Tesla Model 3 bude v Kalifornii stát $25 000

Magazín Bloomberg má s Tesla Motors dlouhodobě nadstandardí vztahy. Mluvčí Tesly Khobi Brooklyn aktuálně tamním redaktorům potvrdila, že Tesla Model 3 bude stát $35 000 před dotacemi.

Možná podoba levného elektromobilu Tesla Model 3
foto: easycharge.me

V je možné na nákup elektromobilu získat federální dotaci $7500. To znamená, že základní verze elektromobilu Tesla Model 3 bude ve Spojených státech dostupná za $27 500 (asi 688 000 Kč).

V některých tamních státech to ale bude ještě méně. Například v Kalifornii bude možné tento elektromobil koupit už od $25 000, v přepočtu asi 625 000 Kč.

Cenu $35 000 dlouhodobě opakuje i šéf Tesla Motors Elon Musk. Nedávno potvrdil, že Model 3 bude odhalen v březnu, ale zatím pouze v jedné ze dvou připravovaných verzí.

Elon Musk už také nějakou dobu opakuje, že Model 3 bude zmenšený Model S bez „pozlátka“. Otázkou je jak dlouho mu cenovka $35 000 před dotacemi vydrží a co všechno bude v takové verzi obsaženo.

Důležité je také dodat, že americká dotace začne „vyprchávat“ pro daného výrobce elektromobillů či plug-in hybridů začátkem druhého čtvrtletí poté, co celkové prodeje jeho aut do zásuvky dosáhnou 200 000 kusů. To by se u Tesla Motors mohlo podle odhadu Bloombergu stát v polovině roku 2018.

Jakmile se tak stane, bude možné dalších šest měsíců získat 50 % federální dotace na nákup takového auta a po dalších šest měsíců už jen 25 % původní dotace.

53 Comments on “Tesla Model 3 bude v Kalifornii stát $25 000”

  1. Ahoj,
    z mého pohledu je to

    Ahoj,

    z mého pohledu je to ekonomické, jen když auto hodně jezdí a mám kde nabíjet. Tak nějak podobně, jak se dřív počítal rozdíl mezi benzínem a naftou.

    Já mám třeba auto na LPG a když jsem to teď počítal, prostě elektrika s rozpočítanou pořizovací cenou se mi nemá šanci zaplatit (jezdím asi za 1,5/km = cena LPG + benzín na starty + plynové emise + přídavné mazání ventilů).

    U spalováků jsou sice více náklady na servis, ale pokud člověk nemá vyloženě smůlu na blbý kus, kolik peněz navíc do toho auta musíme narvat, když je nové? Napadají mě jen filtry a olej (a ten si normální lidi přivezou svůj a tedy za normální cenu)

    Za mě tedy EV = krásné svezení, ale jen pro fandy a movité. U mě to tak trochu naráží i na to, že k úplné spokojenosti s EV mi chybí i barák, abych si mohl pořídit vlastní nabíjení. Z paneláku se prodlužka k autu dává trochu blbě, je totiž plná mědi a tak by asi dlouho nevydržela 😀

    Ještě mě napadlo, počítal již někdo, o kolik víc zaplatí majitel EV za velký jistič oproti tomu, kdyby doma auto neměl?

    1. Já mám třeba spalovák co
      Já mám třeba spalovák co jezdí za 2,60 / 1 km, protože je velký a pořád po městě. Garančka s výměnami filtrů a oleje a dalších nesmyslů mne stojí pravidelně kolem 5 tisíc. U elektriky, co mám taky, jezdí za 0,- Kč / 1 km nebo 0,26 Kč / 1 km nebo 0,58 Kč / 1 km, podle toho, kde zrovna nabíjím. Garančku jsme měl zatím jednu a nejvíce na ni stál kabinový filtr, tisícovku. Dále o ekonomice elektromobilu v praxi zde http://www.hybrid.cz/maly-mestsky-elektromobil-najezdil-za-rok-15-000-km-za-pouhych-2184-kc Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč.

      Co se paneláku týče, je to jednoduché. Lidi nabíjejí v práci nebo ze sklepa po dohodě se sousedy v družstvu či SVJ nebo pronajímatelem. Většina však jezdí MHD, protože právě sídliště bývají dopravně dobře obsloužené.

      Jistič žádný zatím nikdo neplatí, máme normálně na baráku 3x25A. To se jen politici, úředníci a další jim podobní zloději snaží zajistit si vysoké paušály, když klesá spotřeba. Ostatně jako u vody nebo plynu, kde to svádějí na opravu starých trubek a zdražují o 106.

