Příští generace elektromobilu Volkswagen Golf: dojezd přes 300 km

Volkswagen se překvapivě stal jedním z lídrů prodejů elektrických aut v Evropě. Spekuluje se o příchodu nového e-Golfu s dojezdem 250 km už letos. Ale to není vše.

Volswagen e-Golf postavený na sedmé generaci modelu Golf, který je nejprodávanějším autem v Evropě
foto: Volkswagen

Dr. Jocham Böhle, šéf vývoje malých aut koncernu Volkswagen, řekl aktuálně magazínu Autoblog, že příští generace elektromobilu Golfu dostane do vínku dojezd kolem 300 km reálných. Na trh půjde mezi lety 2018 až 2019.

Současná generace Volkswagen e-Golf nabízí maximální dojezd (při velmi klidné jízdě v létě) asi 190 km. Reálně na dálnici s topením/klimatizací je to asi 120 km.

Osmá generace modelu Volkswagen e-Golf má podle Böhleho nabídnout reálně 300 km. Plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE komentoval Böhle slovy „současná generace plug-in hybridu má elektrický dojezd 50 km a víc nepotřebujeme“. Bez zajímavosti není ani informace o tom, že všechna elektrická auta VW budou využívat napětí baterie 48 V.

Automobilka Volkwagen dnes v tiskové zprávě vyzvala Evropu, aby se stala lídrem v oblasti elektromobility. Už se jím stává s ohledem na prodané objemy, teď ještě na přitvrdit po stránce vývoje technologií, infrastruktury a standardizace.

26 Comments on “Příští generace elektromobilu Volkswagen Golf: dojezd přes 300 km”

      1. není ti jasný nic, má
        není ti jasný nic, má poznámka byla k textu ve článku:

        „Současná generace Volkswagen e-Golf nabízí maximální dojezd (při velmi klidné jízdě v létě) asi 190 km. Reálně na dálnici s topením/klimatizací je to asi 120 km.“

        což chtělo upřesnit, protože jinak je text v článku zavádějící. Někdo by si mohl myslet, že dá tempomat na 130 a ujede 120km.
        Jinak vaše info “ do práce a zpět max 90km/h“ je také nesmysl. Celkem často jezdím i dálky (cca 600km do Prahy a zpět, Vídeň, Bratislava, Poprad) zcela bez problémů, za 4 měs. jsem najel cca 20tis km. Nejde o max. rychlost ale o poměry mezi odběrem a dodávkou elektřiny tzn o jízdním stylu. Můžete jet i 150km/h, ale kombinovat to s rekuperací atd. tzn pro delší dojezd je ideální jízda město a meziměsto.

        1. Pod milion (korun) těžko.
          Pod milion (korun) těžko. To by podle tehdejšího kurzu 19Kč za dolar muselo být za necelých 50000$, což by bylo méně než tehdejší nejlevnější Sko. Mluvilo se o ceně o 10% vyšší za základní 60kWh než stojí Sko, takže rozhodně ne méně než 60000$.

              1. Ale jo, predpokladam
                Ale jo, predpokladam redaktor vzal tehdejsi kurz a nezohlednil DPH. Ta dnesni cena bude spis 42 (tech ocekavanych 35 za model 3 je je se zahrnutim 7 dotace). Ale proto jsem to nepsal. To spis byl takovy povzdech nad tim, ze se tu ve velkem plive na „tradicni“ vyrobce, pritom ani nadsenec (ve smyslu, ze se nemusi nikomu zodpovidat) s prakticky neomezenymi prostredky dostupne auto udelat (zatim) neumi i kdyz to planoval na minuly rok. Co teprve velke korporace, kde se pri jakemkoliv neuspechu hraje oblibena spolecenska hra „kdo za to muze“, takze se do prospektorskych aktivit nikdo moc nehrne.

