Evropské automobilky si konečně začínají uvědomovat, že z Křemíkového údolí se na ně chystá pořádná smršť. Řekl to nedávno šéf Volkswagenu a souběžně zpytoval svědomí i Dieter Zetsche, šéf Daimleru.
Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, nedávno v rozhovoru řekl, že vývoj elektromobilu Apple je „veřejným tajemstvím“. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, se nedávno v Křemíkovém pdolí setkal se zástupci asi 70 tamních společností.
Ze setkání odjížděl mírně řečeno rozčarován. Pro noviny Welt am Sonntag řekl doslova:
„Náš dojem je takový, že tyto společnosti dokážou a vědí více, než jsem předtím předpokládali.“
Prohlášení takového kalibru od šéfa jedné z největších evropských automobilek nemá daleko k panickému mávání rukama a pobíhání ode zdi ke zdi.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Příští generace elektromobilu Volkswagen Golf: dojezd přes 300 km
„Zároveň oni mají k námi dosaženým výsledkům větší respekt, než jsme mysleli,“ dodal, aby tíhu svého prohlášení zmírnil.
Dieter Zetsche dále řekl, že vývoj elektrického auta Apple známého jako „Project Titan“ jde velmi dobře. Apple nedávno uspíšil své snahy tak, aby auto bylo na trhu už v roce 2019.
V Křemíkovém údolí se dnes rodí ty nejmodernější technologie automobilového průmyslu. Tesla se svými elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X předběhla ostatní o několik generací.
Nyní se na stejný vlak snaží naskočit právě Apple, Google či Faraday Future. Evropské automobilky zachycují trend elektrifikace a digitalizace vozidel teprve nyní a podle šéfů Volkswagenu i Daimleru spíš dohánějí než aby udávaly trend.
Tesla im ukázala ako sa
Tesla im ukázala ako sa robia poriadne mašiny. Do rozbehnutého vlaku sa im bude ťažko naskakovať. Kým tie svoje „futuristické“ prototypy dostanú do predaja, tak Tesla už zasa bude niekde inde. Tak im treba blbečkom! Teraz sa ukázalo, že celé roky robili všetko pre to aby boli elektromobily nepoužitelné pre bežný život a o dizajne nehovoriac, napr. „nadherný“ leaf…
Teslu s vývojom dobehnú iba vtedy, keby im išla oproti 🙂
ještě kdyby zdanění ropy
ještě kdyby zdanění ropy ve výši 10,25 dolaru za barel prošlo by bylo supr 😉
investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2016/2/9/obama-predstavil-navrh-rozpoctu-pro-pristi-rok/
Tak na druhou stranu se
Tak na druhou stranu se alespoň někdo chytnul za nos (nebo to aspoň veřejně prohlašuje) a hodlá s tím něco začít dělat(nebo to aspoň veřejně prohlašuje). Na rozdíl třeba od Nissanu, který je podle všeho skálopevně rozhodnutý škodit elektromobilitě tak dlouho jak jen to bude možné.
Plány ohledně elektromobility podle VW do budoucna dávají smysl a parametry infrastruktury i vozů jsou to nejlepší co zatím bylo ohlášeno. Otázka dne zní jestli to jsou konečně ochotni splnit v ohlášeném termínu, tedy 2018-2019.
Z mého pohledu ty koncové
Z mého pohledu ty koncové světla vlaku a následné vrásky nejsou ani náhodou od Tesly, ale s největší pravděpodobností právě od Apple. Ono o techniku v elektromobilitě jde až v poslední řadě. Tady jde o to, že Apple má opravdu dost zdrojů a zkušeností v obchodu i plánování výroby, že nejenom může chtít, ale také má zdroje na zaplavení trhu elektrických vozidel a tak značně zatopit zaběhlým automobilkám. Na takové zdroje nedokáže Tesla pomyslet ani v roce 2020.
Apple, ti už hoodně dlouho
Apple, ti už hoodně dlouho nic nevyráběli a jen zadávali výrobu někomu jinému… zkušenosti s výrobou a jejím řízením mají nulové.
Tak právě tak jsem to
Tak právě tak jsem to myslel, že si umí dupnout a sedřít dodavatele z kůže a přesto o ně nemají nouzi.
Na ohlašování úžasných
Na ohlašování úžasných novinek mají ve VW speciální oddělení, které je větśí než oddělení vývojové. Proto jsou jejich ohlášení ta nejlepší na světě.
trefa, pobavilo 😀
trefa, pobavilo 😀
ad. Leaf. Design je
ad. Leaf. Design je subjektivní záležitost. Mě se třeba Leaf líbí a s ohledem na ostatní Nissany si nemyslím, že jde o sabotáž. Co by pak musel být „Joke“? 😉
u nás sa hovorí „proti
u nás sa hovorí „proti gustu žiadny dišputát“ Ak sa vám design toho autíčka páči, tak to je samozrejme váš názor a rešpektujem to. Iba ma napadá v tejto súvislosti, že čo je na tom aute za 30 000€…!? Keď nedávno Nissan priznal, že nové akumulátory stoja 5000 !!! …a nezabudli dodať, že na každú batériu „doplácajú“
VW city stromer od pana Dvořáka je určite hodnotnejšie auto aj keď má už 20 rokov ale dojazd má dvojnásobný, takže podla mňa vyhodené peniaze. Môj názor :)))
fakjů germánium ajlav
fakjů germánium ajlav křemík !! :))))
noojoo €jrošolich umělé
noojoo €jrošolich umělé zaměstnanosti, přeplácení armády managérů a natahování spalováků stylem útlum jakýkoli ohrožující technologie. Jednou to rupnout muselo 😉
A jéje, někomu právě
A jéje, někomu právě zazvonil budík.
Jak tenkrát v hotelu: „Haló, tady hotelová služba, objednal jste si buzení na 7:00. Takže šup šup z postele, je půl osmé!“
meli cas, prachy a meli
meli cas, prachy a meli lidi, lidi jim zdrhli do kremikoveho udoli, cas jim dosel a prachu jiz take mnoho nemaj, protoze si zvykli ze jim na to davala Nemecka vlada a oni je proste utraceli za blbosti a dalsi jim davat nechce protoze za tech X let predvedli jednu „sragoru“ za druhou s dojezdem okolo 100km a nulovou sit pro nabijeni, pritom Tesla s mensim obnosem postavila model S s dojezdem nad 350km a zacala budovat sit Superchageru
dneska se v podobne cenove relaci prodava vice Tesel S, nez BMW 7, Audi 8 nebo Mercedeseu S, a ted si vemte ze by byli dnes na vyber EV v podobe Audi 8 EV, Panamera EV, BMW 7 EV nebo Mercedes S EV za 2-3 miliony, Tesla by to rozhodne tak snadne nemela
a kde by si ich dobijali ?
a kde by si ich dobijali ? tiez v SC ? 🙂
vsechny ty 3 automobilky
vsechny ty 3 automobilky meli a maji kazda samostatne dostatek prostredku aby vybudovali klidne 10x vetsi sit podobnych rychlonabijecich stojanu
A proc by to delali, kdyz
A proc by to delali, kdyz nemaji produkt, ktery by to potreboval? Benzinove pumpy se taky nestavely, dokud auto bylo pro nadsence (jak tu nekdo psal, palivo se kupovalo v lekarne).
ty budes asi „hodne“
ty budes asi „hodne“ inteligentni vid? precti si na co reagujes, a prosimte precti si to od prvniho postu tohohle stromu diskuze, nebudes pak psat blbosti jako ted 😉