Mercedes-Benz potvrdil, že brzy představí nové elektromobily

Mercedes-Benz nedávno slíbil budoucí plug-in hybridy s dojezdem až 100 km. Dr. Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu, aktuálně pro Autocar.co.uk potvrdil, že velmi dobře jde i vývoj elektromobilů.

Nový Mercedes-Benz GLC 350 e by se možná mohl objevit jako vodíkové auto, plug-in hybrid i čistokrevný elektromobil
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz chce v roce 2017 představit vodíkové auto, konkrétně model GLC s dojezdem kolem 500 km. Stejný vůz se bude prodávat také jako plug-in hybrid.

Kromě toho ale Mercedes-Benz připravuje také čtyři elektromobily. První uvede na trh už v roce 2018. Původní plány přitom počítaly s uvedením elektromobilu až v roce 2019.

Jenže konkurence je neúprosná. Tesla Model S i Tesla Model X se prodávají velmi dobře. Navíc se na trh chystají levné elektromobily Chevrolet Bolt a Tesla Model 3.

Mercedes má dnes na trhu elektromobil Mercedes-Benz B ED a také elektrickou dodávku Mercedes-Benz Vito E-cell. Daimler pak prodává ještě elektromobil Smart ED, který už ale pomalu začíná vytlačovat novější a výrazně vyspělejší konkurence.

Je čas na novou generaci elektromobilů a ta má přijít v následujících dvou letech. Podle předběžných informací má jít o dva crossovery/ a dva sedany. Vyrábět se budou v továrně Daimler v Brémách. Prodat se má minimálně 20 000 kusů ročně od každého modelu.

Odhalení prvního elektromobilu nové generace se očekává na 2017. Prodeje by pak mohly začít o rok později, zhruba v době, kdy na trh uvede svůj první elektromobil také Audi v podobě Audi e-tron Quattro.

Dr. Thomas Weber pro Autocar.co.uk potvrdil, že nová generace elektromobilu Mercedes-Benz nabídne dojezd od 400 do 480 km. Některé komponenty vozidla budou sdíleny s ostatními (plug-in) hybridy a elektromobily skupiny Daimler.

31 Comments on “Mercedes-Benz potvrdil, že brzy představí nové elektromobily”

  1. Je překvapující jak jedna
    Je překvapující jak jedna malá továrnička Tesla a jeden nový model 3, vybičovaly mastodonty k nebývalé aktivitě. Včera VW, dnes MB, se můžou přetrhnou, aby ohlásily nové elektromobily. I když je vyrábět budou až za několik let. Musí být dost nervózní. Alarm v kanclu CEO se rozhoukal.

    Stejně jako pár břidličných vrtů, kterým se mnozí vysmívali pro jejich nicotnost, převrátilo vzhůru nohama svět energií. Jak se říká, není malých rolí.

        1. Toyota jiz svuj podil taktez
          Toyota jiz svuj podil taktez prodala a pokud vim tak uz s Teslou neni nijak spojena.

          EDIT: jeste jsem zapomel ze Daimler do toho B-ecka krome baterie kupuje taky palubni nabiecky (proto ma MB B jako jeden z mala 3x16A nabijeni) a udajne i motor, ale to si nejsem jisty.

          1. Taky motor v Mercedes B je
            Taky motor v Mercedes B je od Tesly.

            Tady je video od Michala Eliase, ktery ten Teslacky motor na testovani pro vlastni controller ziskal prave z Mercedesu B.
            youtu.be/zMQjcukphpA

            TYP : Toyota RAV4 EV
            ELEKTROMOTOR (kW) : 115 kW

            TYP : Mercedes-Benz B-Class Electric Drive
            ELEKTROMOTOR (kW) : 132 kW

            TESLA MODEL S 2012 az 2014/5
            TYP : 70 / 70D / 85 // 85D / P85D / P90D
            ELEKTROMOTOR (kW) : od 192, 195, 225, 270, 283, 285, 310 do 380 kW

            Zda se, ze motory su vsude stene. Rozdil je len v SW limitech v motor controllery. Jednotlive verze se odlisuji jen ve firmware. Motor controller vi co za verzi mas. Stale se jeste diskutuje zdali pouzivaji jine tranzistory v nejostrejsi verzi, ale zatim vypada ze je vse stejne. Muze se stat ze vyberou nejlepsi kusy a ty se montuji do P90, tezko rict. Rozmerama je vse stejne.

