Tesla zrušila 85kWh verzi Modelu S

Z nabídky automobilky Tesla Motors zmizela 85kWh verze elektromobilu Tesla Model S. Krok se očekával už od uvedení verze 90D.

Automobilka Tesla Motors nyní nabízí pouze elektromobily s baterií o kapacitě 70 kWh nebo 90 kWh
foto: Tesla Motors

Stažení Tesla Model S s 85kWh baterií se nejprve odehrálo na kanadském webu automobilky. Aktuálně už není verze s baterií o kapacitě 85 kWh k dispozici nikde v nabídce.

Tesla tak nabízí pouze tři verze elektromobilu Tesla Model S, a to nejprodávanější 70D, střední 90D a nejvýkonnější P90D. Stejná nabídka platí také pro Tesla Model X.

Tesla Motors

38 Comments on “Tesla zrušila 85kWh verzi Modelu S”

  1. nemyslím že verziu 70kWh
    nemyslím že verziu 70kWh dvojkolku zrušia. Má za určitých pomienok vačší dojazd – lahká noha do 100km/h než štvorkolka a pre niektorých to je dolezite. Napr. ja by som si kupil tu, resp. až bude model 3 tak nad AWD nebudem ani uvazovať.

    Škoda že tam už nie je ta aktivna tabulka na prepočet dojazdu podla rychlosti a teplot, krasne to pocitalo 🙂
    Bolo tam vidiet ako sa meni dojazd aj na polovičný (dialnica v minusovych teplotách).

      1. Právě že teď se nedávno
        Právě že teď se nedávno objevily informace, že ty články nikdy neměly více než ~81kWh, kde jde o data z testování samostatných článků z několika baterii. A dokonce i rozkódovaná BMS Tesly ukazuje jako maximální kapacitu baterie ~81kWh. Přitom 60kWh baterie má skutečnou kapacitu 61kWh.

        Dále se zjistilo, že v BMS je pevně vyhrazeno 4kWh energie na ochranu proti nadměrnému vybití, tedy využít lze maximálně ~77kWh ani o chlup víc.

          1. Zdá se mi, že tomu také
            Zdá se mi, že tomu také nechcete uvěřit, ale podle testů ta baterie nikdy neměla nominálních 85kWh ale maximálně 81kWh. Prostě z článků se jim nepodařilo v nastavených mezích a nominálních podmínkách 4,2V-2,5V získat potřebných 11,95Wh, ale max 11,4Wh tedy ~81kWh a tuto hodnotu právě hlásí i BMS baterie. Já bych si ty články samozřejmě také rád přeměřil sám, ale jaksi se mi nepodařilo k nějakým vzorkům dopátrat.

            Naproti tomu testy baterií a článků ukazují že Kia, VW, Nissan, BMW deklarované hodnoty energie opravdu dosahují (za nominálních podmínek).

            Mimochodem cyklické testy životnosti článků potvrzují, že jsou velmi dobré.

          1. A to je právě to, nikdo o
            A to je právě to, nikdo o kom vím, kdo dosud Tesla články měřil se k 85kWh nedoměřil. Ať už nadšenci(ono jich je víc) tak i „profesionálové“ viz zpráva Dr. Andermana na str.12 V tom výseku z testu při 4,2V/článek má baterie také pouze 80kWh. Přitom SC i palubní nabíječka je nabíjí právě na max. 4,2V a předpokládám, že bude výrobcem stejně zakázáno překračovat tuto hodnotu. Takže 4,35V/článek je v tomto případě naprosto irelevantní, nehledě na to, že ji prý ani není možné opakovaně dosáhnout, protože články už ventilují.

            Mě zajímají pouze vlastnosti použitých článků a BMS baterie a k tomu sháním reálná data, která můžu porovnat s vlastním měřením průmyslových článků. Nějaká politika jestli je 81kWh málo, nebo jestli Tesla „nehraje fér“ mi je celkem ukradená.

            Nicméně dle měření v Idaho laboratořích BMW i3, e-Golf, Kia Soul a Nissan Leaf mají opravdu tu kapacitu, kterou deklarují v materiálech jako maximální. Tesla se tam dosud neobjevila.

    1. Bez toho abych rozebral
      Bez toho abych rozebral novou 85kWh baterii to nemám jak dokázat, ale pokud ten amatér neuvede dobu nabíjení a vybíjení článků, kterou použil při svém testu tak jsem ochoten tvrdit, že měřil špatně. Při svém testu nejspíš nenabíjel článek 8 hodin = standardní doba pro nabití baterie elektromobilu z 0 na 100% a dobu vybíjení nejspíš taky asi neměl víc než 5 hodin = tolik trvá vybít baterii Modelu S normální jízdou. Při nabíjení a vybíjení proudem 1C, mohl naměřit klidně o 5% menší kapacitu, ale s ohledem k účelu ke kterému je baterie určena to není korektní měření.

      1. Já jsem na tom podobně,
        Já jsem na tom podobně, nicméně píše že provedl desítky testů s různými kombinacemi napětí, proudů i teplot a i tak nejvíc na kolik se dostal je 11,42Wh. Výsledky jsem viděl min. ze dvou zdrojů a oba se shodují, že ty články zvládnou v ideálním případě pouze 3200mAh / 11,4Wh. Žádná data o tom, že by ty články zvládaly 12Wh jsem dosud neviděl. A znova opakuji, že max. energii baterie 81kWh udává i přímo BMS v Tesle.

        Čili já spíš čekám na důkaz, že ty články alespoň v laboratoři opravdu udělají 12Wh. Já osobně v tom nehledám nic jiného, než že mne opravdu zajímá jak si ty články stojí.

        1. ano v rámci pokračující
          ano v rámci pokračující produkce spalováků jsme mohli letos mít zimu alespoň 1týden – to je luxus. Příští rok už nebudeme přezouvat ani na zimní 😉 Až do 2hý doby ledový. No můžeme si za to sami, furt jen spalujeme zemák uhlí a ropu, nedí se svítit soudruzi 🙂

Napsat komentář