    2. Má nejenom velký jistič,
      Má nejenom velký jistič, ale díky EV taky velkou spotřebu. Např. při ročním nájezdu 20t km proteče do auta ročně přes 3MWh, při využití nabíjení doma ze 2 třetin, mu stoupne spotřeba o 2MWh, díky tomu mu stoupne hodinová využitelnost rezervovaného příkonu, což ERU podle NTS ohodnotil nižší celkovou cenou za platby EE, je tedy teoreticky možné, že jej bude takto stát větší jistič méně než menší jistič. Dále pokud měl dříve sazbu D02, tak díky vlastnictví EV získá sazbu D27d s nižšími cenami a díky těmto nižším cenám ušetří i na ostatní spotřebě v domě.

  2. elektricka auta jsou kravina
    elektricka auta jsou kravina a vzdycky budou,kde je elektrika,tam je spatne…kde jsou emoce,duvod ridit a pozitek z jizdy ? Jel jsem s teslou nekolikrat a je to proste kram,trapny ticho,dojezd zadnej,kdyz to clovek pouziva jako normalni auto a to autonomni rizeni ? To si snad lidi delaji srandu ? Kde je duvod,ze si delam ridicak ? Ja chci ridit a nikdy nebudu verit nejaky technice….

      1. Přesně napsáno, když
        Přesně napsáno, když jsem měl pubertálních 18 tak jsem taky chtěl, aby každý věděl jaký jsem echt řidič, a že jedu. Dnes preferuji právě to ticho. Pro člověka je přirozený klid. Ticho léčí a poslouchat nějaké blbečky co si léčí mindráky nějakou trubkou místo výfuku opravdu nepotřebujeme.
        Že ti není blbé lhát. Právě ten požitek z jízdy je u Tesly úplně na jiné úrovni.

    1. Poznávací znamení Lukase
      Poznávací znamení Lukase a spol.: jezdí převážně o víkendu, sluneční brýle ve dne v noci, kšiltovka obrácená dozadu, za volantem skoro vleže, vytuněný 20 let starý bavorák, kterého drží po kupě pruhy lepící pásky (v horším případě Favorit), kouř za výfukem jako parník i na nautrál, řvoucí motor vytáčený do maxima a přebíjený kraválem z techna, otevřená okýnka bez ohledu na venkovní počasí. PROTOŽE ČUMTE, JÁ JEDU!
      Tak tohle skutečně není zákazník pro elektromobil.
      Jinak dobrá zpráva pro nás normální řidiče – Lukas a spol. se pravidelně umísťují v hitparádě víkendových mrtvol. Obvykle při přejezdu mezi kluby nebo ranním návratu z diskoték. Sice sebou obvykle vezmou i 4-8 dalších, podle toho, kolik se jim do auta narve lidí, ale to jsou jen vedlejší ztráty. Přirozený přírodní výběr zde funguje dokonale :-).

      1. Ano, přirozený výběr
        Ano, přirozený výběr funguje. Ovšem smutné je, že to nevede k redukci tohoto segmentu řidičů a jejich kámošů, protože dorůstají pořád další a další. 🙁

        Jel jsem jednou z Pardubic do Brna přes Svitavy (kudy normálně nejezdím). V jednom městě na trase, už nevím v kterém, byl poutač se sloganem:
        Jezděte tak, aby nikdo nikomu nechyběl.

        Toto se snažím vštěpovat svým dětem. Ono až už se stane tragédie, tak těm mrtvým je houby platné, že jejich kámoši za ně zapalují svíčky, pokládají plyšové medvídky a vypisují na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru, jak jim dotyčný nebo dotyčná chybí.

        Ale zpět k Lukasovi.
        Podle mě to ještě nemusí být teenager, který vyhovuje výše uvedenému schématu mladých sebevrahů. Znám pár lidí, i starších a zkušenějších, kteří potřebují v autě slyšet bublání motoru, zažívají emoce při přidání plynu a zavibrování motoru a požitek z jízdy, která nemusí být nutně rychlá, a pokud ano, tak se jdou vyblbnout třeba na okruh apod. Takže bych apriori Lukase neházel do jednoho pytle s ostatními, zvlášť když o něm nikdo z nás nic neví.
        Shodneme se na tom, že pro tyto lidi prostě elektromobil není to pravé ořechové.

    2. Ja to vidim teda trochu
      Ja to vidim teda trochu jinak, a to od tech 18 nejsem daleko 🙂

      Pokud si chci uzivat rizeni, tak si k tomu vyberu adekvatni vozidlo i misto, jako napriklad F-Type Convertible na polygonu v Moste, to byla super, ale na vse ostatni je elektroauto (mel jsem tyden LEAFa) super, a bude-li autopilot, bude to jeste lepsi, zvlast s moznosti, ze si jen objednam auto a ono si men vyzvedne a odveze, a ja siv divadle klidne muzu dat sklenku bileho.