                1. Zas tak neomezené ty
                  Zas tak neomezené ty prostředky asi nebudou. Právě jedním z účelů Modelu S a X je na to „lidové“ vozítko vydělat. Kdyby to udělaly firmy, které by na o měly z fleku, tak by si zase zničily byznys se spalováky do kterých investovaly a stále jim nese.

                2. Myslim pro ucely vyvoje
                  Myslim pro ucely vyvoje (nekde psali majetek 2.5mld $ a proti raketovemu projektu budou auta pakatel). Rozjet hromadnou vyrobu je samozrejme neco jineho.

                  „Na to mely“ a „jsou ochotny dat do rizika“ jsou zvlast u velkych firem dve naprosto odlisne veci. Korporace jsou z principu hrozne konzervativni, globalni spiknuti bych za tim nehledal.

            1. To měl spíš redaktor
              To měl spíš redaktor velké oči, počítal nějakou cenu po všech (amerických) dotacích, bez DPH a ještě dolar za 16Kč.

              U Modelu X se jasně říkalo, že cena bude zhruba o 10% vyšší než u Ska a to se mluvilo o 60kWh verzi. Reálně je ale dnes nejzákladnější model 70kWh čtyřkolka s autopilotem a ten rozdíl v předpokládané ceně není nijak propastný.

              A u modelu 3 se vždy mluvilo o ceně 30-35 tisíc$, což by nemohlo být 550 tisíc Kč, ani kdyby byl dolar za desetikorunu.

  1. Důsledný vývoj
    Důsledný vývoj modulární platformy

    Osvědčená modulární platforma MQB, za jejíž vývoj v rámci koncernu zodpovídá značka Volkswagen osobní vozy, projde dalším vývojem. Zaměří se na plug-in hybridy s prodlouženým dojezdem, velkosériově vyráběné elektromobily s dojezdem až 300 kilometrů, napětí palubní sítě 48 voltů (Mild Hybrid) a na efektivní motory spalující naftu, benzín a zemní plyn. V oblasti konektivity a asistenčních systémů bude definován nový standard.

    Stavebnice elektrifikace

    Na základě zkušeností se stávající architekturou vozů bude pro segment kompaktních vozů koncipována modulární stavebnice pro elektrifikaci (MEB). Tu bude moci využívat více značek, a to jak pro osobní vozy, tak pro lehké užitkové vozy. Tím budou využity synergie s dalšími koncernovými projekty elektromobilů. Tento standardizovaný systém bude navržen pro všechny konstrukční modely a všechny typy vozů, umožní mimořádně emocionální koncepty vozů a rovněž dojezd 250 až 500 kilometrů na elektrický pohon.

  2. jojo sme říkali že by
    jojo sme říkali že by měl, není na výběr 😉 Ale známe VW… jen jesi to nejsou jen keci jak uondat megapokutu EPA … 😉

    zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti/usa-podaly-na-vw-civilni-zalobu-kvuli-manipulaci-s-emisemi-1259366

    poní potlačit elektromobily a vesele dál ládovat spalováky 😉

    zpravy.e15.cz/burzy-a-trhy/komodity/ceny-ropy-zustanou-u-dna-az-deset-let-mini-nejvetsi-obchodnik-sveta-1269326

  3. Já bych jen výpíchl, že
    Já bych jen výpíchl, že modernizovaná verze e-Golfu ( současná VII generace, vč. e-Golfu je postavená na platformně MQB) dostane jen nové články, takže navýšení kapacity bude, ale maximálně někam k 36kWh a víc už není na současné platformě možné.

    Kdežto nová VIII generace Golfu bude používat již dvě platformy. Modernizovanou MQB pro spalováky ale hlavně novou MEB pro e-Golf. Kde MEB především přináší možnost plnohodnotné „skateboardové“ koncepce podvozku a tím pádem umožní do e-Golfu už teď instalovat minimálně 48kWh baterii.

    Na nové platformně MEB je třeba postaven Budd-e.

Napsat komentář