Mercedes-Benz nedávno slíbil budoucí plug-in hybridy s dojezdem až 100 km. Dr. Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu, aktuálně pro Autocar.co.uk potvrdil, že velmi dobře jde i vývoj elektromobilů.
foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz chce v roce 2017 představit vodíkové auto, konkrétně model GLC s dojezdem kolem 500 km. Stejný vůz se bude prodávat také jako plug-in hybrid.
Kromě toho ale Mercedes-Benz připravuje také čtyři elektromobily. První uvede na trh už v roce 2018. Původní plány přitom počítaly s uvedením elektromobilu až v roce 2019.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Mercedes s dojezdem přes 400 km za tři roky
Daimler se zbaví Tesly, chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km
Jenže konkurence je neúprosná. Tesla Model S i Tesla Model X se prodávají velmi dobře. Navíc se na trh chystají levné elektromobily Chevrolet Bolt a Tesla Model 3.
Mercedes má dnes na trhu elektromobil Mercedes-Benz B ED a také elektrickou dodávku Mercedes-Benz Vito E-cell. Daimler pak prodává ještě elektromobil Smart ED, který už ale pomalu začíná vytlačovat novější a výrazně vyspělejší konkurence.
Je čas na novou generaci elektromobilů a ta má přijít v následujících dvou letech. Podle předběžných informací má jít o dva crossovery/SUV a dva sedany. Vyrábět se budou v továrně Daimler v Brémách. Prodat se má minimálně 20 000 kusů ročně od každého modelu.
Odhalení prvního elektromobilu nové generace se očekává na autosalonu ve Frankurtu 2017. Prodeje by pak mohly začít o rok později, zhruba v době, kdy na trh uvede svůj první elektromobil také Audi v podobě Audi e-tron Quattro.
Dr. Thomas Weber pro Autocar.co.uk potvrdil, že nová generace elektromobilu Mercedes-Benz nabídne dojezd od 400 do 480 km. Některé komponenty vozidla budou sdíleny s ostatními (plug-in) hybridy a elektromobily skupiny Daimler.
Je překvapující jak jedna
Je překvapující jak jedna malá továrnička Tesla a jeden nový model 3, vybičovaly mastodonty k nebývalé aktivitě. Včera VW, dnes MB, se můžou přetrhnou, aby ohlásily nové elektromobily. I když je vyrábět budou až za několik let. Musí být dost nervózní. Alarm v kanclu CEO se rozhoukal.
Stejně jako pár břidličných vrtů, kterým se mnozí vysmívali pro jejich nicotnost, převrátilo vzhůru nohama svět energií. Jak se říká, není malých rolí.
Zdravím, víte někdo jak
Zdravím, víte někdo jak to bylo přesně s provázaností Daimleru a Tesly? Měl u nich 10% podíl, ale už vše odprodal co vím. Nebo se pletu?
mate pravdu, Daimler svuj
mate pravdu, Daimler svuj podil prodal. Nyni jiz jen kupuje baterie do elektromobilu tridy B.
Od Tesly? A případně jak
Od Tesly? A případně jak je to s Toyotou víte?
Děkuji za info.
Toyota jiz svuj podil taktez
Toyota jiz svuj podil taktez prodala a pokud vim tak uz s Teslou neni nijak spojena.
EDIT: jeste jsem zapomel ze Daimler do toho B-ecka krome baterie kupuje taky palubni nabiecky (proto ma MB B jako jeden z mala 3x16A nabijeni) a udajne i motor, ale to si nejsem jisty.
Taky motor v Mercedes B je
Taky motor v Mercedes B je od Tesly.
Tady je video od Michala Eliase, ktery ten Teslacky motor na testovani pro vlastni controller ziskal prave z Mercedesu B.
youtu.be/zMQjcukphpA
TYP : Toyota RAV4 EV
ELEKTROMOTOR (kW) : 115 kW
TYP : Mercedes-Benz B-Class Electric Drive
ELEKTROMOTOR (kW) : 132 kW
TESLA MODEL S 2012 az 2014/5
TYP : 70 / 70D / 85 // 85D / P85D / P90D
ELEKTROMOTOR (kW) : od 192, 195, 225, 270, 283, 285, 310 do 380 kW
Zda se, ze motory su vsude stene. Rozdil je len v SW limitech v motor controllery. Jednotlive verze se odlisuji jen ve firmware. Motor controller vi co za verzi mas. Stale se jeste diskutuje zdali pouzivaji jine tranzistory v nejostrejsi verzi, ale zatim vypada ze je vse stejne. Muze se stat ze vyberou nejlepsi kusy a ty se montuji do P90, tezko rict. Rozmerama je vse stejne.
