komentář