            Neco jak procesory. Rozmerama jsou stejne. Po otestovani dostanou oznaceni na jakou frekvenci se oznaci. V buducnosti si mozna budete moct sve Tesly pretaktovat.

  2. To zní zajímavě. Mercedes
    To zní zajímavě. Mercedes mě baví, jejich B ED je výtečný elektromobil. Měl jsem tu možnost ozkoušet a nemohu než chválit. Výborný dojezd, skvělé jízdní vlastnosti i interiér. Přiznávám, že z něj ale voněla spolupráce s Teslou na sto honů. Uvidíme, jak se jim bude dařit bez Tesly, laťku tedy nasadili hodně vysoko.

    1. neskoro nie je. nedavno
      neskoro nie je. nedavno zverejnil bjorn n. nestrannu pravdu kolko mal servisnych „problemov“ s Teslou S, ktore sli na vymenu, nastastie v ramci zaruky, a ostatny servis co s nou mal bol riadne drahy.

      momentalne je to „zvalene“ na prve/druhe verzie Tesly S a ze nove „sa domnievaju“ tym urcite netrpia lebo to uz poodstranovali. No, neviem clovece.

      Len tak mimochodom menil uz 3x riadiacu jednotku motora ?
      Menili mu uz cely ten panel. Nefungovali dobre brzdy. atd…
      No vybalil tam toho teda riadne vela.

      Ja hovorim, zlate osvedcene tepelne motory. Tolko starosti som nemal ani s Feliciou 1.6 MPI v 2000r. a ze mi to zralo nervy ked motor koli drahej blbosti v elektrike nesiel.

        1. Myslím, že to pravda
          Myslím, že to pravda klidně může být. Ale vše se řeší v záruce. A navíc jedna vlaštovka jaro nedělá. A hlavně se jako výrobce poučíte a příště dáte tranzistor co snese o 10A víc a máte vyřešeno. Pokud tedy jako VW nejedete na množství, ale na kvalitu.

      1. tak neni se cemu divit,
        tak neni se cemu divit, Bjorn s Teslou najezdil kolik/ prez 300 tisic km a to v podminkach kde automobilky auta bezne testuji, v severskych zemich, zrovna Brorn je pro Teslu neco co by si prala kdejaka automobilka, nejen ze ji dela obrovskej kus prace s tim ze prone zadarmo „testuje“ tim ze jezdi od severu EU az po rekneme Nemecko, ale jeste jim sehnal nove zakazniky a nove i nadale sezene jen tim ze o svich Teslach toci videa

        ktere auto se spalovakem/zazehem by dalo 300 tisic km bez zavady a to v prvni serii vyroby a s prvnim modelem dane automobilky ktery stavela celej „sama“, problemy u modelu S se dali cekat, a dalo se predvidat ze jich nebude malo

      2. Já bych to tak hrozné
        Já bych to tak hrozné neviděl. Které „tepelné“ auto by to dalo lépe? Resp. kolik auto v dnešní době by to po 300 tisících ustály tak jako Tesla?
        Myslím, že dnešní auta se dělají tak na +-150 tis. km a pak se aktivují „kurvítka“ všeho druhu tak aby si člověk musel koupit nové. Automobilky chtěji z aut udělat spotřební zboží s co nejkratším cyklem, tak aby mohli pořád prodávat nová auta.

        Měli jsme ve firmě Clio to bylo každých půl roku v servisu najelo u nás o proti bjornovi malinko kilometrů a měnila se tam řídící jednotka za 20 tisíc Kč!, klimatizace, zamykání, a mnoho dalších věcí. Takže ve spojitosti s Teslou, která je teprve druhé auto velmi mladé automobilky je to ohromný úspěch a spíš by se ostatní automobilky od nich měli učit.

              1. Jediny pokazeny AC som videl
                Jediny pokazeny AC som videl so spalenym vinutim, co sa asi tak mohlo na pravidelne vyvazenej ose usadenej v 2 mega loziskach zhlucniet ? podla mna menia casti menica, koli stratam tam nedali igbt ktore znesie prakticky vsetko ale nejaky vynoveny variant na mosfet co zvladne VN a potom im to pod zatazou odpaluje. Alebo je to fakt mechanika a na AC pokazili co sa pokazit nedalo a odchadza to. Niet divu. Do velkosti 10-15kW davat 200kW ktory by mal normalne zaberat pol miestnosti. Ze pozdravujem pani fyziku. Podla mna sa im to vari a os robi krasny obluk.

Napsat komentář