Neco jak procesory. Rozmerama jsou stejne. Po otestovani dostanou oznaceni na jakou frekvenci se oznaci. V buducnosti si mozna budete moct sve Tesly pretaktovat.
To zní zajímavě. Mercedes
To zní zajímavě. Mercedes mě baví, jejich B ED je výtečný elektromobil. Měl jsem tu možnost ozkoušet a nemohu než chválit. Výborný dojezd, skvělé jízdní vlastnosti i interiér. Přiznávám, že z něj ale voněla spolupráce s Teslou na sto honů. Uvidíme, jak se jim bude dařit bez Tesly, laťku tedy nasadili hodně vysoko.
A bohužel zcela pohřbený
A bohužel zcela pohřbený absencí DC rychlodobíjení, takže se s tím nedá nikam dál dojet i kdyby člověk měl po cestě sebelepší infrastrukturu 🙁
to chces kupovat predrazeny
to chces kupovat predrazeny dc ? ked mercedes ma tusim az 45kWh bateriu ? 100 km po dialnici tam, 100 spat a este ti zostane, v zime a pri rychlej jazde.
Podle jejich webu kapacita
Podle jejich webu kapacita 28 🙁
na tech 45kWh jsi prisel
na tech 45kWh jsi prisel jak? stranky Mercedesu uvadej 28kWh
http://goo.gl/6ys9VN
to je divne … bud cestujem
to je divne … bud cestujem v case, alebo mam poruchu v hlave.
odprisahal by som, ze to bolo bud 36 alebo 46, a ze nejaky test ukazoval realne nad 200 km. asi mi uz nacisto sibe, idem sa bodnut.
28kWh je vyuzitelna kapacita
28kWh je vyuzitelna kapacita (celkova je 36 myslim). Primo tady na Hybridu byl test. A taky viz treba zde.
Podobne jako treba Kia Soul udava 27kWh ale celkova je 30.5kWh.
Pozdě, ale přeci….
Pozdě, ale přeci…. Alespoň bude lepší výběr a snad to bude tlačit ceny EV směrem dolů (i když drahým MB tomu nevěřím).
neskoro nie je. nedavno
neskoro nie je. nedavno zverejnil bjorn n. nestrannu pravdu kolko mal servisnych „problemov“ s Teslou S, ktore sli na vymenu, nastastie v ramci zaruky, a ostatny servis co s nou mal bol riadne drahy.
momentalne je to „zvalene“ na prve/druhe verzie Tesly S a ze nove „sa domnievaju“ tym urcite netrpia lebo to uz poodstranovali. No, neviem clovece.
Len tak mimochodom menil uz 3x riadiacu jednotku motora ?
Menili mu uz cely ten panel. Nefungovali dobre brzdy. atd…
No vybalil tam toho teda riadne vela.
Ja hovorim, zlate osvedcene tepelne motory. Tolko starosti som nemal ani s Feliciou 1.6 MPI v 2000r. a ze mi to zralo nervy ked motor koli drahej blbosti v elektrike nesiel.
zaujímavé, máte odkaz na
zaujímavé, máte odkaz na tú „nestrannú pravdu?“ alebo sú to kecy v kleci? 🙂
Myslím, že to pravda
Myslím, že to pravda klidně může být. Ale vše se řeší v záruce. A navíc jedna vlaštovka jaro nedělá. A hlavně se jako výrobce poučíte a příště dáte tranzistor co snese o 10A víc a máte vyřešeno. Pokud tedy jako VW nejedete na množství, ale na kvalitu.
Ale veď ja v žiadnom
Ale veď ja v žiadnom prípade netvrdím že to pravda nie je, len by som si to rád prečítal. Snažím sa takú pravdu vygoogliť ale nedarí sa mi.