      A setreni? No LEAF se vyplatit umi, ale to uz tady na serveru vetsina lidi vi, zalezi jen na zpusobu pouzivani 😉

    1. soukrome prodeje EV nebudou
      soukrome prodeje EV nebudou jeste hodne dlouho kdovyjak velike, tam nejsou prodeje velike ani u spalovaku/zazehu, to co dela prodeje v EU u nizsi stredni az luxusni tridy jsou flotilove vozy, a tam se v prvni rade hraje na najklady, v druhe rade na naklady a v treti rade opet na naklady spojene s provozem, a nektere firmy to zacinaji jiz chapat a postupne si EV zacinaji testovat, a ve chvili kdy budou mit na vyver stredni tridu za 30k eur a nebo EV s dojezdem 300+ za 35k eur, a budou mit odzkousene ze to tem ridicum staci vzdalenostne, tak se zacne kupovat „ve velkem“

        1. ee zadny F5, vložil
          ee zadny F5, vložil prispevek opsal capsa kod a cekal cekal ono vyhodilo chybu pry spatny kod. Opsat znovu kod odeslat zase spatny kod. Znovu a zase chybný, coz uz ovsem zpozornel co je to za kravinu protoze kod byl spravny, klik hybrid.cz pak nové nacteni clanku a ejhle, 3x vlozeno 😉

    1. To je ten rozdíl mezi
      To je ten rozdíl mezi politiky bývalými podnikateli nebo z podnikatelských rodin v USA a politiky bývalými dětmi, co tam sedí od absolvování střední či vysoké školy. Že, Bohoušku? Říká se tomu systémový přístup a u nás je to mantra pro všechny nesmyslné nesystémové zásahy do legislativy, které tomu neodpovídají ani za mák.
      Aktuálně třeba namátkou soudružka Marxová (já vím, že se píše ks a ještě je Tominová a není soudružka, ale socanka a tudíž přítelkyně, jak si mezi sebou říkají, ale její práce je prostě nomen omen) stáhla před Vánoci novelu Zákona o zaměstnanosti proto, že se jaksi zjistilo, že vládou brutálně zvýšená minimální mzda pro zdravotně postižené spolehlivě položí firmy, které je zaměstnávají. Protože zvýšení jejich minimální mzdy ve jménu rovnosti udělala vláda vyhláškou během měsíce, kdežto podpora pro ony firmy je v zákoně, který musí projít minimálně půlroční legislativou, daná PEVNOU ČÁSTKOU podle min. mzdy před lety. Prostě když dva dělají totéž, není to totéž.
      Ani ten náš solárnický zákon nepamatoval na splnění kritérií Bruselu pro OZE nebo snižování nákladů na FVE a tím zrychlování návratnosti investice do nich. Němci to sice měli stejně blbě, ale pak to včas utnuli, na rozdíl od našich poslaneckých korupčníků, kteří to nechali rok dva navíc běžet. Ovšem i když tam neměli brzdu, měli tam Němci alespoň rozdělení výšky podpory. Nejvíce se dávalo na střechy rodinných domů, méně na firemní a institucí (třeba úřady, školy) a nejméně na pole. Tam se obvykle ještě požadovalo využití pro chov zvířectva, aby spásalo trávu pod panely.
      Prostě systémový přístup, po staru selský rozum.

  3. Pokud by se potvrdily
    Pokud by se potvrdily spekulace o ceske dotaci 5000 EUR, byla by cena pod 1 milion. v porovnani se spalovakem je to dost penez, ale zase provozni naklady budou o dost nizsi. Podle meho by to byla dobra investice. (prosim zadne kecy ze koupe auta neni investice). Nastrel uspory jen na PHM. Spotreba na 250.000 km. 250000/100*7*30=525.000 Kc. Spotreba elektriny. 250000/100*20*2,5=125.000 Kc. Uspora jenom na PHM 400.000 Kc. Uspora na servisu, provozni kapaliny se neda vycislit. Na druhou stranu nabijeni na verejnych nabijeckach muze byt drazsi nez 2,5 Kc/kWh. proto nebudu dalsi uspory zohlednovat. Tim se koupe takoveho auta zarucene vyplati, je to investice do kvalitnejsiho zivota, do pokroku a hlavne do odriznuti sejku a rusaku od zlateho koryta. Uz to je duvod proc moje pristi auto bude EV. Mozna i Tesla 3.

