Americký úřad NHTSA zodpovědný za provoz na tamních silnicích a dálnicích řekl, že umělá inteligence, kterou Google využívá ve svých robotických autech, může být považována za řidiče.
foto: Google
Uznání umělé inteligence jakožto řidiče představuje další podstatný krok směrem k masovějšímu rozšíření robotických aut (nejen Google) na silnicích.
To je ostatně něco, čemu vláda USA věnuje nemalou pozornost a hodlá v této věci investovat během následujících několika let téměř $4 mld. O robotických autech a nové dopravní infrastruktuře mluvil ve své zprávě o stavu unie také americký prezident Barack Obama.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Robotická auta Google najela 1,6 mil. km bez nehod
„Pokud je NHTSA připravena jmenovat umělou inteligenci jako dostupnou alternativu k lidmi ovládaným vozidlům, může to výrazně uspíšit proces nasazení autonomních vozidel na silnicích,“ řekl pro magazín VentureBeat analytik Karl Brauer.
NHTSA je dnes ve věci robotických aut s Google i mnoha dalšími společnostmi v úzkém kontaktu. Společně se snaží docílit toho, aby jejich nástupu bránilo co nejméně především legislativních překážek.
NHTSA se pochopitelně snaží primárně zajistit bezpečnost všech účastníků provozu. A navíc podle ní nemohou být některé bezpečnostní požadavky na vozidla jen tak „vypuštěna“.
Google údajně ve své komunikaci s NHTSA konstatoval, že opravdovým nebezpečím je mít v robotických autech taková bezpečnostní opatření, která by mohla nabádat člověka k převzetí kontroly.
Podle společnosti Google je za každých okolností lepší, když bude mít nad autem kontrolu počítač spíš než člověk.
umela inteligencia bude
umela inteligencia bude zodpovedna ked sa nieco stane, to sa mi paci, dobry koncept 🙂 Vase naklady pokial budete ucastnikom nehody si mozete narokovat u umelej inteligencie 🙂
Už to vidím…
Hej Google,
Už to vidím…
Hej Google, dojeď před banku a čekej.
Hej Google, máme prachy ukradený z trezoru, jeď domů!
Chacha chichi, jsme bohatý! 🙂
Google: Dojeli jsme, vítejte ve vašem novém domově, minimálně po dobu 10.let!
Gioogle : bankovní luipič
1 : 0
😀
>>Podle společnosti Google
>>Podle společnosti Google je za každých okolností lepší, když bude mít nad autem kontrolu počítač spíš než člověk.
Souhlasím, nicméně bych tam rád viděl tlačítko General Stop. Nebo aspoň pod sedadlem kabely k baterkám, které by šlo v nouzi vyrvat. Ono počítač, kterému z jakýchkoliv důvodů jebne, je taky pěkně nebezpečný. Na to kolikrát stačí včelí hnízdo v pitotově trubici…
Souhlas, vždycky by to
Souhlas, vždycky by to „něco“ mělo jít vypnout, nebo odpojit zdroj energie.
To mě ostatně štve na současných telefonech, kde nejde vyndat jednoduše baterka, ty nejdou jen tak vypnout, když člověk potřebuje.
Pane PaRi, neviděl bych
Pane PaRi, neviděl bych zase až tak černě; na člověka který se právě pominul také nemáte „tlačítko General Stop“. (snad jedině ráže .45)
Tak jako když člověku vletí do ucha včela – okamžitě o tom ví, tak by musela ta Pitotova trubice mít nějaký „vnitřní kontrolní cit“. Nechci radit jejich výrobcům, vím že na tom pracují lidé mnohem chytřejší a obeznámenější než já.
Věřím, že kombinací vhodných čidel a přístrojů napojených k výpočetní jednotce, jejich zdvojováním se vzájemným porovnáváním výstupů bude docházet k čím dál tím větší spolehlivosti a neomylnosti i vozidlového autopilota.
Nakonec, pokud něco počítáte na počítači – věříte jeho výsledkům, nebo paranoicky vše překontrolováváte ručně metodou „papír-tužka“? Nesměl byste použít ani tu nejjednodušší kalkulačku, snad by se ještě dalo akceptovat logáro, ale kdo s tím dnes ještě umí zacházet? A co hromadné součty? Tam ani to logáro nepomůže.
Pokud si chceme udržet dnešní životní úroveň, jsme stejně již neodvolatelně v zajetí techniky. Jen to musí ještě v některých oborech jít o velký kus dále.
Jen tam to tlačítko
Jen tam to tlačítko nechme, aspoň ze začátku.
Když se pomine jeden člověk není to tak tragické, jako když se naráz splaší 100koňů.
>>pokud něco počítáte na
>>pokud něco počítáte na počítači…
No, právě že ty programy píšu. A mnohokrát se mi stalo, že i když je otestuji podle svého nejlepšího svědomí, tak v nich časem nějaká ta chyba vybublá. Koneckonců, výrobci letadel by mohli vyprávět, co dokáže takový jeden chybně pracující výškoměr, byť jsou na palubě ještě další dva, atd…
Mimochodem i na klasickém soustruhu mám takové velké červené tlačítko a u CNC stroje taktéž.
Jo přesně.Polovina závad
Jo přesně.Polovina závad na strojích je programem a pokud nebude možnost s tím něco udělat pak nám pomoz nejvyšší.Nehledě na to že může jít o záměr.Nepochybujte ani na okamžik že ta auta pujdou hacknout a ovládat na dálku to by byly super vraždy.No co pomátl se comp v autě to se hald někdy stává a šikovnější hacker po sobě zamete stopy aby je ten špatně placenej policejní IT zaměstnanec nenašel.
Ne ne tohohle se asi nechci dočkat.
Pravda, pravda, člověk je
Pravda, pravda, člověk je sám sobě největším nepřítelem. 🙂
Ano hobite souhlasím – bez
Ano hobite souhlasím – bez člověka by žádná Tesla ani Leaf nevznikl. A současná zkušenost nejen a VWgate,ale i airbagy které sice vytvořili vzdělaní lidé ale ukázali se jako „chybou“. A to samé se v budoucnu může a možná i stane u robotů.