Šéf Daimleru: vývoj auta Apple jde velmi dobře

Evropské automobilky si konečně začínají uvědomovat, že z Křemíkového údolí se na ně chystá pořádná smršť. Řekl to nedávno šéf Volkswagenu a souběžně zpytoval svědomí i Dieter Zetsche, šéf Daimleru.

Elektromobil Mercedes-Benz B ED
foto: Mercedes-Benz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, nedávno v rozhovoru řekl, že vývoj elektromobilu Apple je „veřejným tajemstvím“. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, se nedávno v Křemíkovém pdolí setkal se zástupci asi 70 tamních společností.

Ze setkání odjížděl mírně řečeno rozčarován. Pro noviny Welt am Sonntag řekl doslova:

„Náš dojem je takový, že tyto společnosti dokážou a vědí více, než jsem předtím předpokládali.“

Prohlášení takového kalibru od šéfa jedné z největších evropských automobilek nemá daleko k panickému mávání rukama a pobíhání ode zdi ke zdi.

„Zároveň oni mají k námi dosaženým výsledkům větší respekt, než jsme mysleli,“ dodal, aby tíhu svého prohlášení zmírnil.

Dieter Zetsche dále řekl, že vývoj elektrického auta Apple známého jako „Project Titan“ jde velmi dobře. Apple nedávno uspíšil své snahy tak, aby auto bylo na trhu už v roce 2019.

V Křemíkovém údolí se dnes rodí ty nejmodernější technologie automobilového průmyslu. Tesla se svými elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X předběhla ostatní o několik generací.

Nyní se na stejný vlak snaží naskočit právě Apple, Google či Faraday Future. Evropské automobilky zachycují trend elektrifikace a digitalizace vozidel teprve nyní a podle šéfů Volkswagenu i Daimleru spíš dohánějí než aby udávaly trend.

18 Comments on “Šéf Daimleru: vývoj auta Apple jde velmi dobře”

  1. Tesla im ukázala ako sa
    Tesla im ukázala ako sa robia poriadne mašiny. Do rozbehnutého vlaku sa im bude ťažko naskakovať. Kým tie svoje „futuristické“ prototypy dostanú do predaja, tak Tesla už zasa bude niekde inde. Tak im treba blbečkom! Teraz sa ukázalo, že celé roky robili všetko pre to aby boli elektromobily nepoužitelné pre bežný život a o dizajne nehovoriac, napr. „nadherný“ leaf…
    Teslu s vývojom dobehnú iba vtedy, keby im išla oproti 🙂

    1. Tak na druhou stranu se
      Tak na druhou stranu se alespoň někdo chytnul za nos (nebo to aspoň veřejně prohlašuje) a hodlá s tím něco začít dělat(nebo to aspoň veřejně prohlašuje). Na rozdíl třeba od Nissanu, který je podle všeho skálopevně rozhodnutý škodit elektromobilitě tak dlouho jak jen to bude možné.

      Plány ohledně elektromobility podle VW do budoucna dávají smysl a parametry infrastruktury i vozů jsou to nejlepší co zatím bylo ohlášeno. Otázka dne zní jestli to jsou konečně ochotni splnit v ohlášeném termínu, tedy 2018-2019.

      1. Z mého pohledu ty koncové
        Z mého pohledu ty koncové světla vlaku a následné vrásky nejsou ani náhodou od Tesly, ale s největší pravděpodobností právě od Apple. Ono o techniku v elektromobilitě jde až v poslední řadě. Tady jde o to, že Apple má opravdu dost zdrojů a zkušeností v obchodu i plánování výroby, že nejenom může chtít, ale také má zdroje na zaplavení trhu elektrických vozidel a tak značně zatopit zaběhlým automobilkám. Na takové zdroje nedokáže Tesla pomyslet ani v roce 2020.

      1. u nás sa hovorí „proti
        u nás sa hovorí „proti gustu žiadny dišputát“ Ak sa vám design toho autíčka páči, tak to je samozrejme váš názor a rešpektujem to. Iba ma napadá v tejto súvislosti, že čo je na tom aute za 30 000€…!? Keď nedávno Nissan priznal, že nové akumulátory stoja 5000 !!! …a nezabudli dodať, že na každú batériu „doplácajú“
        VW city stromer od pana Dvořáka je určite hodnotnejšie auto aj keď má už 20 rokov ale dojazd má dvojnásobný, takže podla mňa vyhodené peniaze. Môj názor :)))

  2. meli cas, prachy a meli
    meli cas, prachy a meli lidi, lidi jim zdrhli do kremikoveho udoli, cas jim dosel a prachu jiz take mnoho nemaj, protoze si zvykli ze jim na to davala Nemecka vlada a oni je proste utraceli za blbosti a dalsi jim davat nechce protoze za tech X let predvedli jednu „sragoru“ za druhou s dojezdem okolo 100km a nulovou sit pro nabijeni, pritom Tesla s mensim obnosem postavila model S s dojezdem nad 350km a zacala budovat sit Superchageru

    dneska se v podobne cenove relaci prodava vice Tesel S, nez BMW 7, Audi 8 nebo Mercedeseu S, a ted si vemte ze by byli dnes na vyber EV v podobe Audi 8 EV, Panamera EV, BMW 7 EV nebo Mercedes S EV za 2-3 miliony, Tesla by to rozhodne tak snadne nemela

Napsat komentář