    1. Koupe auta neni investice –
      Koupe auta neni investice – tedy pokud nehodlate koupit nejake to historicke Ferrari.

      Co se tyka uspory, tak pokud chcete levne auto jako celek, tak Dacia Logan je za cca 250-270 tisic CZK i s automatem, spotreba je fuk, protoze ten brutalni rozdil v cene neprojezdite ani za deset let. A deset let ssi drtiva vetsina kupcu novych aut sve auto nenechava, standart je 4-6 let.
      A kde budou EV za tech 4-6 let je ve hvezdach, klidne se muze stat, ze se to ted usporne auto za sest let nepodari prodat, ale ani nekomu venovat.

      EV ma samozrejme mnoho jinych vyhod proti spalovacim autum, ale kupovat ho dnes jen kvuli nizsim provoznim nakladum a modlit se, aby nekdo nekomu zadotoval (= nejprve jinemu ukradl penize) vyrobu, prodej a koupi tohoto druhu dopravniho prostredku, je detinsky naivni, sorry.

      Koupe EV je momentalne velice rizikova a financne extremne ztratova zalezitost, no muj obdiv patri vsem, kteri se na tuto cestu dali, nebot jsou to opravdovi prukopnici.

      1. Kazdy mame jiny pohled do
        Kazdy mame jiny pohled do budoucna. Ja tvrdim, ze za 10 let bude spalovaci auto neprodejne. Stat na ne uvali takove dane, ze to kazdy radeji zesrotuje. Az se ta elektromobilita rozjede, bude to pro stat i automobilky velky business a vsichni budou mit zajem minulost odhodit. Az automobilky uciti moznost likvidaci vsech starych aut a obnovu za nove, to bude mela. Jako prvni budou dieselauta na rane. Ty budou mit exitus do 5-ti let. Kdo si dnes koupi novy diesel, kupuje mrtveho kone.

          1. Proto ani Daniel Beneš a
            Proto ani Daniel Beneš a další čelní představitelé největšího výrobce a distributora elektřiny v ČR nejezdí v Tesle Model S nebo X, ale v nabušeném dlouhém drahém smrdícím spalováku. Přitom v čem jiném by měl šéf elektrofirmy jezdit, než v elektromobilu?
            Když tedy pomineme, že jsou státy, kde se tito lidé nepovažují za polobohy a jezdí tramvají, metrem a vlakem.

      1. Takhle to ale přeci
        Takhle to ale přeci nemůžete říct? Jakým způsobem můžete vědět co pro většinu lidí dává smysl?

        to je přeci strašně individuální? Pro jednoho je ekonomicky nemožné si koupit i Dačii za 250 tis. pro jiného není možné koupit vůbec nové auto a kupuje pouze ojetá do 60 tis.
        Pro jiného je hranice 400 tis., pro dalšího 600 a někdo jiný klidně může dát za auto 1 milión, nebo 2. Přeci pro každého je to úplně jinak.

        Pro ty lidi co mají na nové auto za 2-3 milióny už dnes není problém elektro auto koupit a je vidět, že ho lidi kupují.

        Pro lidi co můžou utratit za nové auto 800 tisíc tu už také nabídka je.

        Ale co tu ještě není je to auto kolem 300 tisíc, nebo ojetá do 100 tis. to tu ještě chybí, protože prostě ještě se nerozjela velkosériová výroba naplno. To očekávám do 2-3 let.
        A pak to bude zajímavé i pro lidi s méně financema.

        1. No já měl na mysli
          No já měl na mysli EKONOMICKY smysl a ten bych řekl, že je dán cenami paliv a náklady údržby všeobecně a hlavně ročním nájezdem. Dále do hry vstupuje určité míra bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu, tyto nesplní autovrak pod 150t kč. Do ekonomického smyslu mi nemůže vstupovat nic jiného než ekonomika, jako jsou pocity, potřeba se reprezentovat nebo zvětšit ego,….
          Takže jedinou hlavní proměnnou je roční nájezd a ten vidím podle svého okolí u soukromých aut nepřesahuje většinou 20t km ročně. No a při dnešních cenách mi plus-mínus vychází, že by to EV muselo být do těch 500t, při vyšší pořizovací ceně už je objektivně lépe jít do spalováku. S tou hranicí 500t drobně hýbe možnost zdroje nabíjení, např.FVE a struktura cest(zda jen kolem komína za vlastní EE nebo i dále s vyšší cenou za EE na veřejných nabíječkách), více s ní zahýbe ten roční nájezd.
          Auto je pro mě prostředek k přesunu z bodu A do místa B. Pokud někdo potřebuje ještě něco víc – např. posílit ego,deklarovat příslušnost k elitě a pod., tak si za tento „nadstandart“ musí připlatit, ale není to už o objektivní ekonomice.