Chápu vás, ale já jsem
Chápu vás, ale já jsem také nenapsal, že to není pravda.
youtu.be/anlYz3Mwamc
youtu.be/anlYz3Mwamc
vďaka
vďaka
Obecně nová auta mají
Obecně nová auta mají mnoho dětských nemocí. A Tesla S je navíc první výrobek firmy (Roadster nepočítám). Dělám ve vývoji, tak jsem trochu v obraze.
tak neni se cemu divit,
tak neni se cemu divit, Bjorn s Teslou najezdil kolik/ prez 300 tisic km a to v podminkach kde automobilky auta bezne testuji, v severskych zemich, zrovna Brorn je pro Teslu neco co by si prala kdejaka automobilka, nejen ze ji dela obrovskej kus prace s tim ze prone zadarmo „testuje“ tim ze jezdi od severu EU az po rekneme Nemecko, ale jeste jim sehnal nove zakazniky a nove i nadale sezene jen tim ze o svich Teslach toci videa
ktere auto se spalovakem/zazehem by dalo 300 tisic km bez zavady a to v prvni serii vyroby a s prvnim modelem dane automobilky ktery stavela celej „sama“, problemy u modelu S se dali cekat, a dalo se predvidat ze jich nebude malo
Ano, Markomane. A k tomu
Ano, Markomane. A k tomu vsemu slouží záruka..
„Osvědčenému tepelnemu
„Osvědčenému tepelnemu motoru“ se ještě nestalo, že by nefungovaly dobŕe brzdy?? Jak to souvisí s pohonem?
Já bych to tak hrozné
Já bych to tak hrozné neviděl. Které „tepelné“ auto by to dalo lépe? Resp. kolik auto v dnešní době by to po 300 tisících ustály tak jako Tesla?
Myslím, že dnešní auta se dělají tak na +-150 tis. km a pak se aktivují „kurvítka“ všeho druhu tak aby si člověk musel koupit nové. Automobilky chtěji z aut udělat spotřební zboží s co nejkratším cyklem, tak aby mohli pořád prodávat nová auta.
Měli jsme ve firmě Clio to bylo každých půl roku v servisu najelo u nás o proti bjornovi malinko kilometrů a měnila se tam řídící jednotka za 20 tisíc Kč!, klimatizace, zamykání, a mnoho dalších věcí. Takže ve spojitosti s Teslou, která je teprve druhé auto velmi mladé automobilky je to ohromný úspěch a spíš by se ostatní automobilky od nich měli učit.
Těm poruchám tesly moc
Těm poruchám tesly moc nevěřím, zvlášť když tu nedávno ten kašpar „noveautíčko“ z kcc psal, že tesla vydrží bez poruchy 10let.
A on to přece musí vědět, když ji má doma v garáži (aspoň to ten kašpar někde na autofóru popisoval).
Mám Teslu85 D, aktuálně
Mám Teslu85 D, aktuálně 25000 km, koupena 6/2015. V 17000 preventivně výměna zadního motoru z důvody vysší hlučnosti. Celková průměrná spotřeba 20,4 kWh / 100 km. Absolutní spokojenost.
keby mne menili na aute cely
keby mne menili na aute cely motor po 25 000 km, asi im to auto obucham o ohlavu. predpokladam ze ten motor nemenili niekde vo vedlajsej obci.
nj, u spalovaku vam motor
nj, u spalovaku vam motor kvuli hlucnosti fakt menit nebudou 😀
Jediny pokazeny AC som videl
Jediny pokazeny AC som videl so spalenym vinutim, co sa asi tak mohlo na pravidelne vyvazenej ose usadenej v 2 mega loziskach zhlucniet ? podla mna menia casti menica, koli stratam tam nedali igbt ktore znesie prakticky vsetko ale nejaky vynoveny variant na mosfet co zvladne VN a potom im to pod zatazou odpaluje. Alebo je to fakt mechanika a na AC pokazili co sa pokazit nedalo a odchadza to. Niet divu. Do velkosti 10-15kW davat 200kW ktory by mal normalne zaberat pol miestnosti. Ze pozdravujem pani fyziku. Podla mna sa im to vari a os robi krasny obluk.