Tesla zakončila rok s vysokou ztrátou, příští rok už v zisku

Automobilka Tesla Motors uveřejnila finanční výsledky za poslední čtvrtletí roku 2015. Propadla se do ztráty $1,75 mld. Příští rok ale už chce být v zisku.

Elektromobily Tesla Model S se řadí k nejprodávanějším luxusním automobilům na světě
foto: Tesla Motors

I přes nepříliš povzbudivé finanční výsledky za rok 2015 má Tesla Motors optimistický výhled na rok letošní. Chce dodat 80 000 až 90 000 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Tesla nicméně doplnila, že z „jádrových operací“ měla zisk $179 mil., poprvé za celou historii. Vysoká ztráta je tedy opět dána především extrémně vysokými investicemi. V roce 2016 už chce být Tesla konečně v zisku, i přes plánované investice v hodnotě $1,5 mld. do gigatovárny, výroby Tesla Model 3 a nové prodejní a nabíjecí infrastruktury (Supercharger).

Za 4. čtvrtletí prodala automobilka 17 487 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Vyrobila jich 14 037. Už ve 2. čtvrtletí 2016 chce Tesla vyrábět 1000 elektromobilů Model X za týden. Celková týdenní produkce aut ve Fremontu bude mezi 1600 až 1800.

Za rok 2015 se celkem prodalo 50 366 elektromobilů Tesla Model S, z toho 25 202 v . Tím se Model S stal nejprodávanějším luxusním autem ve Spojených státech. A nejen tam, velmi dobře se mu vede také ve Švýcarsku či Německu.

Odhalení elektromobilu Tesla Model 3 bylo potvrzeno na 31. března. Výroba a dodávky začnou na konci roku 2017. Jako první půjdou do výroby verze s nejvyšší výbavou, tedy ty nejdražší, s jejichž pomocí se splatí náklady na zařízení.

Během konferenčního hovoru nicméně Jason Wheeler, nový šéf financí Tesla, potvrdil, že Model 3 nebude mít funkci Autopilot.

Tesle jde také velmi dobře prodej bazarových elektromobilů Tesla Model S. Wheeler potvrdil, že se prodávají za vyšší cenu, než původně čekali.

Tesla Motors

13 Comments on “Tesla zakončila rok s vysokou ztrátou, příští rok už v zisku”

  1. ze nebude mat autopilot
    ze nebude mat autopilot model 3 ? to je trochu spiatocnicke, na Teslu, a otvoril sa mi koli tomu nozik vo vrecku a na mozgovej bunke sa mi zafixoval alarm. Kto a preco si to potom bude kupovat, hlavne po tych prehlaseniach Muska, „auto bez autopilota je prehistoricka sracka“, ci nieco v tom duchu.

    To tam mozu dat rovno mechanicku rucnu brzdu a naco sa obtazovat s 17″ panelom, ze ?

  2. tyjo v tomto článku sakra
    tyjo v tomto článku sakra ujela ruka 🙂

    Tesla hlásí 17,478 vozů dodaných ve 4. čtvrtletí
    Tesla vidí přináší 80,000-90,000 vozidel v roce 2016
    Tesla vidí dodávat 16.000 vozů v 1. čtvrtletí
    Tesla říká Model 3 podle plánu pro dodávky v pozdní 2017
    Cílová Tesla cena snížena na $ 155 z $ 180 Při JPMorgan
    Cílová Tesla cena snížena na $ 140 z $ 160 na UBS

  3. No to je zase blud… Ztrata
    No to je zase blud… Ztrata Tesly na GAAP bazi byla za cely rok $887 mil. Na non-GAAP bazi byla $294 milionu.

    Tech $1,75 mld byly trzby za posledni kvartal!

    Rozdil mezi GAAP a non-GAAp je ten, ze do GAAP se pocitaji navic nepenezni vydaje (tisk akcii pro zamestnance) a nepocitaji se cele sumy za prodane auta na leasing a s garanci rezidualni hodnoty. Proto ty non-GAAP maji vetsi vypovidaci hodnotu.

  4. Nedivím se. Na poměry
    Nedivím se. Na poměry spalovacích aut je Model S a X pořád v podstatě kusovka, takže náklady jsou nechutně vysoké. Navíc jsou to v podstatě první modely, na kterých se automobilka učila a vyvíjela technologie, které musely být strašně drahé. Tomu zisku příští rok bych věřil, do modelu 3 plácnou už vyzkoušené technologie a v podstatě to bude změnšený osekaný model S a díky hromadné výrobě se zlevní i vstupní náklady na materiály apod. Mám dojem, že nejlepší doba na nákup akcií Tesly bude tak za 6 měsíců, to budou na dně.

    1. jasně že $1,75 mld jsou
      jasně že $1,75 mld jsou tržby non-GAAP za 2015, tady jim obcas ujede ruka 😉

      ir.teslamotors.com/common/download/download.cfm?companyid=ABEA-4CW8X0&fileid=874449&filekey=945B9CF5-86DA-4C35-B03C-4892824F058D&filename=Q4_15_Tesla_Update_Letter.pdf

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Napsat komentář