          1. Dražší, luxusnější
            Dražší, luxusnější auta se nekupují jen kvůli reprezentaci ale také kvůli pohodlí, případně výkonu. Když někdo jezdí pět hodiny denně po schůzkách, tak si nemůže dovolit jezdit oktávkou, protože by po 10 letech musel do invalidního důchodu se zádama atd… Minule jsem se bavil s pánem na slovensku při otvítání SC. Před teslou měl 7 let A8. Když si vyjel z účetnictví, co ho za ty roky stál provoz, dopracoval se k částce 52.000 EUR. A to třeba turbo a DPF nechával repasovat, nekupoval vždy originál díly atd… A dnes navíc najezdí cca o 1/3 víc km. Já osobně na EV najezdím 3x víc než dřív.

          2. Když do ekonomického
            Když do ekonomického smyslu nadáváte pocity, reprezentaci, nebo ego, tak do ni nemůžete přeci dávat ani komfort, spolehlivost a bezpečnost. Když ekonomika, tak jen a pouze peníze. A potom je to závislé ne jen na nájezdu, ale i na ekonomické situaci jednotlivých lidí. Takže platí to co jsem psal, někdo nemá moc peněz nemůže si dovolit ani nové auto, někdo si vydělává víc, tak si může dovolit nové auto a někdo kdo má ještě víc si může dovolit dražší auto. S nějakým egem to podle mne nesouvisí.

            Kdyby šlo jen o ekonomiku, tak by každému na přesun z bodu A do bodu B stačila Dacia Sandero za 165 tisíc. Sakra proč si to někdo kupuje a proč jiný ne? Zeptejte ze člověka, kdo si koupí Dacii, proč si nekoupil Oktávku? Řekl bych, že odpověď je jasná, prostě na ni nemá. I když je jasné, že Dacia zaostává v bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu za Oktávkou.

            To co vidíte kolem sebe přeci není střed vesmíru, zkuste si najít statistiky a teprve podle nich můžete usuzovat co je pro průměr hranicí.

            1. Komfort možná až tak ne,
              Komfort možná až tak ne, ale bezpečnost a spolehlivost jsou objektivní a dají se nějakým způsobem jakštakš vyčíslit pro porovnávání(počet hvězdiček u bezpečnosti a např. střední doba chyby u spolehlivosti).

              S tím souhlasím, že u lidí vstupují do hry ty pocity. A právě proto si jeden koupí to a druhý zase ono, ale to už často nerozhoduje „ekonomický smysl“, ale právě ty pocity.

          3. Chápu správně, že třeba
            Chápu správně, že třeba elektrický Superb má ekonomický smysl oproti spalovací verzi pouze tehdy, pokud bude stát do 500 tisíc?
            Pokud chcete mluvit o ekonomické výhodnosti, pak jedině ve stylu „příplatek oproti stejné verzi se spalovacím motorem“. Třeba 300 tisíc se určitě ušetřit na palivu dá za „rozumnou“ dobu a za ty peníze je už teď možné osadit 70kWh baterii.

  4. No, Ti co nezapomínají by
    No, Ti co nezapomínají by měli hlavně nezapomenout že ČSOB dereguluje EURa. Takže to klidně může být v době prodeje pod míč s DPH za holobyt T3 (plná v Koktě). Když vezmu že reálně tím ušetřím 350-450tis na palivu, tak mám akcelerující sporťák za cca 600tis místo Kokty IV a to už se skoro vyplatí.

      1. Clo neni to rozhodujici.
        Clo neni to rozhodujici. Znacna castka celeho auta je DPH 21%. Ta bude prictena vzdy. Celni dohoda je tady nanic.
        Jina vec je US Tax. Tu by prece pri exportu z USA mohli odecist. Tim by to auto bylo levnejsi i pro vypocet DPH.
        Dotaz pro veci znale. Je Tesla S v CR opravdu o 21% drazsi nez v USA?

    1. 800k? to si vzal kde?
      800k? to si vzal kde? Samozrejme ze k cene 35k$ musis pripocitat DPH + clo. Takze v ČR bez dotaci neporidis Model 3 rozhodne levneji nez 1.100.000 s DPH na to vem jed. I tak je to super cena na kterou uz dosahne vetsina lidi co si kupuji nove auta ( a nejsou to citiga v holobytu)

Napsat komentář